עזרה! איך אפשר לוותר על אזרחות אוקראינה? האם יש דרך בחינם?

rp39

New member
הוספת פרטים

בדקתי עכשיו באתר של השגרירות:
משך הטיפול בבקשה - לפחות שנה;
מחיר - 1600 ש"ח.
 

Astroo

New member


 

rp39

New member
לא יכולים לשלול אזרחות לאדם שנולד באוקראינה

כפי שכתבתי לך בתגובה הראשונה - הדרך היחידה לוותר על אזרחות היא וויתור מרצון באמצעות פנייה לנשיא אוקראינה דרך השגרירות. ההחלטה על ביטול אזרחות היא אך ורק בידי נשיא המדינה והוא חותם אישית על כל החלטה כזאת. לכן, התהליך הוא כל-כך ארוך.
אין כל מנגנון אחר לשלילת אזרחות לאדם שנולד באוקראינה והיגר ממנה לאחר התאריך 24/08/1991. גם במקרה שאתה פונה עם בקשה לנשיא, הביטול אינו מובטח ב- 100%, כי קודם כל יבדקו את כל הרקע שלך דרך שירותי הבטחון של אוקראינה. למשל, במידה ויש לך חובות באוקראינה, או אתה נמצא במאגר של אנשים מבוקשים על עבירה כלשהי, אז לא יתנו אישור לוויתור על אזרחות עד לפתרון בעיה זו.
על-פי החוק, ניתן בכוח לשלול אזרחות אוקראינית רק מאדם שבזמנו היגר לרוקראינה וקיבל אזרחות אוקראינית באמצעות מסמכים מזוייפים.
אל תחפש דרכים אחרות, כי הן לא קיימות.
במקרה, אני עובד באופן ישיר מול שירות ההגירה של אוקראינה ומתעסק עם שאלות הקשורות לקבלת אזרחות אוקראינית. לכן, המידע שכתבתי לך הוא הכי מדוייק והכי שלם שתוכל למצוא ממישהו בישראל.
אני מציע לך או לפנות לשגרירות ולהתחיל בתהליך הויתור, או לוותר על הרעיון ולהישאר עם אזרחות אוקראינית. בכל מקרה, על מנת לקבל אזרחות במדינה אחרת אתה לא חייב להצהיר שיש לך עוד אזרחות חוץ מישראלית. אין להם דרך לבדוק זאת. ומבחינת אוקראינה זה לא משנה אם יש לך 2 אזרחויות או 3. אוקראינה רואה בך רק אזרח אוקראיני והדרכונים האחרים שלך אינם מעניינים אותה וגם אין לה דרך לדעת אם יש לך אזרחות אחרת - מדינת ישראל לא מעבירה למדינות אחרות מידע זה. בכל מקרה, כאשר אתה מגיע לביקור באוקראינה, אתה חייב להיכנס ולצאת ממני רק עם דרכון אוקראיני. הכניסה עם דרכון ישראלי היא אינה חוקית במידה ויש לך אזרחות אוקראינית.
 

rp39

New member
למיטב ידיעתי - לא, אבל זה גם לא מעניין את האוקראינים.

הם בעיקר מתעניינים באזרחות זרה רק במידה ואזרח זר מבקש לקבל אזרחות אוקראינית. במקרה זה החוק דורש ויתור על אזרחות זרה, וגם כאן יש בעיה - האדם יכול להצהיר שהוא ויתר על אזרחות, אבל בפועל לא לוותר ולהישאר עם אזרחות כפולה. לשלטונות אוקראינה אין דרך לבדוק את זה, כי השגרירויות הזרות לא משחררות מידע כזה. לכן, באוקראינה יש מלא אנשים שיש להם 2-3-4 אזרחויות, ואין להם כל בעיה עם זה. ולגבי אזרחים אוקראינים שמקבלים אזרחויות אחרות - אין כל איסור על כך בחוק, ובניגוד לרוסיה, שבה האדם חייב לדווח לשלטונות על כך שיש לו אזרחות נוספת ובמידה ולא עשה זאת עלול לעמוד לדין, באוקראינה אין שום עונש לפי חוק על אזרחות נוספת ואין חובה לדווח על כך לשלטונות.
עם בריטניה אני בכלל לא רואה שום בעיה. בריטניה לא דורשת ויתור על אזרחות קודמת בשביל לקבל אזרחות בריטית. אתה לא חייב לדווח על כך שיש לך עוד אזרחות חוץ מישראלית. אין להם דרך לדעת זאת, כי בכל מקרה אתה לא הולך להשתמש בדרכון האוקראיני בבריטניה, כי האוקראינים חייבים להוציא ויזה לשם. ואם פתאום תחליט להשתמש בדרכון האוקראיני שלך בשביל טיול למדינה אחרת, אז זה עניין אישי שלך והוא לא נוגע לא לישראל ולא לבריטניה.
 
למעלה