עיריית באר שבע מסרבת לרשום לחטיבת ביניים תלמידה בדואית עיוורת, שקוראת בעברית בלבד

certified.woke

Well-known member
פידאא אבו עפאש למדה במהלך השנים במסגרות חינוך דוברות עברית בעיר, בהן למדה כתב ברייל בעברית בלבד. העירייה טוענת כי היא אינה מחויבת לספק לאבו עפאש מסגרת חינוך שכן היא אינה תושבת העיר

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה סיפרה כי היא יושבת בבית מאז 1 בספטמבר


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה סיפרה כי היא יושבת בבית מאז 1 בספטמבר; צילום: אילן אסייג

עיריית באר שבע מסרבת לרשום לחטיבת ביניים בשטחה תלמידה בדואית עיוורת, שיודעת לקרוא רק בכתב ברייל בשפה העברית, בטענה כי היא לא תושבת העיר. התלמידה, פידאא אבו עפאש, סיימה בשנת הלימודים החולפת את לימודיה בבית הספר היסודי הדו-לשוני "דגניה" שבעיר, שם למדה קריאת כתב ברייל בעברית, והיא לא קוראת בערבית, השפה שבה לומדים בבית הספר ברשות שבה היא מתגוררת.

אבו עפאש, בת לאם יחידנית מהיישוב הבדואי אל-נעם שבמועצה האזורית נווה מדבר, למדה מאז ילדותה בבאר שבע. בתחילה בגן הילדים "אלי"ע" לילדים עיוורים, מסגרת דוברת עברית בלבד, ובהמשך בבית הספר היהודי-ערבי "דגניה". במסגרת תוכנית הסיוע שנבנתה עבורה, הוקצתה לה מורה מטעם משרד החינוך המתמחה בלקויות ראייה, שלימדה אותה בשפה העברית בלבד. אבו עפאש זכאית גם לליווי סייעת, ומפני שהיא למדה לקרוא בעברית בלבד, נבחרה עבורה סייעת דוברת עברית.

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה אמרה כי היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד'


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה אמרה כי "היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד'"; צילום: אילן אסייג

כתבות קשורות​

לקראת עלייתה של אבו עפאש לחטיבת הביניים ביקשה אמה נסרין לרשום אותה לתיכון בבאר שבע. העירייה סירבה לעשות כן, בנימוק כי על פי הוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, האחריות לשיבוץ תלמידים נתונה בידי הרשות שבה הם מתגוררים. על כן, נכתב בהודעת הסירוב, עיריית באר שבע אינה מחויבת לספק לאבו עפאש מסגרת חינוך. "הופתעתי מהסירוב", אמרה נסרין ל"הארץ". "בעירייה אומרים שאין להם מקום לילדי חוץ (ילדים שאינם תושבי העיר, ש"ק), אבל פידאא היא ילדה מיוחדת, היא לא רואה. ילדה אחת מכבידה עליכם? מזיקה לכם?".

בעקבות הסירוב, יצרה נסרין קשר עם עו"ד הרן רייכמן, שייצג את אבו עפאש במאבקה הקודם על תקצוב ההסעות. במכתב הערעור שנשלח לאגף החינוך בעיריית באר שבע, ציין רייכמן כי אבו עפאש "קוראת וכותבת אך ורק בשפת הברייל בעברית", ועל כן "העברתה למסגרת שלא מותאמת לכך תהווה עוול משמעותי עבורה ותפגע ביכולתה ללמוד ולתקשר". הוא הוסיף כי בהינתן שבבית הספר במועצה האזורית נווה מדבר הלימודים מתקיימים בערבית בלבד, תיכון בבאר שבע הוא "המקום היחידי שבו יכולה פידאא לממש את זכותה לחינוך מותאם ומתקבל על הדעת". ועל כן, לדבריו, "אין רשות ציבורית יכולה לעמוד מנגד, גם אם מדובר בתלמידה המתגוררת במועצה שכנה".

