עיריית גבעתיים

יעיש התימני

Well-known member
עיריית גבעתיים קיימה ערב זום פתוח לתושבים בעקבות תוכניות גרנדיוזיות לשינוי מרכז העיר, כלומר - כיכר נוגה והרבעים הסובבים אותה.
מתברר שהעירייה בטוחה לגמרי שהתחב"צ בדמות הרק"ל ותחנת הרק"ל בכיכר נוגה תשחרר את העיר מתחבורה פרטית, ממנה סובלת גבעתיים בשנים האחרונות, בהיעדר אפשרויות חנייה סבירות, בשל תחב"צ גרוע במיוחד, במיוחד בשעות הלחץ.
אחת השאלות שעלתה בפגישה - מה עם חנייה פרטית?
הרי ברור לנו, שהרק"ל לא תסע בשבת, איפה נחנה את המכונית ואיך נשתמש בה בסופ"ש?
מכונית בסופ"ש היא דגם אירופאי מוכר, של המוני בני אדם הנעזרים בשירותי תחב"צ מעולים, ובסופי שבוע בוחרים להשתמש ברכבם.
אהה, לא היתה תשובה.
המדהים הוא:
העירייה נערכת לקראת דוב שטרם ניצוד!
 

Ccyclist

Well-known member
עיריית גבעתיים קיימה ערב זום פתוח לתושבים בעקבות תוכניות גרנדיוזיות לשינוי מרכז העיר, כלומר - כיכר נוגה והרבעים הסובבים אותה.
מתברר שהעירייה בטוחה לגמרי שהתחב"צ בדמות הרק"ל ותחנת הרק"ל בכיכר נוגה תשחרר את העיר מתחבורה פרטית, ממנה סובלת גבעתיים בשנים האחרונות, בהיעדר אפשרויות חנייה סבירות, בשל תחב"צ גרוע במיוחד, במיוחד בשעות הלחץ.
אחת השאלות שעלתה בפגישה - מה עם חנייה פרטית?
הרי ברור לנו, שהרק"ל לא תסע בשבת, איפה נחנה את המכונית ואיך נשתמש בה בסופ"ש?
מכונית בסופ"ש היא דגם אירופאי מוכר, של המוני בני אדם הנעזרים בשירותי תחב"צ מעולים, ובסופי שבוע בוחרים להשתמש ברכבם.
אהה, לא היתה תשובה.
המדהים הוא:
העירייה נערכת לקראת דוב שטרם ניצוד!

באירופה התח"צ פועלת 7 ימים בשבוע. אתה מוזמן לפתוח טאב תח"צ של גוגל בכל עיר אירופאית שתרצה היום (ראשון) ולראות זמני נסיעות בתחנות האוטובוס, המטרו, והרכבת.

היום יום א', הנה לינקים לתחנות הסובבות את הוותיקן ברומא:




אגב - למי שילחץ על הלינקים בערב - ליום ראשון בנצרות אין "מוצאי". הימים אצלהם הם חצות עד חצות.

או שעיריית גבעתיים משקרת לכם מתוך בורות או שעיריית גבעתיים משקרת לכם ביודעין.

באירופה אוכלוסיות שמשתמשות בתח"צ בלבד יכולות לסמוך עליה לכל צרכי החיים, גם בשני הימים החופשיים שלהם. היא פועלת גם בעירוני וגם בבין עירוני.

אגב - אין תוכניות לרק"ל בגבעתיים. התוכנית היא לקו המטרו M2. הקו הסגול יעבור דרומית לכם דרך ההגנה- כפר שלם - אלוף שדה.

אם ישבת בישיבה ציבורית שבה העירייה התבלבלה בין שני המושגים - מצב התיכנון אצלכם בכי רע.
 
נערך לאחרונה ב:

ערןל1

Active member
באירופה התח"צ פועלת 7 ימים בשבוע. אתה מוזמן לפתוח טאב תח"צ של גוגל בכל עיר אירופאית שתרצה היום (ראשון) ולראות זמני נסיעות בתחנות האוטובוס, המטרו, והרכבת.

היום יום א', הנה לינקים לתחנות הסובבות את הוותיקן ברומא:




אגב - למי שילחץ על הלינקים בערב - ליום ראשון בנצרות אין "מוצאי". הימים אצלהם הם חצות עד חצות.

או שעיריית גבעתיים משקרת לכם מתוך בורות או שעיריית גבעתיים משקרת לכם ביודעין.

באירופה אוכלוסיות שמשתמשות בתח"צ בלבד יכולות לסמוך עליה לכל צרכי החיים, גם בשני הימים החופשיים שלהם. היא פועלת גם בעירוני וגם בבין עירוני.

אגב - אין תוכניות לרק"ל בגבעתיים. התוכנית היא לקו המטרו M2. הקו הסגול יעבור דרומית לכם דרך ההגנה- כפר שלם - אלוף שדה.

