עֲשָׂרָה נִסְיוֹנוֹת נִתְנַסָּה אַבְרָהָם אָבִינוּ

עֲשָׂרָה נִסְיוֹנוֹת נִתְנַסָּה אַבְרָהָם אָבִינוּ

עָלָיו הַשָּׁלוֹם וְעָמַד בְּכֻלָּם, לְהוֹדִיעַ כַּמָּה חִבָּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם. (פרקי אבות)

"לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ",
הוא הניסיון הראשון מתוך עשרה ניסיונות.

הרמב"ם אומר:
האמונה תלויה בדעת - לפי גודל הדעת גודל האמונה.
מה דעתכם על כך?
 
הניסיון הראשון

הפותח את פרשתנו: ''לך לך מארצך.." לא הבנתיו מילדות. אני יכול להבין שגירוש ישמעאל למדבר, ניסיון הוא. אני יכול בהחלט להבין שלשחוט את יצחק ניסיון ייקרא. אבל להגר לארץ אחרת, ועוד עם הבטחה אלוהית: ''וְאֶעֶשְׂךָ, לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְך וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה, בְּרָכָה..'' זה ניסיון גדול?

השאלה הזו מתחדדת יותר עם קריאת סיומה של הפרשה הקודמת, בה אנחנו מכירים את אברהם לראשונה: ''וַיִּקַּח תֶּרַח אֶת-אַבְרָם בְּנוֹ וְאֶת-לוֹט בֶּן-הָרָן בֶּן-בְּנוֹ וְאֵת שרי כלתו אֵשֶׁת אַבְרָם בְּנוֹ; וַיֵּצְאוּ אִתָּם מֵאוּר כַּשְׂדִּים לָלֶכֶת אַרְצָה כְּנַעַן וַיָּבֹאוּ עַד-חָרָן וישבו שם''. המקרא מציין בפירוש כי אביו של אברהם מתכוון להגר עם כל משפחתו לארץ כנען, ועושה חניית ביניים בחרן, שם נפטר. אז איזה ניסיון הוא זה, הרי גם אברהם שם פעמיו לכנען ללא שום ציווי אלוהי?
נלענ"ד, כי התשובה מונחת במילות ההמשך:
המקרא מציין שאברהם מגיע עם כל ''הנפש אשר עשו בחרן''. מה זה ''לעשות נפש''? וכי אפשר לעשות בני אדם? חז''ל על סמך המילים ''ואת הנפש עשו בחרן'' טוענים כי אברהם אבינו מתחיל את המהפכה המונותיאיסטית- את הקריאה בשם האל - עוד בחרן, שם הוא רואה הצלחה בתפקידו. שם, סוף סוף הוא מבין את ייעודו. חרן (בגבולות טורקיה של היום) היא מטרופולין של העולם העתיק. עיר אלילית מאוד גדולה ומרכז דתי פגאני. אברהם מצליח לעשות שם "נפשות" והרבה. הוא לא צריך ללכת לשום מקום יותר. כאן הוא יכול להפיץ את דבר האל טוב יותר מכל מקום אחר. בטח יותר מפרובינציה קטנה, עוינת ומושחתת כמו כנען. אלוהים מצווה את אברהם ואומר לו עזוב את ייעודך ו"לך לך.. ", לאברהם יש ספקות, הוא בוודאי שואל את עצמו: 'למה? פה אני עושה את העבודה הכי טוב' אבל הוא לא שואל, הוא מפסיק, כדברי חז''ל לגייר את האנשים ושרה לגייר את הנשים, ומגיע למקום שבו הוא יודע כי מציאותית הוא יכול להשפיע הרבה פחות. אבל זה הניסיון, ללכת נגד ההבנה האנושית, ולדבוק בדבר האל. אפרופו דברי הרמב"ם שהזכרת ודוק.
 
ערב טוב!


יש כאן אמירה לכל יהודי.
ראשית - התבטלות מלאה לרצון ה', ורק אחר כך הבנה שכלית.
בשתי מילים: "נעשה ונשמע".
אשר, תודה רבה!
 

u r i el

New member
נפלא !

" ... התבטלות מלאה לרצון ה' ..... "
או במלים אחרות " אללהֻ אכבר " !

זוועת עולם, בושה וחרפה.
 
אוריאל, נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע

הוא ביטוי המופיע בספר שמות מפיהם של בני ישראל במעמד הר סיני.
בעקבות דברי חז"ל, הפך ביטוי זה לסמל מובהק של אמונה שלמה
וקבלת התורה ללא תנאים.

