עד איפה.......

בת ה י ם

New member
עד איפה.......

בוקר טוב עד איפה מותר לנו ל"חטט" להם בחפצים..... למשל קריאה ביומן אישי ....בדיקת הודעות בפלאפון וכו´. לא סתם אני שואלת, ולמה... בני בן ה 8.5 יודע שאנחנו לא בודקים אותו בנושא הכנת שיעורי הבית זוהי מטלה שלו בלבד, אלא אם צריך עזרה , הדרכה, ייעוץ או כל פניה אחרת שבאה מצידו. השבוע הייתה אמורה להיות לו הכתבה באנגלית ולהפתעתי הוא לא ידע את האותיות עליהן נבחן.... הופתענו כי הרי בכל המבחנים קיבל 95-100 עצרנו לרגע והרהרנו ....האם עלינו לחטט ולבדוק לו את השיעורים או בכלל בכל מיני דברים אחרים שלו??????
 
../images/Emo41.gifשאלתך חשובה- נעבירה לדיון.דעתכם?

שאלתך חשובה מאוד, כדאי לשמוע הרבה דעות. אתייחס בסוף. תרי
 

בת ה י ם

New member
../images/Emo24.gif לילה לבן עבר עלינו באותה

השבת... ואולי כן צריכים ל"בלוש" אחריו ואולי כן לחטט ולהאזין לשיחותיו אני למשל לא נוהגת לפתוח דואר של שאר בני הבית (טוב נו הילדים חוץ ממנויים לעיתונים שונים, טרם מקבלים דואר
) היה לנו כל כך ברור שאכן הילד לומד ויודע.... אני מודה (בביישנות)שלפעמים אני "חוטאת" בקריאת דפים שהוא משליך ... חשוב לי לציין שבבית מדברים על הכל!!! (כן, כן גם כששאל מה זה קונדום) ואולי סתם נלחצנו כי הרי בסופו של דבר הציון היה גבוה..... ואולי הילד ניסה להשיג תשומת לב בדרך אחרת..... ואולי.... ואולי..... מי אמר שקל להיות הורים ??????.
 
לא לחטט בטח לא על פי מה שמתואר כאן

עלה בדעתך לשאול אותו?...... ואם לא יעשה ויכשל אולי ילמד מזה לקח לחיים ונכון אולי לא ישיג את הציפיות שלך אבל יחווה את חיו שלו וזאת על פי התאור שאת תארת במקרים אחרים אולי הייתי מתייחסת אחרת
 

בת ה י ם

New member
אמא של פרח - לשאול אותו מה ?

אם הוא זקוק לעזרה? - אכן משבוע שעבר כך אנחנו עושים (משתדלים לגוון את השאלה) לא ממש הבנתי את כוונתך באמירה "מתייחסת אחרת"....כמו למשל ? בוקר טוב ושקט לכולנו.
 
חיטוט מחד ושעורי בית מאידך

כיוון שהנושא שהעלת הוא שעורי בית לכן אני חושבת שבנושא כזה אין ממש צורך לחטט אלא לשאול הוא לא ידע את האותיות לפני הבחינה ?.. אחריה ?.. איך ידעתם שהוא לא יודע?. אם זה אחרי בחינה אז הייתי מנהלת איתו שיחה ומנסה לבדוק קודם כל מה התחושה שלו לגבי חוסר ההצלחה מדוע לדעתו הוא לא הצליח אם לפני בחינה הייתי שואלת האם רוצה שיעזרו לו להתכונן לבחינה. הבת הגדולה שלי בת 11 וחצי לומדת מכיתה א לבדה ולא נזקקה לשום עזרה (לעומת שני הילדים הקטנים שלי) היא לומדת לבד בעיקר בגלל שאימצתי לי את הצעת הפסיכולוגית בכיתה א לתת להם את האחריות ללמידה . אני חייבת לאמר שהיום כשהיא בכיתה ו ויש לה בעית התארגנות שאני בטוחה שתפריעה לה ללימודים היותר קשים לכמויות חומר גדולות בהמשך ובכל זאת אני משאירה לה את האחריות . כי אני מקווה שמתוך החויות שלה היא תוכל א: להבין גם מה זה חוסר הצלחה וב: לבקש עזרה . אצל הקטנים שלי המצב אחר לגמרי כי הם חייבים טיווח בלמידה ואני חייבת לאמר שסוגית העצמאות בלמידה איתם הרבה יותר מסובכת . שאלה לי אליך האם את חושבת שיש לילד קשיים?....... ואיך בא לידי ביטוי ה"כאילו צורך לחטט" בדברים אחרים יום נפלא גם לך אמא של פרח
 

