עירית לינור חשפה את הבורות של שופטי בג"ץ ביהדות

Harrington

Well-known member
מנהל
תפילה בהפרדה היתה כנראה נהוגה כבר בבית המקדש השני. אין עדויות לגבי זה הראשון.
משחרבו - הונהגה בבתי-כנסת.
טוב ויפה.
איש אינו מתערב בנעשה בבתי-כנסת.
שונה הדבר כשמדובר מחוצה לו, ברשות הרבים...אלא שהערלים אינם תופשים זאת...
בית כנסת = מקום תפילה.
תפילה ברשות הרבים = מקום תפילה.

ככה פשוט.

הבעיה ב"חוסר תפיסה" של מאן דהוא בסיפור הזה הוא, שציבור התוקפים לא מבין שהוא תוקף לחינם. תוקף משהו שכלל לא קיים. הוא מבקש כביכול, מתוך התנשאות מובנית באישיותו ותרבותו, לתקוף הדרת נשים. דא עקא שאין פה שום הדרת נשים כמובן, אלא קבוצת נשים שמעוניינת ומעדיפה להתפלל בהפרדה (מה גם שכמובן יש הדרת גברים בהפרדה הזאת בדיוק כמו שיש בה הדרת נשים). על כך יאמרו התוקפים, שאותן נשים אומללות שוכנעו שזה טוב להן על-ידי רבנים רשעים ורעים, כך שעדיין מדובר בכפיה. הם פשוט, מתוך בורותם המחרידה, כלל לא מבינים את הסיטואציה או במילותיך: "אינם תופשים זאת".
 

Harrington

Well-known member
מנהל
למה? - ככה! גאון של מיצי מיצי.
האמת שכך נקבע כבר לפני עשרות שנים (למשל בעניין הכותל) :). אבל זה בסדר. בהיעדר אפשרות להתמודד תמיד אפשר לתקוף אישית. ללא ספק, איש בעולם בכל רחבי המרשתת לא חשב עד היום על השיטה המתוחכמת הזאת, כך שיש מצב שתצליח להתחמק מזיהוי וגילוי :cool:.
 

The Real Big Joe

Well-known member
תודה על אישור דברי (ובחייאת ג'ו יקר, סיים כבר את קורס הבנת הנקרא הזה. באמת שההבכה העצמית שלך כבר מזמן לא נעימה).
אתה דביל שלא יאמן. אם רשות הרבים היא בית כנסת בהגדר - לא צריך להכריז עליה.
ואם לא - אז רק הרשות המוסמכת רשאית להכריז.
כך או אחרת הפרפורים וההתפתלות לא מצילים אותך מלהראות מגוחך כמו תמיד.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה דביל שלא יאמן.
באמת לא ייאמן? כאילו, אתה טוען כך בכל תגובה שלך אלי כמעט ללא יוצא מן הכלל, כבר כשנה. אני מצטער, אבל אם עד היום לא שכנעת את עצמך ברמת הדביליות שלי ועדיין אינך מאמין בה, כנראה שיש לך בעיה עם הטיעון הזה :).
אגב אני מעולם לא חלקתי עליו כפי שאתה בוודאי זוכר :). ההיפך הוא הנכון. אני לגמרי מסכים שבשביל לנסות שוב ושוב להתייחס עניינית לדבריך על אף שאין סיכוי שתרים את הכפפה ותשיב לי 'כגמולי' עד כדי דיון ענייני ר"ל, צריך להיות דביל לא קטן. אולם דביל "שלא יאמן"? זה רק לקטני האמונה שבינינו :).
אם רשות הרבים היא בית כנסת בהגדר - לא צריך להכריז עליה.
אני אמרתי מקום תפילה, אבל תרגיש חופשי לעוות ולסלף קצת. אמנם הלכתי צעד נוסף והגדרתי מקום תפילה כבית כנסת. זו אכן דעתי. אגב סתם להשכלה כללית, זה שמאן דהוא שם שלט באיזשהו מקום לא נחשב בדיוק "הכרזה" על-ידי גורם מוסמך. אבל לא משנה. אני זורם איתך. זה פשוט בדיוק מה שאמרתי גם בעצמי למעלה :). אלא שלא השכלת להבין זאת והמשכת לעוד סבב דבילי של דביליות מוגזמת משום מה. בכך, ואני יודע שלא שמת לב לכך כנראה, מה לעשות שאישרת אחד לאחד את דברי לפני כן, גם ביחס למקום תפילה כלשהו ברשות הרבים וגם ביחס לכותל.
ואם לא - אז רק הרשות המוסמכת רשאית להכריז.
לא ממש רלוונטי לעניין לתפילה חד-פעמית, אתה לא חושב?
כך או אחרת הפרפורים וההתפתלות לא מצילים אותך מלהראות מגוחך כמו תמיד.
ברוך ה' על כך. לא הייתי רוצה להיראות שונה מ"כמו תמיד" :). אוהב שקוראי נהנים ומתרשמים מהעקביות שבעמדותי. כך גם במקרה הזה אגב, כאשר על אף כל נסיונות ההשמצה שלך בכל תגובה, כל מילה שכתבתי בכל תגובותי למעלה נכונה ומדויקת ולא רק שמשקפת נאמנה את עמדותי, אלא אף את המציאות בשטח (כפי שב"דבילויות שלא תיאמן" הוכחת בעצמך זמן קצר לאחר מכן ;-)).