אם ישבת בישיבה ציבורית שבה העירייה התבלבלה בין שני המושגים - מצב התיכנון אצלכם בכי רע.
על פי ההודעה שהגבת עליה (אם הבנתי אותה נכון) עיריית גבעתיים לא שיקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
על פי ההודעה שהגבת עליה (אם הבנתי אותה נכון) עיריית גבעתיים לא שיקרה.

מקריאה חוזרת נראה שהקביעה באשר למודל היא של המגיב יעיש, אך לא מדובר במודל הקיים באירופה.

אין מודל אירופאי שבו אוכלוסייה המתנייעת בתח"צ אינה יכולה להתנייע בו בסופ"ש וחייבת למצוא לו אלטרנטיבות בדמות הרכב הפרטי.

אחזקת רכב פרטי באירופה היא בחירה הנוגעת לנגישות בינפרברית ונגישות למרחבים כפריים.

סטודנטים למשל - יכולים להתנייע לא רק בעיר לימודיהם בתח"צ במהלך שני ימי סוף השבוע אלא גם לקחת תח"צ בינעירונית לבקר את הוריהם בעיר מוצאם. כתוצאה - אפשר לבחור שלא להחזיק רכב בעת הלימודים באוניברסיטה ועדיין להנות מאיכות חיים בזכות התח"צ.

ארועים כמו מרתונים, מצעדים, הפגנות מתקיימים כולם בערים אירופאיות גדולות בסופי השבוע הודות למערכת התח"צ. אין במרכזי הערים האלו חניונים בקנה המידה הדרוש לארועים של מיליון משתתפים - אלו מגיעים ברובם בתח"צ.
 

יעיש התימני

Well-known member
באירופה התח"צ פועלת 7 ימים בשבוע. אתה מוזמן לפתוח טאב תח"צ של גוגל בכל עיר אירופאית שתרצה היום (ראשון) ולראות זמני נסיעות בתחנות האוטובוס, המטרו, והרכבת.

היום יום א', הנה לינקים לתחנות הסובבות את הוותיקן ברומא:




אגב - למי שילחץ על הלינקים בערב - ליום ראשון בנצרות אין "מוצאי". הימים אצלהם הם חצות עד חצות.

או שעיריית גבעתיים משקרת לכם מתוך בורות או שעיריית גבעתיים משקרת לכם ביודעין.

באירופה אוכלוסיות שמשתמשות בתח"צ בלבד יכולות לסמוך עליה לכל צרכי החיים, גם בשני הימים החופשיים שלהם. היא פועלת גם בעירוני וגם בבין עירוני.

אגב - אין תוכניות לרק"ל בגבעתיים. התוכנית היא לקו המטרו M2. הקו הסגול יעבור דרומית לכם דרך ההגנה- כפר שלם - אלוף שדה.

אם ישבת בישיבה ציבורית שבה העירייה התבלבלה בין שני המושגים - מצב התיכנון אצלכם בכי רע.
לפי התגובה שאליה אני מגיב, תגובה נוספת שלך ועוד תגובה, כנראה לא קראתם טוב את דבריי -
1. עיריית גבעתיים מתכננת ומתוכננת בתחנת רכבת בכיכר נוגה - מפגש T של רחובות כצנלסון ו-ויצמן.
2. העירייה מפורשות מדברת על שינוי דרסטי על הרחובות סביב כיכר נוגה.
3. מחברים שיש לנו באירופה, רכב פרטי מיועד לסופ"ש ולא לצרכים דומים לאלה של יום עבודה! לא טענתי שאין תחב"צ בסופ"ש - זו מסקנה שלך!
אשר על כן -
איננו מבין את התגובות שלך, את הטענה שהעיריה משקרת, את הטענה שבעיריה לא מבינים את ההבדלים.... דומני שדי עצוב לערוך מפגש ציבורי עם מאות אזרחים ולא לדעת על מה מדברים.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי התגובה שאליה אני מגיב, תגובה נוספת שלך ועוד תגובה, כנראה לא קראתם טוב את דבריי -
1. עיריית גבעתיים מתכננת ומתוכננת בתחנת רכבת בכיכר נוגה - מפגש T של רחובות כצנלסון ו-ויצמן.
2. העירייה מפורשות מדברת על שינוי דרסטי על הרחובות סביב כיכר נוגה.
3. מחברים שיש לנו באירופה, רכב פרטי מיועד לסופ"ש ולא לצרכים דומים לאלה של יום עבודה! לא טענתי שאין תחב"צ בסופ"ש - זו מסקנה שלך!
אשר על כן -
איננו מבין את התגובות שלך, את הטענה שהעיריה משקרת, את הטענה שבעיריה לא מבינים את ההבדלים.... דומני שדי עצוב לערוך מפגש ציבורי עם מאות אזרחים ולא לדעת על מה מדברים.