בת ה י ם

New member
....../images/Emo140.gif

יום לפני הבחינה בערב הוא ניגש ואמר "יש לי מחר הכתבה" יכול להיות שבגלל הידיעה שלא למד הוא נלחץ..ואז קיבל בלק אאוט....ולא זכר את האותיות אחרת אין לי הסבר אחר לזה שהצליח אחרי שעתיים של למידה. ההכתבה נבדקה והוחזרה באותו היום ולכן בערב התקיימה שיחה שבה הובהר שכל אימתי שייצטרך/ירצה יקבל עזרה מאיתנו. אגב - המינוח שיחת הבהרה נשמע קצת רע לטעמי אבל בפועל...אנחנו משתדלים כל ערב לשבת יחד כולנו ולדסקס על ענייני היום.....בניחותא.....(או שלא *_*), הצורך במפגשים מעין אלו נוצר מכיון שחשבנו שהילד סגור מידי ותשובותיו הלקוניות...."היה כייף בביה"ס" , או היה לי יום טוב או לא" לא סיפקו אותנו בתור הורים. לדעתי חוסר הרצון של הילד להיכשל נובע ראשית מהתחרותיות בגילאים האלו ושנית מעצם היותו ספורטאי מצטיין , (הילד שחקן ליגה והמשך היותו שם מותנה בציונים טובים).
 
המשך בליגה מותנה ע"י מי ההורים?..

ורעיון נוסף עבורך כדי להמנע מתשובות לקוניות כדאי לשאול מה היה הכי מצחיק היום בבית ספר?. מה היה הכי מעצבן היום בית ספר? מה היה היום הכי מעניין, משעמם,מבדר,וכו
 

בת ה י ם

New member
מותנה ע"י הנהלת הליגה !

אכן כדי להמנע מתשובות לאקוניות נוצרה "ישיבת הערב" אגב לדעתי זה חשוב כי הילדים לומדים על תרבות שיחה/דיבור, הכל נעשה באוירה טובה.....אנחנו ההורים מדברים על איך עבר היום בעבודה מי מה למה כמה.....ותוך כדי השיחה כל אחד משתף בתורו....מה היה מצחיק מה היה עצוב כל אחד כראות עיניו..מותר לדבר על הכל. כמובן שרוח הדברים מותאמת לגילם.
 
נשמע מצוין היתה תקופה שגם אנחנו היי

היינו עושים שיחות אבל למען האמת הפסקנו אני מחזירה אותך לשאלתך?.... בנוגע ל"חיטוט" אז למה את מרגישה צורך מה מרגיש לך לא מספיק?.....
 

מלמלה

New member
אני בלי נסיון בגילים האלה

ואני מנסה בכל זאת את כותבת: אחת "בני בן ה 8.5 יודע שאנחנו לא בודקים אותו בנושא הכנת שיעורי הבית זוהי מטלה שלו בלבד," אם זו מטלה שלו = האחריות שלו כשמצליח וכשלא מצליח ההבנה שאם לא לומדים לא הולך במבחן צריכה לבוא ממנו. שתים כישלון בנמחן הוא לא דבר נעים בטל לא לו אבל הוא לגיטימי תגובה חריפה יכולה לשדר ולהטמיע את ההרגשה שאסור להכשל בחיים בכלל שלוש לגבי חיטוט בחפצים אני לא אוהבת לחטט הבת שלי בת 6 בגן חובה וכל יום אני נאלצת לעבור על התיק שלה כדי להוציא משם שאריות אוכל ו/או מכתבים להורים ואני לא אוהבת זאת יש לה בבית ארונית קטנה נעולה שהיא רק שלה ואני לא פותחת ללא רשות מפורשת שלה ארבע ------ נגמר לי אז יום טוב
 

בת ה י ם

New member
../images/Emo140.gif תודה

כנראה הילד צריך לתרגל משמעת עצמית הילדון נכשל ויותר מפעם אחת (לצערי) , תגובותינו לא חריפות !!!
 
