עזרה בנושא הרכבות

עזרה בנושא הרכבות

שלום, האם יש מישהו שהיה ממש לא מזמן ביפן ומוכן לעשות לי סדר בכל נושא הרכבות?
אני מבינה שהכי כדאי לרכוש את הJR pass אבל האם הוא כולל איזשהן רכבות בתוך טוקיו?
ובכלל איזה כרטיס כדאי לקנות בטוקיו אן אני רוצה להגיע לכל מיני קצוות שלה?
 

Tenguy

New member
ככלל - רצוי להשתמש ב-JR Pass בעיקר לנסיעות בין עירוניות ביפן

בתוך הערים כמו טוקיו שיש בה רשת עניפה של רבות JR זה נחמד להשתמש ב-pass אבל בתוך העיר הנסיעות הן קצרות ויחסית זולות, וחבל ל״בזבז״ את ה-JR Pass עליהן (אלא אם לא מתכוונים בכלתחילה לסוע ברחבי יפן).
בהרבה ערים אחרות, כמו קיוטו, אין כמעט שימוש ב-JR Pass למעט נסיעה אל העיר וממנה החוצה. בתוך העיר יש מעט תחנות JR לאתרי תיור כך שעדיף שלא להשתמש ב-JR Pass. למשל, לאחר נחיתה באוסקה, אני מעדיף לקחת אוטובוס לקיוטו בעלות 2,550JPY (בערך 88 שקלים) לאדם, לטייל בקיוטו (נניח) שבוע בנסיעות מקומיות וזולות (500 ין כרטיס אוטובוס יומי) ואז כדי ביום שנמשיך צפונה להוקאידו (או דרומה לקוממוטו או מזרחה לקנאזאווה) בנסיעות הארוכות והיקרות אז יש ללכת אל תחנת הרכבת עם הדרכון וכרטיס הזיכוי ל-JR Pass ולקבל שם את ה-JR Pass האמיתי שמוחתם באותו יום בחותמת שבפועל מפעילה לך את ה-JR Pass מאותו יום ואילך עד לתאריך פקיעתו (יש 3 סוגי pass : שבוע, שבועיים ו-3 שבועות). רצוי להזמין מעתה ואילך מקומות מראש שלא עולה בתוספת כסף (כדי להבטיח מקום ישיבה שמור), וקדימה לטייל לאן שרוצים ...
הערות:
1) JR Pass לא מיועד לנסיעות ברבות הסופר מהירות (nozomi), אבל אפשר להשתמש בו בכיף בכל אמצעי התחבורה האחרים של JR כמו אוטובוסים מקומיים ומעבורות.
2) מאד מומלץ לתכנן היטב את מסלול הטיול, ולחשב את זמני הנסיעה וההגעה. אני אישית אוהב לנחות בבוקר, ולסוע ברכבות בבוקר , כי ביפן הקבלה לבית המלון היא בד״כ בשעה 14:00 ככה שהבוקר עד הצהריים מתאים לדעתי לנסיעות ארוכות ברכבת. לחכנון נסיעות מאד מומלץ להשתמש באתר או באפליקציה hyperdia
3) ממליץ לסיים טיול בעיר קרובה לשדה תעופה, כמו קיוטו או טוקיו - בהן אין רווח גדול בשימוש ב-JR Passֿ, וכך למקסם את התועלת של ה-JR Pass ביפן.
 

Tenguy

New member
משרדים לקבלת JR Pass כולל שעות פתיחה ביפן

קישור לאתר רשימת משרדי JR Pass
מתוך האתר של JR Pass שnts מומלץ לקרוא ולהבין יותר לפרטים אודות ה-pass
 
יש מצב לדבר בטלפון?

תודה רבה על המידע!! האמת יש סיכוי לדבר איתך בטלפון? נשמע שהנסיון הוא רב ויכול לעזור לי מאוד. אני נוחתת בטוקיו ויש לי 15 ימים ככה שאני לא יודעת אם יש לי ברירה אחרת מלבד לקנות JR pass לשבועיים, האם אני טועה?
 