מקריאה שניה הבנתי שהטענה על הרכב הפרטי היתה שלך ולא של העירייה, אבל עדיין - אי אפשר לתכנן בלי הרכב הפרטי כמו באירופה בלי שתהיה תח"צ 7 ימים בשבוע כמו באירופה.

גם בלי הצהרה שלא היתה - עירייה שמתכננת לבטל חניות כאילו אפשר להסתמך על התח"צ 7 ימים בשבוע משקרת לעצמה.

אני בטוח שאם החברים שלך באירופה רוצים להגיע לארוע כלשהו במרכזי הערים הגדולות בסוף השבוע - הם משתמשים בתח"צ. לנהוג למרכז עיר בקנה המידה של לונדון, פריס או מדריד כאשר יש מערכת רכבות מסועפת זה דבר פשוט לא הגיוני בגלל הפקקים והיעדר החניה. גם לעיר חוף עמוסה כמו ברייטון או עיירה ציורית עם רכבת יתכן מאד שעדיף להגיע ברכבת.

מה שיפה בסוף שבוע אירופאי לעומת המצב בארץ הוא שכל סוף שבוע אפשר להחליט לעשות משהו אחר - לעיר, לכפר, למרכז קניות, למשפחה או חברים, לנוח - וזו בחירה שלא מחייבת את כל סופי השבוע.
 

יעיש התימני

Well-known member
מקריאה שניה הבנתי שהטענה על הרכב הפרטי היתה שלך ולא של העירייה, אבל עדיין - אי אפשר לתכנן בלי הרכב הפרטי כמו באירופה בלי שתהיה תח"צ 7 ימים בשבוע כמו באירופה.

גם בלי הצהרה שלא היתה - עירייה שמתכננת לבטל חניות כאילו אפשר להסתמך על התח"צ 7 ימים בשבוע משקרת לעצמה.

אני בטוח שאם החברים שלך באירופה רוצים להגיע לארוע כלשהו במרכזי הערים הגדולות בסוף השבוע - הם משתמשים בתח"צ. לנהוג למרכז עיר בקנה המידה של לונדון, פריס או מדריד כאשר יש מערכת רכבות מסועפת זה דבר פשוט לא הגיוני בגלל הפקקים והיעדר החניה. גם לעיר חוף עמוסה כמו ברייטון או עיירה ציורית עם רכבת יתכן מאד שעדיף להגיע ברכבת.

מה שיפה בסוף שבוע אירופאי לעומת המצב בארץ הוא שכל סוף שבוע אפשר להחליט לעשות משהו אחר - לעיר, לכפר, למרכז קניות, למשפחה או חברים, לנוח - וזו בחירה שלא מחייבת את כל סופי השבוע.
תראה, בגדול - זוגתי אומרת" מדברים על הדוב בטרם ניצוד.
לגבי אירופה, החברים שלנו בהחלט נוסעים ברכב פרטי בתוך לונדון כשאינם מתכוונים לחזור עם ה- טיוב. וזה בסופי שבוע בדר"כ.
היית פעם בטיוב של לונדון בסופ"ש - שישי, שבת-ראשון? סרחון האלכוהול והקיא מגיע לרמות.. יאק
כן
ישראל אינה אירופה, ולעת עתה, לאור השכבה המנהיגה שעיקר מעייניה ל"הכניס לאשכנזים" ולעשות ה"היפך.", יש סיכוי שביירות תהיה יותר אירופאית מתל אביב. אין רצון ואין ענין ממשי להצעיד את מדינת ישראל למאה ה- 21, ישנה העדפה של חזרה לתרבות שבטית, סמכות של מנהיג ו-ויתור כמעט מודע על חברה ליבראלית. ראה שרת התחב"צ במלוא תפארתה.
שים לב לקישור, ולהגדרה המדויקת - מציאות מפולטרת
 

Ccyclist

Well-known member
תראה, בגדול - זוגתי אומרת" מדברים על הדוב בטרם ניצוד.
לגבי אירופה, החברים שלנו בהחלט נוסעים ברכב פרטי בתוך לונדון כשאינם מתכוונים לחזור עם ה- טיוב. וזה בסופי שבוע בדר"כ.
היית פעם בטיוב של לונדון בסופ"ש - שישי, שבת-ראשון? סרחון האלכוהול והקיא מגיע לרמות.. יאק
כן
ישראל אינה אירופה, ולעת עתה, לאור השכבה המנהיגה שעיקר מעייניה ל"הכניס לאשכנזים" ולעשות ה"היפך.", יש סיכוי שביירות תהיה יותר אירופאית מתל אביב. אין רצון ואין ענין ממשי להצעיד את מדינת ישראל למאה ה- 21, ישנה העדפה של חזרה לתרבות שבטית, סמכות של מנהיג ו-ויתור כמעט מודע על חברה ליבראלית. ראה שרת התחב"צ במלוא תפארתה.
שים לב לקישור, ולהגדרה המדויקת - מציאות מפולטרת

לפחות יש לנו תחתית להקיא בה.

