עדכון עבודות במחלף עין הקורא - כביש 431-42

lollik

New member
תודה רבה!!! יפה מאד!!!!

רק לסבר את האוזן, במקור, הכניסה והיציאה לכביש 42 לכיוון מחלף ראשון הייתה צריכה להיות בגשרים קומה שלישית. אלא שחל שינוי תכנוני והשתמשו בשיטת המנהרות. בכלל, בארץ מפחדים ממחלפים עם 3 ו-4 קומות- ואין לי מושג למה. באמריקה השיטה הזו עדיפה.
 

yairp4

Active member
זה עדיין מחלף עם שלושה מפלסים

רק שעכשיו אחד המפלסים נמוך יותר ממה שתוכנן במקור. אני מניח שזה נושא של מחיר ושיקולים הנדסיים ולא איזה "פחד" כלשהו. אישית, אני חושב שחסר במחלף הזה חיבור ישיר בין כביש 42 מדרום לבין כביש 431 למערב. כדי לעשות את הדרך הזו יהיה צורך לעבור שלושה רמזורים...
 

bhmi100

New member
מגרש חניה בצומת של תשח גלי הדר ליד הכביש הפך

הפך למחסן.
 

megashock

New member
תודה, תמונות יפות. יש לי כמה שאלות..

באמת תהיתי מה הולך שם. זה נראה כאילו שהתפרעו שם ויצאו משליטה, יש עוד הרבה מקומות בארץ שמחכים לגשרים ושם אפילו בנו גשר לקנטרי קלאב. מה אם איזה גשר בצפון, בפורדיס למשל, או בצומת המוביל ? יש נתונים כמה המחלף הזה יעלה ?
 

lollik

New member
פרויקט מתוכנן מו ההתחלה

אתה צודק ש-431 הוא מושלם מלכתחילה- וזאת היתה הכוונה מראש. אתה צודק מצד שני שכל מה שקשור במע"ץ, הוא לא מושלם,חלקי,ועשוי בצורה די חובבנית -וזאת בלשון המעטה. אם הם היו פועלים כמו בכביש 431, הרי שהיום בנחלים ובזרובבל על 471 היו מחלפים, בפררדיס היה מחלף, נתניה -חדרה היה עם 3 נתיבים, מורשה היה ממוחלף בכל הפניות וכו' וכו'. הצרה היא שהתקציבים לא מספיקים לכל הפרויקטים ולכן מבצעים המון פרויקטים חלקית ולא אחד אחרי השני באופן מושלם. ב-431 הכסף גויס בשלמות ע"י גורם פרטי עבור פרויקט שמתוכנן באופן מושלם. אותו גורם משוחרר מהתחייבויות באזורים אחרים, ולכן לא קיימת דילמה לגבי מושלמות הפרויקט. כמו כן ,כמו בכביש 6, המפעיל רוצה שבגמר הפרויקט, יעברו אליו מה יותר משתמשים. לכן הוא חייב לבצע פרויקט בסטנדרט אירופי שימשוך משתמשים.
 

megashock

New member
ומי יחזיר את הכסף לדניה-סיבוס?

כל הכבוד לדניה סיבוס, אין לי שום טענות אליהם. אבל הם לא עושים את זה בחינם וגם לא מדובר בכביש אגרה, אז הכסף שמושקע בפרוייקט יוחזר אליהם מתקציב המדינה. אותי קצת מקומם שמבטלים את כל הפרוייקטים המשמעותיים בפריפריה אבל אף אחד לא חושב לגעת בפרוייקטים הגדולים והנוצצים שבמרכז.
 

lollik

New member
צודק לגבי הפריפריה!!!

אבל לדניה סיבוס ישלמו במשך 20 שנה. תאר לך שמע"ץ היתה מבצעת. זה היה לוקח 20 שנה- בהתאם לתשלומים. כמו נתיבי איילון שנבנים כבר 35 שנה משנת 1972. כאשר בנו את הגשר של מחלף חיל שריון מעל הנחל, ואף אחד לא הבין למה הוא מיועד, כי אחר כך היתה מלחמת יום כיפור והכל נעצר. (זו קצת הסטוריה!!!). הלוואי וכל הפרויקטים היו מבוצעים מבחינה פיננסית כמו 431. אבל כנראה שאין מספיק גופים חזקים כמו דניה סיבוס שמסוגלים להרים פרויקטים כאלו, וחוץ מזה, מה יעשו עם כל הפקידים של מע"ץ??
 

Iron53

New member
כביש אגרה

לדעתי אתה טועהת ומדובר בכביש אגרה לכל דבר, אך איני זוכר איפה קראתי על זה.
 

lollik

New member
לא כביש אגרה-אלא שיטת bot

המשקיע בונה את הכביש. מתחזק אותו 20 שנה. מקבל מן הממשלה את כספי ההשקעה + ריבית במשך 20 שנה. מקבל גם מן הממשלה כספים גם עבור התחזוקה השוטפת של הכביש במשך 20 שנה. המשקיע מרוויח גם מתשואת מימון על ההשקעה וגם מפעילות בקרה ותחזוקה שמספקת , במקרה של 431 עבודה ל-כ-50 איש בדניה סיבוס במשך 20 שנה. שיטת build orerate transportation
 

Mishu2

New member
לא מדויק

המשקיע בונה את הכביש על חשבונו וגם התחזוקה היא על חשבונו-אין שום תשלום מהמדינה על כך. הוא לא מקבל את כספי ההשקעה אלא תשלום מן המדינה עבור כל רכב לפי המרחק שנסע. בדיוק כמו שבכביש 6 הנהג משלם לפי המרחק שנסע ולפי סוג הרכב, אלא שפה הנהג נוסע בחינם והמדינה תשלם לזכין לפי אותה שיטה. בכביש יהיו אמצעי מדידה לכמות הרכבים כמו בכביש 6. איך משקיע מרוויח על תשואת מימון? הרי הוא נושא בעול המימון.. מי שמרוויח ממימון זה בנקים, הרי הם מוכרים כסף.
 

yairp4

Active member
הוא לא טועה

כביש 431 לא יהיה כביש אגרה. המדינה תשלם לדניה סיבוס את עלות סלילת ותחזוקת הכביש במשך תקופת זיכיון של 20 או 25 שנים. בכל מקרה לא תגבה אגרה מנהגים.
 
למעלה