עונה 7 פרק 4 - דיון מרוכז

עונה 7 פרק 4 - דיון מרוכז

אז עכשיו אחרי שהפרק שודר בצורה לגיטימית, אפשר לכתוב פה סיכומים לגיטימיים ונטולי אזהרות ספוילר.
 
הסיכום שלי

ברון קיבל סופסוף הזדמנות לדבר, וכרגיל, משעשע ומצויין. גם ג'יימי "אתה קיבלת הרגע שק מלא בזהב ועדיין מתלונן שלא שילמו לך".

לא ברור לי מה ילדי היער קשורים לדרגונסטון, אבל רעיון חמוד, ג'ון הארכיאולוג. באופן חשוד הממצאים הארכיאולוגיים שרדו את מבחן הזמן באופן מופלא, והפרשנות שלהם הייתה ברורה - נראה לי שדייוויד ודן לא ממש בקיאים באיך באמת ארכיאולוגיה עובדת וכמה שנים נדרשות כדי להגיע להסכמה על ממצאים ועל הפרשנות שלהם. אני מקווה שהוא יישמור את חתיכות האבן החרוטות לסאם ולא יתחיל לכרות תוך התעלמות משימור. אנחנו עדיין צריכים תשובה מה גרם למחזורי הקיץ והחורף בווסטרוז לארוך שנים. מקווה שהסדרה תתן לזה תשובה בסוף עונה 8.

קרב מצויין בין בריאן לאריה.

תיאון מקבל המון זמן מסך, נראה לי שיהיה לו תפקיד משמעותי כבר בעונה הזו.

הקרב על השיירה היה נהדר. אקשן סוחף, דרקונים בפעולה, דותראקים נגד ווסטרוזים (אבל חומת מגינים דווקא די יעילה נגד הסתערויות פרשים. מרטין עצמו הביא בספרים אגדה מכוננת על דותראקים שהובסו ע"י בלתי טמאים במערך מגינים וחניתות). באמת לא ברור למה ג'יימי לא בורח, ועוד יותר למה ברון לא בורח. ברון יודע לזהות מצבים אבודים, וזו הסיבה שהוא סירב להילחם נגד ההר למען טיריון, למרות החברות שלהם (כמובן, שום חברות לא עומדת מול שיקולים של רווח והפסד אצל ברון. הכנות שלו לגבי זה עושה אותו לדמות משעשעת).

זהו בערך, ממה שאני זוכר, ואם אני לא זוכר, זה כנראה לא מספיק חשוב.
 
השאלה הגדולה היא האם ג'ון כרע ברך בפני דאני?

הסצינה נחתכת בדיוק כשהוא צריך להחליט. אני מהמר שכן.
 
נראה לי שזה מוביל למשהו אחר לגמרי....

להרגשתי נוצר איזשהו "מתח" רומנטי בין ג'ון ודאיינריס....
זה יכול להוביל לאיזשהו הסכם נישואים שיחליף את
"כיפוף הברך" הכניעתי ויציל את הכבוד של השניים....
 

סטילהוק

New member
לפי מה שהבנתי מהעונה הקודמת ילדי היער יצרו את המהלכים הלבנים

וגם את מלך הלילה עצמו. בפרק אמצע העונה של משחקי הכס 6 העורב סיפר את זה לבראן סטארק, שאף ראה את זה בחזיונו. כך שממש לא ברור לי הקטע הזה במנהרה שג'ון סנואו הראה לדיאניריז.
 

הלדיל

New member
לדעתי, הציורים הם משלב מאוחר יותר של המלחמה.

אחרי שילדי היער איבדו את השליטה במהלכים הלבנים ומצאו את עצמם בברית עם ראשוני האדם כנגד ברואיהם. כנראה שהמהלכים הלבנים בעטו בהם מחוץ לווסטרוז. די עולה שכרגע אין לילדי היער כל שליטה במהלכים הלבנים. וחשוב מזה, הם מהווים אויב לאדוניהם לשעבר בדיוק כפי שהם מהווים אויב לאנושות.
 