יש חוק עזר מ 2008 בערך שאוסר על שתיית משקאות אלכוהוליים בתחתית. רמות השתיה בבריטניה גבוהות יחסית וכן, מדי פעם רואים קיא באיזו פינה. מצד שני - תחנות התחתית מפוקחות בטלוויזיה במעגל סגור ויש צוותי ניקיון.

הייתי על רכבות סופ"ש בינעירוניות לברייטון שהיו בהם נוסעים ששתו את הבירה הראשונה של הטיול כשהרכבת יצאה את תחנת ויקטוריה.

השאלה לגבי החברים אינה "אם" אלא לאן. למקום כמו קניון ברנט קרוס או לחברים / קרובים בפרבר הבא הצידה או לפאב כפרי בטבע מחוץ לעיר בהחלט שעדיף לנהוג ברכב הפרטי. למוקד עירוני צפוף כמו ברייטון עדיף להגיע ברכבת. להצגה או קניות בווסט אנד או שוק קמדן / שפארד'ס בוש עדיף לקחת את התחתית. עקרונית ככל שהנסיעה יותר "פנימה" כך עדיף לנסוע בתח"צ וככל שהיא יותר "החוצה" או "הצידה" כך הרכב הפרטי עדיף.
 
נערך לאחרונה ב:

יעיש התימני

Well-known member
לפחות יש לנו תחתית להקיא בה.

יש חוק עזר מ 2008 בערך שאוסר על שתיית משקאות אלכוהוליים בתחתית. רמות השתיה בבריטניה גבוהות יחסית וכן, מדי פעם רואים קיא באיזו פינה. מצד שני - תחנות התחתית מפוקחות בטלוויזיה במעגל סגור ויש צוותי ניקיון.

הייתי על רכבות סופ"ש בינעירוניות לברייטון שהיו בהם נוסעים ששתו את הבירה הראשונה של הטיול כשהרכבת יצאה את תחנת ויקטוריה.

השאלה לגבי החברים אינה "אם" אלא לאן. למקום כמו קניון ברנט קרוס או לחברים / קרובים בפרבר הבא הצידה או לפאב כפרי בטבע מחוץ לעיר בהחלט שעדיף לנהוג ברכב הפרטי. למוקד עירוני צפוף כמו ברייטון עדיף להגיע ברכבת. להצגה או קניות בווסט אנד או שוק קמדן / שפארד'ס בוש עדיף לקחת את התחתית. עקרונית ככל שהמסיעה יותר "פנימה" כך עדיף לנסוע בתח"צ וככל שהיא יותר "החוצה" או "הצידה" כך הרכב הפרטי עדיף.
ללבה של לונדון. משלמים חנייה, אנחנו משתתפים.
גיסי בנורבגיה נוסע רק ברכב פרטי. יש לו מכונית חשמלית קטנטונת שלא צריך לשלם עבור נסיעה בכביש הראשי.
יש לו מכונית גדולה בה הוא נעזר לטיולים ארוכים.
אנחנו אוהבים את התחב"צ שם. נוח, קל לקנות כרטיסים במערכת הדיגיטלית. הנהג עוצר בכל תחנה, בין אם יש ובין אם אין אנשים.
הנימוס, העזרה לנכים ולכסאותיהם, הלוואי על הנהג הישראלי.
האחרון, ממש הכריחו אותו, והוא קילל וגידף עת נאלץ, מסכנצ'יק להוריד את המדף המיוחד לכסאות גלגלים, ואח"כ להחזירו למקום.
 

Ccyclist

Well-known member
ללבה של לונדון. משלמים חנייה, אנחנו משתתפים.
גיסי בנורבגיה נוסע רק ברכב פרטי. יש לו מכונית חשמלית קטנטונת שלא צריך לשלם עבור נסיעה בכביש הראשי.
יש לו מכונית גדולה בה הוא נעזר לטיולים ארוכים.
אנחנו אוהבים את התחב"צ שם. נוח, קל לקנות כרטיסים במערכת הדיגיטלית. הנהג עוצר בכל תחנה, בין אם יש ובין אם אין אנשים.
הנימוס, העזרה לנכים ולכסאותיהם, הלוואי על הנהג הישראלי.
האחרון, ממש הכריחו אותו, והוא קילל וגידף עת נאלץ, מסכנצ'יק להוריד את המדף המיוחד לכסאות גלגלים, ואח"כ להחזירו למקום.

איפה בלב העיר? אגרת הגודש תקפה לא רק 07:00-18:00 ב'-ו' אלא גם 12:00-18:00 ש'-א'. רק לנהוג במרכז העיר בשעות האלו עולה £15 אם אין לך רכב חשמלי, או - משום שהזכרת כיסא גלגלים - תו כחול.

