עונה 6 פרק 3

Nirwood

New member
איך הם לעזאזל הצליחו לחרבן את מגדל החדווה???


במקום לקחת את הסצינה הזאת, שאמורה להיות אחת היפות בספרים (מבחינת דו קרב), הם פשוט חירבנו אותה לגמרי.

הלוקיישן היה טוב, התסריט מזעזע.

בספר יש 3 אבירים ממשמר המלך - ארתור דיין, אוסוול וונט, ומפקד משמר המלך ג'רולד הייטאוור ("השור הלבן"), הייטאוור נחשב לאחד האבירים הגדולים בתולדות משמר המלך.

שלושתם נחשבים ללוחמים אדירים, אבל אם הייתי צריך לדרג אז זה היה - הייטאוור, דיין, וונט.

דיין היה מפורסם בחרב שלו שהייתה זוהרת, ולכן הוא קיבל את הכינוי "חרב הבוקר".

מה עשו בסדרה?

העלימו את הייטאוור לגמרי, והשאירו רק את וונט ודיין, כאשר דיין הוא סוג של אביר בלתי מנוצח שנלחם עם 2 חרבות.

למה היה להם קשה להיצמד למקור הספרותי?

הקטע הכי מצחיק בתסריט המטומטם של הסדרה, זה שהם בחרו להעלים את הייטאוור מהקרב הכי מפורסם שלו, אבל הם כן הזכירו אותו בסדרה פעמיים (פעם אחת כשג'יימי עיין בספר תולדות אבירי משמר המלך וג'ופרי העיר לו על זה שלהיטאוור יש מספר עמודים, ולג'יימי אין אפילו אחד, ובפעם השניה בפרק עצמו כשנאמר שהייטאוור בעצמו היה יושב במועצה הקטנה עם המלך המשוגע).

באופן כללי גם הפרק היה די משעמם, רק הסוף היה סביר (וצפוי).
 

Serf SaN

New member
דווקא מבחינה קולנועית והבימוי הסצינה הייתה מצוינת.

מבין לחלוטין את ההחלטה שלהם לעבור מחרב אחד בוהקת לשתי חרבות.
הקרב היה אחד הטובים שראיתי עד כה במשחקי הכס.
 
גם אני מסכים שהסצינה הייתה בסה"כ טובה

אין חובה להיצמד לספרים דווקא כי הם הספרים, ואפילו לא כי הספרים יותר מוצלחים. מדובר במדיומים שונים, והגיע הזמן שהצופים שלא קראו יקבלו מושג על ההיסטוריה ועל המאורעות שהשפיעו על העלילה אבל קדמו לעלילה. חשוב לציין שאם כבר נצמדים לספרים, אז לבראן אמורות להיות עיניים להווה לעבר ולעתיד - אבל רק היכן שיש לעצי הלב עיניים, ולא בכל מקום (גם בסדרה,נד אולי "שמע את הרוח" - זה משהו שקיים רק היכן שיש עלים של עצי סוכך שמרשרשים ברוח, ואנשים מדמיינים אותם אומרים דברים. אין הגיון שרוח איפה שאין עצים תישמע כמו דיבור).

וממילא כשמראים משהו, הוא פחות מגניב מאיך שהוא מתואר - אחד הדברים שגרר"מ עשה בספרים הוא להשאיר ליד הדמיון שלנו את הקרב: הוא סיפר על איך הוא התחיל, ועל איך הוא הסתיים. הוא בנה אצל הקוראים המון ציפיות כשהוא סיפר כמה האבירים הלבנים קשוחים ומגניבים, וגם אישש אותם (בערך) כשרק שניים שרדו מולם בקרב של 3:5. אבל את הקרב עצמו הוא לא תיאר, וזה רק מעצים את הרושם של איך הוא אמור להיראות, אצל הקוראים (סופרי אימה מוצלחים עושים את זה גם: ה"פ לאבקראפט לא תיאר כמעט שום מפלצת, רק את הרושם הזוועתי שהמפלצות שלו עשו על מי שראה אותן. זה מעצים את האימה הרבה יותר מאשר תיאור גראפי שלה). זו פריבילגיה שיש לספרים אבל אין למדיום המשודר בצורה חזקה כ"כ (אפשר להחשיך את המסך רגע לפני סקס לוהט או להסיט את המצלמה רגע לפני מוות אלים. זה פחות עובד, כנראה כי המדיום החזותי ממילא לא נותן מקום לדמיון, אז כשמשאירים משהו לדמיון, הוא פשוט פחות מוצלח).

