עכשיו אני באמת צריכה אתכם

1סימה

New member
ל ממ

סביר להניח שאני ובני משפחתי נדחק קצת... אבל מתוך אמונה שלמה ביכולתו המשתנה של בני אני מאמינה שבטווח הרחוק זה יהיה טוב לכולנו. ולחץ על הילד הוא לא אופציה כיוון שכל הטיפולים הם ברמת משחק ובגישה שלי משחק=הנאה. אני מקווה שלא אשבר. בספר השמיעי קולך המשימות מתאימות לילדים גדולים יותר אבל תודה בכל אופן.
 
עמותת האנן בישראל- שולחים אותו

פשוט שולחים 130 שח בצ'ק אל עמותת האנן בישראל ת.ד. 2848 פתח-תקוה מיקוד 49127 , לאחר שמדברים איתם בטלפון 03-9217815 ומבקשים לשלוח אלייך את הספר הביתה. הם שולחים לכולם. מדובר כמובן על הספר לשיחה דרושים שניים והוא אגב מיועד יותר לליקויים שפתיים מאשר לילדי PDD אך אפשר להשתמש בעקרונות שלהם לגבי ליקויים שונים.
 
אינני יודעת האם תרגמו את הספר השני

אך אשמח מאד לדעת אם ניתן להשיגו בעברית- כיון שהוא כנראה יותר מכוון לאוכלוסייה שלנו. שווה לבדוק איתם בטלפון. זהו הטלפון של ארגון קלינאיות התקשורת שדרכם אפשר להשיג את הספרים של האנן.
 
אינני יודעת האם תרגמו את הספר השני

אך אשמח מאד לדעת אם ניתן להשיגו בעברית- כיון שהוא כנראה יותר מכוון לאוכלוסייה שלנו. שווה לבדוק איתם בטלפון. זהו הטלפון של ארגון קלינאיות התקשורת שדרכם אפשר להשיג את הספרים של האנן.
 

1סימה

New member
תלמה

יש לי את הספר בבית. השאלה היתה לגבי הדרכה או טיפים נוספים ע"פ הגישה ובכל זאת, תודה.
 
האנן

לדעתי לא תרגמו את הספר העוסק באוטיזם. ניתן להשיג את הספר באתר האנן דרך האינטרנט. אכן הספרים של עמותת האנן מאד ברורים וידידותיים לקורא. (נותנים תמונה והדרכה ברורה ולא עמוסי פרטים).
 

1סימה

New member
עכשיו אני באמת צריכה אתכם

החלטנו בהמלצתכם ובייעוץ משפחתי ומקצועי להוציא את הילד (14 חודשים) מהגן בו הוא היה. החלטתי לטפל בו בעצמי ולנסות לקדם ככל יכולתי. אני לא אתחיל בשיטה מובנית כיוון שהילד עדיין לא אובחן (קטן מידי) ואנחנו בינתיים על בסיס של איחור התפתחותי. אני רוצה טיפים ורעיונות לעבודה בבית. הוא בראשית דיבור (אה בא דה) מה לעשות עם המלמול ואיך לפתח המוטוריקה העדינה שלו לוקה בחסר (לא מצביע, לא מוחה כף, לא מנופף לשלום) קשר העין שלו קצר. רוצה הצעות אופרטיביות, כדי לבנות בעצמי תכנית תודה רבה מאוד.
 

נונינה1

New member
ההתחלה שלי.................

