עינת ..... הפתעה.........

עינת ..... הפתעה.........

הכנסתי את שמי ושם משפחתי למערבל גמטריה של פרוייקט השו``ת של בר אילן אשר פלט לי רצפי מילים מהתנך אשר בעלי אותה גמטריה ונשארתי בהלם עד כמה הדברים בדיוק כמו דברים שעברתי בחיים. דוגמאות: אוריאל מעוז = 371 שמאל = 371 ואני שמאלי ההלך בשדה = 371 ואני אוהב להתבודד בשדות וטבע. בן רבקה הוא = 371 לאמי קוראים רבקה יארכן ימיך = 371 (הלוואי - נחיה ונראה) ערלים היו = 371 ואכן גויירתי בגיל ארבע וחצי לך ארץ יהודה =371 גדלתי בירושלים שהיתה בנחלת יהודה בנימן אחרי = 371 כשעזבתי את ירושלים עברתי לאזור מטה בנימן בארץ הגליל = 371 אני ובת זוגתי רוצים לעבור לשם עוד שנה. ועוד ועוד כהנה וכהנה... יהיו שיאמרו שזה רק מקרה ואפשר תמיד למצוא דברים אבל אותי זה הפתיע מאוד אור וטוב אוריאל מעוז
 
מה שרוצים לראות - רואים.

לאוריאל היקר אני נהנית לקרוא את ההתפלמסויות שלך בפורום ובד``כ הן מעלות חיוך על פני. הפעם, תרשה לי להגיב קצת בהשתאות. היכרתי בחיי אנשים שגימטריה היתה תחביבם. בכל אירוע היו שולפים דף ארוך מלא גימטריות של פסוקים ושמות והכל הסתדר במן מטה קסם... אבל את מה שלא התאים הם לא אמרו... ובמקום מסויים היה נוח להוסיף ו` החיבור אז הוסיפו, ובמקום מסויים הורידו ה` הידיעה וכן הלאה... הלולינות הזו היא לא ``סימן`` לשום דבר. לסבא שלי ז``ל היה סיפור חסידים על למה אוכלים בשבת קוגל? (מן מאכל אשכנזי עשוי מאיטריות) ובכן כששאלו החסידים את הרבי מדוע יש לאכול קוגל בשבת אמר להם הרבי כי שבת בגימטריה שווה לקוגל בגימטריה... שעו החסידים חשבון וגילו שלא כך הדבר. קוגל=139 ואילו שבת=702 חזרו אל הרבי... אמר להם הרבי : תאכלו עוד חתיכה ועוד חתיכה של קוגל עד שיגיע לסכום של שבת. זו דעתי המבודחת על עסקי הגימטריה, לכל מי שרוצים לראות בזה ``סימנים`` הרבה אהבה ואור.תמר.
 
אישה יפה היקרה

אהבתי את הסיפור החסידי על הקוגל והשבת ואת צודקת לגבי זה שישנם אנשים המוסיפים ו` החיבור כדי שיתאים להם לגמטריה שהם רוצים. אבל.... ראי מה כתבתי - 1. שהכנסתי את שמי ושם משפחתי למערבל גמטריה של פרוייקט השו``ת של בר אילן והוציא לי צירופי מילים מהתנ``ך. (בלי תוספות ובלי כתיב מלא / חסר אלא ככתבו וכלשונו בתנך) 2. אמרתי שזה בסך הכול הפתיע אותי לראות את ההקבלות לחיי וזה הכל אבל בכל זאת צריך לזכור כי ``מקרה`` אותן אותיות כמו ``קרמה`` (גורל) או רק מ-ה`, או ה`-רקם. 3. בסוף הודעתי הקודמת רשמתי שישנם אנשים שלא יראו בזה כלום, ואכן צדקתי. בכל אופן אני מביט על כל השיטות הללו תמיד בראיה סקפטית בד בבד עם אמונה שבכל זאת אולי יש בזה משהו. עד היום קיבלתי ``הוכחות`` להרבה דברים שלא האמנתי בהם. מוזמנת את לבקר גם בפורום רייקי (עינת סליחה על הפרסומת) אור וטוב אוריאל מעוז
 
