עדכון עבור חברי הבלוגרים - מוצ"ש 23.5.20

עדכון עבור חברי הבלוגרים - מוצ"ש 23.5.20

אהלן. חברים וחברות קיבלתי טלפון ביום ה' משני השותפים בעלי "תפוז". ערן ואלון. ערן פתח את השיחה "בבשורה משמחת" סטייל ההודעה שקיימת כאן בפורום בשמם. טוב, אחרי שהבעתי שמחה בנימוס, ניסיתי להבין על מה השמחה, בשלב הזה הפקיד אותי ערן הנחמד בידיו של אלון שמשחק אותה כמ"כ בטירונות שחושב שעומד לפניו טירון. כשהסברתי לו בעדינות שהוא לא עושה עלי רושם, התחלתי להבין ממנו את הקונצפט שהוא מנסה למכור לי. אז זה הולך כך: אין ולא הייתה שום פריצה לתפוז. הוא הביא מומחה אבטחת סייבר מטעמו "ששם את תומר המנג'ר שמונה מטעם "קו מנחה" בכיס הקטן מבחינת מקצועיות." המומחה הזה שלל לחלוטין אפשרות של פריצה או פגיעה זדונית. לטענתו מדובר בתקלת תוכנה. הוא שכר את שירותיו של מיודענו מהפורום כאן ג'וש - שהציע את שירותיו לעניין שחזור הבלוגים תמורת כסף, והוא זה שפועל מטעם "תפוז" לשחזר את הבלוגים. אם זה מריח לכם כסלט פפאיה עם משמש ופלפל חריף אז אתם מריחים כמוני. הבנתי מאלון הלז שהם בקשר טלפוני עם חלק מהבלוגרים כנראה הרעשנים מביניהם שהצליחו להגיע אל מספרי הטלפון של בעלי תפוז, והם פועלים מול כל אחד לשחזור הבלוג האישי שלו, נשמע לי כמו פעולת השתקה שמטרתה להגיע לשקט תעשיתי ולא לחקר האמת ולשחזור כל הבלוגיה. לא מתכוון לתת לזה להתרחש באופן הזה. מחר אני הולך לעשות סדר בבאלגן. אני רוצה תכלס הודעה ברורה לכולם מה הולך להיות הסטטוס של הבלוגיה שניזוקה בתפוז. האם הבלוגיה ניתנת לשיחזור כולל את כל הבלוגים עם כל הרשומות מאי פעם? מהי תקלת התוכנה ולמה זה נגרם? על מנת לאמוד את רמת האחריות של המפעילים? האם באמת מדובר בתקלת תוכנה או ניסיון למרוח ולהשתיק פריצה זדונית ופגיעה בקניין רוחני של מאות בני אדם? אם לא אמצא את התשובות לשאלות שלי, נגמרו ימי החסד, תעלה כתבה גדולה באמצעי מדיה חשוב בתחום, ינתן אור ירוק לעו"ד שכבר מכיר את הסיפור לפעול, ותעשה פנייה למשטרה. לא ניתן למרוח כזו פגיעה גדולה בכל כך הרבה אנשים, עם סיפורי מריחה כמו ששמעתי ביום ה' שעבר. להשתמע
 
כמו כן נודע לי ברגעים אלו

שהמהלכים המתוארים כאן ע"י "תפוז" אינם מוכרים כלל ל"קו מנחה" שעדיין פועלים מבחינתם לשחזור החומר כולו . כאמור מחר אדע יותר ואדווח. סתם כך שתדעו בשולי הדברים, אני דרשתי שיהיה כאן מישהו זמין בשם תפוז שיענה על שאלות בפורום. כפי שאתם רואים בעצמכם, ההודעות המפורסמות מטעם תפוז הן הודעות לאקוניות, שמוסרות מידע מעורפל ולא ברור. אין כאן עמידה עם אחריות, ומתן מענה למאות בלוגרים שנפגעו, זו מדיניות שמעוררת בי לפחות שאט נפש, סוג של התנשאות מגעילה, ואפשר להבין מזה מאפיין לכל צורת הטיפול בפיגוע בהמוני שכזה. זה נראה לי כל כך טיפשי מוגחך ולא רציני לקחת את ג'וש על מנת לשחזר ידנית לכמה בלוגרים את הרשומות החשובות שלהם. ממש לא רציני. כאמור מחר אני נכנס בזה עם כל המנועים. לא יתכן שזו תהיה ההתייחסות. מרדכי
 