כשהבן שלי אובחן בסביבות גיל שנתיים, דבר ראשון הוצאתי אותו מהגן אליו נכנס חודש קודם, כבר היה ברור שהמסגרת לא מתאימה לו. הילד היה עבורי חידה. הוא לא שיתף פעולה או נראה כאילו הוא מעוניין בקשר - מעבר לסיפוק צרכיו, ולא ידעתי איך ליצור איתו את הקשר הראשוני. בעזרתה של פסיכולוגית אליה אני הלכתי התחלתי בתהליך יצירת הקשר באופן הבא : הייתי יושבת לידו, על הריצפה בגובה שלו, מסתכלת מה הוא עושה, לא אומרת כמעט כלום, רק יושבת מתבוננות ולפעמים אומרת מילה אחת, תאורית על מה שהוא התעסק איתו, לדוגמא : אם הילד ישב ושיחק במכונית הייתי אומרת "מכונית " או אם הוא הסיע את המכונית אז יכולתי להגיד "נוסעת" או עוצרת, אבל שום מילה שיפוטית גם אם היא חיובית כמו - יופי, טוב, כיף. תאורי בלבד. המטרה היתה להיות איתו, בפעילות שלו, אבל באופן העדין ביותר, ובאמת, הוא התחיל להרים אלי עיניים, ולחייך אלי - כמו אומר, כן, נחמד לי שאת איתי פה. באופן מאוד הדרגתי (אני מדברת על חודשים) התקדמתי וניסיתי להיות שותפה יותר משמעותית, למשל : להציע לו צעצועים שחשבתי שמתאימים למה שהוא התעסק איתו באותו רגע, אם הוא צייר בצבעי אצבאות - להציע עוד צבעים, אם בבצק - להציע לו שאכין לו כדורי בצק - והכל בשיא העדינות לשאול "רוצה?" ולהשאיר את החפץ לידו כך שיוכל לבחור אם לקחת אותו. אם הוא אומר מילה או אפילו צליל - פשוט לחזור אחריו, אם הוא עושה תנועות - לעשות איתו, לתת לו להוביל ולהצטרף בשיא העדינות. אצלנו זה עבד יפה לדעתי, אבל זה לא לכל היום, וזו לא העבודה היחידה כמובן. הילד גם הלך לקלינאית תקשורת, ולריפוי בעיסוק, ולהתעמלות וכמובן גם לפסיכולוגית לתרפיה. אגב, אם את מגיע לפסיכולוג שאומר לך שאי אפשר לעשות תרפיה לילד קטן - זה אומר שהוא לא יודע לעשות תרפיה לילד קטן וצריך לחפש משהו אחר שכן יודע...........
 

אוריכאן

New member
תודה

תודה רבה תודה רבה תודה אני לא יכול להסכים איתך יותר. קודם כל מאד נהניתי ממה שסיפרת על העבודה שלך עם ילדך , אני גם חושב שפאסיביות עם שילוב של מעט אקטיביות זאת הדרך עם ילדים אוטיסטים. יחד עם זאת אני חושב כמובן (ונראה לי שגם את) שצריך לדעת מתי להיות באקטיביות עם מעט פאסיביות. מה שאני אומר בעצם זה להיות לגמרי לגמרי נורמלי אבל עם הילדים האלה גם מובנה. אני חושב שסדר בדברים מאד עוזר להם.והקטע הזה עם הבצק שאת שואלת אותו רוצה? ומניחה לידו שיבחר אם לקחת או לא... מושלם. אני גם מסכים איתך על הקטע עם הפסיכולוג שלא מבין מהחיים שלו. תגידי איך בנך(?) עכשיו? (איך קוראים לו?) יש לי תחושה שאת מסתכלת על כל הנושא בשיא האומץ והרצינות ואני מאריך את זה. אשמח להיות בקשר. אורי.
 

אוריכאן

New member
אל נונינה

אם זה בסדר אני מעדיף בפורום. מקסים, איזה גישה עבדתם? האם גם עשיתם ABA? עד כמה הסייעת נחוצה בכיתה? כמה העבודה שלך איתו קידמה את דור? האם את חושבת שאם היית עובדת בגישות אחרות הוא היה היום במקום אחר? אני לא יכול שלא לחשוב לפעמים (ברגעי תיסכול) שהעבודה שלנו כאן מאד סזיפית ובעצם הילדים שלנו היו מגיעים למקום שבו הם נמצאים בכל מקרה. ומצד שני התשובות לשאלות האלה ברורות, חייבים חעבוד נכון. אשמח לקבל את דעתך. קראתי שדור מנגן על פסנתר...?
 

נונינה1

New member
אז ככה..............

