במידה ועיריות יסדרו יותר חניות לרכבים שיתופיים .
אנשים שצריכים רכב פעם-3 פעמים בשבוע יוכלו סמוך על השירות הזה.
התירוץ שצריך להחזיק רכב רק לסופ"שים הוא לא נכון בגלל שיש כיום מספר חברות רכב שיתופי שעונים על הצורך לרכב למספר מועט של נסיעות.
האם בעיר שלך העירייה משתפת פעולה עם החברות אני לא יודע אבל היכן שיש שיתוף פעולה מצד העירייה אפשר לראות שיש רכבים שיתופיים.
והלוואי שיהיו יותר רכבים שיתופיים שזמינים במודל של A ל B ואז מי שצריך רכב רק לכיוון אחד ידע שהוא מכוסה.
רכבים שיתופיים אינם פתרון לכל הציבור כי לא כולם נוהגים.
ממה שראיתי בתחום הרכבים השיתופיים - הכיסוי מאד דק. רכב פה - רכב שם. זה לא כמו אופניים שיתופיות שיש מתקן עם לפחות עשרה זוגות אופניים. זה לא מענה לצורך של הסעת המונים.
הנה הדגמה אולטימטיבית של תח"צ עירונית:
115 B402
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
maps.app.goo.gl
רחוב חד סיטרי של נתיב אחד בלי אוטובוסים, מדרחוב, אבל בבניין תחנת הרכבת התחתית שבפינה עוצרות 60 רכבות תחתיות כל שעה, קיבולת של 800 נוסעים כל אחת. 7 ימים בשבוע, 6 בבוקר עד טיפה אחרי חצות רוב ימי השבוע, תיגבור של הפעלה בלילות שבין שישי לשבת ובין שבת לראשון. כמו ברבור ששוחה בשקט על פני האגם - התחנה והרכבות שעוברות בה הן הרגליים שחותרת במרץ כדי לאפשר לאזור מסחר ופנאי לשגשג. בשנת 2019 השתמשו בתחנה 16,500,000 נוסעים, 3 מיליון יותר מאשר בתל אביב סבידור מרכז שנוסעים בה לפי וויקיפדיה כ 13,500,000 נוסעים בשנה. חלקי 365 זה 45,342 נוסעים ליום. זה אזור קניות , תאטראות והאופרה המלכותית (בית האופרה מהסרט גבירתי הנאווה) - אנשים רבים מגיעים לאזור לשהות בו כמה שעות כולל ארוחה במסעדה אחרי ההצגה. אם היית רוצה לבנות חניון לרכב שיתופי עבור מאסת נוסעים כזו - היית צריך להחרים את כיכר בניין השוק הראשי של האזור, כיום כיכר מדרחוב ללא גישת רכב. אציין גם שבמונחים של מרכז לונדון זו תחנה חלשה יחסית - קו בודד, גישה במעליות בלבד, 350 מטר ממנה תחנת לסטר סקוור הסיעה 35,000,000 נוסעים ב 2018.
הרכב הפרטי הוא פתרון טוב בפרברים, לא אלטרנטיבה להסעת המונים במרכזי הערים.