עבודה ברמה הרגשית או השכלית מה ההבדל?

שי כהן33

New member
עבודה ברמה הרגשית או השכלית מה ההבדל?

עבודה ברמה הרגשית או השכלית מה ההבדל?

אמונות מגבילות זה רמה שכלית או רגשית?
 

סינבד

New member
אמונות מגבילות

הן מערכת של אמונות שבונות את תפיסת שלך. "המציאות" שאתה (וגם אני ו/או כל אחד אחר) רואה מורכבת מהגירויים שאתה מקבל מבחוץ ומהפרשנות שאתה נותן להם.
&nbsp
אתה יודע, מספרים שהילידים באמריקה לא יכלו לראות את האניות של קולומבוס מכיוון שבתים לא יכולים לצוף על המים. זו בעיני הדוגמא הכי טובה לאמונה מגבילה.
באותו אופן האמונה שלנו בניוטון ובכוח המשיכה שהוא "גילה" היא אמונה שמגבילה את היכולת שלנו לעוף (קרא את מסע לאיכטלן של קרלוס קסטנדה). יכול להיות שיש גורמים נוספים שמגבילים את היכולת שלנו לעוף אבל כאן אנחנו מנסים רק להבין מה הן אמונות מגבילות ואיך אפשר להשתחרר מהן.
&nbsp
ברור לגמרי שאם תראה מספיק אנשים עפים באוויר תאבד את האמונה שכוח המשיכה לא מאפשר לנו לעוף.
באותו אופן, אם אתה מזהה אמונה שמגבילה אותך, כמו האמונה שאתה לא מספיק חכם או לא מספיק חזק, או כל דבר אחר מסוג זה, (חשוב מאד שתזהה ותכיר את האמונות שמגבילות אותך), אתה יכול לבחור לוותר על האמונה הזו שאתה מחזיק בה.
&nbsp
אין חשיבות גדולה כל כך לכלי שמביא אותך להכרה שלאמונה שמגבילה אותך אין בסיס, מה שחשוב (בהכרה שלי) הוא שתזהה את האמונות המגבילות אותך ותשים לב שאלו רק אמונות שאין להן בסיס של ממש.
&nbsp
בהצלחה.
 

neophile

New member
סביר שזה גם וגם

אם כי לא ברור לי למה אתה מתכוון באמונה מגבילה ומאיזה מישנה אתה שואב את המונח הזה.
&nbsp
&nbsp
 
החלוקה הזאת, כדרכן של חלוקות, לא אמיתית לגמרי.

אתה יכול להגיד את זה למי שסיפר לך עליה, למרות שאם אתה לא מבין את זה היטב בעצמך, לא תהיה לזה אולי משמעות רבה.

על השאלה "מה ההבדל" השבתי כבר כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/228/183422006

חשוב על הגוף, למשל. יש בו כל כך הרבה שרירים. להגיד שמשהו נעשה על ידי הגוף, זה כל כך כללי... האנשים המעטים כיום, שבאמת מאמנים במודע את עצמם ואת חלקיהם השונים, יודעים שיש "שרירים" רבים שלא הומצא להם עדיין שם או כינוי; והם יודעים שהחלוקה ל"מחשבתי" ול"רגשי" היא כללית מאוד ואפילו קצת דמיונית.

"אמונות מגבילות" היא בעצמה "אמונה מגבילה". מי שמשתמש במושג "אמנות מגבילות", אם הוא מבין באמת על מה הוא מצביע, יודע שזה רק כינוי לאיזושהי תופעה כללית.

נסה לזהות את הרגע שבו צצה מחשבה כלשהי בתוכך. לדוגמה, מחשבה אודות "אמונות מגבילות". שים לב, האם זה גורם לך מיד להיות שמח יותר? צלול יותר? רגוע יותר? להבחין בסובב אותך? לחוש טוב יותר את גופך? אם לא, אז יש מצב (לא בטוח, רק שים לב) שהמחשבה הזאת שצצה, לא ממש מועילה לך - ולא משנה מה התוכן שלה.
 


 
למעלה