Tenguy

New member
שבועיים זה גבולי... שזה הזמן בו בד״כ מטיילים בטוקיו ובקיוטו

צריך לבדוק באתר hyperdia מול תכנון ימי הטיול שלך ביפן ולראות אם יותר זול לסוע עם או בלי JR Pass מנאריטה (בתנאי שאת מגיעה לנאריטה כשמשרד ה-JR Pass פתוח) לטוקיו, ובהנחה שהטיול כולל גיחה לניקו מטוקיו + נסיעה לקיוטו ועוד 2 גיחות לנארה ולאוסקה מקיוטו. יש לחשב אם יש לחזור לנאריטה דרך טוקיו (שזה גוזל הרבה זמן וגם כסף!!) או להמשיך לשדה״ת קאנסאי שליד אוסאקה (חוסך הרבה כסף וזמן!!) כדי להמריא בחזרה לארץ. ככה מאד פשוט להגיע למסקנה הנכונה לגבי רכישת JR Pass
 
JR pass ויעדי הטיול

טוב אז אמשיך לכתוב לך בפורום :)
הטיסה שלי היא כבר לטוקיו ומטוקיו אז אני צריכה לחזור וזאת אולי טעות מספר אחת. אדע מה להמליץ לאחרים להבא. דבר שני, אני צריכה לקנות את הכרטיס JR pass וכשאני בארץ לא? אני אמורה להחליט עכשו אם לקנות ל7 או 14 ימים ולא רק כשאגיע ליפן כדי להתייעץ במשרדים שלהם. דבר שלישי, אחרי שלושה ימים ביפן יש לי מלא יעדים שאני רוצה לבקר בהם אבל לא חושבת שאספיק ב7 ימים: Tokyo, Takayama, Matsumoto, Kiso Valley, Kyoto, Nara, Osaka, kanzawa ואולי אם אצליח להאתרגן על עצמי עם הזמנים גם אקפוץ לHiroshima, Mijima, alpine route and Kamakura.
אני עדיין לא בטוחה איך לסדר את המקומות לפי סדר כרונולוגי. בכל אופן, בגלל שאני רוצה להספיק יותר בדרך מטוקיו לקיוטו יש מצב שלא יספיק לי שבוע בלבד כדי לחזור לטוקיו וגם אם כן יהיו לי עוד חמישה ימים בטוקיו שלא אדע מה לעשות איתם.
 

Tenguy

New member
אם את חוזרת לטוקיו - אז ממש שווה לך לקחת JR pass

לדעתי זה בלתי אפשרי להיות בכל המקומות האלו בשבועיים... זה טיול מאד מאד דחוס. נוכח הפירוט - את חייבת לקנות את כרטיס הזיכוי ל-JR pass לשבועיים ואת יכולה לקנות רק פה בארץ, כי אי אפשר לקנות אותו ביפן !! - וזה כבר מפורט בדף הראשי של JR pass. במשרדי JR pass את רק ממירה את כרטיס הזיכוי ל-JR pass בכרטיס ה-JR pass עצמו. תביני, האי הקטן ביותר של יפן : שיקוקו (שם נמצא kiso valley) - הוא בגודל של כל מדינת ישראל, דוגמא נוספת בנסיעה : נסיעה מטוקיו לקיוטו בשינקאנסן במהירות של יותר מ-200 קמ״ש לוקחת קצת פחות מ-3 שעות ויש להוסיף לזה עוד שעתיים (שעה יציאה מן המלון לתחנת הרכבת + שעה להגעה למלון מן תחנת הרכבת) ובסה״כ זה כמעט חצי יום. חזרה לטוקיו זה גם חצי יום, ואם את ממשיכה ישר לנאריטה זה תוספת של עוד שעה נסיעה ברכבת. והינה כבר יום שלם למעשה הולך רק לנסיעות ברכבת בין טוקיו לקיוטו ובחזרה לטוקיו.
כשאני מתכנן טיול ביפן - אני תמיד משאיר יום פנוי בשבוע כדי לא ל״חנוק״ את עצמי אבל מצד שני עושה ממש רישום יום יומי ברזולוציה של שעה, תוך לקיחה בחשבון של זמני נסיעה מכל מקום אל כל מקום, ועוד מפנה לי עוד שעה-שעתיים בכל יום למקרה של התברברות... והיו לי כאלה!!! : פיספסתי רכבת פה ושם (לא סוף העולם... פשוט לוקחים את הרכבת הבאה אבל הלך לי המקום השמור), הלכתי גם לאיבוד בתחנות רכבת, לא מצאתי את הלוקר שלי בין כל המפלסים בתחנת הרכבת של קובה,... מלא סיפורים בנושאי תחבורה יש לי - אבל גם זה חלק מן החוויה היפנית שלי ...
 