מצורפת טבלאת מחירי חניה בחניון באזור ראסל סקוור, בתוך כביש הטבעת אבל די בשולי המרכז (שתי תחנות מקובנט גארדן שהבאתי כדוגמה). המחירים בליש"ט, מזומן או אפליקציה. 2-3 שעות חנייה עולות £20.85 למי שאינו באפליקציה - זה בערך ₪100 !

כיסא גלגלים זה כמובן קייס שמצדיק שימוש ברכב פרטי ויש מנגנון שלם של התו הכחול, חניות נכים, וגם שירות הסעות Dial a Ride לנכים תושבי לונדון שאין ברשותם רכב ושאינם מסוגלים להתנייד בתח"צ רגילה. האוטובוסים מונגשים כבר 15 שנה בערך, אך התחתית אינה מונגשת במלואה אף שיש מאמצים להנגיש בדיעבד יותר ויותר תחנות וישנה גם מפת נגישות ייחודית של הרשת (אעלה בעריכה)

אזורים כמו קניון שפארדס בוש, נייטסברידג או קנסינגטון אמנם מרכזיים מספיק להיות באזור 1, אך אינם מרכזיים מספיק להיות באזור אגרת הגודש.

הנה מחירי החניון של "מספר 6" בסדרה הקלאסית "האסיר"
זה החניון בפארק ליין אליו הוא נוהג לפני הקאט לסט שבו הוא מתפטר. £25 ל 3 שעות !
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240608-135825_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240608-135825_Samsung Internet.jpg
    KB 374.2 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

יעיש התימני

Well-known member
איפה בלב העיר? אגרת הגודש תקפה לא רק 07:00-18:00 ב'-ו' אלא גם 12:00-18:00 ש'-א'. רק לנהוג במרכז העיר בשעות האלו עולה £15 אם אין לך רכב חשמלי, או - משום שהזכרת כיסא גלגלים - תו כחול.

מצורפת טבלאת מחירי חניה בחניון באזור ראסל סקוור, בתוך כביש הטבעת אבל די בשולי המרכז (שתי תחנות מקובנט גארדן שהבאתי כדוגמה). המחירים בליש"ט, מזומן או אפליקציה. 2-3 שעות חנייה עולות £20.85 למי שאינו באפליקציה - זה בערך ₪100 !

כיסא גלגלים זה כמובן קייס שמצדיק שימוש ברכב פרטי ויש מנגנון שלם של התו הכחול, חניות נכים, וגם שירות הסעות Dial a Ride לנכים תושבי לונדון שאין ברשותם רכב ושאינם מסוגלים להתנייד בתח"צ רגילה. האוטובוסים מונגשים כבר 15 שנה בערך, אך התחתית אינה מונגשת במלואה אף שיש מאמצים להנגיש בדיעבד יותר ויותר תחנות וישנה גם מפת נגישות ייחודית של הרשת (אעלה בעריכה)

אזורים כמו קניון שפארדס בוש, נייטסברידג או קנסינגטון אמנם מרכזיים מספיק להיות באזור 1, אך אינם מרכזיים מספיק להיות באזור אגרת הגודש.

הנה מחירי החניון של "מספר 6" בסדרה הקלאסית "האסיר"
זה החניון בפארק ליין אליו הוא נוהג לפני הקאט לסט שבו הוא מתפטר. £25 ל 3 שעות !
תודה על המידע.
עכשיו אני יודע כמה אני משלם. בחיי שלא התעניינתי. ככה הם. הם עצמם גרים בלונדון.
אני כשהייתי בלונדון, כמה וכמה ימים נעזרתי אך ורק בטיוב. הגעתי לכל מקום שרציתי להגיע ללא קשיים מיוחדים.
תודה לך על הסבלנות שלך.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על המידע.
עכשיו אני יודע כמה אני משלם. בחיי שלא התעניינתי. ככה הם. הם עצמם גרים בלונדון.
אני כשהייתי בלונדון, כמה וכמה ימים נעזרתי אך ורק בטיוב. הגעתי לכל מקום שרציתי להגיע ללא קשיים מיוחדים.
תודה לך על הסבלנות שלך.

קודם כל שאלה על רמפת כיסא הגלגלים שהזכרת - האם זה היה באופן כללי, או בהקשר של מי שנוסעים איתך? אני יכול להרחיב על תחום ההנגשה אם זה רלבנטי.

אני משלם רק £8.50 ליום שלם על חניה בקניון ווסטפילד בשפארד'ס בוש כנקודת גישה לעיר ועובר שם לתחתית. לצערי תדירות הרכבת הארצית שלי לא חזרה להיות מה שהיתה לפני הוירוס, וזה יוצא לי יותר זול מהרכבת כי יש לי רכב חשמלי. אני צריך לעשות אולי 10 דקות של נהיגה עירונית לפני החניון, אין לי כוונה לנהוג ממש למרכז העיר ולכן לא רשמתי את הרכב עם מס הגודש כדי לקבל מס אפס.
 