בסה"כ טוב. לא משתווה לאוברין נגד ההר, נניח, אבל עדיין קרב לא רע.
 
אין חובה להצמד לספרים, אבל גם אין טעם לשנות בלי שום תועלת

אדארד סטארק וארתור דיין שניהם נלחמו בחרב גדולה לשתי ידיים.
לא יודע מה זה תורם להראות שדיין נלחם בשתי חרבות בשתי הידיים במקום בחרב הגדולה. זה גם מצמצם את ההילה סביב דיין - הלוחם האגדי בעל החרב המטאורית.
בעיקר לא אמין כשדיין נלחם מול מעגל של גברים שמקיפים אותו, אבל פתאום כשהאולנד ריד קופץ עליו מאחור הוא לא שם לב.
לא יכלו לתת להאולנד ריד לירות בו חץ מורעל, כפי שכנראה "קרה"?
זה לא המעבר מהדמיון למראה חזותי שצמצם את הסצינה, אלא העבודה הגרועה של יוצרי הסדרה, שרואים אותה בהמון סצנות לאורך הסדרה.
אגב, זה לא היה קרב של 3:5 אלא קרב של 3:7.


אני חושב שבראן יכול לראות כל מקום. כי העצים הלבנים שומרים גם את הזכרונות של העורבים המקננים בין הענפים שלהם, או של החוזים שהשתמשו בעצים ובעורבים ובעוד חיות.
 
פרק סביר

האמת היא שקראתי תיאור מילולי שלו שדלף לרשת לפני השידור. תיאור שבדיעבד התברר כמדוייק. אולי זה הרס לי את הציפיות.

נראה שהם הזיזו את ואיז דות'ראק מצלע גבעה מלאת עשב בעונה 1 לאמצע מישור מדברי העונה. היה מיותר, ולא מעניינים אותי שיקולים כלכליים של לוקיישנים. הם קיבלו יופי של תקציב העונה.

העורב התלת עיני טען שהוא כבר אלף שנים מחובר לעץ, מה שלא מסתדר עם היותו עורב הדמים, אבל לא נורא, זו הסדרה ולא הספרים (או, כמו שניתן להנפיץ כתיאוריה שמסבירה את הכל: העורב בתלת עיני ווארגיג דברים, אז הוא גם עשה ווארגינג לבלאדרייבן בכל המהלכים החשובים בחיים של בלאדרייבן).

מעניין שהמים המורעלים לא הרגו את אריה אלא ריפאו אותה מהעוורון. "אם ילדה באמת לא אף אחת, היא לא צריכה לפחד". העניין הוא שילדה קברה את מחט מתחת למדרגות המקדש וכנראה ילדה תאסוף אותם יום אחד, אז מים אמורים להרוג את ילדה. אבל מי זוכר את הפרטים הקטנים, או ייזכור אותם, בעוד עונה? אני למשל די בטוח שסר גרגור ההר היה ברשימה של אריה גם בסדרה, אבל הפרק הוא נעלם ממנה.

עוד פרט קטן: ג'יימי מצהיר שלמפקד משמר המלך יש מקום שמור במועצה הקטנה. מעניין שהם נזכרו, אחרי שאת באריסטן הם לא הכניסו למועצה.

