הוא מתייחס לאהבה. לא לאמונה
נ נחמדה וחכמה New member 25/10/15 #23 דבר ידוע וברור שאין אהבת הקב"ה נקשרת בלבו של אדם עד שישגה בה תמיד כראוי ויעזוב כל מה שבעולם חוץ ממנה. (הרמב"ם הלכות תשובה פרק י, ו) כיצד שישגה בה תמיד? בעזרת הדעת! המצווה היא לדעת שהכל טוב והכל לטובה, והדעת היא האמצעי לאמונה. אהבת ה' היא התכלית. חיים, שבוע טוב!
דבר ידוע וברור שאין אהבת הקב"ה נקשרת בלבו של אדם עד שישגה בה תמיד כראוי ויעזוב כל מה שבעולם חוץ ממנה. (הרמב"ם הלכות תשובה פרק י, ו) כיצד שישגה בה תמיד? בעזרת הדעת! המצווה היא לדעת שהכל טוב והכל לטובה, והדעת היא האמצעי לאמונה. אהבת ה' היא התכלית. חיים, שבוע טוב!
ח חיים פרידמן1 New member 26/10/15 #24 הדעת היא שהכול טוב והכול לטובה? הדעת היא הפרדת הקב"ה בדעת האדם משאר הנמצאים
נ נחמדה וחכמה New member 26/10/15 #25 הכל אחד! "המצווה היא לדעת וזו טיבה של הדעת שביכולתה להביא לאמונה" לאחר שישיגו (האדם) באחד מחמשת ההרגשות (ע"י דרך ההוכחה) רק אז הידיעה תהיה ברורה בדעת.. ואז ידע האדם שהכל אחד! אין שניות - יש אחדות! בוקר טוב!
הכל אחד! "המצווה היא לדעת וזו טיבה של הדעת שביכולתה להביא לאמונה" לאחר שישיגו (האדם) באחד מחמשת ההרגשות (ע"י דרך ההוכחה) רק אז הידיעה תהיה ברורה בדעת.. ואז ידע האדם שהכל אחד! אין שניות - יש אחדות! בוקר טוב!
נ נחמדה וחכמה New member 26/10/15 #27 "השכל והמשכיל והמושכל" הם אחד אצלו האמונה תהיה כפי שלמות הכח השכלי שבאדם.