ראיה ביקורתית

לאוריאל שלום אינני מכירה אותך ואלי בגלל זה נחפזתי להסיק מסקנות. סליחה. שמחתי לקרוא שאתה מסתכל על ההפתעות הללו בראיה סקפתית מפני שלדעתי, כך צריך לראות את זה. כהפתעה נעימה ותו לא. מן הסתם היו שם עוד תוצאות שלא ממש התאימו לך, הלא כן? ובקשר ל``מקרה`` כבר אמר הכתוב:``אם תלכו עמי בקרי אלך אתכם בחמת קרי`` (מקווה שהציטוט נכון כי אני לא מוצאת כרגע את הקונקורדנציה...) והכוונה ששום דבר לא קורה כך סתם. עלינו להתחזק, לאהוב ולשאוף לטוב. ותהנו מהגליל... אשקיף אליכם מהגולן.
 

אמיתי 21

New member
יפה יפה מצחיק

עמ``י עש``ו אשרי עם ישראל לא יודע גם אני ראתי את זה לפי איזה שבוע באיזה ספרות חסידות אני לא זוכר ממש אבל אשרי עם ישראל
 

sisitu

New member
מערבל גמטריה

לאוריאל שלום, מאוד מסקרן העניין. האם תוכל למסור איך אני יכולה להגיע לפרוייקט השו``ת של בר אילן. אודה לתשובה.
 
פרויקט השו``ת של בר אילן

קונים את הסי די בכל חנויות המחשבים (יקר מאוד) אך שווה כל מחיר התוכנה הזאת היא מאגר מידע אין סופי של התנך ופרשנויותיו, משנה, תלמוד בבלי וירושלמי, זוהר, ספרי ראשונים ואחרונים, שולחן ערוך, ספרי מוסר, רמב``ם ועוד..... אור וטוב אוריאל מעוז
 
שו``ת = שאלות ותשובות

קונים בכל חנויות המחשבים ואני חושב אפילו חנויות ספרים. אור וטוב אוריאל מעוז
 

vip lady

New member
מעניין

נשמע מעניין. איך ניתן להשתתף במערבל הגמטריה הזה?
 

עינת

New member
:cool:

אוריאל זה אכן מעניין אך זו גימטריה. איני מטילה ספק בגימטריה אך איני מבינה כלום בתחום. בכל מקרה לדעתי אם נחפש כל מני משמעויות בגימטריה תמיד נמצא. תמיד שמחה לשמוע דברים מהסוג הזה כיוון שהם נחמדים. אור שפע ואהבה עינת
 
