מסכימה עם שתיכן!
אני פשוט בוחרת להיות פרגמטית
כלומר, באופן עקרוני מסכימה שזו עבודה מורכבת, רגישה, שעלולה לעורר כל מיני רגשות וכו' במשפחות רבות ושונות (למשל, משפחה שבה ההורים התגרשו, או אחד מההורים מת, או אחד מההורים עזב ונעלם ועוד המון המון קומבינציות אפשריות)
אבל, זו עבודה שניתנת כבר הרבה שנים בכיתות ז'. כלומר, זו עובדה ואין בחירה בנושא זה. הבחירה היחידה היא: איך להתייחס, איך להגיב.
ולכן, לדעתי, כדאי להגיב בצורה פרגמטית ולהתייחס לכך בצורה עניינית: זו עבודה עיונית שיש להגיש, חלק משיעורי הבית. לא יותר ולא פחות. וככל שאנו ההורים נקרין זאת, כך יקבלו זאת הילדות/ים.
לשמחתי, בבית הספר של בתי התייחסו לכך בצורה פשוטה. בתחילת השנה חולק דף עם הוראות מאוד מפורטות, אבל היה ברור שאפשר להחליט מה להדגיש ולהבליט ומה לא, למה להתייחס בהרחבה ולמה בכלל לא להתייחס. העבודות הוגשו למורה, רק היא קראה אותן, והיא החזירה אותן בתוספת הערה (לא ציון). ובתעודה הייתה רובריקה שהתייחסה לעבודה ושם כתבה המורה הערה (שוב, לא ציון).