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבורה הסעות לבית הספר


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבורה הסעות לבית הספר; צילום: אילן אסייג

מנהלת המחלקה לחינוך על-יסודי בבאר שבע, עירית פררה, השיבה כי העירייה אפשרה לאבו עפאש ללמוד בבית הספר "דגניה", שכן זהו בית ספר על-אזורי שבו לומדים גם תלמידים שאינם תושבי באר שבע. מנגד, בית הספר עירוני א', אליו מבקשת אבו עפאש להירשם, הוא תיכון עירוני, והעירייה דחתה את בקשות כל התלמידים שאינם תושבי העיר ללמוד בו. פררה הוסיפה כי "לעניין לקות הראייה של התלמידה, נציין כי אין למקיף א' כל יתרון בנושא. אין במוסד החינוכי הנגשה מיוחדת לעיוורים ואין בו מומחיות או ידע ייחודיים לטיפול והתמודדות עם הלקות של התלמידה. כך, אין במוסד חינוכי זה ילדים עיוורים נוספים". משרד החינוך לא הביע את עמדתו במסגרת התכתובות בין הצדדים.

לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבור אבו עפאש הסעות לבית הספר, בנימוק שקיימת עבורה מסגרת חינוכית קרובה יותר. עם זאת, המסגרת החינוכית שהציע המשרד אינה דוברת עברית, שפת הקריאה של אבו עפאש. לאחר שהדבר פורסם ב"הארץ" נאות המשרד להמשיך ולתקצב את ההסעות, ואבו עפאש סיימה בהצלחה את לימודיה בבית הספר.

עורך דינה של אבו עפאש: "לא יעלה על הדעת שהמשיבים יקבלו החלטה אשר תמנע מילדה עיוורת, בת לאם חד הורית וענייה, ללמוד במוסד החינוכי היחיד המותאם לצרכיה"
אמה של אבו עפאש מסרבת לפי שעה לרשום אותה לבית ספר דובר ערבית בשטח המועצה. בשבוע שעבר היא הגישה באמצעות עו"ד רייכמן עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "לא רציתי להגיע לבית המשפט, אבל לא השאירו לי ברירה אחרת, אני לא רוצה להתייאש", אמרה נסרין ל"הארץ". "פידאא לומדת בבאר שבע מאז שהיא בת שנה, באיזו זכות עושים דבר כזה לילדה?". בעתירה, שתידון בבית המשפט בשבוע הבא, כתב עו"ד רייכמן כי "לא יעלה על הדעת שהמשיבים, האמונים להבטיח את זכותה של פידאא לחינוך, יקבלו החלטה אשר תמנע מילדה עיוורת, בת לאם חד הורית וענייה, להמשיך וללמוד במוסד החינוכי הזמין היחיד המותאם לצרכיה הייחודיים מבחינת שפה ומבחינת התאמה למוגבלותה".

נסרין מספרת כי מאז 1 בספטמבר פידאא יושבת בביתה. "היא מסתגרת בחדר ושומעת סיפורים בטלפון שלה", אומרת נסרין. "כל החברות שלה מ'דגניה' כבר לומדות, והיא יושבת בבית. זאת ילדה שאוהבת ללמוד, שאף פעם לא אמרה שהיא לא רוצה ללכת לבית הספר. בכל פעם שיש בעיות - מול משרד החינוך עם ההסעות, מול העירייה - היא חוזרת אחורה". לדברי נסרין, המשבר הנוכחי קשה יותר מזה שחוותה פידאא בפעם הקודמת שבה נתקלה בקשיים מול בית הספר, לפני ארבע שנים. "עכשיו היא כבר בת 13, היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד'. היא כבר מבינה את המצב שלה".

במשרד החינוך ביקשו שלא להגיב והפנו לקבלת תגובה מעיריית באר שבע. מהעירייה נמסר: "העירייה תגיב לבית המשפט כמקובל".
 