גימטריה - נומרולוגיה

הגימטריה היא אח תאום של הנומרולוגיה. אצרף לך כאן את הפרק השלישי של הספר העתידי שלי הדן בנושא אותיות ומספרים. חווי דעתך. פרק 3: אותיות ומספרים. ספר היצירה משניות א` וב` מסבירות לנו כי: ``בשלושים ושתיים נתיבות חכמה … שהם עשר ספירות ועשרים ושתיים אותיות… ברא את עולמו… `` בפרק זה נתייחס לאותיות הא-ב, על עשר הספירות נתייחס בפרק נפרד (ראו פרק 10). התנ``ך מתחיל בפסוק ``בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ`` ומפרשים חז``ל על המילה את, שברא הקב``ה את עולמו באמצעות האותיות מהאות א` עד האות ת`. כלומר שהשלים מ-א` ועד ת` את השמיים ומ-א` ועד ת` את הארץ. ספר היצירה פרק ב` משניות ב` ו-ה` נכתב: ``עשרים ושתיים אותיות חקקן, חצבן, שקלן והמירן, צרפן וצר בהם נפש כל, כל היצור ונפש כל העתיד לצור`` משנה ה`: ``כיצד שקלן והמירן: אל``ף עם כולם וכולם עם אל``ף, בי``ת עם כולם וכולם עם בי``ת וחוזרת חלילה. נמצא כל היצור וכל הדיבור יוצא בשם אחד`` ממשניות אלו למדים אנו כי האותיות העבריות הנם צירופי כוחות רוחניים (הניתנים לראיה כמו שכתוב בספר שמות פרק כ` פסוק ט``ו : ``וכל העם רואים את הקולות…``) שמתערבבים יחדיו ויוצרים את העולם. אותיות ה- אל``ף בי``ת אינם רק אותות שמסמלות קולות או צלילים. המסורת מלמדת אותנו כי כאשר אנו אומרים אות מה- אל``ף בי``ת אנו מעוררים את כוחם ומגשימים אותם בעולמנו הגשמי ובוראים על ידי כך משהו נוסף בעולם. ספר תהילים פ``ב ו` :``אני אמרתי אלוהים אתם, בני עליון כולכם.`` בפסוק זה אומר הקב``ה כי גם אנו יכולים להשתמש בכוח האותיות על מנת לפעול, ליצור, לחקוק, לצרף ולברוא בעולם כי אנו כאלוהים. אך ברור כי צריך לדעת כיצד להשתמש בכוחנו זה בצורה הנכונה. מכאן שורש מילת הקסם הידועה ``אבראכאדברה`` בכל האגדות שהיא חיבור של שני מילים בעברית : אברא כאדברה כמשמעו כמו שאדבר כך יעשה. נאמר על בצלאל בן אורי אשר בנה את המשכן במדבר בשליחות הבורא ``כי יודע היה בצלאל לצרף אותיות שנבראו בהן שמיים וארץ`` (ברכות נ``ה) לאורך ההיסטוריה האותיות יצגו כמה מישורים בהתפתחות הכתב: 1. אידיאוגרמה – סמל או תמונה המסמלת מערכת מילים המצטרפות לרעיון מסוים. כגון: ב = בית , ד = דלת, שער, נ = דג ועוד… 2. צליל. 3. מספר – המחולק לכמה שלבים: א. כמותי. ב. סמלי ג. גימטרייה. החוקר העברי שלומד טקסט מהתורה אינו יכול להתעלם מאפילו לא מאחד מכל האספקטים הנ``ל אחרת הוא עלול לפספס את עיקר כוונת הכותב. יתכן שבמבט ראשון יראו הדברים כמשחקי מילים ושעשועים אך אספקטים אלו נתונים לחוקים מאוד ברורים כיצד יש ``לשחק`` עם מספרים ואותיות על מנת להוציא מן הכתוב את כוונתו הרוחנית העליונה. מכל האמור אנו רואים כי מילה המורכבת מכמה אותיות (כל אות ומשמעותה) צריכה להיות מובנת כמשפט שלם וכתיאור צירוף כל אנרגית כל האותיות יחדיו. מכיוון שהרייקי עובר באמצעות הידיים נחקור יחדיו את המילה ``יד``. מילון אבן שושן אומר: יד – כל אחד משני הגפים העליונים של האדם, הזרוע עם הכף והאצבעות המשמשות לאחיזת דבר. אך כאשר נפרק את המילה לאותיות – יו``ד והאות דל``ת נלמד דברים נוספים. האות יו``ד : הקטנה באותיות האל``ף-בי``ת אך מייצגת את העל טבעי. כפי שהמהר``ל מלמד: שהדבר שהוא קטן אין בו ריבוי כלל וכולל רק את המיוחד. בזוהר הקדוש בספר שמות קע``ז א` נאמר כי האות יו``ד מורכבת משלושה חלקים: 1. עוקצה – המופנה כלפי מעלה לעבר בורא העולם. 