עוד פרטים על ה CHZ ?

בבקשה

בשעה 1700 לערך נחת טייס נחמד ומנוסה על מסלול 29 בהרצליה, נחיתה מושלמת למעט ששכח להוריד גלגלים. למעשה, חזרה מושלמת על הנחיתה של CHU באותו האופן באותו המקום לפני שלושה חודשים, עם טייס שיוצא ואומר "שכחתי"... לגבי זהות הטייס, את זה לא תשמע ממני. הוא לקוח שלי ואדם חביב מאד בזכות עצמו. לגבי הנזק, לצערי הוא גדול יותר מאשר זה שהיה ב CHU ולו רק בשל היות המטוס גדול וכבד יותר ולפיכך נהנה יותר למרוח עצמו על המסלול. הערכתנו הראשונית היא כי הנזק הוא כ 50,000$ טכנית, הנזק הרגיל. פרופלור, אלא שהפעם חטף מנה רצינית ונשבר בחיבור ל HUB. מכאן אנו מניחים כי גם המנוע יצא בשן ועין. בנוסף, הפחים של תחתית המטוס נקרעו יופי באורך רב, בשל ההחלקה הארוכה יותר והמשקל הגדול יותר. אלו הערכות ראשוניות, מחר נדע יותר לגבי נזקי מבנה וכו´. בכל מקרה, אנו ניגשים לתיקון הנזקים מיידית. מה לעשות, אנחנו מאומנים היטב. אי"ה נסיים את העניין בתוך שבועות בודדים. אה, מתנצל על סגירת שדה הרצליה למשך כשעה. כל העניין היה להביא מנוף וג´קים כדי להרים את המטוס. ברגע שהורם לגובה מטר אחד, הורדנו גלגלים ודחפנו את המטוס בנסיעה מהמסלול. אבל יש לי מילה רעה אחת, על הפקחים. יושבים שני אינטיליגנטים במגדל, כל אחד מהם מרוויח הון, ואף אחד, כרגיל, לא טורח להסתכל לכיוון ההקפה. היה עומס אדיר: מטוס אחד בהקפה. עכשיו כמו שהיה לפני שלושה חודשים הם ישאלו כל טייס, גם על 152, אם יש לו ירוקים. חבל שזה יחזיק רק חודש. נכון, הם לא חייבים. כמו הרבה פונקציונרים במדינה הזו שמרוויחים הון רק הודות לזה שהם חיים. בשמחות, אבי
 

motpi

New member
שפיכת דם מעליבה

יש כנראה אנשים שלא שמעו, וזה מתאים להם, שהפקחים מהרצליה, הצילו במשך השנים מאות טייסים שלא בדיוק המציאו את התעופה, וגרמו להם, רחמנא לצלן, לחזור הביתה בשלום למשפחותיהם. הם כנראה לא טסו בכל שדות התעופה בארץ לראות איזו רמת שירות הם מקבלים שם. "איך אתה נרדם אחרי שפיכת הדם" תתביש אתה ואלו ששתקו למקרא דבריך! מ.
 
מבין לכאבך.......אבל

(ולא כדי לסנגר על הפקחים בכהוא זה)אין כל בטחון ששאלת ה"ירוקים" היתה עוזרת כאן; הסתכלות הפקח לכוון ההקפה יכולה כמובן היתה לעזור במקרה זה. באותה מדה שהטייס לא ביצע את בד"ח הנחיתה כראוי, יכול היה הוא לחזור כמו תוכי ולענות "חיובי ירוקים" (דומה לדיווחי "בצרה 800" שטייסים המתקרבים מצפון בגבה 2000 בכלל). אני מבין שהטייס היה טירון יחסית על סוג המטוס הזה וכנראה שלא הפנים את נושא כן הנסע המתקפל. קרה קורה ויקרה לצערינו.
 

eli eagle

New member
חנן, נכון ולא נכון...

כמו שבשדה דב החיילים/פקחים שואלים באופן אוטומטי ירוקים בשנית! ככה לפי דעתי פקחים ולא משנה איפה צריכים להתעניין לגבי הגלגלים. אולי ההבדל הוא בצבא וביכולת הענשה, אבל אני נוטה לחשוב שלא כך. פקחי הרצליה מכירים, ניתן לומר, כל מטוס מה הוא. לדוגמא: מוטי הפקח-התותח יודע לתת לחץ באינטישים או במיליבר, מראש לכל מטוס לפי המד-גובה שלו!! בהחלט אני חושב שפקח צריך להסתכל לכיוון מטוס נוחת כשהוא ממש בפיינל קצר ולו בכדי למנוע מצבים כאלה או אחרים. נ.ב. עצוב, בתקופה האחרונה כמעט כל מקפלי הגלגלים ינוצרים ארועי בטיחות.
 