יעיש התימני

Well-known member
קודם כל שאלה על רמפת כיסא הגלגלים שהזכרת - האם זה היה באופן כללי, או בהקשר של מי שנוסעים איתך? אני יכול להרחיב על תחום ההנגשה אם זה רלבנטי.

אני משלם רק £8.50 ליום שלם על חניה בקניון ווסטפילד בשפארד'ס בוש כנקודת גישה לעיר ועובר שם לתחתית. לצערי תדירות הרכבת הארצית שלי לא חזרה להיות מה שהיתה לפני הוירוס, וזה יוצא לי יותר זול מהרכבת כי יש לי רכב חשמלי. אני צריך לעשות אולי 10 דקות של נהיגה עירונית לפני החניון, אין לי כוונה לנהוג ממש למרכז העיר ולכן לא רשמתי את הרכב עם מס הגודש כדי לקבל מס אפס.
גם הם, נוהגים לחניון ליד הכניסה לטיוב ומשם ממשיכים הלאה, בימי שבוע רגילים.
 

Ccyclist

Well-known member
גם הם, נוהגים לחניון ליד הכניסה לטיוב ומשם ממשיכים הלאה, בימי שבוע רגילים.

להקפצה אי ממש לחנות במספר המקומות המצומצם יחסית תמורת מחיר גבוה ? בתחנות פרבריות רבות יש חניונים, אך הם מוגבלים לשטחים של מסילות מטען לשעבר (בענפים פרבריים רבים התחתית השתלטה על קווי רכבת פרבריים)
 

ערןל1

Active member
עיריית גבעתיים קיימה ערב זום פתוח לתושבים בעקבות תוכניות גרנדיוזיות לשינוי מרכז העיר, כלומר - כיכר נוגה והרבעים הסובבים אותה.
מתברר שהעירייה בטוחה לגמרי שהתחב"צ בדמות הרק"ל ותחנת הרק"ל בכיכר נוגה תשחרר את העיר מתחבורה פרטית, ממנה סובלת גבעתיים בשנים האחרונות, בהיעדר אפשרויות חנייה סבירות, בשל תחב"צ גרוע במיוחד, במיוחד בשעות הלחץ.
אחת השאלות שעלתה בפגישה - מה עם חנייה פרטית?
הרי ברור לנו, שהרק"ל לא תסע בשבת, איפה נחנה את המכונית ואיך נשתמש בה בסופ"ש?
מכונית בסופ"ש היא דגם אירופאי מוכר, של המוני בני אדם הנעזרים בשירותי תחב"צ מעולים, ובסופי שבוע בוחרים להשתמש ברכבם.
אהה, לא היתה תשובה.
המדהים הוא:
העירייה נערכת לקראת דוב שטרם ניצוד!
יש מספר סיבות אפשריות לעודד תחבורה ציבורית:
1) מתן שירות.
2) הפחתת נסועה של רכב פרטי.
3) הפחתת מספר המכוניות.

מהרבה בחינות מכוניות בחניה לא מזיקות כך שיש הגיון לא לרצות להפחית אותם אבל אם כן רוצים להפחית אותם צריך אלטרנטיבה אמינה וזמינה.

לפי דעתי אתה צודק, עיריית גבעתיים צריכה לספק יותר חניות.

חוץ מזה היא יכולה,אם היא רוצה, לפעול להורדת הנסועה של רכב פרטי.
 

יעיש התימני

Well-known member
יש מספר סיבות אפשריות לעודד תחבורה ציבורית:
1) מתן שירות.
2) הפחתת נסועה של רכב פרטי.
3) הפחתת מספר המכוניות.

מהרבה בחינות מכוניות בחניה לא מזיקות כך שיש הגיון לא לרצות להפחית אותם אבל אם כן רוצים להפחית אותם צריך אלטרנטיבה אמינה וזמינה.

לפי דעתי אתה צודק, עיריית גבעתיים צריכה לספק יותר חניות.

חוץ מזה היא יכולה,אם היא רוצה, לפעול להורדת הנסועה של רכב פרטי.
אולי היא יכולה לפעול להפחתת רכב פרטי, דא עקא - העיר מפוקקת בשעות הבוקר, בשעות הערב, חניה היא רק לאחר כמה וכמה סיבובים, במיוחד ברחובות הקרובים לכצנלסון שהפך לרחוב הבארים והמסעדות ובתי נקפה.
 

Ccyclist

Well-known member
יש מספר סיבות אפשריות לעודד תחבורה ציבורית:
1) מתן שירות.
2) הפחתת נסועה של רכב פרטי.
3) הפחתת מספר המכוניות.

מהרבה בחינות מכוניות בחניה לא מזיקות כך שיש הגיון לא לרצות להפחית אותם אבל אם כן רוצים להפחית אותם צריך אלטרנטיבה אמינה וזמינה.

לפי דעתי אתה צודק, עיריית גבעתיים צריכה לספק יותר חניות.

