עבודת שורשים

KallaGLP

New member
לפחות מהעבודה שעשיתי עם בני,

חלק נכבד ממנה עוסק משפחה הקרובה. אם לא כותבים את הדברים החשובים והמרכזיים באמת, מה נשאר לכתוב?שלא לדבר על ההרגשה שזה עושה, כשיודעים שלא יכולים לכתוב בחופשיות או דברים טובים על אנשים שאמורים להיות הכי קרובים ואהובים.
 

fannyd

New member
זה לא לכתוב או לא לכתוב

הבעיה שגורמים לילדים שלא לצורך לפתוח כל מיני דברים שאיש לא טורח לעזור לסגור אותם.
 

יסמין@

New member
כבר כתבתי שאני מסכימה עם שתיכן במישור העקרוני

ההבדל הוא בנקודת המוצא שלנו: אתן מתמקדות במישור העקרוני (שאני מסכימה איתו) ואני מתמקדת במישור הפרקטי והפרגמטי: יש עבודה, עד שלא ישנו את המצב - חייבים להגיש אותה. ולכן השאלה היא: איך ומה לכתוב ולא האם בכלל כדאי שידרשו מתלמידות/ים להגיש עבודה מסוג זה.


.
 

יסמין@

New member
דוגמאות לנושאים-לשאלות

שאינן מורכבות ואפשר להרחיב ולפרט בהן: (מעתיקה חלק מדף ההוראות לכתיבת עבודת השורשים):

החלק העוסק בילד/ה:
השם הפרטי, משמעות השם, מדוע נבחר השם; שם משפחה - כנ"ל; כינויים ושמות חיבה; תחביבים ותחומי עניין, מאכלים אהובים, חלומות ותוכניות לעתיד ועוד נושאים כגון אלו.

כנ"ל לגבי המשפחה, יש נושאים שאפשר להרחיב כגון: הקשר של המשפחה למדינת ישראל, חפצים ומזכרות משפחתיות, מנהגים ומסורות - כיצד חוגגים במשפחה ימי הולדת, חגים שונים, מאכלים משפחתיים (אפשר להוסיף מתכונים) וכו'.

ולא כתבתי הכל. בקיצור, יש המוווון נושאים שאפשר לכתוב עליהם בהרחבה ובשמחה ובכיף, ויש נושאים שאפשר לעקוף, לצמצם או לא לכתוב בכלל.
 

fannyd

New member
במישור הפרקטי והפרגמטי

לצערי יש הרבה ילדים שהם לבד מול המטלה הזאת, דווקא ילדים שהמטלה הזאת לוקחת אותם למקום לא טוב. וקחי בחשבון שלא בהכרח הילד שזקוק לעזרה מוצא אותה בביתו.
 

KallaGLP

New member
נכון, וגם אם יש עזרה - לא כל הורה

מסוגל להעניק אותה בחוכמה וברגישות הדרושות.
 

יסמין@

New member
ושוב, מסכימה עם שתיכן

אבל מה לעשות? בינתיים זה מה יש. עד שזה לא ישונה - כל התלמידות/ים בכיתה ז' צריכות/ים להכין עבודת שורשים.
ברור שלא כל ההורים יכולים או רוצים לעזור. ממש כשם שלא כל ההורים טובים, תומכים, מכילים וכו' וכו'.
אני מתייחסת כאן להורים שקוראים בפורום וחושבים האם ואיך לעזור. אני לא יכולה להתייחס לאלו שאינם קוראים בפורום או אינם יכולים או רוצים לעזור. שוב, גישה פרגמטית ופרקטית.
 

KallaGLP

New member
ברור שברמה המעשית את צודקת לחלוטין.

זה המצב וחייבים להתמודד איתו כמו שהוא, וגם ברור שהורים מהסוג שכותב כאן בפורום הם בדרך כלל לא ההורים מהסוגים שהוזכרו (אחרת סביר שלא היו בפורום הזה מלכחילה). אך עדיין אני לא יכולה להימנע מלחשוב על המקרים האחרים ועל הבעייתיות הפוטנציאלית במשימה הזאת ברמה העקרונית. וזו הסיבה שבגללה אף על פי שברמה המעשית אני כמובן פועלת לפי ההוראות, עדיין דעתי אינה נוחה כלל מהרעיון העומד מאחורי העבודה הזאת, והיה לי חשוב לבטא זאת.
 

יסמין@

New member
אז אנחנו מסכימות לגמרי

הן במישור העקרוני והן במישור המעשי
 
למעלה