עברתי היום מתחת למחלף הושעיה וחומר בנייה נשפך על הרכב

אבישי ק

New member
אני לא מבין איך בארץ הפכו את הרכבת הכבדה לרכבת פנימית

אני מבין שכיום הרכבת הכבדה משמשת לתחבורה פנימית וחיצונית בערים הגדולות אבל זה צריך להיות ככה.
רכבת כבדה המטרה שלה היא לקשר בן ערים עם מרחקים די גדולים.
התחנה אמורה להיות בקירבת העיר אבל לא בתוכה זה בטוח.
 

משה12333

New member
שום דבר לא תוכנן מראש אלא המציאות הכתיבה זאת. הערים בישראל

גדלו וגדלו, על חשבון שדות, פרדסים, חולות, אזורי תעשייה כבדה שננטשו, עד שהן הגיעו ממש עד למסילה (ע"ע שכ' אם המושבות) ואז ראשי הערים דרשו מהממשלה לבנות עוד ועוד תחנות-נוסעים בשביל ציבור הבוחרים שלהם.

אין היום במדינת ישראל ראש עיר שלא מתפאר בתחנת רכבת כבדה שהוא דחף להקים בשביל ציבור בוחריו.

המסילה בכלל קישרה בין נמלי ים למחצבות/לאזורי תעשייה או בין ערים מרוחקות מאד, אבל כל ערי ישראל ממש "בלעו" אותה לכל אורכה וצירפו אותה לשיטחן.



 

choo

Active member
ספר את זה לשוייצרים ולבריטים, תחנות הרכבת הכבדה במרכז הערים

&nbsp
בלונדון פזורות מספר תחנות רכבת כבדה בלב העיר, שמהן נוסעות רכבות לכל רחבי אנגליה (גם פרבריות וגם ארציות), כשבכל תחנה כזו ישנם 8-12 רציפים.
&nbsp
בשוייץ תחנות הרכבות הכבדות בערים כמו לוצרן, ברן וכן הלאה נמצאות במרכז העיר, וגם ביישובים קטנים (כמו ספיץ) הן נמצאות במרחק הליכה (5-10 דקות) ממרכז היישוב.
&nbsp
באמסטרדם תחנת הרכבת המרכזית נמצאת בצנטרום של הפיילה של מרכז העיר, ותיירים במלונות של מרכז העיר הולכים לרכבת ברגל (אנחנו מדברים על תחנה עם כ-20 רציפים)
 

אבישי ק

New member
אין לי בעיה שתחנות הרכבת יהיו במרכז הערים, זה אפילו עדיף

אני מתכוון שהרכבת הכבדה מתפקדת כרכבת פרוורית.
הדוגמא הכי טובה זה הפרוורית לכפר סבא ובינימינה, היה מתאים יותר רכבות קלות יותר שיכולות לעצור מהר יותר ולהאיץ מהר יותר.
 
למעלה