בזאת יקירי, נלענ"ד שמיצינו.
אומר שוב מה שאמרתי לך כבר כמה פעמים ביממה האחרונה. אני לגמרי מודע לכך שאתה באמת ובתמים משוכנע שאתה מציג את הדביליות שלי (כהגדרתך) קבל עם ועולם. אולם מעבר לכך שזה: א' לא מעניין אותי כהוא זה וב' לא נכון לעניות דעתי, זה לא באמת משנה לתוכן המהותי של הדיון (לא יותר אם אתה מכיר, אבל בדיונים יש בדרך כלל גם דבר כזה, תוכן מהותי). לי הוא זה שחשוב, אותו תוכן מהותי. כן, זה שאתה בקושי מתייחס אליו ורק מעניק לו ציונים. זה בדיוק :).
משזה המצב ומשברור שה'דיון' הזה כבר לא יעלה מעלה מעלה כפי שהייתי רוצה, אלא לכל היותר ידרדר עוד קצת, ומפאת כבוד האכסניה הנכבדה בה אנו מתארחים, כאמור, נלענ"ד שעדיף לסיים כאן. זאת מעבר לתחושה המאוד לא נעימה שהדיון הזה מביך אותך, גם אם אינך קולט זאת, בכל תגובה ותגובה נוספת (שלך, לא שלי. אני רק השליח שמצביע על הדברים).

אז חביבי,
תודה על רצונך להמשיך ולבדר את הקוראים, אבל מיצינו.
 

The Real Big Joe

Well-known member
כאמור, תדהמתך מלמדת על חוסר האמון שלך באבחנותיך של עצמך.
נכון. כי קשה להאמין שאתה כל כך דביל. לכן כאדם סביר חשבתי שאתה קצת דביל, אבל אתה מוכיח שאתה נורא דביל.
מעוניין להמשיך את קו ההנמקה הזה?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
נכון. כי קשה להאמין שאתה כל כך דביל.
וכך חזרנו להתחלה :).
נזכיר, כתבת זאת כבר. השבתי לך על כך, שבמצב בו אתה פותח כל פוסט פלוס מינוס עם האמירה הזאת או משהו בסגנון וכך כבר במשך כמה שנים, אם עד היום לא הפנמת את רמת הדביליות, יש לך בעיה רצינית עם ההגדרות של עצמך.

שנחזור כעת על הכל שוב כדי להגיע לאותה מסקנה? כאילו, לא שאכפת לי כן. בכיף שורף עליך את זמני ואני לגמרי מבין שאתה זקוק למישהו שישחק איתך. אבל אל תתפלא אם בסוף אתפלא שאני יוצא הדביל פה בין שנינו ;-).
לכן כאדם סביר חשבתי שאתה קצת דביל, אבל אתה מוכיח שאתה נורא דביל.
כן. כך כתבת כבר כ88 פעמים בשנתיים האחרונות. אין לי מה להוסיף על דברי בתחילת תגובה זו (שהם אותם דברים שהגבתי לך מקודם על אותם דברים)
מעוניין להמשיך את קו ההנמקה הזה?
אני? כאמור, בכיף. חלק מהמצווה שעל היהודי הנורמטיבי לקיים. כל עוד אתה זקוק לי, נכון לשעה זו אני לשירותך. לגמרי בכיף יקירי :).
אגב "קו הנמקה" זאת המצאה חביבה :). אני בשום מקום לא נימקתי מאומה. רק זרמתי עם טענתך שאני דביל ברמה שאינך מאמין, דביל ברמה גדולה מאוד, דביל ברמה ש, אהה, לא ייאמן עד כמה היא גדולה, דביל ברמה שגדול כמה שזה לא ייאמן, ועוד כהנה וכהנה הגדרות שלך. הלזה ייקרא "קו הנמקה" תאמר ותגיד לי? כי בעברית זה משהו אחר לגמרי (די דבילי אם נודה על האמת B-)).

בקיצור, מבחינתי כאמור, לשיקולך. אפשר להכריז עכשיו על מיצוי ואפשר להמשיך עוד כמה סבבים דביליים. אני לגמרי זורם וכאמור, לשירותך עד שהגננת תחזור. רק תעדכן מה רצונך וכבודך ייעשה.
רק בחייאת זומזום, אל תקרא לעצמך עוד פעם "אדם סביר". יש גבול למה ששרירי הצחוק שלי יכולים לספוג ביום אחד... מוכן אמנם לשחק איתך, אבל לא אכאיב לעצמי כדי לעשות זאת. תודה מראש.
 
למעלה