עבודה באירופה- איך מקובל לבקש העלאת שכר?

RoseWood1

New member
עבודה באירופה- איך מקובל לבקש העלאת שכר?

היי חברים,
אולי זה לא קשור לפורום (אם לא, אשמח אם תפנו אותי לפורום הנכון)
לאחרונה אני מקבלת הצעות עבודה לחברות באירלנד והשכר שהם מציעים הוא טוב אבל אני לא חושבת שהוא מספיק גבוה לרילוקיישין- מכיוון שכפי שאתם יודעים בהתחלה ההוצאות מאוד גבוהות.
איך נהוג לבקש שכר גבוה יותר ובאיזה שלב?
אני תוהה אם ישר להגיד את זה לHR? לחכות לאחרי שהתקבלתי לעבודה?
אני גם לא רוצה לצאת 'ישראלית' אם אתם יודעים למה אני מתכוונת...אלא באמת להראות שאני אסרטיבית.
אני מחפשת שכר שיאפשר לי לחסוך ולא רק לשרוד.

תודה לעונים.
 

ashmash

New member
זה לא נשמע כמו העלאת שכר

זה נשמע כמו מיקוח על תנאי החוזה. השכר הוא חלק מההסכם.
בעיקרון, לא הייתי ממליץ לחכות לאחרי שהתקבלת לעבודה. זה מאוחר מידי ורוב הסיכויים שיגידו לך משהו כמו ״סליחה, אבל זה השכר שהוצע והסכמת״ (כמובן, יכול להיות שיסכימו, אך הסיכוי לא גבוה).

ברוב המקרים זה יעלה במהלך הראיון. מתיאורך נשמע כאילו את אחרי השלב הזה וכבר קיבלת הצעה. את יכולה להגיד משהו בסגנון ״זה נשמע מצוין, אבל השכר נמוך ממה שציפיתי״. אפשר להוסיף כמה חשבת להרוויח, כך שהם יוכלו לדעת אם זה בתקציב או לא.

אגב, אם החשש שלך הוא הוצאות המעבר הגבוהות, נהוג להציע חבילת רילוקיישן שיכולה לכלול הוצאות טיסה תשלום על לינה בהתחלה וכסף למעבר.

בהצלחה.
 

RoseWood1

New member
תודה, נכון זה על תנאי חוזה

בגלל שאני גרה באנגליה ואירלנד זה ״קרוב״ הם לא מציעים חבילת רילוקיישן
וגם כשלא הייתי בבריטניה, מעטות החברות שהציעו לי אלא אם כן הם היו נואשים
אז זה באמת שכר בשביל לחסוך ולא רק לשרוד במדינה ובמיוחד לחודשים הראשונים זה קריטי.

מה שכתבת נכון אבל הבעיה ששולחים לי את ההצעת עבודה עם השכר ואז העבודה נראית לי אני רוצה להתקדם אבל נראה לי שזה מוקדם מדי להגיד שהשכר נמוך כי אני עוד לא יודעת אם התקבלתי או לא... ומדובר בחברות שכן ״יכולות להרשות לעצמן״ לשלם יותר. לכן אני באמת מנסה להבין איך זה עובד כדיי להלך בין הטיפות. שוב אני לא קופצת ומבקשת מעבר אבל אני כן מצפה שזה יהיה שכר גבוה במיוחד שאני עוברת מדינה.
 

ashmash

New member
הצעת עבודה

הצעת עבודה משמעה שהמשרה הובטחה לך לפי תנאים מסויימים (הסכמה לתנאי החוזה, השכר וכו׳). אם את עדיין לא יודעת האם התקבלת זו לא הצעת עבודה. יכול להיות שאת מבלבלת בין הצעת עבודה למשרה פתוחה שאיזה סוכן הציע לך? את לפני או אחרי ראיון?

