נדמה לי שאתה לא מציע ללמוד מהנסיון שלהם אלה להעתיק מהם
בצורה עיוורת.
מצחיק משהוא שכל הדוגמאות של "הצלחות" אתה מביא מאירופה ולא ממקומות אחרים בעולם.
סלח לי אבל התנהגותך מזכירה לי פולחן מטען (cargo cult) ולא התנהגות רציונלית.
מי אמר לך למשל שעידוד אופנים (כמו בדוגמא של קופנהגן) זה בכלל רעיון טוב?
ואולי זה רעיון רע שלא ישים במציאות של מדינת ישראל בגלל האקלים?
ואולי זה לא מתאים לתרבות המקומית?
סתם בתור אנקדוטה, קצב הצמיחה של דנמרק מאז 1992 היה פחות מחצי אחוז בשנה.
אתה עדיין בטוח שדנמרק זה מודל טוב לחיקוי?
קח למשל את המצב של אופנים חשמליות שהיום כבר מודים הפך לתחום ההפקר.
ייתכן שחלק מנסיעות ברכב הוחלפו ברכיבה על אופנים חשמליות, אבל האם זה היה רעיון טוב?
אני בכלל לא בטוח בזה
היית באמסטרדם?
אני הייתי, ואני מאחל לכל מי שמציע להעתיק את המנהגים שלהם לפה שיידרס על ידי רוכב אופנים כמו שכמעט נדרסתי יותר מפעם אחת שם.
אתה רוצה למנוע כניסת רכבי דיזל למרכזי הערים כמו פריז ?(אגב גם בירושלים מקדמים את זה).
חשבת כמה זה יעלה למשלמי המיסים וגם לעסקים?
אתה מאשים את הממשלה (ובצדק) שהיא סובלת מחוסר תכנון לטווח ערוך ולא חושבת על העתיד?
אבל במה אתה יותר טוב?
הרי גם אתה לא חושב על זה ובעיקר להיות כמו ה"האירופה המתקדמת".
אתה רוצה להסתכל על העתיד?
תשאל מה כלכלנים בעולם חושבים ומי לדעתם יוביל במאה שנים הבאות את העולם.
רמז, זאת לא תהיה קופנהגן וגם לא פריז ואפילו לונדון לא תהיה שם.
אה כן וחלק מכלכלנים האלה גם אירופאים
זה גם מצחיק שאתה מזכיר את תחנות רכבת באירופה בתור דוגמא לתכנון מוצלח.
הרי התחנות האלה או שנבנו במקומות שלא היו מרכזי ערים בזמן שנבנו, או שבנו אותם בצורה הכי לא "אירופאית" שאתה יכול לחשוב עליה.
הרי אף אחד לא חשב על איכות הסביבה שהן נבנו, אף אחד לא שאל את התושבים בסביבה האם הם מסכימים לבניה שלהן!
אגב התחנות האלה גם היו אולי מקור זיהום מספר אחד באירופה של אז.
הרי כל הקטרים היו מונעים מפחם.
אתה רוצה לצפצף על חוקי התכנון ועל דרישות התושבים ולבנות תחנות רכבת עם גישה טובה במרכזי ערים?
סבבה, אני איתך, אבל תצטרך ללמוד מהסינים ולא מאירופאים
כי אירופאים כבר שכחו איך עושים את זה.