עיריית גבעתיים

ערןל1

Active member
במידה ועיריות יסדרו יותר חניות לרכבים שיתופיים .
אנשים שצריכים רכב פעם-3 פעמים בשבוע יוכלו סמוך על השירות הזה.
התירוץ שצריך להחזיק רכב רק לסופ"שים הוא לא נכון בגלל שיש כיום מספר חברות רכב שיתופי שעונים על הצורך לרכב למספר מועט של נסיעות.
האם בעיר שלך העירייה משתפת פעולה עם החברות אני לא יודע אבל היכן שיש שיתוף פעולה מצד העירייה אפשר לראות שיש רכבים שיתופיים.
והלוואי שיהיו יותר רכבים שיתופיים שזמינים במודל של A ל B ואז מי שצריך רכב רק לכיוון אחד ידע שהוא מכוסה.
אם בסופי שבוע כולם יסעו ברכבים שיתופיים תצטרף חניות כמספר הדיירים, ואת זה אין לך.
 
אם בסופי שבוע כולם יסעו ברכבים שיתופיים תצטרף חניות כמספר הדיירים, ואת זה אין לך.
ברור שלא :) זה בדיוק הרעיון של הרכב השיתופי, אתה תרצה אותו ל3 שעות בשישי בלילה, כאשר השכן יקח בשבת בבוקר, והמשפחה הדתית תקח אותו במוצש...
 

Ccyclist

Well-known member
ברור שלא :) זה בדיוק הרעיון של הרכב השיתופי, אתה תרצה אותו ל3 שעות בשישי בלילה, כאשר השכן יקח בשבת בבוקר, והמשפחה הדתית תקח אותו במוצש...

בפעם היחידה ששקלתי להשתמש ברכב שיתופי - הרכב הקרוב היה 3 קילומטר ממקום שהותי בלונדון, ללא קישור תח"צי ישיר אלא במרחק 2 אוטובוסים.

בסוף לקחתי אוטובוס לתחתית, את התחתית לבנק, את ה DLR לאנשהו באיסט אנד, רכבת פרברית חצי שעתית בגלל תדירות יום א' לשולי אזור 6, אוטובוס מקומי של TFL - ובסוף הגעתי ראשון כי יצאתי מראש. כל מי שבאו ברכב נתקעו בפקק ענק בסופו המזרחי של הכביש הצפון מעגלי לפני החיבור לכביש ה A13.

מזל שלא היה רכב שיתופי לנהוג בו לפקקים האלו, אלא תחבורה ציבורית של יום א'.
 

ערןל1

Active member
ברור שלא :) זה בדיוק הרעיון של הרכב השיתופי, אתה תרצה אותו ל3 שעות בשישי בלילה, כאשר השכן יקח בשבת בבוקר, והמשפחה הדתית תקח אותו במוצש...
אז שליש ממספר התושבים, זה עדיין הרבה.

מעבר לזה לא קראתי את הדוחות של החברות אבל אני מניח שהן מתבססות על שימוש תדיר. מכוניות שמשמשות רק לסוף שבוע יעלו יותר (כשגם כרגע המחיר לא זול).
 

Ccyclist

Well-known member
במידה ועיריות יסדרו יותר חניות לרכבים שיתופיים .
אנשים שצריכים רכב פעם-3 פעמים בשבוע יוכלו סמוך על השירות הזה.
התירוץ שצריך להחזיק רכב רק לסופ"שים הוא לא נכון בגלל שיש כיום מספר חברות רכב שיתופי שעונים על הצורך לרכב למספר מועט של נסיעות.
האם בעיר שלך העירייה משתפת פעולה עם החברות אני לא יודע אבל היכן שיש שיתוף פעולה מצד העירייה אפשר לראות שיש רכבים שיתופיים.
והלוואי שיהיו יותר רכבים שיתופיים שזמינים במודל של A ל B ואז מי שצריך רכב רק לכיוון אחד ידע שהוא מכוסה.

רכבים שיתופיים אינם פתרון לכל הציבור כי לא כולם נוהגים.

ממה שראיתי בתחום הרכבים השיתופיים - הכיסוי מאד דק. רכב פה - רכב שם. זה לא כמו אופניים שיתופיות שיש מתקן עם לפחות עשרה זוגות אופניים. זה לא מענה לצורך של הסעת המונים.