כמו כן, וזו בעצם קצת הערה על הפרק הקודם: בסדרה, האדונים החכמים השתלטו מחדש על אסטאפור ויונקאי. בספרים, חלק מהעבדים המשוחררים נהיו עריצים גרועים לא פחות מהאדונים החכמים, אבל הם עדיין אנשים שונים, גם אם ההתנהגות שלהם דומה. אמרו לנו ילדים איזה מהתרחישים סביר יותר פוליטית, ואיזה פשטני יותר כדי להאכיל את הצופים ב"טובים" נגד "רעים"? מזכיר קצת את מה שהאמריקאים עשו לעיראק. אותה תפיסה חד מימדית כמו בסדרה, אותן תוצאות כמו בספרים.

ומילה טובה בכל זאת לסדרה: המונטאז' של האימונים של אריה העיוורת היה מוצלח יחסית.

כמו כן, הם דיברו על דו קרב כמשפט על חפותה של סרסיי. מי אמר קלגאנבול ולא קיבל?

וכמובן: הודור.
 

hagashaga

New member
כמה תיקונים

אריה כן מזכירה את ההר ברשימה שלה
ולגבי מפקד משמר המלך - זה בדיוק מה שפייסל מנסה להתחיל להגיד כששואלים אותו - המלך המטורף צירף את מפקד המשמר שלו למועצה, אבל רוברט נהג אחרת
 
צודק, לא שמתי לב

לגבי התירוץ של פייסל, הוא רק חושף את חוסר העקביות של הסדרה עם עצמה:
הרי המועצה הקטנה קיימת מאז ראשית שלטון טרגאריין, אאיריז השני בוודאי לא המציא אותה.
אז יש שתי אפשרויות: או שהלורד המפקד של משמר המלך היה חבר קבוע במועצה, או שלא. ואז או שאאיריז היה החריג שהכניס למועצה מישהו שלפני כן לא היה שם, או שהוא שמר על המסורת.

אם הלורד המפקד היה בעל מושב קבוע עוד לפני ימי אאיריז, התירוץ של פייסל ש"אבל זה היה אאיריז המטורף" הוא תירוץ לא ממש קביל. הוא היה יכול להסתפק ב"רוברט ביטל את המינוי הזה כשהוא הדיח את הטארגים"

מצד שני, אם הלורד המפקד לא היה בעל מושב קבוע במועצה, ואאיריז הוא זה שהכניס אותו לשם עד שרוברט החזיר את הגלגל לאחור, הטיעון של ג'יימי לפיו ללורד המפקד יש מושב הוא טיעון חסר בסיס, ופייסל לא היה אמור להסכים איתו - הוא היה אמור לומר מיד שהיחיד שהכניס את הלורד המפקד למועצה היה המלך המטורף.

הם כמובן רצו להראות לנו איך פייסל פוסח על שתי הסעיפים, ומתלבט לרגע האם לתמוך בלאניסטרים או בטיירלים, ובשביל זה שלפו מהכובע (או יותר נכון מהספרים) את הזכאות של ג'יימי למושב במועצה. אבל הם נזכרו רק עכשיו, כשזה שירת אותם, ולא בעונה 1, כשנד נלחם נגד הרעיון להרעיל את דאינריז, ולא מצא אף חבר במועצה.

אין לי בעיה שהסדרה תהיה שונה מהספרים. אבל יש לי בעיה עם עקביות. לא היה יותר קל לכתוב את הדיאלוג ההוא מחדש, רק בלי הטענה של ג'יימי על זכאות למושב? אגב, גם הטיעון שם של אולנה על חוסר זכאות של סרסיי למושב כי היא כבר לא המלכה הוא טיעון לא עקבי - סרסיי לא ישבה במועצה הקטנה של רוברט, למה שתהיה לאיזושהי מלכה (סרסיי או מארגרי) זכאות, ולמה שהיותה של מישהי לא מלכה שולל ממנה את הזכאות? בכלל, לא קשה לדמיין את סרסיי וג'יימי מחתימים את טומן על צו מלכותי שמכניס אותם למועצה. כל הסצינה ההיא הייתה חסרת פואנטה, למעט אולי הרעיון של הצגת המתיחות בין הלאניסטרים לטיירלים כבילד-אפ להתפוצצות בהמשך העונה. אבל היה אפשר לעשות בדיוק את זה רק עם קצת יותר אמינות.
 

