עיצוב הזיכרון.
יושב אני בדשא אחרי מבחן בהיסטוריה ושומע את חבריי מדברים על המבחן שנערך בנושא "מאורעות מלחמת הועלם השנייה והשואה", ושומע איך תלמידים אומרים בקרירות וללא שום רגש - "נו, אז מה כתבתם בחסידי אומות עולם?" או- "שכחתי, כמה יהודים הושמדו באוסטריה? שיט! טעיתי" והבנתי שאיפהשהוא, טעינו בשיטת החינוך, פיספנו את העיקרון, הרי רעיון הלימודים הוא לא לשמוע מספרים או לשנן שמות של חסידי אומות עולם, הרעיון הוא גם לא לבכות בטקסים מריקודים אמנותיים, כל אלה רק מטשטשים את העיקר, או כמו שמישהו בשירשור קודם כתב "לא קולעים למטרה" אז רציתי לשאול אותכם: מהי המטרה
מהם המטרות החינוכיות והלקחים שאנחנו צריכים לקחת מהסתכלות לאחור? לאן אנחנו רוצים ללכת, ואיך אנחנו מייצרים מסגרת חינוכית פורמאלית שמצליחה להגשים את המטרה הזאת? שאלה כבדה קצת, אבל אשמח עם תענו בברכה. יואב שגי
יושב אני בדשא אחרי מבחן בהיסטוריה ושומע את חבריי מדברים על המבחן שנערך בנושא "מאורעות מלחמת הועלם השנייה והשואה", ושומע איך תלמידים אומרים בקרירות וללא שום רגש - "נו, אז מה כתבתם בחסידי אומות עולם?" או- "שכחתי, כמה יהודים הושמדו באוסטריה? שיט! טעיתי" והבנתי שאיפהשהוא, טעינו בשיטת החינוך, פיספנו את העיקרון, הרי רעיון הלימודים הוא לא לשמוע מספרים או לשנן שמות של חסידי אומות עולם, הרעיון הוא גם לא לבכות בטקסים מריקודים אמנותיים, כל אלה רק מטשטשים את העיקר, או כמו שמישהו בשירשור קודם כתב "לא קולעים למטרה" אז רציתי לשאול אותכם: מהי המטרה