גדעון מ

New member
למה לא לסנגר ולפרגן קצת

חנן. אני דווקא הייתי מסנגר קצת על הפקחים. מה הם עשו לנו רע. מגיע גם להם מי שברך על עבודתם מה? - אנחנו הטייסים כולנו כליל השלמות? ואני לא פקח ולא הייתי כזה
 

גדעון מ

New member
מה לפקחים ולגלגלים

מחר גם תטען שהפקח לא ווידא עם הטייס כי בדק את המטוס ולקח אוזניות לטיסה האחריות כולה על הטייס. מאוד נוח להאשים אחרים במיוחד כשיש לך חלק במטוס ועניין בכספי הביטוח זה שיש לך בעייה עם כל העולם,אנחנו יודעים מזה זמן תבדוק קודם את עצמך ואת הטייסים שאתה משכיר להם מטוסים
 

eli eagle

New member
האחריות כולה של הטייס, אין ויכוח.

אבל, יש לפקח יכולת לפצות על שיכחת הטייס. דווקא בנושא שכזה! יחליטו לחייב את הפקחים לבדוק, יחליטו. לא יחליטו (מה שיותר נשמע הגיוני), לא יחליטו. אבל אף-אחד לא מתנער מאחריות טייס.
 
אכן, האחריות היא על הטייס

מסכים עם כל הגורסים שהאחריות היא כולה של הטייס. בדיוק כשם שמצפים מטייס ללחוץ על הבלמים בבד"ח עם הרוח כדי לוודא שאכן יש לו בלמים, ודווקא את הפריט הזה בבד"ח יש המון טייסים שלא מבצעים, כך גם האחריות לוודא ירוקים ולא רק להוריד את המוט (ואתם יודעים מה - אפילו לחשוב - הרגשתי או לא הרגשתי את הגלגל יורד/ננעל) היא כולה על הטייס. הפקח לא צריך לעמוד עם משקפת ולוודא ירידה או נעילה של גלגלים. ניתן כמובן להיעזר בו (למשל - אם נורית לא עובדת ולא בטוחים). כדאי לבצע בד"ח מתוך בד"ח שמונח מול העיניים ולא מהזכרון.
 

yperry

New member
הצעת חוק

אני מציע להעביר חוק בנושא.פקחים אזרחים יוודאו ירוקים עם מטוס המגיע לנחיתה. אולי אגודת התעופה יכולה לעשות משהו בעניין. כולנו יודעים שהוראות נכתבו בדם. יהודה
 
עוד גאון

שמנתח אותי פסיכולוגית. בטח גם גאון שמרוויח 40 אלף בשביל עשר שעות קריאת עיתון בשבוע. ולבדוק? אני בודק כל הזמן. את עצמי כל היום. את אלה שאני משכיר להם מטוסים? לפי מיטב השיפוט, החוקים, התקנות והנדרש ע"י הביטוח. הפקחים? כן. השוויתי בין פקחים בארצנו לבין פקחים בעולם המערבי. איפה אצלנו ואיפה ארה"ב, מבחינת אדיבות, עומסים, וכו´. אז טול קורה מבין עיניך ואם אתה גבר מספיק אז תתווכח לגופו של עניין, ואל תיילל כמו ילדה בת 12 על בעיות שיש לי או אין לי עם כל העולם, בטח גם בשם בדוי כמו הרבה גיבורים אחרים כאן. אוקיי מותק?
 
וגם הבהרה

ברור כי האחריות היא בראש וראשונה על הטייס. ייתכן ולפקחים אין חובה פורמאלית לבדוק זאת. אולם, אולי יש לך, גדעון מ., כבוד למקצועך כמו לחלק מהאוכלוסיה. יש בעולם דברים כמו אינטגריטי והתנהגות מקצועית מכובדת. שני פקחים שיושבים במגדל כמעט באפס מעש עם מטוס אחד בהקפה לא יכולים להתבונן בו כשהוא נגש לנחיתה? תמהתני. ותסביר לי שוב איך זה קשור לבעיות שאין לי או יש לי עם כל העולם, יללן....
 
מקרה אמיתי - אחריות מנחית ??