2. עוקץ המופנה כלפי הארץ והאדם. 3. ונקודה אמצעית המחברת שמיים וארץ יחדיו . את חלקי היוד לא ניתן להפרדה כמו שהגמרא מלמדת אותנו שספר תורה או מזוזה החסרים בה קוצו של יוד פסולים הם.(מנחות כ``ט עמוד א`). האות יו``ד מסמלת את הדילול ההומאופטי של האות אל``ף הראשונה והיא פועלת בכל מקום ביקום ונמצאת בראש כל אות כקוצו של יו``ד. האות יו``ד מיוצגת מספרית כעשר. את העשר אנו רואים כמספר המייצג שלמות לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל. בעשרה מאמרות נברא העולם, עשרה דורות מאדם עד לנח, עשרה דורות מנח עד לאברהם, עשר מכות מצריים, עשרת הדברות, עשרה ניסיונות נוסו בני ישראל במדבר, עשרה נסים היו בבית המקדש, וכן בזוהר עשר הספירות ועוד… האות דל``ת – צורתה מזכירה שער פתוח, מכאן שמה –דלת. כאות הרביעית באלף – בית היא קשורה לעל טבעי. מגן העדן יצאו ארבעה נהרות שהשקו את העולם כולו. גם גאולת עם ישראל מגלות מצריים בוצעה בארבעה שלבים רוחניים כנאמר בספר שמות פרק ו פסוקים ו-ז והוצאתי… והצלתי… וגאלתי… ולקחתי… בזוהר הקדוש מתוארת בריאת העולם כתהליך שנבראו בו ארבעה עולמות מהעולם הקרוב ביותר לבורא העולם שהיא קדושה מעבר להשגת האדם ועד לעולמנו והם אצילות, בריאה, יצירה ועשייה. ערכה המספרי – ארבע מייצגת גם את עולמנו המתפשט לצפון, דרום, מזרח ומערב ואת ארבעת היסודות אש, מים, רוח, עפר. ראו נא כעת את ידיכם בצורה שונה, חדשה, ומרתקת: תנו לידיכם כבוד והדר על היותם שער לארבעת רוחות השמיים ודלת לעולם כולו למעבר אנרגיית הבורא, אנרגיית הריפוי המיוצגת ביו``ד. אכן ביהדות מצווים אנו דבר ראשון כשמתעוררים ליטול את ידינו ואין הדבר ניתן מטעמי ניקיון כי הלכה ברורה היא שיש לנקות את ידינו היטב לפני נטילת ידיים. ואנו מברכים על כך ``ברוך אתה יהוה אלוהינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו על נטילת ידיים``. ושימו לב היטב איך הקדוש ברוך הוא קידש אותנו להיות חלק מצוות הבריאה ונתן לנו את האופציה לקחת חלק בנטל הבריאה היום יומית על ידי נטילת ידינו. וכעת נחבר מספרית את האות יו``ד והאות דל``ת המייצגות את ידינו. יו``ד = 10, דל``ת = 4 , 10+4=14 כאשר אנו משתמשים בשתי ידינו (14+14 =28 ) יש בידינו – כח . יש בידינו כח לעשות, כח לברוא, כח ליצור, כח לצרף וגם כח לרפא. ואסיים פרק זה בסיפור על כוחם של האותיות מתוך דברי שלום: מעשה בהאר``י ז``ל אשר הרגיש פעם אחת כי תפילותיו בימים הנוראים פעלו פעולה רבת רושם בעולמות העליונים. אך ברוח הקודש נתגלה לו, שלקדוש ברוך הוא ערבו יותר תפילותיו של אדם אחר. האר``י נכסף מאוד לפגוש בצדיק נסתר זה וללמוד מפיו את סוד גדולתו. כאשר עלה בידו לפגוש אותו, שאלו האם הוא תלמיד חכם, ``לא`` השיב האיש, אשר היה כפרי פשוט למראה. - מה עשית בימים הנוראים ? שאל האר``י ז``ל. ``רבי``, השיב האיש ``בער אנכי, ואף את האל``ף בי``ת כולו איני יודע, אלא עד האות יו``ד. כאשר ראיתי את כל הציבור מתפלל בדבקות ביום הכיפורים, ואני לא יכולתי להצטרף אליהם, קראתי את אותיות האל``ף בי``ת אותן ידעתי, וכן אמרתי: ריבונו של עולם, כך אותיות אלה וחבר מהן מילים ותפילות שיהיו לרצון לפניך! על בקשה זו חזרתי במשך יום הכיפורים כולו. בשמיים החשיבו את תפילתו של הכפרי עם הארץ, יותר מאשר את תפילותיו הנשגבות של האר``י ז``ל אור וטוב אוריאל מעוז
 

