(עוד) שתי שכונות חדשות בפ"ת.

משה12333

New member
(עוד) שתי שכונות חדשות בפ"ת.

1. בדרום העיר, בפינה הדרום-מזרחית של צומת סירקין, בתוך המשולש שיוצרים כביש מס' 40, כביש מס' 4713 (כביש פ"ת-כפר סירקין) וכביש עוקף פ"ת העתידי, עומדת לקום שכונה חדשה.

עיריית פ"ת מחכה לבניית כביש עוקף פ"ת (משרד הביטחון יבנה אותו) כדי להתחיל לבנות את השכונה הזאת כי הכביש העוקף יהפוך את צומת סירקין לצומת פנימי של פ"ת. התנועה בצומת תפחת עקב ניתוקו מכביש מס' 40 ותאפשר להתחיל לבנות את השכונה החדשה בסמוך לצומת.

2. בצפון העיר, על ציר גיסין, מוקמת כעת שכונה חדשה בתוך המשולש שיוצרים הרחובות גיסין-לילינבלום-המאירי.

כעת מתחילים להיבנות בשכונה החדשה מגדלי המגורים והכבישים החדשים שלה.











 

משה12333

New member
איגודן, איגוד ערים דן לביוב, הגיב לגידול המהיר באוכ' העיר

והוא מיהר לשדרג, בהשקעה אדירה, את קו הביוב הראשי שעובר דרכה. הוא לא הסתפק בכך ובנה בשביל פ"ת עוד קו מאסף חדש צפוני.

רוב משאביו של האיגוד בשנים האחרונות מוקדשים לעיר פ"ת כי היא העיר שגדלה בקצב הכי גדול בגוש דן ותשתיות הביוב שלה היו חייבות גם לגדול.







 

DanielOne

New member
תשתיות התחבורה בעיר

כבר קרסו מזמן, והגיע הזמן שהעירייה שהכניסה כ"כ הרבה כסף מכל הבנייה המאסיבית בעיר, תתחיל להשקיע כסף ולקדם בשת"פ עם משרד התחבורה את כל התוכניות הרבות.
 

משה12333

New member
עיריית פ"ת לא קופאת על השמרים בנושא התחבורה בעיר:

1. הפרדות מפלסיות. כרגע מתוכננות 3 הפרדות מפלסיות בצמתים בעייתיים מאד בעיר: צומת סגולה, צומת דרך רבין-ציר ז'בוטינסקי-משה דיין, צומת דרך אם המושבות-מרטין גהל.

שלושת הצמתים האלה גורמים לפקקים עצומים סביבם. שלושת הצמתים מהווים צמתי כניסה/יציאה חשובים לעיר.


2. לכל שכונה חדשה שנבנית, בלי פשרות, נבנה צומת מרומזר "פרטי" בשבילה שלא היה קיים קודם לפני בנייתה כדי לאפשר אליה גישה מכל כיוון. לפעמים אפילו שכונה חדשה מקבלת שני צמתים מרומזרים חדשים או צומת ומעגל תנועה חדש בכניסות/יציאות שלה. יש שכונה אחת שאפילו קיבלה מחלפון בכניסה/יציאה שלה ועוד שכונה אחת שקיבלה כביש עוקף "פרטי".

פרט לצמתים, כל שכונה חדשה מחוברת מיד לשכונות שלידה ע"י קטעי כביש חדשים שנסללים עם בנייתה.

3. תחבורה ציבורית. בפ"ת יש את אחד ממערכי האוטובוסים ומוניות השירות הכי מסועפים בארץ. לכל "חור" נכנס בפ"ת אוטובוס כחלק מקו פנימי של חברה מקומית או כחלק מקו בין-עירוני של חברת ענק.

בקרוב תיבנה התחנה המרכזית החדשה. התחנה המרכזית של מוניות השירות ברחוב פינסקר תעבור לתחנה המרכזית החדשה למפלסים תת-קרקעיים בתוכה.

