עונה 3. פרק 12

xjoiq

New member
יש לו קול ממש מעניין לאילון

חיבבתי את הקול שלו באודישן ואני ממשיך לחבב גם אחרי הדו קרב.
בקיצור קול מעניין שיש למה לצפות בהמשך.
 
סה"כ 6 הצלות עד עכשיו:

2 מהיום:
עומרי לשרית
ואילון לשלומי.

שמצטרפים ל:
שרית שהצילה את כינרת
שלומי את לידור
מוש את שני
אביב את עמית.

<b>סה"כ מצב ההצלות</b>:
לשרית נגמרו ההצלות (כינרת ועומרי)
לשלומי נגמרו ההצלות (אילון ולידור)
אביב השתמש בהצלה אחת (עמית)
מוש השתמש בהצלה אחת (שני)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה על הסיכום, מצבנו עגום


 

xjoiq

New member
את רואה למה אם היו לפחות 3 הצלות למנטור היה יותר עדיף

למרות שלדעתי אם היו 4 הצלות היה מושלם יחסית לתנאי הפורמט
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היה עדיף לו היו משתמשים בהן בתבונה

באופן שבו הם מבזבזים אותן דווקא על מועמדים בינוניים גם עוד הצלה לכל מנטור לא הייתה עוזרת.
 

xjoiq

New member
לפחות 4 מה-6 הצלות עד היום היו טובות

והצטברו אחרי תוכנית 13(הפרק שאחרי) כבר לפחות איזה 4-5 שהיו ראויים להצלה לטעמי. ככה שתוספת הצלות אולי היו משאירות בתוכנית לפחות חלק מאותם ראויים להצלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההצלה ההגיונית היחידה הייתה של כינרת

שאישית לא נורא הצטערתי על לכתה, אבל גם לא הצטערתי על הצלתה; היה בזה היגיון.
השאר היו הצלות לזמרים לא ייחודיים שלא חסרים כמותם בין אלה שנשארו.
 

xjoiq

New member
זמרות כמו

עמית עמוס ושני קורט גם לו היו אלף כמותן זה עדיין לא היה נחשב בעיני מספיק ולא חסר. ובטח ובטח במצב שהן כן ייחודיות(אפילו יותר מכינרת) וכן מעניינות וכן מאוד נעימות לאוזן.
בקיצור 3 ההצלות הנשיות היו מאוד ראויות(מקודם כתבתי 4 אני מצמצם את זה ל-3).
וגם חסרות לי עוד 4 הצלות נשיות(דנה ליקוורניק,גל פרל,שרה בת' מרסון ומורן מגל)ואז זה היה באמת מושלם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התנאי מיותר, יש מהן בשפע... מהמיוחדים באמת אין הרבה

והבאסה שבשל הפורמט המחורבן הם יוצאים מהתכנית עוד לפני שמספיקים לשמוע מהם משהו באמת.
 

xjoiq

New member
אני לא בטוח שאנחנו חיים באותה מדינה

או שפשוט הקולות האלה כל כך לא מדברים אליך עד כדי כך שכל זמרת שדומה קצת/במעט אליהן נראית לך מייצגת מספיקה של הז'אנר והופכת זמרות נוספות נחמדות חביבות נעימות וערבות למיותרות ואף על פי שיש להן ייחוד מוגדר בעינייך היא מינורי וזניח ועל כן מיותר לחלוטין.
כשבעצם כל הסיבה היא חוסר התחברות לז'אנר מה שמקטין אצלך יכולת הנאה מגווני הזמרות החברות בז'אנר.
&nbsp
ואגב גם אם הייתי חי בארה"ב הייתי נהנה גם מתוספת של 1000 זמרות כאלה לתעשיה ובלבד שינפיקו שירים שיתפשו אותי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני בטוחה שכן; זו פשוט שאלה של היכרות וניסיון

 

xjoiq

New member
זה יכול להיות כל דבר פרט ל"היכרות ונסיון"

היכרות ונסיון צריכים בדיוק להוביל למסקנה ההפוכה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז יש לנו היכרות וניסיון שונים, כי יש לי מהם בשפע


 

xjoiq

New member
ה"שפע" הזה נראה מאוד לא רלוונטי ולא שייך

ואם תאלצי אותי אז אני מוכן שנפרוט את זה לפרוטות:
דיברנו על עמית עמוס ושני קורט.
ואת טוענת שהן לא ייחודיות ויש מהן/כמותן ולא חסרים כמותן.
בבקשה,נשמע מי הזמרים או יותר נכון זמרות שכתוצאה מההיכרות והנסיון המהולל שלך,שיש לך ממנו בשפע,נכנסות לאותה משבצת ווקאלית בדיוק לרבות אותו צבע קול מדויק.
&nbsp
אני מוכן לשמוע
&nbsp
רק לפני שתתחילי למנות רק תדעי שהרצתי בראש את מי שאת מסוגלת למנות ואין להן את אותו צבע קול.
&nbsp
עכשיו אני מוכן להקשיב
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז שלא ייראה לך, אין לי כוונה לאלץ אותך לשום דבר

