כמה עבודה נחוצה כדי להתאים את הקו לציוד הנייד הקיים?
אבל תחנת מלחה כנראה תקבל חיים חדשים בעתיד, עם הארכת A1 והקו הירוק של הרק"ללהבנתי, למעט ב IC3 הקרונות ברכבות הקיימות ארוכים מדי, מה שגורם עומס על החוגונים שנדרשים לפניות גדולות מדי שלא מאפשרות להם לנוע בעיקולי הקו.
בעבר נאמר בפורום שזה לא משפיע על רכבות משא כפי שהיו בעבר, ושהמשך המסילה ממלחה לכיוון כביש דב יוסף (הכביש שמחבר את גילה לצומת פת) נועד לאפשר מסוף משא עתידי.
עתיד הקו לא נראה טוב במיוחד. בשנות השמונים ותחילת התשעים הרכבת לירושלים היתה יותר אטרקציה מאשר אמצעי תחבורה רציני כי לקח פי 2 לנסוע בה לתל אביב בהשוואה לאוטובוס. הקו נסגר באמצע שנות ה 90 וחזר לפעילות (שקוצצה מתחנת ירושלים בחאן לתחנת מלחה) באמצע שנות ה 2000. במשך רבות משנות הפעילות פיצלו אותו ל 2 - קו לבית שמש וקו מבית שמש. נראה שבמקום לשפר את התוואי שעובר בשמורות טבע - ישנה העדפה להעביר אותו לאמצעי אחר כמו הרק"ל שתמיד אופניים בקרב גורמי התיכנון בארץ חבל כי זהו קו הרכבת הראשון בארץ.
אבל תחנת מלחה כנראה תקבל חיים חדשים בעתיד, עם הארכת A1 והקו הירוק של הרק"ל
התוכנית הרשמית להארכת הקו מתחנת נבון (תת"ל 108) היא עד מלחה אבל היישום שלה בפועל בשלב הראשון יהיה רק עד איזור החאן.לצערי הפרויקט הרשמי להארכת A1 מגיע עד תחנת נוסעים בחאן ודפו שגוי לטעמי באורנים (מיקום אידאלי לתחנת נוסעים עירונית). אין תוכנית רשמית להאריך את הקו למלחה.
…
התוכנית הרשמית להארכת הקו מתחנת נבון (תת"ל 108) היא עד מלחה אבל היישום שלה בפועל בשלב הראשון יהיה רק עד איזור החאן.
קבל קישור:מעניין. איפה אפשר לראות מפות ומה תחנות הביניים אחרי החאן ? אני בעד תחנות בצומת אורנים ובברעם תלפיות.
מעיון בתוכנית נראה שבשלב כלשהו קוצרה התוכנית רק עד איזור החאן. במקור הקו הכחול של התוכנית הגיע עד מלחה ועדיין ניתן למצוא מפות באינטרנט של זה, למשל כאן:מעניין. איפה אפשר לראות מפות ומה תחנות הביניים אחרי החאן ? אני בעד תחנות בצומת אורנים ובברעם תלפיות.
מעיון בתוכנית נראה שבשלב כלשהו קוצרה התוכנית רק עד איזור החאן. במקור הקו הכחול של התוכנית הגיע עד מלחה ועדיין ניתן למצוא מפות באינטרנט של זה, למשל כאן:
x.com
x.com
בקישור שצירפתי מטוויטר רואים את הדפו אבל גם את המשך התוכנית המקורי עד מלחה וקצת אחריה במלבן התחתון של התרשים של הקו הכחול. ללא עיון בפרוטוקולים של ישיבות אישור התוכנית שנמצאות בקישור הראשון שצירפתי אני לא יכול לומר מדוע הקטע שלאחרי הדפו (קטע שכאמור בשלב הראשון היה תכנוני בלבד ולא מיועד לביצוע בשטח) קוצץ משאר התוכנית… קיצוץ שנעשה רושם בוצע בשלב מאוחר יחסית של הליך האישור.ההמשך הכחול הוא דפו אורנים. הוא אמור להיות דפו תת קרקעי ל 12 רכבות בערך - תשתית מאד מבוזבזת כשרואים כמה הוא מתקרב לתחנת מלחה שבה 4 רציפים קיימים וסביבה יש שטח להגדלת התחנה והקמת דפו בכיוון תחנת גן החיות (אם כי יותר בצד של יער גילה).
לדעתי עדיפה רכבת קיטור שתשמש כאטרקציה לשחזור רכבת הקיטור הבריטית במסילה הישנה לירושלים
ספציפית בארץ - קו קיטור תיירותי מבית שמש לגן החיות התנכי ולמלחה יכול להיות פופולרי מאד.
אין בעצם סיבה שרכבת ישראל לא תפעיל אותו, יש לה מערכים מוכנים של כרטיסים ואבטחה, מניח שהכשרת קטרים לנהיגה הקיטור לא תהיה מסובכת.
כן, רכבת ישראל בקרוב תהיה 100% דו קומתיתממה ששמעתי גם קרונות ה סימנס הכחולים מיועדים לצאת משירות בקרוב. השאלה מה יחליף אותם בקווים שלא עברו חשמול עדיין, רק קרונות דו קומתיים?
אגב מערכי ה IC3 עמדו תקופה ארוכה במסילה צדדית אחרי קריית מוצקין ולפני התפצלות המסילה לכרמיאל. עכשיו עומדים שם 2 מערכי סימנס.
קווי הסימנס היחידים שפעילים הם חיפה כרמיאל, ועתלית בית שאן, זה לא בעיה להפעיל אותם עם מערכים דו קומתיים.ממה ששמעתי גם קרונות ה סימנס הכחולים מיועדים לצאת משירות בקרוב. השאלה מה יחליף אותם בקווים שלא עברו חשמול עדיין, רק קרונות דו קומתיים?
אגב מערכי ה IC3 עמדו תקופה ארוכה במסילה צדדית אחרי קריית מוצקין ולפני התפצלות המסילה לכרמיאל. עכשיו עומדים שם 2 מערכי סימנס.
גם ליד אשקלון - מערך סימנס ומערך pp ישן.ממה ששמעתי גם קרונות ה סימנס הכחולים מיועדים לצאת משירות בקרוב. השאלה מה יחליף אותם בקווים שלא עברו חשמול עדיין, רק קרונות דו קומתיים?
אגב מערכי ה IC3 עמדו תקופה ארוכה במסילה צדדית אחרי קריית מוצקין ולפני התפצלות המסילה לכרמיאל. עכשיו עומדים שם 2 מערכי סימנס.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.