4. רכבת ישראל. פרט לשתי התחנות שקיימות כרגע באצטדיון המושבה ובמתחם ירקונים, מתוכננות עוד שתי תחנות חדשות ליד בית העלמין סגולה וליד כפר סירקין. בעתיד הרחוק גם תהיה תחנה נוספת על כביש מס' 4 כשתונח מסילת רכבת בין נתיבי הכביש.

5. כבישים חדשים בעתיד. כביש 491 בין מחלף התקווה למחלף רוקח בת"א, כביש עוקף פ"ת (כביש 40 החדש) ודרך אם המושבות בין אצטדיון המושבה לבין איזור התעשייה סגולה, ישחררו הרבה פקקים בכניסה/יציאה לעיר.
 

oshlick1

New member
איך תיראה ההפרדה המפלסית בצומת סגולה

הבנתי שבצומת רבין ז'בוטינסקי רבין תיסע במנהרה ללא רמזור לקרית אריה, ובאם המושבות מרטין גהל מן הסתם אם המושבות תיסע במנהרה ללא רמזור.
 

משה12333

New member
המנהרה תהיה צפונה ודרומה. עם סלילת כביש עוקף פ"ת וסלילת דרך

אם המושבות מהקצה השני של רחוב בן ציון גליס, התנועה בצומת סגולה ממזרח וממערב תפחת באופן משמעותי.

התנועה מצפון ומדרום לא תפחת כי עדיין תושבי פ"ת יצטרכו להיכנס לעירם ולצאת ממנה. המנהרה הזאת היא בשבילם.

הציר צפונה ודרומה הוא גם הציר הישיר לתחנה המרכזית של פ"ת ובהמשך לת"א של כל קוי המאסף הארציים של חברות האוטובוסים הגדולות במדינה. כל קוי המאסף בין ת"א לצפון הארץ עוברים דרך צומת סגולה מצפון ומדרום.
 
מה זה מדרום? מדרום לצומת סגולה זה רחוב ירושלים

התחנה המרכזית, ציר ז'בוטינסקי ותל אביב לא נמצאים מדרום לצומת סגולה אלא ממערב לצומת סגולה.
זה שהצומת בנויה כך שהנסיעה ישר בצומת מחברת בין כביש 40 מכיוון צפון לרחוב ירקונים ובהמשך לרחוב ספיר ולצירי אורלוב וז'בוטינסקי, לא הופך את התחנה המרכזית ואת תל אביב ל"מדרום" לצומת סגולה.
הציר דרומה מצומת סגולה זה רחוב ירושלים.
 
הבנתי למה הוא מתכוון אבל זה לא מדרום

אגב, זה לא אורלוב אלא ירקונים. הקצה המזרחי של אורלוב נמצא מזרחית לתחנה המרכזית בצומת עם רחוב המכבים. מזרחית לצומת הזה זה ספיר שמשתלב בקצהו המזרחי עם רחוב הירקונים שהוא הרחוב שמגיע לצומת סגולה.
 

DanielOne

New member
אם כבר מדברים על העתיד

מה באמת לגבי 491, לפני עשור בערך כשדיברו על התוכנית, שמעתי שהתכנונים לבנות את הכביש הם לקראת שנת 2020, ידוע לך איפה זה עומד?
&nbsp
אני מתאר לעצמי שהעסק נהייה מסובך יותר בגלל החיבור של דרך הנופש וציר עתידים...
&nbsp
ובנוסף דובר על בנייתו ככביש אגרה, למרות שיותר סביר כנראה שהוא יבנה במודל PFI, כשנתיבי איילון היא המפקחת.
 
זה לא עומד. זה שוכב. כביש 491 נמצא בהקפאה עמוקה

הסבירות שהוא ייסלל בטווח הנראה לעין אפסית.
בכלל יש במשרד התחבורה ובממשלה מדיניות לא לסלול כבישים בינעירוניים ראשיים חדשים בגוש דן. לא יהיה בקרוב בגוש דן פרויקט כבישי בסדר גודל של 531.
תהיה התבססות על שיפור הכבישים הקיימים ואולי על הארכה של חלקם, כמו למשל הארכת 461 לכביש 6 (וגם זה לא יקרה בקרוב).
 