Rodrik Harlaw

Well-known member
לגבי המים

יכול להיות שאין להם השפעה לכאן או לכאן והם פשוט מבחן: רק מי ששכח מי הוא או רוצה לשכוח מי הוא יהיה מוכן לשתות מהם וזה מספיק טוב עבור חסרי הפנים בשלב זה של ההכשרה.
 

CallMeCavanaugh

New member
לגבי בלאדרייבן

בסדרה זה לא המצב אבל בספרים חלק מהסיבה שכולם בטוחים שהעורב התלת עיני הוא בלאדרייבן הוא התיאור הפיזי שלו. זה פוסל את ההסבר של ווארגינג לתוכו. כנראה שבסדרה פשוט לא היה בלאדרייבן מעולם. אם הם אי פעם יפיקו סדרת בת על דאנק ואג וישימו בה את בלאדרייבן וירמזו שזה הוא שהפך מאוחר יותר לעורב בעל שלוש העינייים זו תהיה פאשלה שלהם. לא הראשונה.
 

AlonPe

New member
בעיני, זה היה פרק מצוין!

על ההבדל בין - מדיה כתובה, למדיה מצולמת, על בסיס של מדיה כתובה, כבר חיויתי את דעתי. אני חושב שאי אפשר להשוות את כמות האנרגיות שמושקעת בכתיבה של - מדיה כתובה, לזו שמושקעת במדיה מצולמת.
וחבל. כי - במדיה מצולמת מושקעת הרבה אנרגיה. חבל שחלק גדול יותר ממנה לא הולך ל-תכנון, סינכרון וכתיבה.
למחשבה.
הניסיונות של המדיה המצולמת (לא רק כאן, בסידרה הזו) להיות עצמאי ויצירתי, הם פאתטיים. צריך להשקיע הרבה יותר מחשבה בשביל לעשות את זה. ואם לא מתכוונים להשקיע את השאבים האלו, היה עדיף להם להיצמד למדיה הכתובה.
אבל! -
הסצינה של הקרב ההיסטורי היא דוגמה מעולה!.
מצטער. למרות שקראתי את כל הספרים, זה לא מזיז לי שבשיט!.
במהלך הקריאה, לא ניסיתי אפילו לזכור - את כל הגניאולגיה של כל הלורדים האלו!. ולעזאזל, מה איכפת לי אם זה היה מדויק או לא!!!
במקרה הזה, הלקח שרצו להעביר, ושעבר טוב מאוד היה - שלורד נד סאטרק הניכבד, עם כל הדאווין שלו, לא היה נקי ממשחקים של כבוד ושל שיכתוב היסטוריה!.

יש פרט אחד שבא לי להתעכב עליו: הדמות של ה-high sparrow.
שהוא גאוני לטעמי

יכול להיות שאני הולך שולל אחר המשחק של ג'ונתן פרייס שאותו אני מעריץ, אבל עד כמה שזכור לי, המוטיבים האלו עברו גם בפרקים הכתובים שבהם הוא הופיע!.
אין ספק שהוא משחק משחק כפול שהוא מודע לו.
בעיני הדמות שלו לא פחותה מהדמות של טיריון.
הוא אחד כזה שעוד יגיע רחוק.
 
נד שכתב את ההיסטוריה???