הנה הדגמה אולטימטיבית של תח"צ עירונית:
115 B402
רחוב חד סיטרי של נתיב אחד בלי אוטובוסים, מדרחוב, אבל בבניין תחנת הרכבת התחתית שבפינה עוצרות 60 רכבות תחתיות כל שעה, קיבולת של 800 נוסעים כל אחת. 7 ימים בשבוע, 6 בבוקר עד טיפה אחרי חצות רוב ימי השבוע, תיגבור של הפעלה בלילות שבין שישי לשבת ובין שבת לראשון. כמו ברבור ששוחה בשקט על פני האגם - התחנה והרכבות שעוברות בה הן הרגליים שחותרת במרץ כדי לאפשר לאזור מסחר ופנאי לשגשג. בשנת 2019 השתמשו בתחנה 16,500,000 נוסעים, 3 מיליון יותר מאשר בתל אביב סבידור מרכז שנוסעים בה לפי וויקיפדיה כ 13,500,000 נוסעים בשנה. חלקי 365 זה 45,342 נוסעים ליום. זה אזור קניות , תאטראות והאופרה המלכותית (בית האופרה מהסרט גבירתי הנאווה) - אנשים רבים מגיעים לאזור לשהות בו כמה שעות כולל ארוחה במסעדה אחרי ההצגה. אם היית רוצה לבנות חניון לרכב שיתופי עבור מאסת נוסעים כזו - היית צריך להחרים את כיכר בניין השוק הראשי של האזור, כיום כיכר מדרחוב ללא גישת רכב. אציין גם שבמונחים של מרכז לונדון זו תחנה חלשה יחסית - קו בודד, גישה במעליות בלבד, 350 מטר ממנה תחנת לסטר סקוור הסיעה 35,000,000 נוסעים ב 2018.


הרכב הפרטי הוא פתרון טוב בפרברים, לא אלטרנטיבה להסעת המונים במרכזי הערים.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
במידה ועיריות יסדרו יותר חניות לרכבים שיתופיים .
אנשים שצריכים רכב פעם-3 פעמים בשבוע יוכלו סמוך על השירות הזה.
התירוץ שצריך להחזיק רכב רק לסופ"שים הוא לא נכון בגלל שיש כיום מספר חברות רכב שיתופי שעונים על הצורך לרכב למספר מועט של נסיעות.
האם בעיר שלך העירייה משתפת פעולה עם החברות אני לא יודע אבל היכן שיש שיתוף פעולה מצד העירייה אפשר לראות שיש רכבים שיתופיים.
והלוואי שיהיו יותר רכבים שיתופיים שזמינים במודל של A ל B ואז מי שצריך רכב רק לכיוון אחד ידע שהוא מכוסה.
כל עניין הרכבים השיתופיים הוא פרדוקס הביצה והתרנגולת.
כשכל כך הרבה תושבים מחזיקים רכב, יש פחות משתמשים ברכבים שיתופיים, וכשיש פחות משתמשים - פחות משתלם לחברות לקנות עוד כלי רכב לפריסה רחבה יותר, במיוחד לא במודל A to B, שהוא יקר לתפעול.
ואז נהגים קונים רכב ולא מנסים רכבים שיתופיים.
עירייה שמקצה מקומות חניה יעודיים זה עוזר קצת, אבל לא מספיק
 

Ccyclist

Well-known member
כל עניין הרכבים השיתופיים הוא פרדוקס הביצה והתרנגולת.
כשכל כך הרבה תושבים מחזיקים רכב, יש פחות משתמשים ברכבים שיתופיים, וכשיש פחות משתמשים - פחות משתלם לחברות לקנות עוד כלי רכב לפריסה רחבה יותר, במיוחד לא במודל A to B, שהוא יקר לתפעול.
ואז נהגים קונים רכב ולא מנסים רכבים שיתופיים.
עירייה שמקצה מקומות חניה יעודיים זה עוזר קצת, אבל לא מספיק

תחום השכרת הרכב דווקא מצליח, אולי כי בטווח הקצר זה דומה יותר לרכב פרטי לשבוע-שבועיים ופחות לכלי שיתופי לנסיעה פה - נסיעה שם. ההצלחה הגדולה ביותר של התחום היא בשדות תעופה שם תמיד יש מספר סוכנויות השכרה. בספרד ובבריטניה ראיתי מקומות שיש סוכנויות השכרת רכב בתחנות רכבת בינעירוניות, כך שיש אנשים שבמקום לנהוג שעות ברכב פרטי - בוחרים לקחת רכבת ולשכור רכב לנסיעות מקומיות ביעדם.

אתה צודק שרמת הכיסוי היא נקודת תורפה של הרכב השיתופי, אבל יש שוק נרחב בתחום די דומה - שאולי היה עדיף להרחיב אותו לתחום השיתופי.
 
למעלה