עוד שאלה על כישרו והיעדרו

פלגיה

New member
עוד שאלה על כישרו והיעדרו

השאלה הזאת היא שאלה תיאורטית למחצה. נניח שיש לכם ילד לא מאוד מוזיקלי. ונניח שהוא מתעקש שהוא רוצה ללמוד מוזיקה או נגינה. ונניח שהלימודים האלה יקרים למדי (יותר מחוג רגיל). המורה לנגינה מסכים שאין לו כישרון, אבל מוכן להמשיך ללמד אותו בכל זאת. תממנו את התענוג, או תבקשו שישקיע בדבר שהוא כן מוכשר בו? וכמובן, השאלה תיאורטית לחלוטין
 
כן בוודאי, סיכמתם כבר שההישגיות

לא ממש חשובה, אז נותרת ההנאה שבלימוד. (למרות שאין כמו שמן המנצחים לשמן את גלגלי המוטיבציה).
 

פלגיה

New member
השאלה היא כזאת

מי שלא כישרוני פחות נהנה, אז לכאורה אפשר לתת לו לגלות בעצמו. העניין הוא שזה יכול לקחת כמה חודשים של שיעורים כושלים, כמה מאות 0או אלפים של שקלים) ולתסכל מראש את הילד. אז לתת לו את התיסכול, או בכוח ההבנה "המבוגרית" לחסוך לו את זה?
 

תיקי א

New member
והיא מתוסכלת ?

את כותבת שהיא כבר לומדת די הרבה זמן, היא עלתה על זה שהיא לא כ"כ כשרונית ?
 

פלגיה

New member
בשנה הראשונה היא התמידה מאוד

בשנה השניה ראית כבר את התסכול ואת חוסר החשק להתאמן (לי קשה לעודד, כי אני לא מבינה בפסנתר). לקראת סוף השנה השניה כשכבר הגיעו לסונטינות "רציניות" יותר היא התייאשה לחלוטין והודיעה למורה שלא תמשיך בשנה הבאה.
 

תיקי א

New member
ועכשיו שינתה דעתה וכן רוצה להמשיך ?

לא כ"כ הבנתי, את שואלת אם לעודד אותה להמשיך בכל זאת ? או אם לעודד אותה לפרוש למרות רצונה להמשיך ?
 

פלגיה

New member
בגלל זה זאת שאלה תיארטית

עכשיו היא לא ממשיכה (המורה אומרת שזה לא יילך לאיבוד, והיא כן רכשה כלים מוזיקליים). לי יש בבית פסנתר. אולי נחכה לילדה הבאה, אולי אני אתחיל ללמוד לנגן
 

תיקי א

New member
מאחר והאסימון ירד לבד

לא הייתי מדרבנת אותה להמשיך. היא ניסתה ואפילו התאמצה וזה מה שחשוב, מקווה שהיא לא מאוכזבת מאוד. וכן, אני במקומך הייתי מתחילה ללמוד.
 
לא מבין, מי שפחות כשרוני פחות נהנה?

ממש לא. רק אם נותנים לו להבין שהוא פחות כשרוני. (בשרשור הקודם טענתם בגנות התחרותיות וההישגיות)
 

פלגיה

New member
אם לוקח לך המון זמן להתאמן

כדי לנגן ברמה בינונית, ואם יש לך שכל - אתה מבין שאתה בינוני, והחזרה האינסופית מעצבנת. מלבד זאת התחלת האימון בפסנתר הוא באמת מאוד טכני. מי שכשרוני עובר על האימונים היבשים מהר ומגיע ליצירות יפות יותר מהר יותר. מי שלא כשרוני - נשאר תקוע בסולמות
 

Kalla

New member
לרוב נטייה למשהו באה עם מידה של

כשרון באותו התחום, אך לדעתי כל הכבוד למי שלא מוכשר בתחום מסוים ועדיין יודע להפיק הנאה ממנו. זו יכולת נדירה ויפה! כולי הערצה ותמיכה. מעבר לזה, גם חוסר כשרון זה מונח יחסי. אולי יחסית לתלמידים אחרים היא פחות כשרונית, אך באופן אבסולוטי יש בכל זאת כשרון כלשהו.
 

תיקי א

New member
למרות שזה תאורטי, זה נוגע ללב

אני הייתי ממשיכה, הוא לא מוסיקלי אבל נהנה לנגן, בעיני זה נפלא. תחשבי על אותו ילד כשרוני שלא רוצה להתאמן ועושה טובה, לעומת ילד שמפיק הנאה אמיתית מהנגינה. אני מניחה שהילד מבין/יבין בשלב מסוים שהוא לא בטהובן ואם הוא בכל זאת רוצה לנגן, לא הייתי מסוגלת להטיח בפרצופו שזה המצב ושחבל על הכסף... נראה לי שתגובתי סנטימנטלית, אבל כמו שאמרתי הסיפור בעיקר נגע לליבי.
 

פלגיה

New member
טוב, לא מאוד תיאורטי

זה סיפור הבת שלי בשנתים האחרונות. והיא באמת השקיעה בנגינה. (המורה כל הזמן ניחמה אותי שלא נורא, ושבאופן יחסי בזכות הקידה היא כן מגיעה להישגים)
 

galia26

New member
כמובן שהייתי מדרבנת אותה להמשיך

ואפילו משבחת אותה על הדבקות במטרה שעבורה היא מטרה קשה להשגה. אני חושבת שהמטרה העליונה ביותר היא להינות מהחיים ואם זה מה שעושה לה כייף אשריה, אני חושבת שזה הרבה יותר חשוב מכשרון והצטיינות.
 
להמשיך

קודם כל לדעתי רוב הילדים שלומדים לנגן מתאימים להגדרה שלך. חוץ מזה שהלימוד, בעיני הוא קודם כל להנאה, גם להרחבת ידע העולם ורק בדיעבד לפיתוח כשרון מיוחד. ואם כבר התחלת, כמה עולים שעורי נגינה? שנדע היכן אנו עומדים.
 

פלגיה

New member
שילמנו 460 שקל לחודש

כולל תשלום על חודש חופש שלא למדו בו, במשך שנתיים.
 
זה באמת הרבה

אנחנו משלמים פחות מ300 ש"ח לחודש. משלמים פר שעור. לא שברת- לא שילמת! המורה בא אלינו הביתה.
 

Kalla

New member
למה לא? כל התנסות מעשירה את האדם.

לא הייתי מציעה לילד חסר כשרון ללמוד את התחום שאינו מוכשר בו (אלא אם הוא חיוני כדי להסתדר בחיים ולרכוש השכלה מינימלית), אך אם הוא מיוזמתו היה בא ומבקש ונהנה מזה, והייתה לי אפשרות לממן - למה לא?
 
למעלה