נד אמר במפורש לאחד מילדיו (בראן, נראה לי) שארתור דיין היה הסייף הטוב ביותר של תקופתו, ושלולא האולנד ריד -דיין היה הורג אותו (את נד)
&nbsp
בנוסף, נד מעולם, לא בסדרה ולא בספרים, התגאה בכך שהרג את האבירים של משמר המלך או החשיב את עצמו לטוב מהם
 

Uri04

New member
זה היה בסדרה או בספרים?

כי בסדרה אנחנו יודעים רק שנד סיפר לבראן שהוא הביס את דיין. וזה מה ששם ניסו להראות לנו - שההיסטוריה נוחה לשכתוב.
 

CallMeCavanaugh

New member
רק חבל שהדרך שלהם לעשות את זה

היא להרוס בדיעבד את אחת הדמויות היחידות שהייתה נאמנה לספרים, כמעט חמש עונות אחרי מותה.
 

CallMeCavanaugh

New member
הפרק נע בין לדרוך במקום ללחזור אחורה

ג'ון - קם לתחיה בסוף הפרק שעבר, המשיך לקום לתחיה בפרק הזה. לא קרה כלום בסצינה הראשונה שלו.
סאם וגילי - שוב, שום דבר.
מגדל החדווה - מישהו שלא קרא את הספרים בכלל יכול להבין מה הלך שם?
דאני - בפרק שעבר אמרו לה שהיא אלמנת חאל אז היא תצטרף לדוש חאלין. בפרק הזה הדוש חאלין אמרו לה שהיא תצטרף אליהן אלא אם יקרה משהו יותר גרוע. אני מניח שזו עוד מתיחת זמן עד שדרוגון יגיע וישרוף שם כמה אנשים.
במירין - אחרי חקירות רבות, רב המרגלים ואריז הצליח לגלות שלמרד יש מימון מבחוץ. וואו.
במעלה מלך - קיברן מחלק ממתקים, ג'יימי וסרסיי נשארים בלי חברים כמו שהיו קודם (פלוס קיבלנו הוכחה לטענה שלי שדיאנדי הם כותבים מחורבנים ומבחינתם חוקי הירושה בדורן הם "מי שעומד הכי קרוב לכיסא בזמן שהנסיך מת הוא היורש אחת שתיים שלוש אפילו אם הוא ממזר ויש לו מלא דם של הנסיך על הידיים". הסתינה של טומן גילתה לנו משהו שלא ידענו - שטומן הוא מלך גרוע ופתי.
בבראבוס - איפשהו באיזור 2/3 העונה הקודמת אריה הייתה באימונים בבית השחור והלבן, ואז היא רצחה את מרין טראנט, על כך היא נענשה בעיוורון ועכשיו העיוורון בוטל והיא באימונים בבית השחור והלבן, אז בעצם סתם ביטלו את כל מה שקרה איתה ב5-6 פרקים האחרונים.
בצפון - בפרק שעבר ראמזי אמר שיש להם ברית עם הקארסטארקים, האומברים והמאנדרלים. מסתבר שהוא בעצם דיבר על בריתות היפותטיות ועכשיו הם באמת כרתו ברית עם האומברים. אז בעצם יכלו לוותר על הסצינה ולהשאיר אותנו עם המחשבה שכבר יש להם ברית עם האומברים והמצב היה כמעט זהה. נכון, ראינו שהוא קיבל את ריקון, אבל כבר ידענו שריקון אצל האומברים.
ושוב בחומה - מי היה מאמין, רוצחים מוצאים להורג. הדבר המשמעותי היחיד שם הוא שג'ון עוזב את המשמר. מי לא ראה את זה מגיע?
 
קוראים לזה אקספוזיציה

מצגים בפני הצופים את מה שהולך להיות בהמשך העונה, ואת הרקע הסיפורי לזה, כזה שאפשר היה לפתור בקטע קריינות. מי שקרא את הספרים כבר יודע הכל, מי שלא צריך לדעת קצת יותר על מנועי עלילה כמו ליאנה סטארק או ראנדיל טארלי.

