בחינה פסיכומטרית
שלום מאז ומעולם השתמשתי במחשבון כדי לפתור תרגילים מתמטים,גם אם היה מדובר במספרים דו או תלת ספרתים. בגלל שהכתיבה שלי איטית יחסית,במבחנים הייתי מבצע הרבה טעויות חישוב למרות המחשבון,בגלל שלא הייתי מספיק לבדוק טעויות ואולי גם בגלל לחץ,חלקן מטופשות כמו 7 ועוד שבע=49. לאחר שקיבלתי הארכת זמן בגלל הכתיבה (ולא בגלל אבחון ליקוי למידהׂ,הציונים שלי עלו מ70 ל90 (בחמש יחידות). מכיוון שבבחינה הפסיכומטרית אסור להשתמש במחשבון,ניסיתי לחשב בראש תרגילים דו ותלת ספרתיים,וגיליתי כי קשה לי לפעמיים לזכור תוצאות בינים.כמובן שגם הכתב האיטי שלי לא משפר את המצב ועלול לגרום לי לבצע טעויות חישוב בחישובים פשוטים עוד יותר. האם יש באמת סיכוי שיש לי לקות למידה,או שהבעיה היא פשוט חוסר אימון בשל השימוש במחשבון/מתח? חשוב לציין כי ללקות למידה - בעיות קשב וריכוז- בעיות כתיבה (בעיות הכתיבה צריכות להיות חמורות במיוחד), יש שלושה אישורים שונים שכל אחד מהם דורש תהליך נפרד.לכן קשה לי להאמין שאוכל להגיש את כולם למכון הארצי לבחינות והערכה.באיזה אישור כדאי לי להתמקד?
שלום מאז ומעולם השתמשתי במחשבון כדי לפתור תרגילים מתמטים,גם אם היה מדובר במספרים דו או תלת ספרתים. בגלל שהכתיבה שלי איטית יחסית,במבחנים הייתי מבצע הרבה טעויות חישוב למרות המחשבון,בגלל שלא הייתי מספיק לבדוק טעויות ואולי גם בגלל לחץ,חלקן מטופשות כמו 7 ועוד שבע=49. לאחר שקיבלתי הארכת זמן בגלל הכתיבה (ולא בגלל אבחון ליקוי למידהׂ,הציונים שלי עלו מ70 ל90 (בחמש יחידות). מכיוון שבבחינה הפסיכומטרית אסור להשתמש במחשבון,ניסיתי לחשב בראש תרגילים דו ותלת ספרתיים,וגיליתי כי קשה לי לפעמיים לזכור תוצאות בינים.כמובן שגם הכתב האיטי שלי לא משפר את המצב ועלול לגרום לי לבצע טעויות חישוב בחישובים פשוטים עוד יותר. האם יש באמת סיכוי שיש לי לקות למידה,או שהבעיה היא פשוט חוסר אימון בשל השימוש במחשבון/מתח? חשוב לציין כי ללקות למידה - בעיות קשב וריכוז- בעיות כתיבה (בעיות הכתיבה צריכות להיות חמורות במיוחד), יש שלושה אישורים שונים שכל אחד מהם דורש תהליך נפרד.לכן קשה לי להאמין שאוכל להגיש את כולם למכון הארצי לבחינות והערכה.באיזה אישור כדאי לי להתמקד?