עינת

New member
אוריאל

בעוונותי הרבים כל מה שנושב ממנו ריח של דת מרתיע אותי ואיתך הסליחה. אני אדם מאמין מאוד אך אמונתי אינה תלויה בדת. אמונתי באה מתוך ידיעה ולא מתוך כך שמישהו אמר לי שיש אל וצריך להאמין בו.אמונתי שהאל שייך לכולם ללא הבדל דת,גזע או מין.האל אל אחד לכולם. הדת היא פרשנות של בני האדם והיא היא הסיבה למלחמות ולשנאה בין בני האדם. זו גם הסיבה שאיני עוסקת בנומרולוגיה קבלית ובגימטריה. הרגשתי מחוייבת לומר את דעתי בנושא זה ,כפי שלכל אחד יש את הזכות לומר את דעתו. זה שאיני מסכימה עם אי אלו דברים עדיין לא עושה אותם לא נכונים והכי חשוב שנהיה סובלניים לכולם. אור שפע ואהבה עינת
 
עינת יקירתי

מעציבים אותי דברייך. ממה שכתבת אני רואה לצערי הרב שהמניפולציות שעושים אנשים הצליחו להשפיע גם עליך. אני אינני חובש כיפה ואינני דתי בשום דת שבעולם. היהדות אינה דת. בפעם הראשונה שבה מוזכר המילה דת בתנ``ך הינה: אסתר פרק א (ח) והשתיה כדת אין אנס כי כן יסד המלך על כל רב ביתו לעשות כרצון איש ואיש: אסתר פרק א (יג) ויאמר המלך לחכמים ידעי העתים כי כן דבר המלך לפני כל ידעי דת ודין: אלה הפעמיים הראשונות שמופיעות בתנ``ך ומשמעות המילה דת היא מידה או חוק. היהדות אינה חוקה - היהדות היא דרך חיים עמוקה יותר ורוחנית יותר מסתם חוקים. מה עוד ש-חוק - אמור להיות ציווי ואיך ניתן לצוות על מישהו שיש לו בחירה חופשית? המצוות שבתורה הם משורש - צוות , בורא העולם נתן לנו את היכולת להיות בצוות איתו במעשה הבריאה. בנוסף לכך: אל תתני לאף דתי לגרום לך לחשוב שיש לו מונופול על היהדות, לאף אחד אין. התורה שבכתב והתורה שבעל פה ותורת הסוד אינם נחלת ``הדתיים`` אלא נחלת הכלל כמו שכתוב דברים פרק ל ...בספר התורה הזה כי תשוב אל ידוד אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך. כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך היום לא נפלאת היא ממך ולא רחקה היא. לא בשמים היא לאמר מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אתה ונעשנה. ולא מעבר לים הוא לאמר מי יעבר לנו אל עבר הים ויקחה לנו וישמענו אתה ונעשנה. כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשתו. ואני הייתי מוסיף ולא אצל הרבנים היא.... וזכרי את המשפט ממסכת אבות פרק כא שמעיה ואבטליון קבלו מהם שמעיה אומר אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות ואל תתודע לרשות: אור וטוב המון אהבה אוריאל מעוז
 

עינת

New member
:-( אוריאל

אל תהיה עצוב.מיניפולציות לא משפיעות עלי בנושאים הללו. מאוד אהבתי ללמוד תנ``ך בבית הספר ובשעורי תלמוד הייתי התלמידה הכי טובה. אגב הייתי מאוד רוצה ללמוד תלמוד קצת יותר ואולי פעם יתאפשר לי. אני רואה את יופיו של התנ``ך ושאר כתבי הקודש אך להבדיל מאחרים אין אני לוקחת אותם ליהדות (שהיא דת).אני מתייחסת אליהם כדברי חכמה שלפעמים נשגבים מבינתנו,הבסיס הוא נפלא אבל מה? הפרוש והבעלות שלקחו עליה הרבנים מפריע לי לא דברי החכמה עצמם. עשרת הדיברות הן התורה שלי ולטעמי צרכה להיות תורתו של כל אדם. אני חושבת שכלל אין בנינו ויכוח ובעצם אנו חושבים כמעט אותו הדבר. בכל מקרה אני משכילה ונהנת כל פעם מחדש לקרוא את דבריך. אור שפע ואהבה עינת
 
