אילן נרינסקי
New member
נושא לדיון וסקר - על טורפים ונטרפים
האם וכיצד יש לחשוף ילדים לסצינות טריפה? תזונתו של כל בעל חיים היא נושא זואולוגי חשוב. המזון ודרכי השגתו משפיעים על בעל החיים בכל אורחות חייו - צורת גופו, שעות פעילותו, אופיו, ועוד. כמו כן יחסי הגומלין בין בעלי החיים באשר לתזונה (דהיינו - מארג המזון) הוא נושא אקולוגי-זואולוגי ראשון במעלה. כאשר אנו באים ללמד אודות הרגלי צייד של בעלי חיים טורפים, ובייחוד כאשר אנו רוצים להראות סצינת טריפה, אם במציאות ואם בסרט, מתעוררות בעיות אחדות. ראשית, באופן ברור וטבעי, קשה לנו לראות את סבלו של הנטרף. לילדים צעירים סצינה שכזאת עלולה להיות טראומתית. הילדים עשויים לזהות את הטורף כבעל חיים רע או אכזרי. מצד שני, קיימת בעיה הפוכה. לעיתים צפייה בסצינה שכזו מעוררת ומעודדת אלימות אצל הילדים. מה דעתכם? אתם מוזמנים להשתתף בסקר וכן להגיב כאן
האם וכיצד יש לחשוף ילדים לסצינות טריפה? תזונתו של כל בעל חיים היא נושא זואולוגי חשוב. המזון ודרכי השגתו משפיעים על בעל החיים בכל אורחות חייו - צורת גופו, שעות פעילותו, אופיו, ועוד. כמו כן יחסי הגומלין בין בעלי החיים באשר לתזונה (דהיינו - מארג המזון) הוא נושא אקולוגי-זואולוגי ראשון במעלה. כאשר אנו באים ללמד אודות הרגלי צייד של בעלי חיים טורפים, ובייחוד כאשר אנו רוצים להראות סצינת טריפה, אם במציאות ואם בסרט, מתעוררות בעיות אחדות. ראשית, באופן ברור וטבעי, קשה לנו לראות את סבלו של הנטרף. לילדים צעירים סצינה שכזאת עלולה להיות טראומתית. הילדים עשויים לזהות את הטורף כבעל חיים רע או אכזרי. מצד שני, קיימת בעיה הפוכה. לעיתים צפייה בסצינה שכזו מעוררת ומעודדת אלימות אצל הילדים. מה דעתכם? אתם מוזמנים להשתתף בסקר וכן להגיב כאן
