עזאם התקבל בתשואות ובזיקוקין: "חזרתי לח...

עזאם התקבל בתשואות ובזיקוקין: "חזרתי לח...

עזאם התקבל בתשואות ובזיקוקין: "חזרתי לחיים"

האזרח הדרוזי הודה "לראש הממשלה הגיבור אריאל שרון ולשר דני נוה, האח שדאג לי מאוד מאוד בכל שנות המאסר שלי"; תמורת עזאם, שחררה ישראל 6 סטודנטים מצרים, שחדרו לישראל במטרה לבצע פיגועים; מופז: בקרוב נחפש בסיני את נעדרי צה"ל

האזרח הישראלי עזאם עזאם הגיע אמש (יום א`, 5.12.04) לביתו שבכפר מראר בגליל המערבי, והתקבל בתשואות ובזיקוקין די-נור על-ידי אלפי בני הכפר והעדה הדרוזית, חברים, משפחה ושאר התומכים שהמתינו לו שם. שר הבריאות, דני נוה, שפעל למען שחרורו של עזאם, בירך את ברכת "שהחיינו" מעל הבמה.

עזאם, שהיה נרגש מאוד, נישא על כתפי החברים והתומכים, ולגם מאחד מבקבוקי השמפניה שנפתחו לכבודו. הוא נטל את המיקרופון ואמר, בתגובה לשאלה כיצד הוא מרגיש: "אני לא יכול להגיד לך מה ההרגשה שלי, כי אני לא יודע איפה אני נמצא. אני בהלם, אני חולם, אני במציאות? אני לא יודע. אבל אני יודע דבר אחד: שאני חזרתי לחיים בזכות ממשלתו של הגיבור אריק שרון".

תודה מיוחדת לשרון ולדני נוה


עזאם הגיע לכפר לאחר ששהה כמה שעות במלון קרלטון בתל אביב. "תודה רבה לכולם", אמר לעשרות העיתונאים שהמתינו לו במלון, בתום פגישה שקיים עם ראש הממשלה שרון ושר החוץ שלום. "אני אוהב את כולכם. אני מאוד מאוד שמח שחזרתי לארץ המולדת שלי - ארץ ישראל. תודה למשפחה הנהדרת שעמדה לידי שנייה בשנייה, דקה בדקה, ולא עזבה אותי לרגע אחד. תודה לממשלת ישראל, ראש הממשלה הגיבור אריאל שרון, עם כל השרים. תודה לשר הבריאות, דני נוה, האח שדאג לי מאוד מאוד כל שנות המאסר שלי".

"אני מתגעגע אליכם - למשפחתי, לאשתי, לילדים שלי ולאלפי אנשים שמחכים לי בבית כרגע. אני אוהב אתכם, כולכם מוזמנים לכפר מראר".

כאמור, עזאם נפגש עם אריאל שרון וסילבן שלום בבית המלון, לשם הובא לאחר ששוחרר היום מהכלא המצרי לאחר 8 שנים. עזאם ישב בפגישה כאשר דגל ישראל על ברכיו. הוא הודה לשרון על כל מאמציו. "אני מודה לראש הממשלה שרון. אני מאד שמח שאני עכשיו במדינת ישראל היקרה לי. אני אוהב את המדינה הזאת ואני אמשיך לאהוב אותה".

ראש הממשלה השיב לו: "המשפחה שלך מצד אחד לא הפסיקה ללחוץ בעניין הזה לרגע. מצד שני, ההתנהגות שלהם היתה מכובדת והדברים נשמרו ולא הופצו. הם גילו אחריות ממדרגה ראשונה".

האסיר הישראלי עזאם עזאם, שהוחזק בכלא המצרי יותר משמונה שנים, שוחרר והועבר לישראל תחת אבטחה כבדה [לסיקור הליך השחרור, מה שקדם לו ולרקע בנושא משפטו של עזאם - ראו ידיעה נפרדת].

שרון: מובארק הבטיח לי - וקיים


ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בפתח פגישה עם שר החוץ הגרמני, יושק`ה פישר, כי "כבר לפני חודשים רבים, באחת משיחותיי עם נשיא מצרים, הודיע לי הנשיא שיעשה כל שביכולתו כדי להביא לשחרורו ולשובו הביתה. היום נשיא מצרים ביצע את התחייבותו".

שרון גם שוחח עם חוסני מובארק עצמו, והודה לו על המחווה. שרון ביקש ממנו להודות גם לראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן, על מאמציו בנושא.