1. אנחנו לא עבדנו ABA בכלל בגלל מס' סיבות : א. כאשר אנחנו התחלנו הנושא היה בחיתולים ומאוד לא מפותח ומקצועי בארץ, ואז הטיפול נראה יותר נוקשה ו"מאלף", היום אני יודעת שהשיטה עובדת הרבה יותר מקצועי ולכן פחות דוגמתי ונוקשה. ב. ניסינו על קצה המזלג עבודה בסגנוון וראינו שאין לילד שום בעיה ללמוד את הדברים שניסינו להקנות לו אבל במחיר רגשי כבד, והחלטנו שאם אין בעית למידה, ניתן לו להבשיל רגשית לרכישת המיומנויות. בדיעבד, יכול להיות שאם היינו מלמדים את דור ללמוד באופן יותר מבנה וממושמע, היום בתפקודים מסויימים - למשל גרפומוטורי ומשמעת היכולות שלו היו גבוהות יותר. אבל לעומת זאת בתחום הרגשי לדעתי עבדנו ממש נכון כי הילד מראה יכולות עיבוד רגשי, והבעה רגשית מדהימים, שמאוד מסייעים לו לבטא ולעבד את הקושי הרגשי שלו, ומסייעים לנו לדעת היכן הוא ומה קשה לו. 2. הסייעת נחוצה לדור בכיתה משתי סיבות (גם...) א. להוריד רמת חרדה. שמנו לב שכאשר דור בחרדה התפקוד שלו יורד באופן דרמתי. אז עד שהוא יקבל ביטחון ויכיר את המערכת טוב ויחוש שהוא מסוגל להתמודד עם הקשיים שלו, עדיף שיהיה משהו בגיבוי על מנת שהוא יחוש מוגן. זה לא גורם לו להתפנק כי הוא ילד אמביציוני אבל זה מרגיע אותו. ב. בתחום החברתי והגרפי מוטורי הוא בהחלט זקוק להדרכה, ולתמיכה ברגעים הקשים, ואי אפשר להפיל את זה על ביה"ס כי אין לו משאבים. שנה שעברה בגן הוא בהחלט היה ימים שלמים בלי סייעת, אבל מגן לביהס זו קפיצה גדולה וחשוב היה לנו לעשות אותה ללא טראומות.... מה גם שהגננת היתה מנוסת ומעולה בשילוב ולמורה זו התנסות ראשונה....... 3. לגבי הספקות שלך, השאלה האם הילד באמת צריך את ה"טירונות" כדי להתקדם היא שאלה נכונה. אני מאמינה שהתשובה אצל כל ילד שונה, ובהתאם ההורים צריכים לווסת את סוגי הטיפולים. 4. דור עדיין לא מנגן על פסנתר אבל הוא לומד אצל מורה מדהימה רגישה ובעלת יכולות טיפוליות ודרך לימוד חוויתית שמתאימה לו מאוד. דור ילד מאוד מוסיקלי עם שמיעה אבסולוטית שנהנה מאוד מכל חווית מוזיקה והחלטנו שמגיע לו לחזק גם את הכשרונות שלו ולא רק את המקומות הבעיתיים. במקביל גילינו במקרה את הכשרון שלו לשפות והילד הולך לחוג לאנגלית מבחירתו האישית - לא להאמין אבל בגיל שנתיים הילד לא הבין מה זה שפה ושלדברים יש שמות ווקליים........... 5. לגבי העבודה שלי עם דור. אני לא "עבדתי" עם דור, אני פשוט ניסיתי להתחבר אליו משום שהילד היה לי חידה. לאט לאט ובהדרכה של פסיכולוגית תוך כדי טיפול דיאדי, למדתי איזו סביבה רגישה דור צריך כדי להיות מסוגל לצאת מהבועה שלו, גם אני וגם בעלי דאגנו לספק לו סביבה כזו ואכן הילד יצא מהבועה. אני לא בטוחה שמה שאנחנו עשינו היה עובד עם כל ילד. רמת הפגיעה מחד והיכולות והטבע האישי של כל ילד מאידך מכתיבים את היכולת של הילד להמשך החוצה לתוך עולמנו הכל כך קשה עבורם, גם אם ההורים עושים הכל נכון אין הבטחה להצלחה, ואני מרגישה ברת מזל שהילד שלי כן הצליח. אני זוקפת את ההצלחה לזכותו כמו לזכותי ולזכות המטפלים הנהדרים שלו שחלקם אני בחרתי וחלקם זכיתי לקבל ללא בחירה ברמת חן והוכיחו מקצועיות מדהימה.
 