חוץ מזה היא יכולה,אם היא רוצה, לפעול להורדת הנסועה של רכב פרטי.

הבעיה שישראל כבר בנויה, ובבניה ישראלית קלאסית האילתור של חנייה בקומת העמודים לא תוכנן מראש עם גישה סדירה - ולעיתים אינו אפשרי בדיעבד.

אישית הייתי צריך להתמודד עם חונה שגנבה למארחיי את מקום החניה שלהם משום שהיא ראתה חנייה שלא בשימוש. מצב החניה הוא כזה שמקום חניה שאינו בשימוש לא נשאר ריק.

עיריות לא יכולות ליצור חניה יש מאין.

בספרד למשל - הנורמה היא למקם חניונים בקומת המרתף של רצפי בניינים משותפים. זה מאפשר למקבץ הבניינים לשמור על שטחים פתוחים משותפים (פרטיים לבניינים) כולל בריכות שחייה לתושבי המקבץ.

בעיירות חוף מסויימות, כפרי "פואבלו בלאנקו" הרריים וכן במרכזי ערים היסטוריות ישנם אזורי מדרחוב נרחבים ללא תנועה בלתי מורשית בסימטאות הצרות, והתושבים והמבקרים הלא-תל"ציים חונים בחניון תת קרקעי מסודר.

במקביל ישנה תחבורה ציבורית, בערים כמו מאלאגה וגרנאדה נפתחו מערכות מטרו-רק"ל חדשות בעשור האחרון.

בשכונה ישראלית חדשה יחסית כמו רמת פרס בחיפה העדיפו להקיף את הבניינים במגרשי חניה במקום ללכת על אופציה של חניונים מסודרים מתחת לבניינים. יתכן שזה זול ו"יעיל" אבל בסוף במקום גינות ושטחים פתוחים - התושבים גרים במגרש חניה אחד גדול.

תוכניות כמו תמ"א 38 שעומדת להגיע לסופה היתה על בסיס פרטי לתושבי הבניינים. אני מניח שתוכניות הפינוי בינוי הגדולות יותר מצמצמות את תקני החניה לדירה ולא כוללות חניונים ציבוריים למבקרים.

אי אפשר לתכנן צימצום חניות ברחוב "כמו באירופה" מבלי להבין איך האירופאים הצליחו לצמצם את הצורך בחניה ברחוב. תח"צ שאפשר להסתמך עליה 7 ימים בשבוע כולל לצרכי הפנאי היא חלק חשוב מארגז הכלים שמאפשר תיכנון אירופאי.

אגב - בפייסבוק יש גל נוראי של מפות ממרכזי ערים אמריקאיות שהוחרבו לטובת מגרשי חניה. ברבות מהדוגמאות בין חצי לשני שליש משטח מרכז העיר הפך לחניונים ונותר רק רבע מהשטח הבנוי שהיה בהן בתחילת המאה ה20. זה הצד השני של הבחירה בין חניה לתחבורה.
 
נערך לאחרונה ב:
הבעיה שישראל כבר בנויה, ובבניה ישראלית קלאסית האילתור של חנייה בקומת העמודים לא תוכנן מראש עם גישה סדירה - ולעיתים אינו אפשרי בדיעבד.

אישית הייתי צריך להתמודד עם חונה שגנבה למארחיי את מקום החניה שלהם משום שהיא ראתה חנייה שלא בשימוש. מצב החניה הוא כזה שמקום חניה שאינו בשימוש לא נשאר ריק.

עיריות לא יכולות ליצור חניה יש מאין.

בספרד למשל - הנורמה היא למקם חניונים בקומת המרתף של רצפי בניינים משותפים. זה מאפשר למקבץ הבניינים לשמור על שטחים פתוחים משותפים (פרטיים לבניינים) כולל בריכות שחייה לתושבי המקבץ.

בעיירות חוף מסויימות, כפרי "פואבלו בלאנקו" הרריים וכן במרכזי ערים היסטוריות ישנם אזורי מדרחוב נרחבים ללא תנועה בלתי מורשית בסימטאות הצרות, והתושבים והמבקרים הלא-תל"ציים חונים בחניון תת קרקעי מסודר.

במקביל ישנה תחבורה ציבורית, בערים כמו מאלאגה וגרנאדה נפתחו מערכות מטרו-רק"ל חדשות בעשור האחרון.

בשכונה ישראלית חדשה יחסית כמו רמת פרס בחיפה העדיפו להקיף את הבניינים במגרשי חניה במקום ללכת על אופציה של חניונים מסודרים מתחת לבניינים. יתכן שזה זול ו"יעיל" אבל בסוף במקום גינות ושטחים פתוחים - התושבים גרים במגרש חניה אחד גדול.

תוכניות כמו תמ"א 38 שעומדת להגיע לסופה היתה על בסיס פרטי לתושבי הבניינים. אני מניח שתוכניות הפינוי בינוי הגדולות יותר מצמצמות את תקני החניה לדירה ולא כוללות חניונים ציבוריים למבקרים.