The Real Big Joe

Well-known member
פידאא אבו עפאש למדה במהלך השנים במסגרות חינוך דוברות עברית בעיר, בהן למדה כתב ברייל בעברית בלבד. העירייה טוענת כי היא אינה מחויבת לספק לאבו עפאש מסגרת חינוך שכן היא אינה תושבת העיר

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה סיפרה כי היא יושבת בבית מאז 1 בספטמבר


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה סיפרה כי היא יושבת בבית מאז 1 בספטמבר; צילום: אילן אסייג

עיריית באר שבע מסרבת לרשום לחטיבת ביניים בשטחה תלמידה בדואית עיוורת, שיודעת לקרוא רק בכתב ברייל בשפה העברית, בטענה כי היא לא תושבת העיר. התלמידה, פידאא אבו עפאש, סיימה בשנת הלימודים החולפת את לימודיה בבית הספר היסודי הדו-לשוני "דגניה" שבעיר, שם למדה קריאת כתב ברייל בעברית, והיא לא קוראת בערבית, השפה שבה לומדים בבית הספר ברשות שבה היא מתגוררת.

אבו עפאש, בת לאם יחידנית מהיישוב הבדואי אל-נעם שבמועצה האזורית נווה מדבר, למדה מאז ילדותה בבאר שבע. בתחילה בגן הילדים "אלי"ע" לילדים עיוורים, מסגרת דוברת עברית בלבד, ובהמשך בבית הספר היהודי-ערבי "דגניה". במסגרת תוכנית הסיוע שנבנתה עבורה, הוקצתה לה מורה מטעם משרד החינוך המתמחה בלקויות ראייה, שלימדה אותה בשפה העברית בלבד. אבו עפאש זכאית גם לליווי סייעת, ומפני שהיא למדה לקרוא בעברית בלבד, נבחרה עבורה סייעת דוברת עברית.

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה אמרה כי היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד''אני רוצה להיות לבד'


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. אמה אמרה כי "היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד'"; צילום: אילן אסייג

כתבות קשורות​

לקראת עלייתה של אבו עפאש לחטיבת הביניים ביקשה אמה נסרין לרשום אותה לתיכון בבאר שבע. העירייה סירבה לעשות כן, בנימוק כי על פי הוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, האחריות לשיבוץ תלמידים נתונה בידי הרשות שבה הם מתגוררים. על כן, נכתב בהודעת הסירוב, עיריית באר שבע אינה מחויבת לספק לאבו עפאש מסגרת חינוך. "הופתעתי מהסירוב", אמרה נסרין ל"הארץ". "בעירייה אומרים שאין להם מקום לילדי חוץ (ילדים שאינם תושבי העיר, ש"ק), אבל פידאא היא ילדה מיוחדת, היא לא רואה. ילדה אחת מכבידה עליכם? מזיקה לכם?".

בעקבות הסירוב, יצרה נסרין קשר עם עו"ד הרן רייכמן, שייצג את אבו עפאש במאבקה הקודם על תקצוב ההסעות. במכתב הערעור שנשלח לאגף החינוך בעיריית באר שבע, ציין רייכמן כי אבו עפאש "קוראת וכותבת אך ורק בשפת הברייל בעברית", ועל כן "העברתה למסגרת שלא מותאמת לכך תהווה עוול משמעותי עבורה ותפגע ביכולתה ללמוד ולתקשר". הוא הוסיף כי בהינתן שבבית הספר במועצה האזורית נווה מדבר הלימודים מתקיימים בערבית בלבד, תיכון בבאר שבע הוא "המקום היחידי שבו יכולה פידאא לממש את זכותה לחינוך מותאם ומתקבל על הדעת". ועל כן, לדבריו, "אין רשות ציבורית יכולה לעמוד מנגד, גם אם מדובר בתלמידה המתגוררת במועצה שכנה".

אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבורה הסעות לבית הספר


אבו עפאש בנווה מדבר, אתמול. לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבורה הסעות לבית הספר; צילום: אילן אסייג

מנהלת המחלקה לחינוך על-יסודי בבאר שבע, עירית פררה, השיבה כי העירייה אפשרה לאבו עפאש ללמוד בבית הספר "דגניה", שכן זהו בית ספר על-אזורי שבו לומדים גם תלמידים שאינם תושבי באר שבע. מנגד, בית הספר עירוני א', אליו מבקשת אבו עפאש להירשם, הוא תיכון עירוני, והעירייה דחתה את בקשות כל התלמידים שאינם תושבי העיר ללמוד בו. פררה הוסיפה כי "לעניין לקות הראייה של התלמידה, נציין כי אין למקיף א' כל יתרון בנושא. אין במוסד החינוכי הנגשה מיוחדת לעיוורים ואין בו מומחיות או ידע ייחודיים לטיפול והתמודדות עם הלקות של התלמידה. כך, אין במוסד חינוכי זה ילדים עיוורים נוספים". משרד החינוך לא הביע את עמדתו במסגרת התכתובות בין הצדדים.