אוריכאן

New member
מקסים.....

יקירה, כל כך כיף לי לשמוע (לקרוא) אותך. זה באמת נשמע שעבדתם נכון (וגם נשמע שאתם יחסית ברי מזל) אני גם חושב שהעובדה שיש לדור יכולות רגשיות מוסיפה מאד לכלים שיש ,ויהיו לו בעתיד, לנהל מערכת יחסים עם סביבתו. אני חושב שילד (אפילו רגיל) עם יכולות מוטוריות כאלה ואחרות ברמה גבוהה, יתקשה לתקשר עם עולמו החיצוני עם הוא בעל יכולת עיבוד ריגשית נמוכה. אין מה לעשות אני חושב שבעולמנו המטורף אינטיליגנציה ריגשית חשובה יותר מאיטיליגנציה מנטלית. כלומר אני רואה את על האנשים "הרגילים" שם בחוץ, שמתנהלים בתוך החיים שלהם בתוך כאוס מוחלט (אבל מרוויחים כסף ועל פניו נראה שמצליחים),הם בעצם בעל איטיליגנציה מנטלית גבוהה אבל אימפוטנטים בפנים. טוב אולי אני קצת מגזים. האם הסייעת היא סמוייה או גלוייה האם דור יודע שהיא שם בכדי לעזור לו? לגבי הספקות שלי הם לא באמת שם, אני חושב שצריך לעבוד נכון עם ילדים מיוחדים, אין מה לעשות. אבל אני גם מסכים שילד שלא מוכן לשתף פעולה לא ניתן ,באמת, לנער אותו מזה. אני מאד אוהב את מה שאת מספרת על השמיעה המוזיקאלית של דור, זה נשמע שזה תוצאה ישירה של היכולות הריגשיות המפותחות שלו. ואני מאד הסכמתי על החידוד שלך שלא עבתם עם דור אלה ניסית להבין אותו. אם יותר הורים היו עומדים על ההבדל הדק הזה אז נחסך הרבה כאב ותיסכול מהילדים וגם מהמשפחות. את אכן ברת מזל אבל נראה לי שגם מאד אמיצה ועירנית. תספרי לי עוד (אם את רוצה.) איך התזונה של דור. מה הוא אוכל? ממתקים ושוקולד, כמה?) איך היציאות שלו?איך ישן בלילה? האם סובל מסיוטים? האם יש לו סטימולציות והאם אי פעם היו לו? איך התמודדת איתם? אשמח לשמוע עוד. דרך אגב אני לא יודע אם את יודעת אבל אני לא הורה אלה טרפיסט שעובד 3 שנים בתחום ואני מגיע מתחום הרפואה המשלימה.
 

נונינה1

New member
עוד אינפו..........

אני יכולה לדבר על דור שעות.............. אז ככה, התזונה של דור על הפנים. הוא אוכל מגוון מאוד מצומצם של אוכל (שניצלים תעשתיים בלבד, מעדנים, בננות, לחם, ופיצה) ואת כל סוגי הג'אנק שקיימים (ארטיקים, גלידות, מסטיקים, סוכריות, במבה, בסלי, שוקולד וכדו') וגם סובל מעודף משקל. לדעתי בשל חיפוש לסיפוק מיידי בזמן תסכול. אנחנו מנסים להלחם בתופעה ע"י הסברה בנושא תזונה נכונה - ההבדל בין אוכל מזין לממתקים, וצמצום החטיפים למינימום הכרחי, ומאידך ע"י הפעלה ספורטיבית מתי שרק אפשר - הולכים ברגל לאן שצריך, שעורי התעמלות יציאה לגינה וכדו'. דוקא בנושאי עיכול לא נתקלנו בבעיות בכלל......... הלילות שלנו ככה ככה, במקרה הטוב הוא בא אלינו למיטה ב-6 בבוקר בערך אבל במקרים אחרים לא נדירים הוא מתעורר באמצע הלילה ואז אנחנו באים לישון איתו עד שהוא נרדם. לדעתנו הסיבה היא חלומות וחרדות וכך אנו מתיחסים לנושא. לגבי סטימולציות. אם אתה מתכוון לרגישויות יתר, יש לו בעיית ויסות חושי ורגישויות לכל מני רעשים אבל זה לא מנותק ממצבו הרגשי ואותו הרעש יכול לפעמים להפריע לו ולפעמים לא. וזה לא קיצוני. הוא מאוד לא אוהב מצבים של שווי משקל לא יציב והתחיל להתנדנד בגיל 5, ולנסוע באופניים עם גלגלי עזר כמו שצריך רק השנה. ואפילו לאחרונה התחיל לבדוק קצת את הקורקינט.... בכל הקשור לרגישויות ובעיות ויסות העבודה לדעתי היא מאוד הדרגתית ותהליכית (כמו בתחום הרגשי) ואי אפשר לזרז אותה.
 

