עוד על הממצאים הארכיאולוגים בקיבוץ שלי

טיפקסית

New member
עוד על הממצאים הארכיאולוגים בקיבוץ שלי

סיכום קצר וממצה של חלקים מהממצאים הארכיאולוגים בקיבוץ שלי: בהמשך למאמר הקודם ששמתי [בשרשור פתיחה למי שלא שם מוזמן להיכנס] תקופת האבן 500,000 עד 15,000 שנים לפנה"ס. אתר חשוב מתקופה זו נמצא באדמות קיבוץ עברון, עליהם הוקמו בתי הקבוץ וכן שכונות אוסישקין בנהרייה. באביב 1945 גילה מנחם גלזר,כיום תושב נהרייה, אבני-יד ושיניים של פיל. לאחר קום המדינה ב-1949, חפר במקום פרופ' משה שטקליס מן האוניברסיטה העברית בירושלים. בשכבה העליונה,בעובי של כ-60 ס"מ נמצאו כלי ציור,שרידי עצמות מאובנות ושברי שיניים טוחנות של פילים קדומים, אבני יד בגדלים 5-15 ס"מ ,גרעינים ונתזים לסוגיהם. שטקליס יחס את הכלים לשלבי תרבות האדם הקדמון. נ.ב יש לציין כי בשנים האחרונות נמצאו מספר ממצאים חדשים באיזור בו נערכה החפירה דאז,וברשות העתיקות סבורים כי ישנם ממצאים נוספים שעדיין לא נתגלו.
 

טיפקסית

New member
האמת היא שיש משהו בדבריך

למרות שחלק מהממצאים פשוט מונחים על האדמה [בעיקר אבני צור מסותתות]. לפעמים אני עוברת באיזור עליו מדובר פשוט מדי פעם מוצאים,בעיקר אחרי הגשמים שהאדמה נשטפת וחלק מהממצאים יוצאים החוצה.
 

טיפקסית

New member
הגיוני למצוא אבני צור וכאלה

זה משהו די נפוץ שם. כולם יודעים את זה הגישה לשם היא חופשית לגמרי כיוון שזה לא מוכרז כשטח סגור למעבר וכולם יכולים להגיע לשם. פשוט וקל. בשנים האחרונות אחוז הממצאים שנחפשו פחת שלדעתי האישית זה דבר טוב.
 
למעלה