לפני כארבע שנים סירב משרד החינוך להמשיך לתקצב עבור אבו עפאש הסעות לבית הספר, בנימוק שקיימת עבורה מסגרת חינוכית קרובה יותר. עם זאת, המסגרת החינוכית שהציע המשרד אינה דוברת עברית, שפת הקריאה של אבו עפאש. לאחר שהדבר פורסם ב"הארץ" נאות המשרד להמשיך ולתקצב את ההסעות, ואבו עפאש סיימה בהצלחה את לימודיה בבית הספר.


אמה של אבו עפאש מסרבת לפי שעה לרשום אותה לבית ספר דובר ערבית בשטח המועצה. בשבוע שעבר היא הגישה באמצעות עו"ד רייכמן עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "לא רציתי להגיע לבית המשפט, אבל לא השאירו לי ברירה אחרת, אני לא רוצה להתייאש", אמרה נסרין ל"הארץ". "פידאא לומדת בבאר שבע מאז שהיא בת שנה, באיזו זכות עושים דבר כזה לילדה?". בעתירה, שתידון בבית המשפט בשבוע הבא, כתב עו"ד רייכמן כי "לא יעלה על הדעת שהמשיבים, האמונים להבטיח את זכותה של פידאא לחינוך, יקבלו החלטה אשר תמנע מילדה עיוורת, בת לאם חד הורית וענייה, להמשיך וללמוד במוסד החינוכי הזמין היחיד המותאם לצרכיה הייחודיים מבחינת שפה ומבחינת התאמה למוגבלותה".

נסרין מספרת כי מאז 1 בספטמבר פידאא יושבת בביתה. "היא מסתגרת בחדר ושומעת סיפורים בטלפון שלה", אומרת נסרין. "כל החברות שלה מ'דגניה' כבר לומדות, והיא יושבת בבית. זאת ילדה שאוהבת ללמוד, שאף פעם לא אמרה שהיא לא רוצה ללכת לבית הספר. בכל פעם שיש בעיות - מול משרד החינוך עם ההסעות, מול העירייה - היא חוזרת אחורה". לדברי נסרין, המשבר הנוכחי קשה יותר מזה שחוותה פידאא בפעם הקודמת שבה נתקלה בקשיים מול בית הספר, לפני ארבע שנים. "עכשיו היא כבר בת 13, היא מבינה שלא מקבלים אותה, שהיא לא שייכת. היא מסתגרת בחדר ואומרת 'אני רוצה להיות לבד'. היא כבר מבינה את המצב שלה".

במשרד החינוך ביקשו שלא להגיב והפנו לקבלת תגובה מעיריית באר שבע. מהעירייה נמסר: "העירייה תגיב לבית המשפט כמקובל".
לא להאמין איך פקידים מנוולים ומטומטמים נתקעים בצמתים שמאפשרים להם למרר את חיי האזרחים. גועל נפש.
 

ai27

Well-known member
כי הם יכולים
כי הם חוסכים בתקציבי הסעות (שיורדים מהתקציב העירוני)...
ברגע שמבהירים שלא רוצים תקציב הסעות זה כבר לא מעניין אותם

במקרה הזה - מדובר בנסיעה ארוכה, פעמיים בכל יום, כנראה ללא תלמידים נוספים - עלות מאוד גבוהה לעיריות
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כי הם חוסכים בתקציבי הסעות (שיורדים מהתקציב העירוני)...
ברגע שמבהירים שלא רוצים תקציב הסעות זה כבר לא מעניין אותם

במקרה הזה - מדובר בנסיעה ארוכה, כנראה ללא תלמידים נוספים - עלות מאוד גבוהה לעיריות
בולשיט, ההסעות הן לא עליהן אלא על היישוב שהיא מתגוררת בו.
לא רק זה, הם יגבו עליה אגרת תלמיד שתלידי חוץ מחוייבים לה.
 

