האוקה - לימוד מצידו השני של המטבע
הצד המקבל את הטכניקה, חווה אותה מצידה האחר, ובעצם בהווייתו יוצר את הפלטפורמה עליו מתבצע הלימוד.
אוקה מנוסה יותר יכול לאפשר מרחב מגוון של למידה. מצד שני, עלול להביא איתו אלמנטים מיותרים כמו אגו, הנחות, אג'נדה ותגובות אוטומטיות מתשקופת האימון שלו עצמו.
באייקידו, כמו גם בשיטות אחרות בהן התנסתי, אפשר ללמוד רבות מצידה השני של הטכניקה, ולקבל הבנה טובה על המכניקה, הדינמיקה והתזמון.
באייקידו - לקיחת אוקמי מלמדת את הטכניקה דרך הגוף, בלימוד ישיר, ולא דרך הסברים ומראה עיניים.
לעניות דעתי, אוקה טוב מביא לאימון חפות, כוונה, ריקות (מאגו, מלרצות ללמד אחרים וכו') ונוכחות קשובה.
אוקה טוב מסוגל לקחת טכניקה באופן בטוח (גם לו וגם למבצע הטכניקה), לכל טורי/נאגה, בכל רמה ולכל טכניקה. הוא אינו מניח הנחות ואינו מנסה לחזות מראש מה תהיה הטכניקה, הוא קשוב וזורם, דרוך וערני אך לא נוקשה (מנטלית ופיסית). אוקה טוב נמצא ב"כאן ועכשיו", אינו "מביא משלו" אלא מתפקד כלוח חלק עליו תצטייר הטכניקה כמות שבוצעה. אוקה טוב הוא כמו מראה נקייה בה מתשקף ביצוע הטכניקה בבהירות.
מנסיוני, לימוד אוקמי הוא לא לימוד פיסי בעיקרו, אלא לימוד מנטלי, ויכולת אוקמי גבוהה יש בידה להיות כלי מצוין להתנהלות במצבי לחץ וקיצון בפרט ובחיים בכלל.