לגבי קולות, כתבת "כמו", מן הסתם קול זהה לזה שיש להן יש להן, ועוד לא התחילו לשבט בני אדם....
בניגוד אליך לא עפתי עליהן, אין בקולות שלהן שום דבר ייחודי, וזמרות ששרות כמותן (לא בדיוק כמוהן, באופן כללי, שרות ברמה הזאת עם קולות טובים) יש במדינה הזאת בלי סוף. בנות כאלה יש בשלל מסגרות מוזיקליות (שהמדינה משופעת בהם). מכיוון שאני מכירה והייתי לאורך חיי בשלל מסגרות כאלה, אני לא מתרגשת כמוך. לא תקבל ממני רשימת שמות כי הם לא יאמרו לך דבר ואין לי כוונה לפגוע בפרטיות של בנות שאני מכירה, ובאמת לא אכפת לי אם אתה מוכן או לא מוכן להקשיב.
אני יודעת על מה אני מדברת, ואתה ממש לא חייב להסכים איתי, זה בסדר.
 

xjoiq

New member
טוב,אחרי שכתבת במילים שלך בדיוק את התוכן שלי 5 הודעות למעלה

מדובר בתוכן ההודעה שהכותרת שלה "אני לא בטוח שאנחנו חיים באותה מדינה".
&nbsp
אני ארכז את כל נקודות האי הסכמה בינינו:
1. זמרות עם קולות טובים ששרות דברים שיכולים להיחשב מיינסטרימים ברמה כזו או אחרת שקולעות לטעם רחב של אנשים,קולות פתוחים וגם לא צרים במיוחד, "אינם מספיק ייחודיים" לטעמך.
2. גם לו היו זמרות ששרות,לא באופן כללי,אלא ממש בדיוק כמוהן גם אז לטעמי הייתי שמח בעוד 1000 ואפילו 10000 כמותן. זה בסיס מספיק רחב ומצוין לבנות עליו מגדלים של שירים ולהיטים יפים ומלודיות מענגות(על בסיס אותם קולות יפים)רק הלוואי שיהיו שירים. כל עוד אין מספיק שירים שיתפשו אותי בלופים אינסופיים של שירים וזמרות לכל החיים רצוף אז עדיין חסרות זמרות והרבה זמרות.
3.אותן בנות אלמוניות "בשלל מסגרות מוזיקליות",שאת מציינת, הן זמרות חובבניות שמגבילות את הקריירה "המוזיקלית" שלהן לאותם מסגרות חובבים ושלא הוציאו שירים לרדיו(מה לעשות זה דרישת הסף) ונמצאות אחרי ה"אין פריצה" לא ניתנות להשוואה בשום צורה לאותן זמרות שבאו לדה וויס עם קול גולמי מחד אבל מאוד מאוד יפה מאידך,שעשוי רק להשתבח בטיפול הנכון,ונמצאות בצומת בחייהן שעשוי להצעידן לתחום המקצועני ואל עבר "הפריצה" המיוחלת.
קולות גולמיים כאלה,מה לעשות מרגשים אותי. אני נהנה מטונים מרגשים גם אם הם גולמיים. ולפעמים הם מרגשים בגולמיותם אפילו יותר מקולות מקצועיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי במילים שלי את התוכן שלי שכבר כתבתי כאן בעבר

כי זו דעתי...