אם השכר לא מתאים לך, תגידי להם ותראי מה יהיה. או שיעלו או שתחפשי עבודה אחרת. מה הטעם בלהגיד שאת מעוניינת בשכר נמוך, רק כדי להגיד שאת בעצם לא מרוצה תוך זמן קצר?

הכלל הוא שהשכר שמתחילים איתו משפיע על השכר לכל אורך הדרך. אם מתחילים משכר נמוך, גם בהמשך השכר יהיה נמוך.

מעבר לזה, אין לי מה להוסיף.
 

RoseWood1

New member
אני אחרי ראיון אז לכאורה כבר הסכמתי לשכר

אבל להבא, איזה דרך הכי טובה להגיד? באיזה אופן?
 

ashmash

New member
החישוב די פשוט

נניח שהשכר ההתחלתי הוא 1,000 (נמוך) או 2,000 (גבוה) והוא עולה כל שנה ב-10% (לא ממש ריאלי, אבל המספרים פשוטים יותר). היחידות לא ממש חשובות.
אחרי חמש שנים עם שכר התחלתי נמוך תרוויחי כ-1,600 ועם השכר הגבוה כ-3,200. כלומר הפער בין השכר ההתחלתי הנמוך לגבוה לא רק שלא נעלם, אלא גדל (מ-1,000 לכ-1,600). מ.ש.ל, (אם מתחילים נמוך אז השכר נשאר נמוך).

העיקרון עובד אגב גם בכל הנוגע לקידום בתוך החברה. המעסיק יודע מה השכר שלך. שוב, נניח שהשכר ההתחלתי הוא 1,000 או 2,000, הפעם ללא שום עליה שנתית. בשני המקרים הוכחת עצמך, זכית לקידום המיוחל למשרה בה השכר הוא בטווח 1,500-2,500. אם התחלת ב-1,000, למעסיק לא תהיה סיבה לתת לך את המקסימום. 1,500 תהיה עבורך קפיצת שכר משמעותית. מי יודע, אולי המשרה שאמורה להיות 1,500-2,500 לפתע תהיה בשכר של 1,200, שדרוג של 20%. לעומת זאת אם, התחלת ב-2,000, במידה ותקודמי השכר יהיה גבוה מזה. שוב, המסקנה המתבקשת שאם השכר ההתחלתי נמוך, רוב הסיכויים שהשכר שתמשיכי בו יהיה נמוך.

לכן השכר ההתחלתי הוא קריטי. את צריכה להעריך כמה העבודה שלך שווה ולהחליט האם השכר שמציעים לך הולם או לא. אם לדעתף הוא לא ואת מעוניינת בעבודה, מומלץ להגיד מה השכר שאת מצפה לו (אולי מעט יותר אם את מעוניינת להתמקח). אם הם מוכנים לשלם, השגת את מה שרצית. אם לא, לא הסכמת לעבוד בשכר שלא נראה לך הוגן וזה גם עונה להגדרה של מה שרצית. נדמה לי שההסבר הזה גם עונה לשאלה איך להעלות את הנושא ובאיזה שלב.
 

forglemmigej

New member
אם המעבר ישדרג את מצבך הכלכלי בעליל

לכי על זה, אם זה יהיה אותו הדבר אז בשביל מה לשנות את החיים, האם יהיה לך קידום לעומת העבודה הנוכחית, את צריכה שכר שלא רק שצריך להספיק לקיום הכרחי כמו שכד , נסיעות, מזון ביטוח רפואי ועוד שאר שונות אלא גם להוצאות בלתי צפויות כמו טיפול שיניים , או נזק בדירה שיפול עליך , אם אין לך כלום מראש כשאת עוברת (הכוונה לחסכונות) ואת מתכוונת לחיות רק מהמשכורת זה סיכון לא קטן
 

RoseWood1

New member
יש לי חסכונות אבל המעבר הוא בשביל לחסוך לעתיד

תודה על התשובה. לקחתי את הדברים לתשומת ליבי.
 
למעלה