הפרשנות המקובלת רואה בביטוי זה סמל לקשר הסימביוטי בין קבלת עול מצוות לקבלת עול מלכות שמיים.(ויקפדיה)

למה זוועת עולם, בושה וחרפה?
איש באמונתו יחיה.
 

u r i el

New member
"אמונה שלמה" ו - "התבטלות מלאה לרצון ה' "

או לרצונו של אללה, או לרצונו של GOD, או לרצונו של ישו, ואמונה "שלמה" בכל "אלה" - אלה הם דרכי הכסת"ח השפלים ביותר שהמציא ושהגה השכל האנושי כדי להצדיק את רשעתו הוא, ושפלותו הוא, לשפיכות דמים כלפי האחר החל מ'אברהם' ועד אחרון ה"אחמדים" וכל מי שביניהם. בושה וחרפה !

לעומת זאת יש מי ש"מעמד הר סיני" ואגדות אברהם ושות' לא גרמו לו לקיים 'עין תחת עין' או 'בן סורר ומורה' וכיוצ"ב והוא מרד ב'רצון ה' - ואף זאת כסמל מובהק ל"אמונה שלמה". יהי חלקי עמהם, עם פורקי "עול שמים" אלו - ולא עם האברהמים לדורותיהם ותומכיהם בין אם הם שהידים או מרטירים או חכמים או ליבוביציאניים המעלים על נס "ציות" לדבר האל בצאתם עם שחר לשחיטת האחר ב"צו האל" וכסמל ל"אמונה שלמה".
 
זו המציאות

אין אדם מבין בשכלו מעיקרא מדוע הוא מאמין באל, או מדוע הוא בוחר להאמין באנושות (הומניזם) או בארצו או משפחתו וכו וכו. "השכל והתבונה" אינם מכריעים בזה העניין. אלא רצונו של האדם - "הנעשה" שלו - הוא מלכתחילה קודם ל"נשמע". שכן מן "הנשמע" לעולם לא תהיה ערובה להגיע לכדי "נעשה".
 
ואת הנפש אשר עשו ..

כמעט ואינני מכיר פרשנים,לא התעמקתי בדרישותיהם.

אבל מדובר על בנאדם אחד,אברהם.
ויש הקשר לפרשת בראשית
אלה תולדות השמים והארץ בהבראם ביום עשות יהוה אלהים ארץ ושמים

אני קצת תוהה,אם אכן מדובר בבן אדם אחד ,אברהם.
הרי מצויין בפרק הקודם בבראשית,,נעשה אדם בצלמנו כדמותנו.
אך לבסוף מחליט אלוהים לברוא לבדו את הנפשות.
וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם.

עכשיו תאמר לי,למה את חושב שאלוהים רוצה להקשיב לחז"ל או לרמב"ם?

למה נעשה ונשמע?
הרי הוא מחליט לבדו!

אתה מאמין באלוהים?
 
דמוקרטיה גבירותיי ורבותיי

בוא נדבר על דמוקרטיה?
למה אתה לוקח את הדמוקרטיה כאינסטורמנט
ולמה את ההלכה כערך?

מדוע לא לשלב יחד זה בזה.
אתה רוצה חופש פעולה,תכבד את הדמוקרטיה.
 
מדינה דמוקרטית היא אינסטרומנט ע"י מאמינים לנצל את משאביה

לפלח אוכלוסיה.

כגון החרדים הפרזיטים לנצל את הכלכלה לטובתה,והשאר מסביב.


אינסטורמנט לניצול?



מישהו מפריע לך ללכת לבית כנסת ולשמור שבת בדרכך?
מה מונע ממך לכבד את הדמוקרטיה?
לעשות נפשות ע"י הלכה,ולמה לא לעשות נפשות בשם הדמוקרטיה?
למה קבוצה מסויימת,ע"י הלכה,תיקבע לעשות את הנפשות?
מדוע העם לא יבחר,איך תראה נפש האזרח בארץ?
 
אתה רוצה את החרדים הספרדים או החרדים האשכנזים

אלה לא מתחתנים עם אלה,ואלה לא עם אלה
אלה מטומטמים,ואלה גזענים.
הלכה של מי אתה רוצה שתקבע לך את הנפש?
איזו מפלצת בדיוק אתה רוצה שתגדיר את נפשך?
 
או שנלמד דרך משרד החינוך של שי פירון יהדות

ספר שהןציאו שכמעט ואין בו הוגה מזרחי.


מה אני אגיד לך,הכל איוולת.


אמרנו אלוהים מחליט בעצמו,לבדו.

חופש פעולה,תחי הדמוקרטיה.

חח
 
שנלך תמיד רק בדרכים טובות, אמן!


הו, לך ישר
לך לבד,
אל תפחד.
אוהו אוהו או.
אל תכעס,
לך תמים,
לך אחד.


 
למעלה