JoshRestore

New member
נקודת המבט שלי לסיפור

אהלן, כבלוגר הצופה מהצד, כמובן שאין לי את הקשר הישיר למנהלי קו מנחה האמונים על עבודת השחזור - אני מקווה שהם יצליחו לבצע את עבודתם לשחזור מלא של 100% מהתכנים. מההבנה שלי, (בין היתר גם על סמך ההודעות שלך כאן בפורום). "קו מנחה" הצליחה לבצע שחזור לפוסטים עד אוקטובר 2018, אך הם עדיין נתקלים בקשיים. היו מספר בלוגרים וחברים שפנו אלי באופן אישי לשחזור ידני של הפוסטים שלהם באמצעות זיכרון המטמון של גוגל וארכיון האינטרנט - ואני מקווה שמי שעבדתי איתו יעיד שעשיתי עבודה טובה. ובנוסף, אני מאוד שמח שבהנהלת תפוז לא מסתמכים אך ורק על מאמצי השחזור של קו מנחה, אלא גם הסכימו במקביל לקבל גם את העזרה שלי בפיתוח תוכנה לשחזור של אלפי פוסטים עבור מאות הבלוגרים שנפגעו - בעיקר מטווחי הזמן שבהם נראה שלקו מנחה יש בעיה לאתר גיבוי תקין. לדעתי, מה שהכי חשוב הוא שבלוגרים יקבלו את מלוא התוכן שלהם כמה שיותר מהר. אני לא חושב שזה הגיוני שאנשים מחכים לזה כבר יותר מחודשיים. ואני גם לא חושב שיש כאן מקום לשאלות של כבוד או מי משחזר מה. בסופו של דבר המטרה של כולם צריכה להיות זהה - שכולם יקבלו את החומר שלהם בהקדם, והאמת היא, שעד ההודעה הנ"ל בכלל לא רציתי לציין את המעורבות שלי בעזרה הזאת. אם יש לך שאלות נוספות - אתה מוזמן לדבר איתי ישירות במייל [email protected]">[email protected]
 
את נקודת המבט שלך אני מבין לחלוטין.

מבחינתי אתה עושה את שלך וזה נכון ולגיטימי לחלוטין. נקודת המבט שלי יותר במקרו ידידי. העובדות פשוטות: מאות בלוגרים נפגעו מהשחתה של פלטפורמה עליה סמכו שתשמור את הקניין הרוחני שלהם. [ממש לא מעניין אותי הסכם המשתמש] הקניין הרוחני הזה הוא רכוש לכל דבר, ויש כאלה שנמצאים כאן עם קניינם שני עשורים לערך. לאחר הפגיעה בבלוגים, האחראים לאתר כלל לא הציגו כל עמדה. רק לאחר הברורים שערכתי וגורמים שהפעלתי, קיבלתי סוג של מענה חלקי. וגם עד רגעים אלו הם מתנהגים בשרלטנות כאשר למרות הבקשות שלי הם לא מעמידים מאן דהוא מטעמם. אם תאמר שאתה הוא זה האמור לתת מענה כאן בפורום, הרי שאין לך נקודת מבט אישית משלך אלא אתה מדבר מטעמם, תקן אותי לתשובה הנכונה בבקשה. עד לרגעים אלו אין כיוון ברור אליו מתקדמת הבעיה הזו מבחינתי שחזור של בלוגים לפי משתמש זה לא פתרון הבעיה. רוצה להבין מה קרה כאן, ולמה אי אפשר לשחזר את הבלוגיה חזרה בשלמות. עצם העובדה שאין גיבויים מסודרים מעיד על תפקוד לקוי ביותר של האתר. הניסיון לשנות מפגיעה זדונית - ל"תקלת תוכנה" מחשיד. אני לא מתכוון יותר לתת ימי חסד בעניין, אני רוצה תשובות מלאות לכל השאלות שכבר שאלתי לעיל. סיפורים על שחזורים המתבצעים כרגע לבלוגים ספציפים מבלי לתת מענה לכל השחתת הבלוגיה אינם פתרון. הפתרון הכולל הוא הצגת דו"ח ברור על המתרחש עד כאן, שכולל, הסבר מפורט מה אירע, מה נפגע, מה משוחזר, מה אבד, ומה הצפי לעתיד הקרוב. זה נחמד לקבל עותק גיבוי מ 2018 אבל לבעלי בלוגים משנת 2006 כמוני, זה טיפה בים, רוצה לדעת מה קורה עם כל החומר מהתחלה. אני יכול להשיג את התשובות לשאלות הנ"ל מחר בבוקר, אני רוצה שהתשובות יהיו נגישות לכל בלוגר שנפגע - לא רק ממני - אלא שתפוז ייקחו אחריות וישיבו כאן לכולם. זו נקודת המבט שלי נכון לעכשיו. לילה טוב
 