ai27

Well-known member
בולשיט, ההסעות הן לא עליהן אלא על היישוב שהיא מתגוררת בו.
והיישוב שלה התחייב להשלים את התקציב?
או שכרגיל הם מצפים שרק יהודים ישלמו, ותוקעים את בית הספר עם תקציב הסעות לא משולם?
לא רק זה, הם יגבו עליה אגרת תלמיד שתלידי חוץ מחוייבים לה.
היא עיוורת,
לך תדע אם גם מזה לא מנסים להתחמק.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא להאמין איך פקידים מנוולים ומטומטמים נתקעים בצמתים שמאפשרים להם למרר את חיי האזרחים. גועל נפש.
החלטה צודקת לחלוטין של המערכת. תואיל נא אימה של הצעירה והמעוניינים לסייע לה ללמד אותה את שפת הברייל בערבית, כתוצאה מכך היא תוכל ללמוד במקום בו היא מתגוררת במערכת החינוך הרלוונטית עבורה, בקרב הדומים לה חברתית, ובא לציון גואל.
 

The Real Big Joe

Well-known member
החלטה צודקת לחלוטין של המערכת. תואיל נא אימה של הצעירה והמעוניינים לסייע לה ללמד אותה את שפת הברייל בערבית, כתוצאה מכך היא תוכל ללמוד במקום בו היא מתגוררת במערכת החינוך הרלוונטית עבורה, בקרב הדומים לה חברתית, ובא לציון גואל.
חלאה אורטודוקסית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חלאה אורטודוקסית.
"חלאה" אוהבת חוק, לשון חוק, את היותנו מדינת חוק, וחוק וסדר.
קשר לאורטודוקסיות? רק במוחך הקודח והחולני.

בכל מקרה, אשריך שגילית פרצופך ואת אי-המסוגלות שלך לנהל דיון ענייני חו"ח ל"ע טט'ט ר"ל. אמנם לא באמת חידוש הדור, אבל בכל זאת, אשריך.
 

ai27

Well-known member
"חלאה" אוהבת חוק, לשון חוק, את היותנו מדינת חוק, וחוק וסדר.
קשר לאורטודוקסיות? רק במוחך הקודח והחולני.

בכל מקרה, אשריך שגילית פרצופך ואת אי-המסוגלות שלך לנהל דיון ענייני חו"ח ל"ע טט'ט ר"ל. אמנם לא באמת חידוש הדור, אבל בכל זאת, אשריך.
ומתי הטרול הטיפש אי פעם הגיב באופן ענייני?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אורדנונג מוס זיין! ולעזאזל החמלה האנושית.
לא עניין של חמלה בכלל. למעשה בדיוק להיפך. אבל בשביל להבין את זה צריך גם לקרוא, לא רק לקרקר כמו תרנגולת שחוטת ראש.

כתבתי שאני סבור שצריך למצוא את הדרך ללמד את הילדה להשתמש בשפת ברייל בשפת עמה וחברותיה. כל בר דעת (שאינו שטוף שנאה ו/או מגיב פבלובית ללא כל קשר לדברי מתדיינים אחרים) מבין שזזה נטו לטובתה. גם שליחתה לאחר מכן לבית ספר במקום בו היא מתגוררת, במקום לטרטר אותה למקום מרוחק רק בגלל ש(כרגע)השפה שם יותר נוחה לה עדיפה לה כמובן וממש לא צריך להיות גאון הדור או חומל בינלאומי (בעיניים עצמיות בלבד) כדי להבין זאת.

מנגד, אין שום דבר חיובי בפתיחת שורות בית ספר עירוני שהמקום בו מוגבל לתלמידים שמגיעים מחוץ לרשות. זה פוגע בזכויות תלמידי העיר (עניי עירך קודמים מישהו?), פוגע גם במרקם החברתי באותו בית ספר וכן בהחלט, סדר צריך להיות ורק מקרה חריג וקיצוני שמצדיק זאת, ראוי לגרום להפרתו.