לסיכום

אז לסיכום תוכל להמליץ לי מתוך המקומות שבחרתי את המגוון האידאלי ביותר בלי שאחנוק את עצמי? (במילים שלך)

אגב קיסו וואלי זה בחלק המזרחי של מרכז יפן לא בשיקוקו. זה ליד טאקיאמה כמו שהבנתי. לא?
 

Tenguy

New member
צודקת - kiso valley זה ליד טאקאימה... התבלבלתי עם iya valley

לדעתי במסגרת שבועיים : טוקיו (עד 3 ימים) בתוספת יום גיחה לניקו ועוד יום גיחה לקמקורה, להמשיך יום-יומיים ל-kiso valley ולינה בטאקאימה, משם לקיוטו (עד 4 ימים) בתוספת יום גיחה לנארה ועוד יום גיחה לאוסקה.
אם יש יום פנוי עדיף היה לי עדיף לעשות יום שופינג לפני החזרה הביתה בחניות ברחוב shijo dori (כמו Takashimaya) או בשוק המקורה של Teraamachi בקיוטו או במקום שופינג לעשות גיחה לכפר אוהרה או להר היאיי.... אני אישית יכול לטייל שבועיים רק בקיוטו וסביבותיה
 
תודה רבה על העזרה!

אז לפי ההמלצות שלך הבנתי שאתה אוהב את כל העניין הרוחני והמקדשים :)
תודה על העזרה. אמשיך מפה לבד בתקווה שאבנה משהו ריאליסטי.
חג שמח!
 

anigodin

New member
שבועיים ביפן

יש אפשרות לבנות כמה הרכבים של מסלול לשבועיים ביפן אבל רצוי לא להגזים במספר המקומות שרוצים להגיע אליהם. את בטיול, לא במסע כומתה ואפשר להשאיר משהו לביקור הבא