נכשל יותר מפעם אחת?..

הייתי מציעה שני דברים 1. לוודא שאין לו קושי מיוחד איך היתה לו רכישת הקריאה בעברית?. 2. מה ההתיחסות שלו לכשלון? 3. לצערי עד כמה שידוע לי לימודי אנגלית בארץ הם לא ברמה משהו אני לקחתי לבת שלי מורה פרטית בעיקר בגלל שבאנגלית כמו בעברית הם מלמדים עדיין (למרות החלטת ועדת החינוך) בשיטה שהיא כשלון לדעתי לרוב הילדים בבית הספר שהיא לא שיטתית ומובנית . 4. האם הוא נכשל לא רק באנגלית?.....
 
היכן זכות הילד לפרטיות?

האם זהו החינוך שהיינו רוצים לתת לילדינו? האם היינו מסכימים שהם יחטטו בחפצים שלנו מבלי שנדע?
 

Ze Colmeia

New member
בחיים לא../images/Emo70.gif

אף פעם אל תחטט לילד\ה שלך בדברים זה אישי ואין משהו יותר מעצבן מזה שפתאום מתחילים לחטט לך בדברים, אם תתחיל לעשות זאת הילד שלך לא ירגיש פרטיות אפילו בתוך ביתו. אני מדבר מניסיון.
 

aviran6

New member
עצה

בקשי מהמורה לתת לבנך/בתך מחברת קשר בו כל מורה תרשום: התנהגות, שעורי בית, תאריכים של בחנים ומבחנים ואת החומר וכך תדעי את מצב בנך בלי לחטט.
 
בטח לחטט , אבל בלי שהילד ירגיש

שלא ידע ולא לספר לו כלום , שירגיש שהכול כרגיל ככה אפשר להיות עם יד על הדופק, ואם חלילה יש מקרי מצוקה אצל הילד ההורה מיד מרגיש .... חוצ ... בתבתבתתבתב יקירתי ?? הזו את היא ??
 

אוסי לי

New member
כול אחד ושיקול דעתו

לדעתי חשוב להיות עם האצבע על הדופק ואם את מרגישה שאת מפספסת משהוא כול האמצעים "מקודשים" אני אומרת עדיף מוקדם ממאוחר הכי חשוב שההורים יהיו היום מעורים בחיי הילד כי הם זקוקים להגנה מתמדת זו דעתי אני בודקת כשהם לא נימצאים מישתדלת לעשות את זואת בעדינות ורק את מה שחשוב לי לדעת על השאר אני מדפדפת טוב לשיקולך בהצלחה
 

tooth fairy

New member
ל-א-!

תיראי אני כולה בת 14 ולי לא בדקו בחיים שיעורי בית אמא שלי רצתה, לא נתתי לה. אמרתי לה שאלו עיניניים שלי ואני אדאג להם ועובדה אני בכיתה ו´ ממש ממש ירדתי לתחתית באנגלית ולא עשיתי כ-ל-ו-ם. ההורים שלי לא ידעו כי לא סיפרתי להם אבל הבנתי שזה לא טוב לא לעשות כלום כי אולי זה מגניב יום אחרי המבחן לחשוב "כולם עבדו וחרשו ורק אני לא עשיתי כלום" אבל מתי שמחלקים את המבחנים עצמם זה בכלל לא מגניב לראות שאני קיבלתי 40 וחברה שלי למשל 90 אז תני לא לעבוד לבד תמשיכי לשאול אותו אם הוא צריך עזרה אבל אל תתערבי לו בעיניניים בצורה בוטה
 
למעלה