הנסיון הפתטי, העלוב, הבזוי, הנלוז, ההזוי, האידיוטי, האנטישמי, הגזעני, המטורף, החולני, החילוני, מוכה הכלבת, שלך, לדבר בגרמנית כדי להעביר מסר כלשהו, אין הוא אלא מעיד על בעיותיך הנפשיות הקשות ככל הנראה יותר ממה שחשבתי עד כה (ובהחלט חשבתי, כפי שכל קורא שלך חושב שלא לומר יודע).

בזאת יקירי, אשאיר לך להיחנק עם הנאציות שניסית לבטא ולשייך לי ואומר באופן חריג וחד-פעמי בפה מלא: תיחנק.

מיצינו, למקרה שתהית.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא עניין של חמלה בכלל. למעשה בדיוק להיפך. אבל בשביל להבין את זה צריך גם לקרוא, לא רק לקרקר כמו תרנגולת שחוטת ראש.

כתבתי שאני סבור שצריך למצוא את הדרך ללמד את הילדה להשתמש בשפת ברייל בשפת עמה וחברותיה. כל בר דעת (שאינו שטוף שנאה ו/או מגיב פבלובית ללא כל קשר לדברי מתדיינים אחרים) מבין שזזה נטו לטובתה. גם שליחתה לאחר מכן לבית ספר במקום בו היא מתגוררת, במקום לטרטר אותה למקום מרוחק רק בגלל ש(כרגע)השפה שם יותר נוחה לה עדיפה לה כמובן וממש לא צריך להיות גאון הדור או חומל בינלאומי (בעיניים עצמיות בלבד) כדי להבין זאת.

מנגד, אין שום דבר חיובי בפתיחת שורות בית ספר עירוני שהמקום בו מוגבל לתלמידים שמגיעים מחוץ לרשות. זה פוגע בזכויות תלמידי העיר (עניי עירך קודמים מישהו?), פוגע גם במרקם החברתי באותו בית ספר וכן בהחלט, סדר צריך להיות ורק מקרה חריג וקיצוני שמצדיק זאת, ראוי לגרום להפרתו.

הנסיון הפתטי, העלוב, הבזוי, הנלוז, ההזוי, האידיוטי, האנטישמי, הגזעני, המטורף, החולני, החילוני, מוכה הכלבת, שלך, לדבר בגרמנית כדי להעביר מסר כלשהו, אין הוא אלא מעיד על בעיותיך הנפשיות הקשות ככל הנראה יותר ממה שחשבתי עד כה (ובהחלט חשבתי, כפי שכל קורא שלך חושב שלא לומר יודע).

בזאת יקירי, אשאיר לך להיחנק עם הנאציות שניסית לבטא ולשייך לי ואומר באופן חריג וחד-פעמי בפה מלא: תיחנק.

