על הסכמה, ריצוי וכל היתר

A לון

Member
מנהל
בעקבות הפוסטים בקבוצות על ריצוי והסכמה- קצת על כל זה.
(מתייחס לכל המגדרים ולכל צידי השוט- הכתיבה המגדרית מטעמי נוחות בלבד)

מאחר ואני סאקר ידוע של הגדרות- אתחיל מלמטה ונטפס משם...
הסכמה היא חלק מ-SSC
ה"בטוח" מאפיין את הפרקטיקה או הפעולה המבוצעת
ה"שפוי" מאפיין את העוסקים בפעולה (*העוסקים* - ולא את הפעולה עצמה)
וההסכמה היא הפעולה המאפשרת לעוסקים לבצע את הפעולה, ובכך סוגרת את המשולש

אבל מעבר לכך שההסכמה היא פעולה אקטיבית המאפשרת את העיסוק בפרקטיקה- איך אנחנו מוודאים שהיא אותנטית, שהיא חופשית וכו'? חוץ מלהגיד "כן"- מהי בעמצם הסכמה?
כאן בא לעזרתנו מודל FRIES, שפורט מהי הסכמה

- ניתנת בחופשיות- זאת אומרת שלא הופעל לחץ או נוצלה מניפולציה או איום ע"מ להשיג את ההסכמה הזו

- ניתנת למשיכה- כל הסכמה בנוגע לכל פרקטיקה או מתודולוגיה ואפילו לגבי מערכת היחסים עצמה ניתנת למשיכה בכל רגע נתון. משיכת ההסכמה תביא (לפחות) להפסקה מיידית של העיסוק בפעולה. כלי ידוע למשיכת הסכמה היא למשל מילת הביטחון. זה כולל את כל הנושאים בבדסמ- גם CNC.

- מיודעת- כל הפרטים הנוגעים למושא ההסכמה ידועים במידה שווה לשני הצדדים, והם עשו כל מאמץ סביר ללמוד על מושא ההסכמה ולשתף בידע שלהם. אם פרט רלוונטי (נניח, הניסיון שלך בפרקטיקה מסויימת) הוסתר מהצד השני- הרי שההסכמה הושגה במרמה ואינה תקפה.

- נלהבת- הסכמה נלהבת היא ההבדל בין "בסדר..." או "כן" רפה לבין "וואי!! איך בא לי את זה!!". יש דרכים רבות לוודא התלהבות לעניין, למשל- שאלות לגבי כמה זמן זה כבר אצלה בראש, מה היא כבר קראה/חשבה על זה? איך היא חושבת שהיא תרגיש לפני/תוך כדי/אחרי וכו'.
התלהבות אמיתית קשה לזייף (קשה, אבל לא בלתי אפשרי...)

- ספציפית- ככל שההסכמה תהיה ספציפית יותר והפעולות והפרקטיקות יפורקו למרכיבהן ותתקבל הסכמה על כל אחת מהן- ה"שטח האפור" יקטן ומרווח הטעות (והפגיעה) יקטן עימו
ב"ספציפית" הכוונה היא, בנוסף, שלא תסיק שהסכמה לפעולה א' היא גם הסכמה לפעולה ב'- גם אם הן ממש ממש ממש דומות, או אפילו אם לדעתך העצימות של פעולה לגביה ניתנה ההסכמה הינה גבוה- לא בטוח שיש הסכמה לפעולות "קלות" ממנה. מי שהסכימה לעשות סשן הצלפות עם בולוויפ לא בטוח שתסכים גם לסשן עם פלוגר, נגיד.

ואחרי שאמרתי את כל זה על הסכמה- כאן נכנס הקטע ה"עדין" יותר.
בתור שולט- גם אם היא לא אמרה מילת ביטחון, גם אם היא לא הביע התנגדות מפורשת- אבל אם אתה מרגיש שהיא קופאת, אם השרירים שלה מתקשחים, אם היא מפסיקה לתקשר או מתקשרת בשפה רפה- זה הזמן לעצור ולבדוק אם ההסכמה עדיין בתוקף, אם היא בסדר- ואם יש ספק- לעצור. עדיף תמיד מאשר לפגוע.

איפה המודל הנ"ל מפסיק לשרת אותי במלואו כשזה נוגע לבדסמ? כשזה מגיע לעונשים. אם מדובר על עונשים אמיתיים- ולא "עונשי כיף"- יתכנו מקרים בהם ההסכמה לא תהיה נלהבת לעניין. איך אני מחפה על כך? אני מוודא הסכמה נלהבת לעניין מערכת יחסים שתכלול עונשים (אבל ההסכמה הזו אינה ספציפית), ומוודא הסכמה ספציפית לעניין העונש הרלוונטי- גם אם היא לא נלהבת.

ואחרון על ריצוי- אני לא נגד ריצוי השולט ע"י הנשלט ככלל. נשלטים המרצים את השולטים שלהם (ובכלל, אנשים המרצים את בני הזוג שלהם) הם חזיון שכיח. כל אחד שהיה במערכת זוגית ארוכה היה בארוחת חג שלא בא לו להיות בה או בילה ערב בהופעה שלא היה לו מושג מה הקשר שלו אליה- אבל עשה את זה כדי לרצות ולשמח את בן הזוג. ריצוי- בהקשרנו הבדסמי- יכול להיות גם צורך או רצון של הנשלט- הרצון לשרת גם כשזה קשה או אפילו לא נעים, או כשהנשלט לא מפיק תמורה/הנאה מיידית מהשירות.
השאלה האם הריצוי הזה עובר על גבול שהוגדר, האם הריצוי הזה גורם נזק לטווח ארוך או קבוע והאם הריצוי מתבצע לעיתים תכופות מדי, להרגשתך. אם התשובה לאחת מהשאלות הללו היא כן- כאן המקום לעצור ולבדוק את הצד המרצה שלך- והאם הוא לא גורם לך נזק (ולשתף, כמובן. תמיד לשתף.

הסכמה- או החוסר בה - עלול להפוך אותך לאנס או מתעלל
אל תיתן לעצמך להיהפך לדמות שמופיעה לה בסיוטים.
1714553036108.png
 
למעלה