משה12333

New member
אתה יודע למה אתה חושב כך? בגלל פרסומים מכוונים של חברת נתיבי

איילון.

יש כעת מלחמת חורמה בין משרד התחבורה לחברת נתיבי איילון. השר כץ החליט להיכנס בכל הכח בחברה הזאת בגלל ההתנהלות שלה שמקורה בחטא הקדמון של הקמתה.

היא הוקמה בבעלות שווה של משרד התחבורה ושל עיריית ת"א. לכן מנהליה לא נשמעים למשרד התחבורה אלא מנהלים מדיניות חצי עצמאית.

לשר כץ נמאס ממנה והוא פועל כעת לקבורתה. בשלב הראשון הוא הפקיע ממנה את כל הפרוייקטים שמשרד התחבורה נתן לה. בשלב השני הוא העביר בממשלה החלטה שבמסגרתה משרד התחבורה יקנה מעיריית ת"א את החלק שלה בחברה. החברה תהפוך להיות בבעלות מלאה של משרד התחבורה.

בשלב השלישי הוא מתכוון לשנות לה את השם ולתת לה פרוייקטים זניחים בפריפריה.

בשלב הרביעי הוא יבטלה וישלב אותה בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר).

כביש 491 לא בהקפאה עמוקה. תחילת סלילתו תוכננה מלכתחילה לשנת 2020 ע"י משרד התחבורה.

חברת נתיבי איילון לא הסכימה לכך (אתה מבין? היא תחת משרד התחבורה והיא לא מסכימה להוראות של הנהלת המשרד) והתחילה במסע תקשורתי נבזי נגד החלטות משרד התחבורה. כמובן שראש עיריית ת"א גיבה אותה באופן גורף.

כל שרי התחבורה בעבר השלימו עם ההתנהלות הזאת עד שהשר הנוכחי החליט שיש גבול לכל תעלול.
 
איזה מסע תקשורתי? אתה יכול להביא עדויות למסע התקשורתי הזה?

ל"פרסומים מכוונים" שאתה מתכוון אליהם?

זה יפה שאתה מנסה להסביר לי למה אני חושב משהו.
אבל אני לא מתייחס יותר ל"הסברים" שלך ברצינות. אני אתייחס ברצינות להודעות שלך רק אם יכללו ציוני מקורות וקישורים למסמכים מלאים ולא תמונות סלקטיביות של חלקי קטעים שנוח לך להציג.

אתה טוען ל"פרסומים מכוונים"? תביא קישור לאותם פרסומים.
אתה טוען לתכנון מלכתחילה לשנת 2020? תביא קישור שמעיד על כך.

ורק לידיעתך משרד התחבורה הטיל על נתיבי איילון (ועוד לפני העברת השליטה המלאה על החברה לידי המדינה) את האחריות על שני פרויקטי דגל שלו. לא זניחים ולא בפריפריה.
פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן (שגם אתה התייחסת אליו במספר הודעות שלך) ופרויקט "מהיר לעיר" שזה פרויקט הקמת הנת"צים בערי גוש דן.
http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/download/files/569186_2.pdf[/URL]
http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Economics/News/Pages/pr_220616.aspx
http://www.ayalonhw.co.il/pages/177.aspx
http://www.ayalonhw.co.il/download/files/מצגת .pdf

ה"ייבוש" של נתיבי איילון על ידי שר התחבורה אמנם היה לפני שנים אחדות בגלל סכסוך בין שר התחבורה לראש עיריית תל אביב, אבל הוא כבר לא קיים היום והעברת השליטה לידי המדינה נעשתה בהסכמה בין הממשלה לבין עיריית תל אביב.

כבר כתבתי לך - אותי אתה לא יכול להאכיל בלוקשים שלך.

הסיבה היחידה שאני מגיב לך היא על מנת להזים את השטויות שאתה כותב ושקוראים אחרים בפורום לא יוטעו על ידיהם.
 

DanielOne

New member
אני לא אתפלא אם זה יופיע בחומש

יש מידע מתי צפויים להציג את תוכנית החומש הבאה?
 