JoshRestore

New member
אני שמח שאנחנו מסכימים

גם אני, כמוך, לא מייצג אף אחד חוץ מעצמי. &nbsp לצערי, אין לי שום קשר עם אנשי קו מנחה - ועד כמה שאני מבין, עליהם החובה והאחריות לדאוג לתיקון המצב. &nbsp הבנתי שיש לאנשי קו מנחה גיבוי מתחילת האתר ועד לשנת 2018. ועכשיו אני שמח לשמוע ממך שהם עובדים במרץ על לשחזר גם את כל השאר. &nbsp לגביי - יש אנשים שפנו אלי לעזור להם כי נמאס להם לחכות. והאמת היא, שככל שעובר זמן, נראה שהזמן לרעתנו. &nbsp לאור זאת, חשבתי שעדיף שלא נשב בלי מעש ונחכה לישועה (שאני בהחלט מקווה ומאמין שתגיע), אלא פניתי להנהלת תפוז להציע עזרה באופן גורף עבור מאות הבלוגרים שנפגעו - ולא רק לאותם אלי שפנו אלי פרטנית. &nbsp לשמחתי, עדכנו אותי שאנשי קו מנחה עובדים על שחזור ושקיים גיבוי תקין מאוקטובר 18, ומעבר לכך הם החליטו להיעזר בי בנוסף לקו מנחה כדי לראות מה עוד ניתן לשחזר. &nbsp אז סיכום המצב כפי שאני מכיר אותו הוא: 1. לקו מנחה יש גיבוי מתחילת קיום הבלוגיה עד 2018. הם עובדים על לשחזר את הרשומות האלה עבור כולם. 2. אני הצלחתי למצוא עוד אלפי רשומות של מאות בלוגרים מאוקטובר 2018 ועד עכשיו, העברתי את החומרים האלה לתפוז. כדי שיעבירו אותם לבלוגרים, ובתקווה אנשי קו מנחה יוכלו להזין אותם גם לבלוגים שנפגעו בצורה ישירה. &nbsp בנוסף, יצרתי כלי שמאפשר כבר עכשיו לראות חלק מהפוסטים שנמצאים בארכיון האינטרנט http://lp.adams.co.il/backup/archive.html &nbsp שוב, אני אדם פרטי - אין לי את הגישה שיש לך לאנשי קו מנחה, ולכן אולי אני לא מכיר את התמונה המלאה, וכמובן שאני לא עובד תפוז ולא עונה במקומם או משהו כזה. &nbsp אשמח אם תוכל להוסיף עוד פרטים ולשפוך אור על איך קו מנחה מתקדמים, ובתקווה נראה סוף סוף סיום לסאגה הזאת. &nbsp
 

motior

Member
אם יש גיבויים עד אוקטובר 2018, למה לא בוצע שחזור?

כמה זמן צריך לקחת שחזור מגיבוי? 24 שעות זה מעל ומעבר. אנחנו מחכים כבר חודשים. ומעבר לכך, אני יודע שאני נשמע כתקליט שרוט - אבל האם מישהו גילה את מהות "התקלה" ומנע ממנה להתרחש שוב? אחרת אין טעם בשחזור
 
שחזור, במיוחד חלקי, זו פעולה לא פשוטה

לפני שאני עונה חשוב לי לציין - עבדתי תקופה ארוכה בתפוז אבל מזה שנים שאיני עובד שם ומה שאני כותב כאן הוא על דעתי בלבד (ורוב הדברים שאכתוב הם הנחות שמבוססות על התקופה שכן עבדתי שם, ולא עובדות וודאיות). אין לי קשר לא לקו מנחה ולא בעלים הנוכחיים של תפוז. וכעת לתוכן - אם היו פשוט לוקחים את הגיבוי ומעלים אותו אני מניח שזה היה יותר מהיר ממה שעכשיו, אבל על הדרך זה היה דורס המון חומר קיים שלא נפגע מהתקלה. אני מניח שמה שהם צריכים לעשות זה לפרוש את הגיבוי על שרת חיצוני ואז לעבור ולסנן אילו תכנים צריך לשחזר ואילו לא - לא ירצו לגעת בבלוגים שלא נפגעו. גם בבלוגים שנפגעו, לא ירצו לגעת ברשומות שלא נפגעו אם יש כאלה או ברשומות שלא בטווח הזמן של השחזור, על מנת לא לפגוע במידע נלווה שאולי כן נשמר כמו תגובות, "אהבתי" ועוד. אחרי שיעשו את זה אני מניח שיצטרכו לכתוב פונקציה שתחליף רק את השדות הרלוונטיים בבסיס הנתונים, שוב, על מנת שלא לדרוס תכנים שלא נפגעו. כשמדובר בכמות תכנים כמו זו שבבלוגיה זו פעולה שיכולה להמשך המון זמן. בהתחשב בכך שהבלוגיה, אם אני מנחש נכון (אני מסיק את זה מהעובדה שהגיבוי הקיים הוא מ 2018), לא ממש תוחזקה טכנית בשנתיים האחרונות, אני מניח שאין כרגע מתכנת קיים שמכיר את הקוד של הפלטפורמה באופן מלא מה שאומר שכל פעולה תדרוש גם מחקר והכרה מחדש של הקוד ובסיס הנתונים ותארוך זמן רב יותר. מהיכרותי עם האנשים בקו מנחה (מהתקופה שעוד עבדתי שם), אם הם אומרים שזו תקלה זו כנראה באמת תקלה. תקלות יכולות להיות משהו פשוט לתיקון ויכולות להיות קריטיות שדורשות פניה לגיבוי. זה גם נשמע לי הגיוני יותר מפריצה, במיוחד כשאני רואה שזה פוגע בעיקר בבלוגים פעילים (יש לי 4 בלוגים שלא נגעתי בהם שנים ואף אחד לשמחתי לא נפגע). אני מניח שהתקלה מתרחשת כששומרים רשומה וזה הגיוני כי זה השלב שבו יש פניית כתיבה לבסיס הנתונים. יכול להיות גם שאני טועה. אני מתבסס פה על מידע חלקי שאני אספתי משיטוט בפורום הזה ובבלוגים מעטים שהכרתי וכמובן שאין לי את כל הפרטים. אבל ממה שכן ראיתי, מה שכתבתי בהודעה כאן נראה לי התרחיש הסביר ביותר.
 

