(עוד) שתי שכונות חדשות בפ"ת.

יותר נכון לומר "דובר לפני עשור" לא "כבר לפני עשור"

כי דובר לפני עשור על לקדם את הכביש לקראת 2020 ואפילו עוד לפני כן, אבל מה נעשה בפועל מאז?

ומה יהיה בעוד עשרות שנים אי אפשר לדעת.
העובדות נכון להיום הן שלמשרד התחבורה יש תוכניות שונות שהוא מקדם באזור גוש דן (כולל תוכניות שמשה12333 טוען בתוקף שבוטלו) וכביש 491 אינו אחת מהן.

אפשר לומר שמתחילת כהונתו של שר התחבורה הנוכחי, לפני כשבע שנים, לא נעשה אפילו מהלך אחד של קידום הכביש הזה.

משה12333 כתב למשל על הקמת תחנת רכבת חדשה לבני ברק. אבל הפלא ופלא, תוכנית החומש של רכבת ישראל לחמש השנים הקרובות כבר נקבעה ומשום מה היא לא כוללת תחנת רכבת חדשה לבני ברק.
[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=3356:dover-2016-02-03&catid=56:dover-c-1&Itemid=65[/URL]
 

משה12333

New member
תראה מה משרד התחבורה (ולא חב' נתיבי איילון ז"ל) מתכנן:

1. מחלף בצורת מעגל תנועה ענק שיקשר בין דרך זבולון המר לכניסה לבית העלמין ירקון לבין נתיבי 491. אתה יכול לראות שמחלף התקווה הנוכחי והכביש הנוכחי בינו לבין הכניסה לבית העלמין ירקון ישמש כהתחלה של 491.

2. לולאה חדשה במחלף גהה ממזרח לדרום. הלולאה הזאת ממתינה להקמה כבר 30 שנה. עיריית פ"ת הקימה את הלולאה בצד שלה (ממערב לצפון) וכעת סוף כל סוף הלולאה בצד של בני ברק תוקם. הלולאה הזאת נחוצה ליוצאים מפ"ת דרך ציר ז'בוטינסקי כמו אוויר לנשימה.

3. המשך רחוב הרלינג בבני ברק לצפון וחיבורו ע"י גשר מעל לנתיבי 491, לרחוב לח"י. רחוב לח"י הוא הרחוב של תחנת הרכבת הנוכחית של בני ברק.

4. חיבור בין רחוב לח"י לציר הנופש של רמת השרון וציר עתידים של צפון ת"א.

5. ביטול תחנת רכבת ישראל הנוכחית של בני ברק ובניית תחנה חדשה ליד גשר הרלינג החדש.

6. מחלף בין כביש 491 לבין כביש מס' 4.

7. מחלף בין כביש 491 לבין גשר מבצע קדש (הגשר הארוך שצמוד לקניון איילון ממזרח).

8. מתחמי חניה עצומים לפארק הירקון החדש של בני ברק. הפארק יוקם במתכונת של פארק הירקון של ת"א. נהר הירקון בבני ברק יורחב והוא יזין אגמים חדשים שיוקמו בו.











 

משה12333

New member
2006 היא לא השנה של התב"ע אלא היא השנה של יציאת הנוהל האחיד

הנוכחי להגשת תיקי תב"ע במדינת ישראל.

המילים " מבא"ת 2006 " הם: מבנה אחיד לתכנית משנת 2006.

זה נוהל מחייב היום לכל תב"ע במדינת ישראל.

השנה זו לא השנה הנוכחית אלא שנת יציאת הנוהל כמו שיש וורד 2001, וורד 2004, וורד 2008...





 

darkshadow1

New member
מה זה משנה מאיזו שנה התכנית?

העובדה שקיימת תכנית לא אומרת שיש כוונה כלשהי לתקצב אותה בעתיד הנראה לעין. הגיוני מאוד לתכנן מראש- אם יתכננו כביש גם כשאין בו צורך מיידי, כשכן יהיו בו צורך- התוואי יהיה פנוי.
 

משה12333

New member
תסתכל בתמונה פה. כל נתיבי 491 מפורטים בה. התכנון של הכביש

הסתיים כבר לפני 10 שנים למרות שכבר אז הוא היה מתוכנן להיסלל רק ב-2020.

התכנון שלו הסתיים מוקדם כדי לאפשר את בניית גשר מבצע קדש בבני ברק, את גשר אם המושבות מעל כביש מס' 4, את מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה ליד אצטדיון המושבה ואת התחנה התת-קרקעית שמתחת לגשר אם המושבות.

חברת נתיבי איילון ניהלה מסע פרסום ב 10 השנים האלה כדי שמשרד התחבורה יתחיל לסלול את הכביש לפני 2020, אבל משרד התחבורה סירב לכך כי הוא רואה את טובת כל גוש דן לנגד עיניו. חברת נתיבי איילון רואה רק את טובתה.

אם אתה מכיר את גשר מבצע קדש, הוא ממש נבנה לפי התכנון של כביש 491. יש לו כבר את הלולאות של היציאות והכניסות לכביש. כרגע הלולאות סתם מסתיימות במעגלי תנועה מתחת לגשר, בין שני עברי מסילת הרכבת. כרגע מעגלי התנועה האלה נראים מוזרים ומיותרים אבל הם מחכים להתחבר לכביש 491.

כרגע גם יש מתחם של 10 מסילות זו לצד זו בסמוך לתחנת הרכבת של בני ברק. כל המתחם הזה ייהרס ע"י רכבת ישראל והתחנה תועתק מזרחה.

שים לב בתמונה המפורטת גם לתוואי התת-קרקעי של הרכבת הקלה ותראה שמעל התוואי הזה במחלף גהה מתוכננת להיבנות לולאה לטובת היוצאים מפ"ת בציר ז'בוטינסקי. הרכבים כבר לא יצטרכו להמתין ברמזור לפניה שמאלה ולהידחף עם כל הרכבים שבאו מבני ברק מכיוון דרך אם המושבות שאצלה.

גם עיריית פ"ת כרגע מתחשבת בתוואי המפורט של כביש 491 כי היא מתכננת מעליו את היציאה צפונה לכביש מס' 4 מההפרדה המפלסית החדשה בצומת של אם המושבות-מרטין גהל.







 

משה12333

New member
מחלף מבצע קדש, מחלף 491-4 , מחלף גהה, גשר אם המושבות, תחנת

הרכבת החדשה של בני-ברק.









 
למעלה