עזרה בתכנון טיול לאירלנד

William Kidd

New member
עזרה בתכנון טיול לאירלנד

היי. אני מתכנן טיול לאירלנד באמצע יולי ל 3 שבועות, והייתי לבקש את עזרתכם בבחירת 5 מוקדי התעניינות, שבכל אחד אני איהיה כ 3 ימים. החמישה האלה אינם כוללים את דבלין כי לזה יש לי כבר תכנון נפרד. אינני רוצה להגיע לחלק הצפוני של אירלנד אלא להתרכז דוקא בדרומי. אשמח מאוד אם תוכלו לעזור.
 

thesheep

New member
נסיון שני

יש סיבה שאתה מתמקד בדרום? יש שם מעט מוקדים, לטעמי. עוד דבר שלא ברור לי - למה החלטת שבכל מקום תבלה 3 ימים? יש מקומות בהם 3 ימים הם יותר מדי ומקומות בהם 3 ימים הם מעט מדי זמן. 1. הפארק של Kilarney 2. העיירה Doolin ודרך הבוראן. 3. איי אראן 4. דינגל עם אופציה לטיול עד לופ-הד. 5. גאלוואי. וזה כי רצית רק 5...
 

thesheep

New member
רגע,

כשאמרת "החלק הדרומי" אני מניח שהתכוונת ל"רפובליקה של אירלנד" לא?
 

William Kidd

New member
כן

אשמח אם תוכל להמליץ גם על כמה זמן להיות פלוס מינוס בכל מקום כי רציתי לחלק שווה בשווה אבל אם אתה ממליץ אחרת אני אשמח לשמוע את דעתך.
 

guyavhuji

New member
תיקון קטן

מדובר בדרך הבארן ( The Burren Way), להבדיל מהתוף. חוץ מזה אני בהחלט מצטרף בחום לשלוש ההמלצות הראשונות. בנוסף, אם כשהוא אומר דרום הוא מתכוון לרפובליקה, אז אני ממליץ מאד על מחוז דונגל בצפון מערב, ובמיוחד על Glencolumbkill. אני משער שהייתי ממליץ לו לעשות שם שני לילות, ועוד לילה ב- Donegal Town באכסניה של לינדה.
 

thesheep

New member
הממ

תשמע, אמנם הייתי בדונגל אצל לינדה לפני שנים, אבל דונגל עצמה ממש לא שווה מאמץ לטעמי. גלנקולמקיל הוא מקום מד-ה-י-ם ששווה להשקיע בו 2 לילות, ויש לו אכסניה מד-ה-י-מה. מעניין אם מרי עדיין חיה או שהיא נפתרה מכל הסמים שעישנה.. :) אם אתה בענייני "אקשן" וסשנים איריים, גן-העדן מבחינתי היא Kilkenny שם שהיתי שבוע שלם+ בגלל שלא הספקתי לחרוש את כל הפאבים שם (יש פאב על כל תושב בערך!) והאטרקציות שהיו שם (היה פסטיבל אומנויות ממש מרשים). תמיד נחמד לבקר בGlandelouch (לא זוכר איך מאייתים, חפש בגוגל) דרומית לדאבלין, (אחד הפארקים הגדולים באירלנד, מדהים ביופיו) אפשר לבלות שם יום אחד ולחזור או לישון לילה באכסיה המאד מאד יקרה שם (היא איכותית אבל לא חברתית במיוחד). יש אכסניה ממש ממש ממש ממש מגניבה בLetterfrack, אפשר בכיף להעביר בה 2 לילות. כיף נורא לטייל שם, אבל אם לא מגיעים מclifden זה ממש סיפור להגיע לשם. יש אכסניה מדהימה בצפון, במקום שנקרא "Downhill". קשה להגיע לשם, אבל אם במקרה אתה בצפון קח אותה במסלול. תאבד. תעשה לך מסלול עם כמה יעדים כלליים להגיע אליהם, ואז בקש המלצות מאנשים שעובדים בהוסטל ומאנשים שתחלוק עימם חדר. תגלה מקומות שאף אחד לא מכיר ופאבים שאף תייר לא היה בהם. סופי שבוע הם הכי עמוסים באכסניות, כדאי להתקשר ולהזמין מראש לסופהשבוע. לא לישון בלימריק ולא לבקר בה. גועל נפש של עיר. לא לישון בקורק, ואם חייבים אז ----רק---- בשילה'ס (יש שם סה"כ שתיים). לא כדאי לבקר בבאנטרי, חבל על הזמן בשביל שלושה שבועות. אגב, עוד המלצה - תוריד את המפה הזו: http://www.tipp.ie/map_big.jpg ותשלח אותה להדפסה בחנות צילום, בהגדלה. עכשיו רק נשאר לניילן אותה. גם לא עולה הרבה כסף, גם עמידה בפני הגשם האירי :) תודות לחברה שלי.
 