כולם מכירים את דץ ודצה ? אני מניח שכן. בכל אופן, לפני שנים רבות (כך מתחילות אגדות), לאחר שהשתתפו בארוויזיון, הם התידדו עם הזמרת הצרפתיה הקטנה שזכתה במקום הראשון (לצערי לא זכור לי שמה). היא הוזמנה לארץ והם ארחו אותה בכבוד וחמימות. בין השאר הם לקחו אותה לטיסה בשמי ישראל. בטיסה זו הם אמורים היו לנחות ב"מנחת השניים" שממוקם בצמוד לים המלח, קרוב למלונות (לא פעיל היום). המטוס - C-210 , הטייס.. טוב נו, לא אגלה את שמו אך לימים הוא הספיק "לזהור" ו"לכבות" ככוכב בשמי התעופה בארץ. מאחר ומדובר במנחת, זקוקים למנחית. על פי ההגדרה המעשית, מנחית זה או כבאית אש עם תיק עזרה ראשונה או אמבולס עם מטף כיבוי. במקרה דנן היתה נהגת אמבולנס שהמתינה למטוס. ובשעה היעודה, מנמיכה ציפור הברזל מבית ססנה לפיינל יפה ומדוייק ומבצעת נחיתה מושלמת על מסלול העפר, ברוב הוד והדר ובנוהל המיועד לחסוך בבלאי צמיגים, קרי גלגלים מקופלים בבטחה בבטן המטוס. לאחר גמר ההחלקה האולימפית, נעצר המטוס בניצב למסלול, הטייס יוצא בריצה ומתנפל על נהגת האמבולנס: לא ראית שאני בלי גלגלים.. לא יכולת לאותת לי... ועוד ועוד הביעה דעתו על כישוריה השכליים המוגבלים והאגדה מספרת שתוך כדי כך סקר את השושלת המשפחתית שלה עם דגשים על המקצוע שבו עוסקת אמה מולידתה. כולנו נשמח מאוד עם הפקחים או המנחיתים יהיו יותר עירנים ו/או יצילו אותנו הטייסים מפנינו אנו, אך לצערי, כמו תמיד האחריות היא שלנו ושלנו בלבד. וסיפור נוסף: ´מוני´ (לפני מספר שנים) בא לנחיתה בהרצליה, גישה מושלמת על פי הנוהל שהוזכר לעיל (גלגלים בבטן המטוס ע"מ לחסוך בלאי צמיגים ובלמים). הפקח, הפעם עירני למדי, קורא בקשר ומתריע, המטוס ממשיך בגישה כאילו כלום, הפקח כבר צועק בקשר: לך סביב.. לך סביב.. אבל אין כל תגובה והנחיתה מתבצעת בהחלקה מרהיבה, ניצוצות וצעקות הכאב, קוראות הלב, של הפח הנוגע באספלט. כאשר נשאל הטייס מדוע לא הגיב לקשר, אנה:" היו לי כאלו צפצופים חזקים באזניות שלא יכולתי לשמוע כלום..." (למי שלא הבין - הצפצופים באו ממערכת התראת גלגלים) והערות לסיום: 1. זה יכול לקרות, לצערי, לכל אחד ורק "בד"ח לפני נחיתה" מסודר יכול למנוע מקרים שכאלו (אני מתכוון לאותו הבד"ח שאנחנו, הטייסים הותיקים, כבר ממש לא זקוקים לו). 2. אם נוסח הסיפורים נראה לכם ציני או מזלזל, אני מתנצל, רק ניסיתי להפיח רוח קלילה יותר בטקסטים הרציניים להחריד שנכתבו פה בנושא, אין כוונת זדון או זלזול חו"ח ואני לא חושב שאיש, כולל אני, שומו שמים, מחוסן מטעויות כאלו או אחרות. יוסי מיליס
 
תגיד יוסי... ההודעה הנ"ל...אינה...?

ההודעה הנ"ל אינה במקרה ציטוט סמי-מדוייק של המאמר שלך שכתבת בעיתון?? אני חושב רק שבלבלת הפעם בין הסיפור של המוני לסיפור אחר... (החניך בקורס טייס) אני טועה??
 
הדמיון המזרחי של יוסוף...

סיפור "המוני" (הציפצוף באוזנים) הוא סיפור שרץ בחה"א בעשרים וחמש השנים האחרונות. אפשר היה למצוא אותו לפחות פעמיים בבטאון חה"א בשנים האחרונות..אז אם "מצטטים" סיפור כדאי גם לציין את המקור...
 
לראובן ויואל..

הסיפור הזה חוזר על עצמו הרבה פעמים. הכן נכון כתבתי על מקרה דומה/זהה גם במאמר שראובן ציין בירחון ´באויר´ עוד לפני מקרה ה´מוני´ שתארתי פה בפורום. אני חייב להודות שאז, בהרצליה, אמרו שהסיפור על החניך בח"א תמיד נראה להם כאגדת עם, אבל, לאחר המקרה הזה עם ה´מוני´ הם מאמינים להכל.. בכל אופן, סיפור ה´מוני´ נכון ! המטוס היה שייך ל - "מונאייר" הטייס עו"ד במקצועו, הנחיתה התבצעה על 29 באחד מימי שישי ו... עד כאן, את שם הטייס לא אמסור למרות שהוא ידוע לי (מסיבות מובנות). והערה לסיום ליואל: "דמיון מזרחי" מחויר, דל ומשעמם בהשוואה למציאות. יוסי
 

eli copter

New member
הטייס של דצ ודצה

מר מיקי ויינשטיין מנהל ארואל חברת טיסות שכר שנחתה גם ללא גלגלים אך התרסקה.......
 
למעלה