ראש הממשלה ציין בפני הנשיא המצרי, כי שמח לפגוש בשבוע שעבר את שר החוץ המצרי ואת הגנרל סולימאן. לדבריו, השיחות היו מאוד מועילות והוא מצפה לעבוד עם הנשיא בצורה קרובה והדוקה. שרון ציין, כי כמחווה אישית למובארק, הורה לשחרר את 6 המחבלים המצריים ולבחון אפשרות לשחרר מחבלים פלשתינים הכלואים בישראל.

שרון הודה לנשיא מובארק על דבריו החמים שאמר לתקשורת המצרית ביום חמישי, וציין כי הוא מאמין ששניהם יחד יוכלו להגיע להישגים גדולים עבור הדורות הבאים. למרות שדווקא שר החוץ, סילבן שלום, שר הבריאות, דני נוה, ושר הביטחון, שאול מופז, היו יוזמי המהלך לשחרור עזאם, בחר מובארק לציין כי מדובר במחווה עבור שרון בלבד: "עשיתי זאת במיוחד עבורך".

מובארק הוסיף, כי ברצונו לשתף פעולה עם שרון בכל נושא. בהתייחסו לדברי ראש הממשלה על ההישגים הרבים ששניהם יכולים להשיג יחד, אמר הנשיא המצרי: "אני מסכים איתך לחלוטין. יחד נוכל להשיג דברים רבים ואני כן בכוונותיי אלה". הוא הוסיף, כי מצרים מוכנה לעשות הכל כדי לסייע בקידום תהליך השלום עם הפלשתינים.

אחיו של עזאם, לשרון: יש לך בית נוסף בכפר מראר


שרון שוחח גם עם בני משפחתו של עזאם, ושיבח את בני המשפחה על הדרך המכובדת והאחראית בה התנהלו במהלך שנותיו בכלא. אינאס עזאם, בנו הבכור של האסיר המשוחרר, אמר לראש הממשלה: "בזכותך אני יכול להגיד שאבא בבית. הבטחת וקיימת. אתה הגיבור שלנו ושל המשפחה".

ואפא עזאם, אחיו של עזאם, הודה לראש הממשלה בחום ואמר: "הבית שלנו הוא הבית שלך, יש לך בית נוסף בכפר מרר. הילדים של עזאם הם הילדים שלך. הגשמת לנו את החלום ואפשרת את יציאת מצרים 2. אתה איש של מילתך ואנחנו חיילים שלך לעד".

סמי עזאם, אחיו של עזאם, אמר לראש הממשלה כי זהו חג לכל עם ישראל: "עם מנהיגים כמוך, לעם ישראל לא צריכות להיות בעיות, אנחנו אוהבים אותך מאוד".

עזאם: "המזל שלי שנולדתי בישראל"


מייד עם נחיתתו של עזאם בישראל, הוא שוחח בטלפון עם ראש הממשלה ואמר לו: "אדוני ראש הממשלה, תודה רבה לך, אני מאוד אוהב אותך ואני לא יודע מה להגיד לך כדי לבטא זאת. זה רק בזכותך. אין לי מילים להודות לך על הנחישות שלך.
אמרתי לאחים שלי שאם לא אשתחרר כשאריק שרון הוא ראש הממשלה, לא אשתחרר לעולם. המזל שלי שנולדתי בישראל ואני גאה על-כך".

"ברוך שובך הביתה", אמר לו שרון. "זה רגע מאושר בהיסטוריה של מדינת ישראל, רגע לו חיכינו הרבה זמן. היום המדינה כולה מאוחדת בשמחה על שובך הביתה".

הנשיא קצב: יש להשיב השגריר המצרי לת"א


נשיא המדינה, משה קצב, בירך על שחרורו של עזאם והביע את תקוותו לשיפור משמעותי ביחסים המדיניים, הביטחוניים, והכלכליים עם מצרים. לדבריו, "מצרים היא גורם חשוב מאוד בזירה המזרח תיכונית והנשיא מובארק עשוי ויכול למלא תפקיד מכריע בהשגת הסדר בין ישראל לפלשתינים ובהשכנת שלום באזור. לכן, תשמח ישראל אם בקרוב ישוב ויהיה שגריר מצרי נוכח בישראל".

הנשיא אף בירך את עזאם ואמר לו כי "כל עם ישראל וכל בעל לב אנושי שמח בשמחתך ועל-כך שהצלחת להתאחד עם משפחתך". ראש העדה הדרוזית, השייח` מוופאק טאריף, אמר לנשיא כי הוא מודה למדינה וכי הוא גאה להיות אזרח ישראלי.

נכתב ע"י: נועם שרביט
 
למעלה