William Kidd

New member
ועוד שאלה

לגבי מחייה. הייתי רוצה להזמין דברים מראש כדי להיות בטוח בכך שיש לי מקום להשאר בו בכל היעדים, אבל מצד שני אני מפחד לקבוע יותר מידי זמן במקום שאני עלול להשתעמם בו. אז בהנחה שאני רוצה טיוליים רגליים+ עיר ופאבים, היית אומר שכדאי לי באמת להזמין הכל מראש גם תוך כדי התיחסות שזה יולי-אוגוסט וזו התקופה המתוירת ביותר באירלנד או שאפשר למצוא דברים במקום. אין לי בעיה עם חדרים מעורבים או לא מעורבים של 10,12,16 איש בחדר. בקיצור השאלה שלי היא מה הסיכוי שאני אצתרך למצוא את עצמי מבלה איזה לילה על ספסל....?
 

thesheep

New member
לעולם לא

לא יקרה מצב בו לא תמצא מקום לישון. תמיד תמצא בסופו של דבר, גם אם זו העיר הסמוכה או לישון בבד אנד בריקפסט. מה שכן, אני ממליץ בחום להכנס לאתר כמו www.gulliver.ie או http://hostels-ireland.com ולהזמין שני לילות ראשונים באינטרנט. ברגע שאתה נוחת ומתארגן, תרים טלפון למקום השני שבו אתה רוצה לישון ותזמין לך שני לילות לפחות (אחרת סתם מתרוצצים). ברגע שאתה רואה בלילה הראשון שנחמד לך, ויש הרבה מה לעשות, קח עוד לילה. בהרבה מקומות אין תשלום מראש כך שלא צריך להלחץ. כמו כן, קבל המלצות מאנשים ששוהים איתך במקום וכבר היו שם - כך תוכל לדעת אם כדאי לך בכלל לנסוע ליעד הבא שלך או לקבל את ההמלצה שלהם ולשנות את המסלול.
 
כמה אי דיוקים...

האכסניה בGLENDALOUGH ממש לא "מאוד יקרה". המחירים סבירים יחסית לאכסניות אחרות בהם ביקרתי. ובקורק , לדעתי כן כדאי לישון . העיר מדהימה בלילה ויש בה "קצת" יותר משתי אכסניות.
 

thesheep

New member
תפוז כאלה מעפנים. נסיון שני -

בגלנדלוך יקר. המחירים לאדם בדורמס של 8 נעים בין 23-25 (עדכני). באכסניה סטנדרטית המחירים נעים בין 10-18 אירו. יקר יחסית למקום שאמור להיות תחת השגחה ממשלתית (anoige). בקורק יש -רק- שתי אכסניות תחת השגחה של ה-IHH. אם יש לך המלצות לאכסניות נוספות בעיר, אנא ציין אותן.
 

guyavhuji

New member
אכן יקר בגלנדלוך.

אני מציע לקחת את זה בתור טיול יום מדבלין. זה מה שאני עשיתי, ופגשתי שם שתי בנות שעשו שם את הלילה הראשון שלהן, וכשהן אמרו לי כמה זה עלה להן הבנתי שהן צריכות כמה הסברים על איך להסתדר באירלנד... לגבי דונגל טאון - מאד נחמד להעביר שם ערב. יש שם פאב מאד נחמד בשם "The Scottsman" עם מוסיקה טובה והמון מקומיים נחמדים בגילאים מתקדמים. וכמובן, ההוסטל של לינדה... לגבי האכסניה בלטרפרק - אכן מגניבה, אבל הבעלים אנטיפט. הייתי שם שני לילות והיו לי לא מעט התקלויות איתו (ואני בד"כ לא מהנתקלים), כולל שהוא השאיר אותי תקוע בגשם באמצע ה- Sky Road עם האופניים הדפוקות שלו.
 

thesheep

New member
כמה דברים

לגבי גלנדלוך - יש אוטובוס של חברה פרטית שיוצא כל יום (אם אני לא טועה), בהחלט מספיק טיול של כמה שעות וחזרה לדאבלין. פעם אחרונה שבדקתי האוטובוס היה 15 אירו, קצת יקר אבל שווה את זה. דונגל טאון - צריך לציין שהאכסניה של לינדה לא נמצאת ממש בתוך העיר... לטרפרק - כן, הוא אנטיפט אבל אם מתחשבים בעובדה שהוא אמור רק לתת לך מקום לישון, הוא עושה את העבודה. לא יודע אם כשטיילת שם קיבלת את החוויה המלאה, אבל אפשר בכיף להעביר שם יום שלם בלי לזוז מההוסטל כמעט.
 
אז ככה...

לי יצא להיות במאי באכסניה בגלן ועלה לי כ40 יורו ללילה לחדר זוגי עם שירותים בחדר . המחירים בשאר האכסניות לחדר זוגי הינו באותו סדר גודל. לגבי קורק לגבי IHH אתה צודק. אבל ישנן עוד הרבה אכסניות אמינות וטובות.
 

thesheep

New member
אתה מתכוון לKinlay תחנת רכבת House..

איזה מקום מזוויע. פשוט תחנת רכבת של שינה (או בעצם חוסר שינה). כל חדר מכיל משהו כמו 20 מיטות קומותיים, מסודרות מסדרון אחד ארוך ובחדרים קטנים.
 

thesheep

New member
אגב, המלצה להוסטל בדאבלין

Avalon House מאד נחמד וקרוב למרכז, החדרים לא משהו בכלל אבל האווירה טובה מאד. Four Corners - אישית לא הייתי אבל כל מי שחוזר משם טוען שזה ההוסטל הכי ידידותי בסביבה אז כנראה שהם יודעים על מה הם מדברים.
 
אכסניית Oliver st. john Gogarty

יצא לי לישון באכסניה הנ"ל שממוקמת במרכז הTEMPLE BAR. אכסניה נחמדה , החדרים נקיים וכך גם השירותים. אבל , המקום ממוקם על פאב אירי. הרעש לא כ"כ הפריע ,כי היינו רגילים לזה . לאחרים הייתה קצת בעייה. חיסרון נוסף של המקום הוא שהוא קצת יקר ,ובמחיר של חדר זוגי שם ,אפשר להשיג חדר זוגי במלון. את המיקום אהבנו , היות והוא קרוב לרוב האטרקציות בדאבלין. אם לא מפריע לכם הרעש, כדאי לשקול. אם מפריע ,אל תתקרבו אליה. חולה על דאבלין ../images/Emo13.gif
 
למעלה