תוכנית החומש הבאה של איזו חברה? נתיבי ישראל או נתיבי איילון?

התוכנית של נתיבי ישראל אמורה להיסגר ולהתפרסם עוד השנה.

לגבי כביש 491, שים לב לקישור הבא שעוסק בפרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשנים 2008-2015:
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...=2026:trn-il-a4&catid=18:odotmisrad&Itemid=26

"כביש מס’ 491 (איילון מזרח): יופעל יחד עם כביש רוחב מס’ 5 הקיים (בקטעים הרלוונטיים), כפרויקט ניהול תנועה הכולל אגרת גודש ונתיבי העדפה לתחבורה ציבורית. כולל תפעול ותחזוקה לטווח ארוך."

בינתיים התחלף שר התחבורה ומזה כשבע שנים מכהן שר תחבורה שמתנגד לאגרות גודש.
בינתיים משרד התחבורה החליט לקדם את פרויקט הנתיבים המהירים (שהפלא ופלא מתוכנן להסתיים בשנת 2021) שכולל נתיב מהיר בכביש 5 ובכביש 20 (וחברת נתיבי איילון היא האחראית עליו)..
בינתיים נסללה דרך אם המושבות בפתח תקוה ובחיבור בין פתח תקוה לבני ברק.
בינתיים התפתח קו הרכבת במסילת הירקון.

האם נתקלת באיזושהי עדות מהשנים האחרונות לכוונה לקדם את כביש 491?
 

DanielOne

New member
יכול להיות שיהפכו אותי לכביש אגרה לכל דבר

לכל אורכו, ויכול להיות כפי שציינת.
&nbsp
בכל מקרה, אני רואה שמשה כבר הביא לך כמה עדויות לקידום הכביש...
&nbsp
לגבי גשר הרלינג, ידוע מה המצב בשטח?
 
עדויות מאיזו שנה? האם שנת 2006 נחשבת אצלך לשנה מהשנים

האחרונות?
האם יש לכם עדויות מחמש השנים האחרונות לקידום הכביש?

שים לב שאתה שואל לאורך השרשור הזה "ידוע מה המצב?".
הוא לא ידוע לך מכיוון שאתה לא שמעת בשנים האחרונות שום דבר בקשר לכביש הזה שישן שנת ישרים עמוקה ביותר.

מאז שנים 2006-2008 קרו הרבה דברים שרק הרחיקו את הכביש הזה, לא קידמו אותו.
 

DanielOne

New member
אתה צודק אין הרבה אינפורמציה

על הפרוייקט הזה, אבל יחד עם זאת אני לא חושב שהוא נגנז, וגם שאומרים שמתכוונים לקדם כביש לקראת שנת 2020, זה אומר שכנראה זה ייקח עוד כמה שנים מעבר לזה.
&nbsp
&nbsp
 
כדי לקדם ביצוע כביש כזה גם לכמה שנים מעבר ל-2020

צריך לקדם את תכנונו ואישור תוכניתו מספר שנים לפני תחילת ביצועו.
האם יש לכביש הזה תכנון סגור ומאושר? האם הכביש הזה נמצא כיום בהליכי תכנון כלשהם?
אני לא יודע מה יהיה גורל הכביש הזה בשנת 2030 או בשנת 2040, אבל נכון להיום הכביש הזה נמצא בהקפאה עמוקה.

בשנת 2020 הוא לא יהיה ובקצב שפרויקטים כאלה מתקדמים במדינת ישראל גם בשנת 2025 אין לו סיכוי להיות.

ומשה12333 שטוען שהרכבות הקלות בגוש דן ובירושלים בוטלו, לא יכול להיות האדם שעליו מסתמכים בקשר לסבירות סלילת הכביש הזה בסביבות שנת 2020.
 

DanielOne

New member
יכול מאוד להיות שלא מדובר במספר שנים

אלא בעשרות שנים...
&nbsp
ומשה הביא הסתמכויות לכמה פרוייקטים שמשולבים עם איילון מזרח.
&nbsp
לגבי קידום לקראת שנת 2020, זה משהו שדובר כבר לפני עשור.
 
למעלה