מיצינו, למקרה שתהית.
חמלה אנושית זה לא ללכת רק על פי מה שמתחייב מהחוק היבש. מדובר בטובת המועצה ובית הספר בלבד, טובת הילדה בכלל לא נלקחת בחשבון במה שאתה מציע, במיוחד שהיא למדה בבית ספר יסודי דובר עברית, כך שגם ערבית מדוברת היא שמעה רק בבית ובטח מדברת בעברית טוב יותר משהיא מדבר בערבית, כך שללמוד לקרוא כתב ברייל בערבית זה סיפור שלם. זה בערך כמו שעולה חדש/וותיק שעלה לפני גיל 6 ולמד רק במסגרות דוברות עברית יצטרך ללמוד כתב ברייל ברוסית/אמהרית/צרפתית/ספרדית/מרוקאית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חמלה אנושית זה לא ללכת רק על פי מה שמתחייב מהחוק היבש.
נכון. אבל מה לעשות שהוא כן הקובע העיקרי במדינת חוק.
מדובר בטובת המועצה ובית הספר בלבד
במקרה הזה? ממש לא.
טובת הילדה בכלל לא נלקחת בחשבון במה שאתה מציע
בטוח שקראת את דברי? כי טובת הילדה זה כמעט כל שדיברתי עליו. אמנם לא רק, אבל בהחלט עיקר הדברים.
במיוחד שהיא למדה בבית ספר יסודי דובר עברית
כי אז זה היה בית ספר על-אזורי. מעולה. כך היא יודעת גם את השפה הלאומית של המדינה בה היא חיה וכעת היא יכולה להתפנות ללמוד גם את שפת עמה שלה, חברותיה, משפחתה והציבור בקרבו היא חיה את חייה.
כך שגם ערבית מדוברת היא שמעה רק בבית ובטח מדברת בעברית טוב יותר משהיא מדבר בערבית
אין כל נתון כזה בנמצא. אני לא חסיד של המצאת נתונים לתוך דיון קיים. עמך הסליחה.
כך שללמוד לקרוא כתב ברייל בערבית זה סיפור שלם.
בוודאי שזה סיפור שלם. זאת לא בגלל שהיא לא בקיאה בערבית-בדואית, שכן ברי לכל בר דעת שהיא כמובן כן (זה שפת משפחתה, שפת שכניה בנות גילה, שפת חברותיה -נתון שהמצאתי אך לא פחות סביר מהנתון שאתה המצאת-, שפת מקום מגוריה וכו'). זה סיפור שלם כי מה לעשות, ללמוד שפה זה כנראה סיפור שלם :). אך זה עדיין הדבר הנכון לעשות לטובתה וטובת עתידה של הנערה.
זה בערך כמו שעולה חדש/וותיק שעלה לפני גיל 6 ולמד רק במסגרות דוברות עברית יצטרך ללמוד כתב ברייל ברוסית/אמהרית/צרפתית/ספרדית/מרוקאית.
לא, זה לא דומה בכלל. אלא אם כן אתה מדבר על ילד שכל חייו גדל בסביבה בה מדברים את אותה שפה, גדל עם אותה שפה וכו'.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה לא חשוד בזה שאתה מבין מהי חמלה.
רד מזה בן אדם (אעלק). עברת את גבול הטעם הטוב כבר למעלה. איבדת בכך את הזכות לזכות בהתייחסות עניינית פרי מקלדתי (כן כן, אני יודע, זה בכלל לא מעניין אותך). לפחות בשרשור הזה.

הייתי רוצה לסיים באמירה הרגילה לפיה אם וכאשר תזכה להתגבר ולהתבגר נוכל להמשיך לדיון ענייני. אבל הפעם ולאור דבריך הנלוזים מפוסט #13, איאלץ להוסיף את הדרישה שקודם תתגבר על הכלבת בה לימדת (למרבה הצער מבחינתי) שאתה מוכה.

ייחוסים נאציים תצטרך לשמור לעצמך, צר לי (אוקיי, זה שקר. לא צר לי כלל. רק מברך על כך שאתה לא מולי פיזית כרגע, כי לא היה בא לי לבלות את החג בתא מעצר).
 

evglev1

Well-known member
מנהל
"חלאה" אוהבת חוק, לשון חוק, את היותנו מדינת חוק, וחוק וסדר.
קשר לאורטודוקסיות? רק במוחך הקודח והחולני.

בכל מקרה, אשריך שגילית פרצופך ואת אי-המסוגלות שלך לנהל דיון ענייני חו"ח ל"ע טט'ט ר"ל. אמנם לא באמת חידוש הדור, אבל בכל זאת, אשריך.
חוק יבש זה לא הכול, אחרת גם מארין לה פן צודקת שהיא לא מוכנה שבבית ספר ציבורי יהיו תחליפים לבשר חזיר ותלמידים יהודים ומוסלמים מוזמנים לעבור למסגרת חינוך פרטית. כן בצרפת ובכל מדינה מערבית חוץ מישראל יש הזנה בבתי ספר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חוק יבש זה לא הכול, אחרת גם מארין לה פן צודקת שהיא לא מוכנה שבבית ספר ציבורי יהיו תחליפים לבשר חזיר ותלמידים יהודים ומוסלמים מוזמנים לעבור למסגרת חינוך פרטית. כן בצרפת ובכל מדינה מערבית חוץ מישראל יש הזנה בבתי ספר.
אין לי מושג מה דעתי על מארין לה פן או מה אומר החוק הצרפתי בעניין מפעלי הזנה. רק ציינתי שאני חלאה אוהבת חוק ולא בהכרח חלאה אורטודוקסית כפי שקילל ליטל ג'ו המזויף. כל השאר סתם דחקות קומיות :).
 
למעלה