אי אפשר לתכנן צימצום חניות ברחוב "כמו באירופה" מבלי להבין איך האירופאים הצליחו לצמצם את הצורך בחניה ברחוב. תח"צ שאפשר להסתמך עליה 7 ימים בשבוע כולל לצרכי הפנאי היא חלק חשוב מארגז הכלים שמאפשר תיכנון אירופאי.

אגב - בפייסבוק יש גל נוראי של מפות ממרכזי ערים אמריקאיות שהוחרבו לטובת מגרשי חניה. ברבות מהדוגמאות בין חצי לשני שליש משטח מרכז העיר הפך לחניונים ונותר רק רבע מהשטח הבנוי שהיה בהן בתחילת המאה ה20. זה הצד השני של הבחירה בען חניה לתחבורה.
אתה בעצם אומר שאי אפשר להחזיק את המקל משני קצותיו.
 

ערןל1

Active member
הבעיה שישראל כבר בנויה, ובבניה ישראלית קלאסית האילתור של חנייה בקומת העמודים לא תוכנן מראש עם גישה סדירה - ולעיתים אינו אפשרי בדיעבד.

אישית הייתי צריך להתמודד עם חונה שגנבה למארחיי את מקום החניה שלהם משום שהיא ראתה חנייה שלא בשימוש. מצב החניה הוא כזה שמקום חניה שאינו בשימוש לא נשאר ריק.

עיריות לא יכולות ליצור חניה יש מאין.

בספרד למשל - הנורמה היא למקם חניונים בקומת המרתף של רצפי בניינים משותפים. זה מאפשר למקבץ הבניינים לשמור על שטחים פתוחים משותפים (פרטיים לבניינים) כולל בריכות שחייה לתושבי המקבץ.

בעיירות חוף מסויימות, כפרי "פואבלו בלאנקו" הרריים וכן במרכזי ערים היסטוריות ישנם אזורי מדרחוב נרחבים ללא תנועה בלתי מורשית בסימטאות הצרות, והתושבים והמבקרים הלא-תל"ציים חונים בחניון תת קרקעי מסודר.

במקביל ישנה תחבורה ציבורית, בערים כמו מאלאגה וגרנאדה נפתחו מערכות מטרו-רק"ל חדשות בעשור האחרון.

בשכונה ישראלית חדשה יחסית כמו רמת פרס בחיפה העדיפו להקיף את הבניינים במגרשי חניה במקום ללכת על אופציה של חניונים מסודרים מתחת לבניינים. יתכן שזה זול ו"יעיל" אבל בסוף במקום גינות ושטחים פתוחים - התושבים גרים במגרש חניה אחד גדול.

תוכניות כמו תמ"א 38 שעומדת להגיע לסופה היתה על בסיס פרטי לתושבי הבניינים. אני מניח שתוכניות הפינוי בינוי הגדולות יותר מצמצמות את תקני החניה לדירה ולא כוללות חניונים ציבוריים למבקרים.

אי אפשר לתכנן צימצום חניות ברחוב "כמו באירופה" מבלי להבין איך האירופאים הצליחו לצמצם את הצורך בחניה ברחוב. תח"צ שאפשר להסתמך עליה 7 ימים בשבוע כולל לצרכי הפנאי היא חלק חשוב מארגז הכלים שמאפשר תיכנון אירופאי.

אגב - בפייסבוק יש גל נוראי של מפות ממרכזי ערים אמריקאיות שהוחרבו לטובת מגרשי חניה. ברבות מהדוגמאות בין חצי לשני שליש משטח מרכז העיר הפך לחניונים ונותר רק רבע מהשטח הבנוי שהיה בהן בתחילת המאה ה20. זה הצד השני של הבחירה בין חניה לתחבורה.
1)על פי האתר הזה ב היו ב2023 170 אלף דירות בבניה.

2)כל הדיון התחיל מזה שלעיריית גבעתיים יש "תכניות גרנדוזיות" לשינוי מרכז העיר כך ששום דבר לא סגור.
 

yair480

Active member
במידה ועיריות יסדרו יותר חניות לרכבים שיתופיים .
אנשים שצריכים רכב פעם-3 פעמים בשבוע יוכלו סמוך על השירות הזה.
התירוץ שצריך להחזיק רכב רק לסופ"שים הוא לא נכון בגלל שיש כיום מספר חברות רכב שיתופי שעונים על הצורך לרכב למספר מועט של נסיעות.
האם בעיר שלך העירייה משתפת פעולה עם החברות אני לא יודע אבל היכן שיש שיתוף פעולה מצד העירייה אפשר לראות שיש רכבים שיתופיים.
והלוואי שיהיו יותר רכבים שיתופיים שזמינים במודל של A ל B ואז מי שצריך רכב רק לכיוון אחד ידע שהוא מכוסה.
 
למעלה