ב-15 יום הייתי בונה מסלול עם שני עוגנים עיקריים - טוקיו וקיוטו כשבכל אחת מבלים כ-5-6 ימים ועוד 3-4 ימים אפשר להקדיש למקומות מחוץ לערים הגדולות.
בתוך 5-6 ימים בכל אחת משתי הערים אפשר להקדיש יום או יומיים לטיולי יום מחוץ לעיר.
למשל: מטוקיו אפשר לצאת לטיולי יום להאקונה ו/או קמקורה (כל יעד ביום נפרד).
מקיוטו אפשר לנסוע לנארה לחצי יום עד יום.
יש כאלה שנוסעים להירושימה ומיאג'ימה כטיול יום מקיוטו אבל למרות שזו לא נסיעה ארוכה במיוחד (כשעתיים לכל כיוון בשינקנסן) זה יהיה יום מאוד עמוס לכן אני ממליץ לפחות לילה אחד בהירושימה.
&nbsp
אז איך לבנות מסלול לשבועיים? הנה שתי דוגמאות לשני מסלולים שטיילתי בהם בשני הביקורים שלי ביפן:
מסלול 1 - כ-16 יום
נחיתה באוסקה (2 לילות שם בעיקר בגלל חבר שחי שם).
קיוטו (4 לילות) + טיולי יום לנארה ופושימי (פושימי אמנם בתחום העיר קיוטו אבל מעט מרוחקת מהמרכז).
הירושימה ומיאג'ימה (2 לילות) - לינה בהירושימה כי הלינה במיאג'ימה יקרה מאוד.
טוקיו ( 6 לילות) + טיול יום להאקונה.
בטיול הזה היה לי פאס לשבועיים אבל בדיעבד, בתכנון נכון הייתי יכול להסתפק בפאס לשבוע שהייתי מפעיל ביציאה מקיוטו להירושימה.
&nbsp
מסלול 2 - כ-13 יום
נחיתה באוסקה (2 לילות שם מאותה סיבה - חבר שחי שם).
קיוטו (3 לילות) ללא טיולי יום, רק בקיוטו.
טאקאיאמה וקאנזאווה (2 לילות, לילה בכל מקום) כולל מעבר בשיראקאווה-גו.
אודווארה (2 לילות אצל מכרה יפנית) טיול יום לקמקורה ולמחרת, לפני נסיעה לטוקיו טיול עם המכרה ובעלה לאיזור הר פוג'י.
טוקיו (4 לילות) - ללא טיולי יום.
בטיול הזה היה לי פאס לשבוע שהופעל ביציאה מקיוטו ושימש אותי עד שהגעתי לטוקיו.
&nbsp
כפי ששמת לב, המסלולים שלי אינם מעגליים כדי להימנע מהצורך לחזור להתחלה. אבל זה לא אומר שב-15 יום אי אפשר לעשות מסלול דומה. למשל:
טוקיו - לילה או שניים להתאפסות
קאנאזאווה וטאקאיאמה - 2-3 לילות (לילה אחד בקאנאזאווה מספיק, השאר בטאקאיאמה).
קיוטו - 5-6 לילות כולל טיול יום לנארה. לפחות 4 ימים בקיוטו.
טוקיו - 5-6 לילות כולל טיולי יום להאקונה ו/או קמקורה (אם מבקרים בנארה אולי אפשר לותר על קמקורה כי האטרקציה העיקרית בשתיהן היא הבודהה הענק שלדעתי מרשים יותר בנארה).
במסלול כזה פאס לשבוע לא יספיק אבל ייתכן שפאס לשבועיים ייצא משתלם כי יש נסיעות ארוכות שיכולות להצדיק את המחיר (טוקיו-קאנאזאווה, טאקאיאמה-קיוטו, קיוטו-טוקיו, טוקיו-האקונה). אפשר גם להפוך את המסלול ולהגיע מטוקיו לקיוטו בהתחלה ואז לנסוע משם לטאקאיאמה וכו' עד שחוזרים לטוקיו.
רעיונות נוספים למסלולים תוכלי לקבל באתר Japan Guide וגם מטיולים מאורגנים שבד"כ אורכים כשבועיים ומכילים את רוב המקומות הנזכרים למעלה.
&nbsp
לגבי הפאס:
הפאס כפי אמר Tenguy פחות יעיל בתוך הערים כי הנסיעות בערים זולות יחסית ויש כרטיסים יומיים שאפשר לרכוש במקום. אפשר לקנות כרטיס דמוי רב-קו ולהטעין עליו כסף שישמש לנסיעות ברחבי הערים. לפי כמות הנסיעות שיהיו לך בכל יום תוכלי לדעת אם כדאי לרכוש כרטיס יומי או לא (אם יהיו לך רק שתי נסיעות ביום, הלוך-חזור למלון ואת השאר תלכי ברגל, לא בטוח שכדאי כרטיס יומי).
את הפאס אכן אפשר לקנות בארץ דרך אופיר טורס אבל מדיניות התמחור שלהם לא עקבית ואי אפשר לדעת איזו עמלה הם ידרשו בזמן נתון. רק שתביני, כשניסיתי לקנות מהם ב-2013 פאס לשבועיים שעולה כ-450 דולר (כולל דמי משלוח) מאתר בחו"ל, הם דרשו ממני עמלה של 300 דולר!
יש לא מעט אתרים של סוכנים שונים בעולם שמוכרים את הכרטיס במחיר הרשמי + 20 דולר דמי משלוח עם שליח של פדאקס עד אליך בתוך 3-4 ימים.
אפשר לקנות למשל פה: http://www.jrpass.com/buy_the_japan_rail_pass_online
 
תקועה עם רעיונות לסוף הטיול

וואי ממש תודה! זה היה מאוד אינפורמטיבי והאמת שמאז שTenguy ענה לי כבר הרכבתי טיול ואשמח לדעתך:
טוקיו - 3.5 ימים כשחשבתי לעשות גיחה לקמקורה אבל לפי מה שציינת אולי כדאי לוותר על הביקור שם ובאמת ולעשות את הגיחה לנארה במקום אח"כ? (הייתי בהודו וראיתי ככ הרבה טמפלים שזה לא ככ עושה לי את זה למרות שפסל של בודהה ענק עוד לא ראיתי) ואז יהיו לי כמעט 4 ימים מלאים בטוקיו.
Kanatsugawa- כדי להגיע לטראק של ה11 קמ מMagome ל-Nagiso ובסוף היום לקחת רכבת לNagoya ולישון שם. בבוקר רכבת ל-
Takayama-עד הערב ואז לקחת רכבת ל-
Kanazawa-שם הזמנתי 2 לילות אז אולי אהיה שם יום וחצי ואז חשבתי להמשיך לקיוטו אבל מתלבטת אם כדאי לעשות את הנסיעה באוטובוס לשירקאווהגו או לא.
אני כרגע ב-2.6 כשהטיסה שלי היא ב10.6 בבוקר. אני תוהה אם לוותר על אוסקה כי אני לא מעוניינת ביוניברסל סטודיוס ולא באקווריום. תוהה אם לעשות גיחה להירושימה ולמיאג'ימה וגם להימאג'י ובכלל מאיפה הכי כדאי לחזור חזרה לטוקיו...
תודה!
 

anigodin

New member
רעיונות לסוף המסלול.

