על חיסולו של שחאדה...

על חיסולו של שחאדה...

חיסולו של סאלח שחאדה נערך ב22 ביולי 2002, הוא עורר סערה בעקבות הריגתם של 15 פלסטינאים חפים מפשע שגרו במקום. ישראל הטילה פצצה של טון בשכונת אל דרג' שהיא מהצפופות בעולם. נהרגו יחד עימו תינוקות,זקנים נשים והטייסים שלנו כמובן חזרו אחרי הפעולה "לישון טוב בלילה"(כמאמרו של דן חלוץ ה"רגיש" לסבלו של העם הפלסטינאי). ההרג גרר פנייה של ארגון השמאל יש גבול לבג"ץ שביקש לבדוק האם ישנו חשש לפשע מלחמה. העתירה נדחתה ונדחתה שוב ושוב עד שהעותרים נאלצו לפנות לבריטניה. בתקשורת חזרו אותם הקולות של טרום הדיון בהאג בדבר גדר ההפרדה, שוב התחושה שכל העולם נגדנו, היחס אל העותרים היה כאל בוגדים ואנטישמיים,עד כדי כך... ח"כ הסהרורי צבי הנדל הציע הצעה סהרורית כמוהו-להוציא את ספריהם של העותרים(ס.יזהר,סמי מיכאל,נתן זך-סופרים גדולים)מתוכנית הלימודים. ארגון יש גבול העלה טענה נכונה: "על גניבה ואובדן ציוד פותחים בחקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, אך לא חוקרים מי החליט להטיל פצצה של טונה שהרגה אזרחים ואם אכן לא היה פתרון אחר". ברעיון שהיה איתו אמר פרץ קדרון מפעילי התנועה כי הם דרשו חקירה כפי שמצופה ממדינת חוק, לא מאסר עולם,לא הוצאה להורג,ח-ק-י-ר-ה. אבל לא,לא היתה חקירה. בוא נבדוק האם יש חשש לפשע מלחמה: מעשה החיסול לכשעצמו(הוצאה להורג ללא משפט)שנוי במחלוקת מבחינת החוק הבינלאומי. הריסת בתים(שנגרמה כתוצאה מההפצצה)של חפים מפשע ללא פיצוי מהווה עבירה על החוק הבינלאומי. ענישה קולקטיבית(שבעקבות פצצת הטונה והתבטאויותיו של חלוץ עולה חשש סביר שזו היתה הכוונה)אסורה על פי החוק הבינלאומי. כל שהיה למתנגדים לצטט זה את סעיף 28 באמנת ז'נבה שאומר שפעולה צבאית לא תמנע במצב שבו ישנם מוגנים במקום... אבל צריך שהפעולה עצמה תהיה חוקית. אני יודע,אני מכיר את הטענות החוזרות ונשנות על יפי הנפש: מה אתה רוצה?הם עושים לנו גם פיגועים פה... העניין הוא שאלה שעושים פיגועים מוצאים להורג בלי משפט(שעוד אפשר לקבל את זה)שבסביבתם נהרגים עוד אנשים, פלסטינאים שחשודים בהעברת אמל"חים לעיתים עצורים במעצרים מנהליים לחודשים ארוכים, בזמן שקציני צה"ל שחשודים בפשעי מלחמה מסתובבים חופשי ונהנים מיחס של הערכה והערצה... חלוץ:"[לטייסים] חבר'ה, תשנו טוב בלילה. גם אני, אגב ישן טוב בלילה.. הביצוע שלכם היה מושלם. מעולה. אני קובע שכל מה שהתרחש טרום הביצוע עומד במבחן המוסרי שלי ומעוגן עמוק בתוך המעטפת." בהפצצה חוסלו 4 משפחות, 4 משפחות שחיו חיים רגילים(יחסית,חיים תחת כיבוש אבל ניחא)חוסלו. פשוט כך... 150 פצועים שכל חטאם היה שחיו בשכנות לסאלח שחאדה, ולא לא כולם גרו איתו באותו הבניין או היו מיודדים איתו, אחרי הכל בתור טרוריסט זו היתה לו עוד דירת מסתור מזדמנת ולא בית קבע. הטענות על בגידה חזרו ודמם של החפים מפשע זועק מהאדמה. ולא היתה חקירה, עמונה זה יותר חשוב, בעמונה אחרי הכל היו כמה יהודים("גזע נבחר")שנפצעו רחמנא ליצלן! אבל בחיסול של שחאדה, כולה כמה ערבים "מסריחים" מתו, יאללה 4 משפחות 5 משפחות מה זה משנה? הרי גם חיות נהרגות כל יום בשביל מאכל אדם, אז זה דומה לא? למי שחושב שכן אין לי מה להגיד, אבל מי שחושב אחרת אני רוצה לאמר: אנשי יש גבול והעותרים בעניין פשע המלחמה אינם בוגדים, הם פטריוטים הם אלה שישמרו על צביונה המוסרי של מדינת ישראל... עוד בעניין
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifהבהרה.