אנחנו לומדים שג'ון הולך לעזוב את המשמר, ולומדים שהיה משהו חשוב במגדל החדווה (וצופים שלא קראו לפחות יודעים עכשיו שיש לזה חשיבות, גם אם הם לא יודעים חומרי רקע כמו האם מגדל החדווה היה אחרי הסרת המצור מקץ סופה או לפני, או על אשארה דיין, שכנראה גם לא הולכת להיכנס לסדרה, אף על פי שבספרים יש שם איזושהי תעלומה פתוחה שמתאים למרטין לסגור). אנחנו לומדים שסאם הולך לפגוש את ראנדיל טארלי ואת אמא שלו בהמשך העונה, ומה היחסים ביניהם. הסצינות עם דאני מלמדות אותנו קצת על התרבות הדותראקית, וזה כנראה חשוב כי כנראה צבא דותראקי יבוא בהמשך תחת פיקוד דאני. וכו' וכו'

אז נכון, לא הכל כתוב עקבי, לא הכל כתוב טוב, והעלילה לא התקדמה - אבל ברור שאקספוזיציה היא משהו הכרחי, למי שלא קרא את הספרים. זה קצת כמו כל הסצינות של אולי בעונה הקודמת, שבנו את הדמות לקראת הבגידה בג'ון. כי בלי הבילד-אפ הזה, אם ג'ון היה נדקר בלי שום רקע מקדים, זה לא היה הגיוני, למרות שידענו כבר שאליסר תורן שונא את ג'ון. זה לא מספיק. חייבים להציג את הדברים לפני שההתרחשות מגיעה.

אגב, נסה להשוות את זה לפרקי 3 בעונות הקודמות. אותו רעיון.
 
אולי לא שמתם לב

אבל רוב הסדרה היא אקספוזיציה. הדוגמה מובהקת עד כדי גיחוך מהפרק האחרון:
אריה במונטאז' אימונים חוזרת על שמות של דמויות כדי שנזכור שהן קיימות ושהיא קשורה אליהן בדרך זו או אחרת.
&nbsp
אבל הפרק הכיל סצנה גאונית שביודעין או לא העבירה ביקורת מצוינת על הסדרה:
טיריון מנסה לנהל שיחת חולין עם מיסנדיי ותולע אפור בעודם מחכים לקידום העלילה הבא, השניים לא יודעים איך לאכול את היצור הזר והמוזר שפתאום דורש מהם להיות דמויות עם עולם פנימי ושותקים במבוכה.
טיריון לא נכנע ומשדל אותם לשחק איתו ב"פיתוח דמות"(משחק שתיה ידוע בווסטרוז, עוד פרט מהספרים שהסדרה החליטה לזנוח), ובדיוק כשמסינדיי ותולע אפור עומדים להתמודד עם הסיטואציה החדשה הזאת ואריז פורץ לחדר עם קידום העלילה המיוכל ומציל את המצב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
יש הרבה סצנות בסדרה שמי שלא קרא את הספרים לא מבין.

ג'ון זורק את אדרתו לזרועותיו של אד הקוטר, מפטיר "המשמרת שלי הסתיימה" והולך.
מה?
רק מי שקרא את הספרים והיה עד לטקסי הלוויה של אנשי משמר הלילה שמסתיימים במילים "וכעת הסתיימה משמרתו", יבין את המשמעות.
רק מי שקרא את הדיונים האינסופיים על השבועה המחייבת את איש משמר הלילה עד מותו, יבין את המשמעות.
רק מי שקרא את כל הויכוחים בפורומים ובאתרים שונים האם מותו של ג'ון ותחייתו מחדש משחררת אותו מן השבועה, מבין את זה.

בשביל מי שלא קרא ולא מכיר, זה נראה כאילו ג'ון נמאס לו מהכל, שובר את הכלים ואומר "אני הולך הביתה" ועוזב.
נו באמת!
 
למעלה