יוסקה קלאצ
New member
על הקשר בין סינפלד למשרד
מאז שסינפלד ירדה מהאויר ב 14 למאי 1998, לא נמצאה מחליפה ראויה בקטגורית הסיטקום (להוציא סימפסונס אבל זה לא חוכמה כי מדובר במצוירים). כך או אחרת המשרד נותנת פייט טוב וזה לא רק בגלל שהיא מצחיקה (וזה די ברור) אלא בגלל שבדומה לסינפלד היא מאווררת מוסכמות חברתיות נפוצות, ופועלת על הצופה במספר מישורים. אני אסביר: למעשה הסידרה במובנים רבים נכתבה ברוחו של ג'ורג קוסטנזה, ראו למשל הפרק הראשון של העונה השלישית אוסקר והיציאה מהארון, או נושא איסוף הכסף במשרד למטרות שונות (לא זוכר פרק ספציפי...) בנוסף לכך הצפייה בסידרה לא פעם, גרמה לי למבוכה. וזו גדולתה שהיא לא רק מצחיקה, או גורמת לצופה להיקשר לדמויות ולרצות שיקרה משהו (ג'ים ופאם למשל...). הסידרה פועלת על הצופה ברמה אחרת, אולי אפילו גורמת לצופה לא להסכים עם מה שהוא רואה, וכל זה במסגרת מתקתקה של סיטקום מוקומנטרי גם הגירסה המקורית מאנגליה, ריקי גארוויס (היוצר והדמות המקבילה של מיקל סקוט) מצליח לא רק להביך, אלא ממש לגרום לצופה לסלוד ממנו, לכן לדעתי הגירסה האנגלית פחות מוצלחת (מישהו אמר בלונדון יש טלביזיה טובה יותר...). מישור אחר חשוב בסידרה הוא דמויות המשנה, כמו למשל קריד או קווין, למרות שהתפקיד שלהן ממש קטן, הרעיון שעומד מאחוריהן והביצוע כל כך מוצלחים, מה שממש לא מאפיין סיטקומים אחרים, במובן זה מיקל סקוט (סטיב קארל) שבדרך כלל מוצלח בפרויקטים אחרים פחות חשוב לסידרה. לסיכום ה"חפירה הארכיולוגית" שלי, צפוי שאמצא הסכמה לחלק מהדעות שלי פה בפורום זה, מה שניתן לאחל למעריצי הסידרה הוא שלא תהיה גירסה ישראלית, כי אז באמת יהיה מדובר במשהו מביך (כמו למשל החברים של נאור, או פאזל הישנה יותר). שאלת תם לסיום, מי יכול להסביר מדוע הגירסה שמיובאת לארץ (בהוט 3) אינה זהה למה שמשודר בארה"ב?
מאז שסינפלד ירדה מהאויר ב 14 למאי 1998, לא נמצאה מחליפה ראויה בקטגורית הסיטקום (להוציא סימפסונס אבל זה לא חוכמה כי מדובר במצוירים). כך או אחרת המשרד נותנת פייט טוב וזה לא רק בגלל שהיא מצחיקה (וזה די ברור) אלא בגלל שבדומה לסינפלד היא מאווררת מוסכמות חברתיות נפוצות, ופועלת על הצופה במספר מישורים. אני אסביר: למעשה הסידרה במובנים רבים נכתבה ברוחו של ג'ורג קוסטנזה, ראו למשל הפרק הראשון של העונה השלישית אוסקר והיציאה מהארון, או נושא איסוף הכסף במשרד למטרות שונות (לא זוכר פרק ספציפי...) בנוסף לכך הצפייה בסידרה לא פעם, גרמה לי למבוכה. וזו גדולתה שהיא לא רק מצחיקה, או גורמת לצופה להיקשר לדמויות ולרצות שיקרה משהו (ג'ים ופאם למשל...). הסידרה פועלת על הצופה ברמה אחרת, אולי אפילו גורמת לצופה לא להסכים עם מה שהוא רואה, וכל זה במסגרת מתקתקה של סיטקום מוקומנטרי גם הגירסה המקורית מאנגליה, ריקי גארוויס (היוצר והדמות המקבילה של מיקל סקוט) מצליח לא רק להביך, אלא ממש לגרום לצופה לסלוד ממנו, לכן לדעתי הגירסה האנגלית פחות מוצלחת (מישהו אמר בלונדון יש טלביזיה טובה יותר...). מישור אחר חשוב בסידרה הוא דמויות המשנה, כמו למשל קריד או קווין, למרות שהתפקיד שלהן ממש קטן, הרעיון שעומד מאחוריהן והביצוע כל כך מוצלחים, מה שממש לא מאפיין סיטקומים אחרים, במובן זה מיקל סקוט (סטיב קארל) שבדרך כלל מוצלח בפרויקטים אחרים פחות חשוב לסידרה. לסיכום ה"חפירה הארכיולוגית" שלי, צפוי שאמצא הסכמה לחלק מהדעות שלי פה בפורום זה, מה שניתן לאחל למעריצי הסידרה הוא שלא תהיה גירסה ישראלית, כי אז באמת יהיה מדובר במשהו מביך (כמו למשל החברים של נאור, או פאזל הישנה יותר). שאלת תם לסיום, מי יכול להסביר מדוע הגירסה שמיובאת לארץ (בהוט 3) אינה זהה למה שמשודר בארה"ב?