ExLibris499

New member
"אם העורב יהיה כזה קר

הוא יהיה מלך הלילה! "

נקרעתי מצחוק.
סיכום נחמד.
 

ExLibris499

New member
לאניסטר Vs טארגריאן

הרבה סיכומים ודיונים שקראתי על היריבות בין המשפחות מזכירות את אהדת הקהל וחוסר היכולת שלנו להחליט "לטובת מי אנחנו".
אני מתקשה להזדהות עם זה.
נורא בא לי לראות את ידה של דאני (וג'ון לצידה!) על העליונה.

מה דעתכם?
 
בגדול גם לי בא

בעיקר בא לי שסרסיי הביץ' תקבל את מה שמגיע לה האמת, אני פחות חושב שדאני וגו'ן יהיו שליטים מוצלחים. כן, הם מלאים בכוונות טובות, אבל דאני נטשה את מירין בלי לפתור את הבעיות האמיתיות של העיר, וג'ון הראה חוסר יכולת משווע לפקד על משמר הלילה עד כדי כך שהוא נרצח על ידי אנשיו שלו.

אבל נזרום, אני באמת מעדיף שדאני תנצח ושטיריון יהיה הימין שלה, עליו דווקא אני סומך. אבל באיזה חיר? כי לא ממש בא לי לראות את ג'יימי ואת ברון משופדים על החומה, למשל. ועל זה בדיוק אני חושב שכל המבקרים דיברו. כולנו רוצים שהלאניסטרים יפסידו אבל כולנו נקשרנו לג'יימי. כולנו רוצים שההר ימות (שוב) אבל וואלה דיקון בחור סימפטי בסך הכל.
 
חליסי הפולניה

מצטער. בתחילת הדרך גם אני, כמו כולם התרשמתי עמוקות מהציצים של חליסי ומרפיון הקשירה של בגדיה. אבל גם כאן בא לידי ביטוי הפתגם הפולני העתיק: "איך הופכים חתולה לכלבה? מתחתנים איתה".
&nbsp
אז זה בדיוק מה שיש לנו. כלבה מרושעת ורודפת שררה. אביה ("המטורף") שרף את יריביו חיים? היא לא ממצמצת ועושה את זה בדם קר. והיתה עושה את זה הרבה יותר אם לא היה מי שיעצור אותה. כל דרכה רצופה אכזריות. ובעצם למה היא שואפת? לא לערכים נעלים, אלא לכך שהיא תשלוט. אפילו אחרי שהשתכנעה שיש איום קיומי (המהלכים הלבנים), חשוב יותר שג'ון יכרע לפניה.
&nbsp
בקיצור - כלבה בת כלב (ואחות של כלב). סרסי עדיפה בהרבה.
 
אתה מבטא היטב את מחשבותי

כתבתי דברים ברוח זו בעבר, בעיקר כשטענתי שכל הטענות של אנשי יונקאי נגדה נכונות.

ואני חוזר ומוסיף - עם כל השנאה שלי לסרסיי והרצון שלי לראות אותה יורדת ביגון שאולה, למופרעת מצוק קאסטראלי יש זכות לכס הברזל ולממשלה בווסטרוז, הרבה יותר מהמופרעת שנולדה בדרגונסטון, הסתובבה בכל שנות ילדותה בערים החופשיות ועלתה לגדולה בכמה תרגילים של בוגדנות במפרץ סוחרי העבדים.

צדקה אמתה הדותראקית של דאינריז כשאמרה שדרקונים הם מפלצות רעות ולכן גיבורים הורגים אותם.
 
אוסיף גם שהטיעון של מיסאנדי שווה לפח

היא וכל הזרים יכולים ללכת אחרי דאינריז כי דאינריז שחררה אותם מהשיעבוד.
למה שהווסטרוזים ירצו את דאינריז שבאה לשעבד אותם באיומי דרקונים?
 

ExLibris499

New member
או מאמא

גם אם כן, זה לא שלא ראינו גרוע מזה אצל הלאניסטרים....
 
למעלה