אוריכאן

New member
תודה על השיתוף פעולה והכנות

טוב אני איתך. קודם כל מה שאת קראת החיפוש לסיפוק מיידי אני קורא ירידה ברמת הסוכר וצורך מיידי של הגוף לאנרגיה זמינה(ממתקים שעשויים מסוכרים ושוקולד, לכל אחד מהם השפעה קצת שונה על הגוף וההתנהגות) שתעלה אותו גבוהה ותשאיר אותו שם לזמן קצר אחרי שהאנרגיה תרד יבקש הגוף עוד אנרגיה זמינה וכך הלאה. האם ציינתי בפנייך שאני לא איש מקצוע? כל מה שאני אומר לך כאן הוא מתוך דעותיי והשקפתיי (שנבאו מתוך התבוננות וקריאה). אני יכול לספר לך מלא דברים על תזונה וכמה אני מאמין בהשפעות שלה אבל את צריכה לראות את זה במו עינייך. אני חושב שכל עוד התזונה שלנו לא תהיה נכונה ובריאה אנחנו לא יכולים להיות אנשים בריאים (לדעתי אנחנו כולנו אוטיסטים), טוב נסחפתי. אני חייב להגיד לך שלהגיד שהאוכל שאנחנו אוכלים (הכוונה האוכל התעשייתי, כל סוגי הג'אנק פוד ביסלי במבה ממתקים כל השטויות האלה) לא בריא זאת אימרה מגוחחת מאד בעיני, את זה אנחנו כולנו יודעים.אבל ללכת ולעשות עם זה משהו זה כבר דבר אחר. סליחה שאני מוציא את התיסכול שלי עליך. לגבי הלילות מה את מתכוונת בלילות אחרים לא נדירים? כמה פעמים בשבוע? מה מצב הדיבור שלו? האם אומר מילים ברורות? סטימולציות שאני מתכוון אלייהם זה ניפנוף בידיים, הליכה על קצות האצבעות, בהייה ממושכת במקום מסויים,תיפוף, קפיצות במקום וכאלה. האם אי פעם היו כאלה? אני מבין שאין עכשיו. טוב זהו תכתבי
 

גלסטאר

New member
אוריכאן,

היות שהבחנתי שאתה מתמצא מאוד בתחום התזונה, אשמח מאוד עם תוכל לכתוב לי ב- EMAIL או בפורום הצעות שונות לתזונה נכונה ומאוזנת לבני בן ה-3.5. אני אומנם לא בשלנית גדולה, אבל לפעמים מצליח לי
האם אפשר "לשדרג" ג'נק פוד (כמו המבורגרים שהוא מאוד אוהב) ? הילד לא נוגע בתבשילים אבל מוכן לאכול ספגטי ואורז ובכלל דברים יבשים שבאים בבודדים (מלפפון, עגבניה, זיתים ... כל אחד לחוד, לא בסלט). כמו כן אשמח לקבל את המתכון לדיסת קוואקר עם חלב סויה
 