&nbsp
1. לא בהכרח; כל מקרה לגופו. אם זה רק קול טוב שגרתי, זה אכן לא מעניין אותי בפני עצמו.
&nbsp
2. לא חסרות זמרות בישראל, נקודה. הבעיה של שוק המוזיקה כיום היא דווקא הצפה גדולה מאוד, ובעיה של אנשים שרק שרים יפה (באמת, לא חסרים כאלה) היא שכיום רוב היוצרים כותבים לעצמם, ומי שלא כותב בעצמו נמצא בבעיה (אלא אם הוא באמת ייחודי או גדול דיו, למשל מירי מסיקה, ועוזר גם אם יש לך חברים טובים).
&nbsp
3. לא בהכרח חובבות, לא חובבניות ולא קשור ל-TV. גם המתמודדים שמגיעים לטלוויזיה הם רק אלה שסוננו ע"י ההפקה וע"י המנטורים (על כל אלה שמראים יש פי כמה וכמה שלא מראים), רובם לא לפני פריצה ולא יפרצו לעולם... גם מתוך אלה שמשתתפים בתכניות האלה, אפילו מגיעים לשלבים מתקדמים יחסית, רק מעטים ממשיכים הלאה לקריירה מוזיקלית. יש לרבים סיכוי לא פחות טוב לעשות קריירה דרך בתי ספר למוזיקה (כמו "רימון") שגם נותנים להם כלים אמיתיים ולא דרך התכניות האלה (רק שזה מצריך עבודה קשה יותר לאורך זמן ולא קיצור "אינסטנט" ותהילה מהירה שרבים לא יודעים ולא מסוגלים לנצל).
&nbsp
אחרון חביב, לא אמרתי שיש לי משהו נגד קולות "גולמיים". אין לי גם שום דבר נגד עמית או כינרת, למען הסר הספק. שתיהן חמודות מאוד והיה להן אודישן לא רע; אבל הן השאירו אותי די אדישה בסה"כ. כלומר הן טובות מספיק כדי להיות בתכנית אבל לא עד כדי כך טובות כדי שאחשוב שהן "חייבות" להיות בה. זה בסדר כך או כך. בוא נאמר שמבין ההצלות שלהן היו היותר סבירות בעיניי (ועדיין, היה ראוי יותר לטעמי להציל את מורן ויהל או אפילו את שרה).
 

xjoiq

New member
בקיצור הכל עניין של טעם ולא סולם אוניברסלי של שיפוט רמת יחוד

זה סיכום ל-1
&nbsp
לגבי 2) זה גם קשור ל-1. כי אם זה מאוס עלייך אז כל נציג נוסף בז'אנר הוא מיותר מלכתחילה אבל אם זה כיף וסבבה אז כל נציג נוסף זה עוד כיף וסבבה(גם אם יהיו עוד 1000). וכל עוד אין מספיק כיף וסבבה למלא בו את כל הזמן אז עדיין יכולים להצטרף עוד המון נציגים(נציגות).
וכן גם אפשר להכיל את העובדה שציינת שהרוב יוצרים לעצמם-זה רק מצריך יותר זמרים שיתווספו לשוק.
&nbsp
לגבי 3) זה נכון שהמציאות העגומה מראה שרובם של אלה שמגיעים לא יפרצו אחרי התוכנית אבל עדיין כל אלה שנמצאים שם נמצאים באותו סטטוס קסום של "זמר לפני פריצה". בניגוד לאותה קבוצת ביקורת שציינת של חובבנים פאר אקסלנס שלעולם לא יפרצו ושאפילו אני ספק אם שמע או ישמע עליהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
טעם הוא עניין של טעם; חלק מהדברים שכתבתי הם עובדות

2. טעם: לא כתבתי על שום דבר שהוא מאוס עליי, נא לא להכניס לי מילים לפה. קריוקי בפני עצמו לא נורא מרתק אותי אלא אם הופכים אותו למעניין, וזה קורה לפעמים אך לא תמיד.
עובדה: שוק המוזיקה צפוף, עמוס ותחרותי ולא מסוגל להכיל ולפרנס בכבוד את כל אלה שמעוניינים להתפרנס ממנו. לא יעזור שיותר זמרים יצטרפו לשוק, כי הם רק מגדילים את ההיצע, לא את הביקוש...

3. אין שום דבר "קסום" בסטטוס הזה... לא ציינתי שום קבוצה מסוימת ולא דיברתי דווקא על חובבים פר אקסלנס. תלמידי מגמות מוזיקה, חוגים למוזיקה, סטודנטים ברימון ועוד אינם "חובבים פר אקסלנס" ורבים מהם מקצועיים יותר מאותן בנות שמלהיבות אותך. גם זמרים שלמדו שנים פיתוח קול ו/או ששרים בהרכבים שונים (חלקם ברמה מדהימה, אתה פשוט לא מכיר) וצברו ניסיון בימתי, בפרט עבודה עם מנצחים, מעבדים, עם מוזיקאים ועוד, אינם חובבנים יותר, וזה שאתה לא שמעת לא אומר שלא שומעים. למרבה השמחה ערוץ 2 אינו חזות הכול, וזה לא שאם אתה לא שם אתה לא קיים.

כאמור, אני מדברת מניסיון ומידע, חרף הזלזול המתמיד שלך. העובדה שאינך מכיר שלל מסגרות מוזיקליות או חושב שכולם צריכים "לפרוץ" היא החלטה שגויה שלך. יש הרבה מאוד מסגרות מוזיקליות במדינה, יש הרבה מוזיקאים מדהימים שלא מנסים "לפרוץ" דווקא בריאליטי אבל זה לא אומר שהם לא עובדים, לא מופיעים או פחות מוכשרים ומקצועיים.
 
למעלה