סתם שאלה סתמית

SmellyOne

New member
סתם שאלה סתמית

אני יודעת לנגן את Turkish Marsh של מוצארט האם זה נחשב לדעת לנגן משהו? או שבשבילכם זה מעין יונתן הקטן? :| רק כדי לדעת איפה אני עומדת כאן גל.
 

Mr Peiser

New member
תגובה..

תראי...ברור שהמארש הטורקי של מוצארט הוא לא יונתן הקטן. כל אחד לפי רמתו... האם זה נחשב לדעת לנגן משהו?? ברור שזה נחשב! השאלה בשביל מי.. מי שמצליח לנגן את זה אחרי נגיד איזה חודשים שלושה של למידה זה נחשב מאוד... מי שמנגן את זה אחרי שנה - שנתים זה גם כן די טוב... כל אחד לפי רמתו יחליט אם זה נחשב או לא
 

פוגטיב

New member
זה לא נקרא לדעת משהו

ומורה שנותן לתלמידו לנגן את זה פושע פשע חמור. המארש הטורקי הוא חלק מיצירה שלמה, ואם התלמיד לא מכיר את העובדה הזאת, אז זה חמור מאד. אני חושב שכמו שלא לומדים רק רפריזה, לא לומדים פרק מתוך סונטה שלמה. ולדעת לנגן את כל הסונטה- צריך יכולת מוזיקאלית בהחלט גבוהה מאד.
 

Mr Peiser

New member
"פושע פשע" ?! אל תגזים..

נכון שזאת יצירה כבר כל כך מאוסה... כל מי שמתחיל ללמוד לנגן רוצה לדעת את זה. והחלקים האחרים של הסונטה יותר קשים אז מורה שרוצה לתת לתלמידים שלו מין תמריץ כזה שהם ידעו לנגן משהו מפורסם ויפה שהם מכירים זה בכלל לא רע לתת רק חלק אחד. לא חייבים ללמוד את כל הסונטה בבת אחת.
 

[אורן]

New member
מסכים בהחלט

באמת מורים שרוצים לתת לתלמידיהם תמריץ לנגן נותנים להם דברים מפורסמים ומושכים, ויש תלמידים שלא רוצים לנגן את כל הסונטה. הגיוני בהחלט לתת רק חלק אחד מתוך סונטה, לפעמים. גם בהופעות מנגנים פעמים רבות רק חלקים מתוך סונטות, ולא רק סונטות שלמות.
 

SmellyOne

New member
אני לא...

לומדת או למדתי עם מורה... :| ועל הסונטה כולה אני עובדת בימים אלו
 
היי גל

לפי דעתי כל מי שמנגן מוצארט אז כל הכבוד לו מכיוון שמוצארט הוא אחד אם לא היחיד המלחינים שקשה ביותר לבצע יצירות שלו... אז כל הכבוד שוב פעם!!! והכי חשוב שתדעי להעביר את מה שהמלחין רצה...והמוסיקה היא החשובה ולא הטכניקה... גל
 

Yardbird

New member
לכל מלחין

יש יצירות קשות יותר וקשות פחות. חוצמזה שזה עניין יחסי, כי לאדם אחד יצירה מסוימת יכולה להיות קשה ולאדם אחר אותה יצירה יכולה להיות הרבה יותר קלה. לטעמי יצירות של בטהובן יותר קשות מיצירות של בטהובן אבל שוב, לי הן קשות, למישהו אחר הן יכולות להיות שיא הקלות.
 

Yardbird

New member
חח אופס ../images/Emo163.gif

התכוונתי יצירות של בטהובן יותר קשות מיצירות של מוצרט...
 

Mr Peiser

New member
ברוב המקרים אתה צודק..

בטהובן באמת לדעתי גם יותר מסובך במקרים רבות ממוצרט...
 

Yardbird

New member
את צודקת...

לא קראת את השרשור היכרות שלך?
 

dark eyes

New member
נכון

אבל לנגן רק חלק זה בסדר גמור
. אני אחריי שלוש שנים התחלתי רק את החלק הראשון של לאור הירח של בטהובן אתה לא מצפה שאני יוכל ללמוד את כל הסונטה אחריי שלוש שנים כי החלק השלישי נחשב לאחד החלקים הקשים ביותר והוא ברמה מאוד מאוד קשה שעכשיו אחריי 10 שנים של לימוד מאוד מאוד קשה לי איתו
 
ניגנתי את השלישי, קשה אבל

האטיודים של שופן יותר קשים לדעתי. אבל אחרי 10-12 שנים עם קצת אימון על המנגינה אפשר לנגן הכל.
 

dark eyes

New member
האטיודים

של שופן קשים אבל מישהו שעושה השוואה של חלק מסונטה לאטיוד לא ניגן אחד משניהם
. האטיודים של שופן אכן קשים אבל לא ארוכים החלק השלישי הוא כאורך של 12 עמודים ארוכים ומיגעים. ניגנתי את אטיוד מספר 12 של שופן והוא נחשב לקשה ביותח לי המון זמו אבל הצלחתי אותו והוא 6 עמודים!!. חוץ מזה לא משווים שני ז´אנרים שונים של יצירות משהו כמו סונטה לאטיוד
.
 
לא בדיוק הבנתי,אתה רומז שאני ממציא?

כמובן שזה שני דברים שונים אבל רק ציינתי עובדה, 12 אתה מתכוון לאטיוד המהפכה? הוא באמת קשה נינגנתי אחד מעט יותר קל נקרא: WINTER WIND
 
טוב,אתה יודע, למה זה ככ קשה להאמין?

הם סהכ דנו איזה מלחין יותר קשה לנגן (בכלל דיון מוזר) אז לדעתי שופן הרבה יותר קשה לנגן , הוא דורש יכולות גבוהות יותר. אני מנגן 12 שנים, זה לא צריך להיות ככ קשה להאמין. טוב, בצעם לא אמור להיות לי כזה אכפת. פשוט מעניין אותי לדעת למה אנשים קובעים כאלה דברים.
 

dark eyes

New member
גם לשופן

יש דברים קשים מאוד ופחות קשים. לעומתו גם לבטהובן כמו מוצארט ורבים אחרים יש דברים קשים יותר ופחות. ההשוואה שערכת בין אטיוד שמגיע מקסמום ל6 עמודים לעומת סונאטה שורכה הוא יותר מ 20 עמודים. כאשר אחד החלקים הינו אחד הקשים ביותר לנגינה שדורש קצב של פרסטו לא פחות!! לעומת אטיוד שבעצם הוא תרגיל חימום לאצבעות
.
 
למעלה