motior

Member
אני שמח לראות אותך פה. תודה על התשובה המפורטת

ייתכן מאוד שאתה צודק. אבל ככל שראיתי בכל הבלוגים שנפגעו כל הרשומות נפגעו ותפוז ביקשו לקבל מהבלוגרים את הבלוגים שנפגעו - כך שיש להם רשימה מלאה. אז אולי אני טועה מאוד באמירה של 24 שעות, אבל זה בטח לא צריך לקחת חודשים. נפגעו גם בלוגים לא פעילים - כמו הבלוג שלי ועוד לא פעילים. התקלה, אם היא תקלה, היא בוודאות לא בשמירה - לא שמרתי אף רשומה כבר שנים ובכל זאת כל הרשומות שלי הוחלפו בתוכן אחד (שאינו שלי).
 
מסכים איתך

זה לא צריך לקחת חודשים. ואם אכן לא שמרת רשומה כבר שנים אז התאוריה שלי לגבי הטריגר לתקלה לא מחזיקה מים.
 
אורי שלום. אכן מידע חלקי אספת...

אמנם אתה אומר בדיוק את מה שהבעלים של תפוז אומרים. אבל בקו מנחה שהתחילו לעסוק בשחזור ע"י מנג'ר שהוקצה לעניין אומרים שבוודאות הייתה פריצה והיא נעשתה בכמה פרקי זמן, ומכמה IP שונים. בתפוז מתעקשים על "תקלת תוכנה". כך או כך ההסבר שלך אודות השיחזור מדוייק, וזה מה שבאמת נעשה ע"י קו מנחה. בתפוז שכרו שירותיו של אחד הבלוגרים, שמצליח לשחזר גם מהמטמון של גוגל. אני ממתין ברגעים אלו שמנכ"ל קו מנחה שאמור לדווח לנו על מצב התקדמות השחזור ואמור לענות לי על השאלה האם עדיין קו מנחה אוחזת בגרסתה שמדובר בפריצה זדונית. נדע עוד כמה שעות.
 
מקווה שישוחזר במהרה

בגדול אם בקו מנחה אומרים שזו פריצה, כנראה שיש דברים בגו'. יש שם אחלה אנשים ואני סומך עליהם שהם בדקו לפני שיצאו בהצהרות. מההודעות כאן בפורום הייתי תחת הרושם שהם אמרו שזו תקלה, אבל אני מניח שדיברת איתם ואתה יותר מעודכן.
 

juli1974

New member
אני גיליתי את מהות התקלה

בוצע פריצה ע"י חבורת ההאקרים (לפחות 2).. הגיבוי של התפוז כנראה נפגע - זה מה שמסביר שלא מצליחים לשחזר את הבלוגים..
 

juli1974

New member
היי גוש הבלוג שלי לא נמצא בארכיון הבלוגים

ניסיתי כמה פעמים ולא הצלחתי להוציא אף רשומה:( כשהכנסתי בלוג אחר כן הצלחתי.. מעניין..
 

JILSER

Member
לא מצליח להעלות מאתר הגיבוי

היי גם כשאתר הגיבוי מוצא לי רשומות הוא לא מצליח להעלות אותם. מצרף תמונת מסך.
 

nnn fox

New member
שאלה בעניין התנהלות תפוז.

האם יש אפשרות סבירה שתפוז מבצעים חקירה חשאית, וכותבים שזאת "תקלה" בשביל שההאקר "יירדם בשמירה".?
 
למעלה