אוריכאן

New member
אני לא מומחה בתזונה

מה בדיוק הכוונה לשדרג ג'אנק פוד? אפשר להכין המבורגרים לבד כן. יש אפילו מתכונים להמבורגרים מסוייה ופיטריות שאפשר למצוא ברשת. אבל אני מצתער אני חושב שרוב ההורים לא מבינים אותי אני מדבר על שינוי מוחלט (בהדרגתיות אין סופית כמובן ולא בבום) את תצתרכי לעבוד קשה כי גם אני מעדיף במבה על חטיף בריאות לפעמים. והנה המתכון והוא פשוט. דייסה קוואקר: שליש כוס קוואקר גרוס (ולא שלם) 1-2 כפות דבש (שיהיה מתוק וטעים) חופן צימוקים יבשים ( עם מוסיפים פרי אז לא חובה) 3-4\1 כוס חלב סויה פרי (מנגו\בננה\אגס וכו) לבשל הכל על אש נמוכה בתיאבון שבי לידו ותוכלי את זה את כשאת רואה שהוא מסתכל או מתעניין רק תציאי לו... רוצה? ותני לו לבחור יכול להיות שאת תצתרכי לאכול דייסה כל בוקר במשך שבוע ובסוף הוא גם לא ירצה לאכול. אבל לדעתי הוא ירצה לפחות לטעום בשלב מסויים. אל תנסי לדחוף או אפילו להראות לו שאת רוצה שהוא יוכל. שיהיה בכיף
 

lisadan

New member
דרכים "לדחוף" מזון טוב

גלסטאר, נראה לי שהבעיה שלנו שונה. הבן שלנו (עוד מעט בן 3.5) אוכל מעט מאוד ומגוון מצומצם ביותר, ונמצא באחוזון 0 למשקל בגילו. בנוסף, הוא נמצא בדיאטה נטולת גלוטן וקסאין חודשים רבים. עוד לפני שקיבלנו את האבחנה החלטנו שמכיוון שהוא אוכל מעט מאוד, חשוב שיקבל רק מזון בריא, ולכן קבענו ש"ג'נק פוד" וממתקים יהיו מחוץ לתחום עבורו (זה מתאים באופן כללי גם לתזונה שלנו), כך שהוא אינו מכיר ואינו מבקש מזונות כאלו (זאת אינה ביקורת על התזונה של ילדך. בשלב זה, היינו שמחים אם הבן שלנו היה מבקש ביוזמתו המבורגר). הוא עדיין שותה מבקבוק ולמדנו להכניס לו לבקבוק מזונות שונים, תוך יצירת שייקים משונים על בסיס עוף מבושל, ביצה, ירקות, פירות ודבש. אנחנו מנסים מדי פעם לתת לו לאכול בעצמו דבר חדש, אך לא לוחצים יותר מדי. בשלב הזה חשוב לנו שהוא יאכל ויקבל את כל אבות המזון, בכמות הנדרשת. אגב, המצאנו מתכון נהדר לעוגת בטטה, כרובית ועוף, המכילה חומרים מזינים ובריאים רבים ורק מעט סוכר (אני יודע, זה נשמע נורא, אבל הטעם סביר, וזאת אחת הדרכים לתת לו עוף וירקות מבושלים, מבלי להיתקל בהתנגדות).
 

נונינה1

New member
אז ככה......

סטימולציות - גריה עצמית, אף פעם לא היתה אצלנו. הדיבור של דור כמו של כל ילד אחר בריא בגילו והרבה יותר עשיר אפילו. מה שכן יש זו נטיה להשתמש בתבניות מוכרות - ציטוטים, שמופיעה כשהוא לחוץ לגבי האוכל, זה אכן נושא כאוב ולא בדיוק מטופל אצלנו באדיקות. אני גם לא מוכנה להכריח את הילד לאכול דברים שהוא לא מוכן לטעום. אני כן מנסה לגרות אותו לטעום דברים חדשים, אבל רק בטוב.
 

אוריכאן

New member
רק בטוב

כמובן רק בטוב, אחרת כמו כל אדם הוא יתנגד. את אומרת שהציטוטים האלה מופיעים כשהוא לחוץ! מתעצבן? ממה הוא נלחץ ממה הוא מתעצבן?
 
למעלה