כמה דברים:
1. המקדשים ביפן שונים מאלו שראית בהודו. אמנם בשתי המדינות מדובר במקדשים בודהיסטים אבל ביפן יש גם מקדשי שינטו שהם שונים וצנועים הרבה יותר. בכלל, השילוב בין בודהיזם לשינטו ביפן מיוחד מאוד ולא נדיר לראות מתחם שיש בו מקדשים לשתי הדתות.
קחי בחשבון שהרבה מהביקור בקיוטו סובב סביב מקדשים. אפשר לאזן את זה עם דברים נוספים לא פחות מעניינים כמו מצודת ניג'ו, יער הבמבוק באראשיאמה, מסלול הפילוסופים וכו'.
2. אם את רוצה לשלב את שיראקאווה-גו, את יכולה ביום שאת מגיעה לטאקאיאמה לישון שם ובבוקר לנסוע לקאנזאווה באוטובוס שעובר במילא דרך שיראקאווה-גו ועוצר שם כי מחליפים שם אוטובוס. כשאני עברתי שם, זמן ההמתנה בין שני האוטובוסים היה בערך שעה וחצי אבל את תמיד יכולה לקנות כרטיסים עם הפרש גדול יותר ולהסתובב שם קצת יותר. קחי בחשבון שמדובר במקום די קטן.
3. לא ציינת כמה ימים הקצבת לקיוטו, אבל אם זה 4 ימים, לפי החישוב שעשיתי, יישארו לך בערך 3-4 ימים. זה מספיק כדי לנסוע להירושימה ללילה אחד ואז להמשיך משם ישירות לטוקיו (4 וחצי שעות בשינקנסן). אם יש לך לילה אחד בהירושימה, השתדלי להגיע מוקדם לשם. השאירי את התיק/מזוודה במלון/אכסניה וצאי למיאג'ימה עד אחרי הצהריים. בבוקר למחרת תוכלי לבקר בפארק השלום והמוזיאון בהירושימה ולקראת שעות אחר הצהריים המוקדמות תוכלי לצאת לטוקיו, לשם תגיעי לפנות ערב.
לחילופין, אם לא בא לך לנסוע רחוק, שני לילה אחד באוסקה ואז סעי לטוקיו או פשוט הוסיפי עוד לילה בקיוטו כדי לחסוך מעבר מלון מיותר ובבוקר אחרי הלילה האחרון בקיוטו, סעי לאוסקה, טיילי בה ואחרי הצהריים סעי לטוקיו. פרט לאולפני יוניברסל והאקוואריום יש עוד כמה דברים נחמדים באוסקה. האמת שמה שחזק שם אלו חיי הלילה אבל בשביל זה את לא חייבת לישון שם. את יכולה לקחת רכבת באחד הימים (או יותר) אחרי הצהריים מקיוטו ותוך חצי שעה את במרכז אוסקה ויכולה להסתובב שם ולבלות שם בערב. כך תוכלי גם להנות קצת מאוסקה וגם תוכלי להמשיך להירושימה.
&nbsp
אם את יכולה, פרטי בצורה מסודרת כמה לילות/ימים יש לך בכל מקום כדי לראות איך הכל מסתדר.
 
JR pass

באופיר טורס אמרו לי 427$+20$ דמי טיול אז עדיף להזמין פה במקרה הזה ולדעתי אפשר להוריד אותם בדמי טיפול
 

anigodin

New member
זה בדיוק המחיר שתשלמי באינטרנט

זה המחיר הרשמי. אין יותר נמוך מזה בשום מקום.
לשם שינוי, הם מבקשים את המחיר כפי שהוא בכל מקום אחר ולא איזו עמלה מופלצת וחצופה.
 
למעלה