היי עינת :cool:

היי עינת!!!! שמחתי לקרוא את הדו שיח שלך ושל אוריאל. סוף סוף הבנתי עד כמה צדקתי ומה באמת כל כך פגע בך בהתכתבויות שלי איתך. אני רוצה לומר לך שגם אני אישה חילונית. אני מאמינה בתפילות אישיות מה שנקרא ``פקס`` ישיר לבורא עולם. גם אני לא אוהבת את הרבנים שלפי דעתי מנסים לכפות את הדת על הסביבה באמצעים של פחד חרדה מתח ובעיקר חשש. אני רציתי להפריד בין הרבנים לבין הרבנים המקובלים שעליהם אין ביכולתנו לשמוע משום שהם עושים את עבודתם בסתר. הם נמנעים מלהגיע למגע עם הציבור. כשדברתי על נומרולוגיה קבלית וההתעסקות בה נתתי להם את מלוא הקרדית, כי לדעתי האישית בלבד הם אלה שמסוגלים לראות את אותה הנומרולוגיה בצורה הכי נקיה. לגבי שינוי שם זה או אחר אני באופן אישי מתנגדת לשינוי שמות. אני חושבת ששמו של אדם נקבע מראש ע``י אמו והיתה לכך סיבה מסוימת. התינוק הוא זה שבוחר את הורין. ההורים הם אלה שבוחרים את התינוק {הנשמה}. לשני הצדדים יש תיקון משותף. סגירת משהוא שהתחיל ולא הסתיים בגלגול קודם. לכל אות בשם הנבחר ישנו תפקיד. כל אות יש בה מן החיוב ומן השלילה. אדם צריך להתחבר לחלק החיובי של האות בשמו ולא למחוק אותה מן השם. לדוגמא: האות``ש`` היא אות מאוד קשה לפתיחת שמו של אדם. זו אות שמראש סוגרת לו את העתיד. פשוט חוסמת אותו. לדוגמא לביתי נתתי את השם שובל. בחירה זו היתה עוד לפני שידעתי מה שאני יודעת היום. ואכן נולדה לי ילדה מלאת כעסים שנמצאת במאבקי אגו קשים איתי ועם סביבתה. כשגיליתי עד כמה עוצמתית האות ש בחלק החיובי שבה הבנתי הכל. האות ש דומה במראה שלה למנורת הכנים. האות ש היא אחת מאותיות שם האל. ברגע שהבת שלי התחברה אל עולם הרוח היא פרצה והתחילה להוביל בחברה. אני מתארת לך ילדה שהיום היא בת עשר שנים בסך הכל. את כל התלאות היא עברה מהיום שהיא נולדה. לדעתי היא החלה לבצע את התיקון בגיל צעיר. סתם לעניין אותך בגיל 4 שנים היא בקשה לשנות את שמה משובל להילה. במקרה הגעתי לרב ``מקובל`` בראשון לציון להתיעץ איתו בעניין אחר וכשהצגתי לו את בקשת הבת שלי הוא בדק ואמר לי לא לשנות את השם. וטוב שכך עשיתי. היא למדה ותלמד להתחבר יותר ויותר לשמה וברור לי שמשקושי שלה היא תהיה מאד מובילה. שם המשפחה הוא מנדל ואם הש כרגע סתומה אז אני אחליף אותה באות מ שהיא ראשונה בשם המשפחה ואז יצא לי מובל שהוא מוביל שהוא מנהיג. מקווה שלא עייפתי אותך בדוגמאות שלי. בכל אופן אני שמחה שאת אוהבת את התורה שלנו כי יש בה המון רזים והמון סתרים ובהחלט מותר לנשים ללמוד את הכל גם אם כל מיני רבנים למיניהם אומרים שלנשים ולילדים אסור להתקרב לעסק. אני מקווה שהפעם את מבינה את עמדתי . הרבה אור ואהבה עם חיבוק גדול. מיכל
 
למעלה