אני מסכים שיש דברים שאנשים הגונים לא עושים. הבעיה היא רק שכל אחד חושב שהוא הגון והשני - לא. אני, למשל, חושב שאכילת בשר, התעללויות ורצח של בע"ח שנובעים מכך, הם מעשים לא רק שלא הגונים, אלא אף שפלים ואכזריים ביותר. במידה שאתה קרניבור, בטח שלא תסכים איתי. עכשיו אתה יכול להבין את אלה שנתנו פקודה לחסל את שחאדה? הם חושבים שהם הגונים באותה המידה שאתה חושב על עצמך. כזהו העולם!
 
אוקיי...

ובכל זאת צריך להיות גורם אובייקטיבי שיקבע האם הדבר הזה חוקתי, וכן אם הוא מוסרי או לא(כי ברמה הזאת דברים לא מוסריים בעליל אמורים להיות לא חוקיים). המציאות כיום היא שאכילת בשר זה דבר לגיטימי, אתה יכול להתנגד לזה, אולי בעוד 300 שנה זה יחשב לדבר מתועב, אבל בעולם של היום זה ככה, לעומת זאת פשעי מלחמה זה דבר בלתי נסבל, לכן חשוב שיהיה גורם אובייקטיבי מוסמך שיבדוק את העניין, ויפסוק... אבל ניסחת את דבריך היטב
 

אנטוליו

New member
לא תמיד מה שחוקי הוא גם מוסרי,

ולהיפך. מוסר וחוק הם דברים נזילים, תלויים במקום גאוגרפי ומשתנים עם הזמן. מה שהיה חוקי לפני 300 שנה במקום מסוים, לא חוקי שם יותר, אך יכול להיות שכן חוקי במקום אחר גם עכשיו. חוק ומוסר במקום מסוים תלויים ברמת ההתפתחות של החברה באותו המקום. המזרח התיכון, כידוע לך, הוא לא המקום המתקדם ביותר בעולם. זה לא סקנדינביה, כך שכמו שאני מבין אותך שאתה אוכל בשר ובכל זאת חושב את עצמך לאדם הגון ומוסרי, כך עליך להבין את אלה שנתנו את ההוראה הנ"ל.
 
לא,לא,לא...

יש מוסר אובייקטיבי שתלוי בתקופה, ברור לי שבעבר המוסר היה אחר לכן אני מודע לזה שאני בא לבקר למשל אירועים מהתנ"ך כמו מעשי טבח כי אז זה נחשב לדבר נורמלי, לעומת זאת ישנו כיום מוסר שאומר דבר כזה: אכילת בשר זה בסדר(בעיני רוב האנושות לפחות גם אם זה מוטעה בעיניך) אך פשעי מלחמה אינם מוסריים ואינם חוקיים, זה ההבדל. ובכל מקרה יש לחקור האם נעשה פה פשע מלחמה.
 

אנטוליו

New member
מבחינה אובייקטיבית פגיעה בכמה בני

אדם, עם כל הצער שבדבר, אינה יכולה להשתוות לפגיעה המונית והיומיומית במיליונים ומיליארדים של בע"ח, שמרגישים כאב בדיוק כמוך וכמוני, תוך כדי התעללות והתאכזרות שלא יאומן. אני תמיד תהיתי על האנשים כמוך שמזדהים עם כאבם של בני אדם בלבד. הרי בני אדם הם גם כן בסה"כ חיות, ולאו דווקא המוצלחות שבהן, לדעתי. אני ממליץ לך לצפות בסרטי וידאו מהארכיון של צער בע"ח בארה"ב. כמו כן, אני מצרף שני סרטונים בנדון. צפיה נעימה!
 

doresh shalom

New member
ואיך ההודעה הזאת רלוונטית ../images/Emo41.gif

לשרשור על חיסלו של שחאדה?
 

אנטוליו

New member
אם קראת בעיון את כל הודעותיי,

תבין שיש חיסולים הרבה יותר חמורים ואכזריים מאשר זה של שחאדה. אנשים שמתרעמים על חיסולו - בעצמם אחראים לחיסולם היומיומי של מיליונים ומיליארדים של יצורים תמימים וחסרי הישע שמרגישים את הכאב בדיוק כמונו! (בהנחה שהם אוכלים בשר). איך תתייחס לגנב שבוכה שגנבו ממנו כמה שקלים בזמן שהוא עצמו גונב מיליונים?
 

doresh shalom

New member
זה שיש חיסולים יותר חמורים ../images/Emo41.gif

(למרות שאני לא מסכים איתך בעניין בע"ח) זה כלל לא רלוונטי. או כפי שאומרים: 'Two wrongs doesn't make a right'.
 

אנטוליו

New member
אני חושב שלאדם אין זכות מוסרית

להתלונן על העוולות, במיוחד כשהוא מעורב בהם בעצמו. כן, יש הרבה אלימות ואי צדק בעולם. אם אנחנו רוצים להילחם נגדם, עלינו לתת קודם כל דוגמה אישית. אנשים גדולים ומוסריים באמת כמו גנדי וטולסטוי כן נתנו דוגמה שכזאת והיו לצמחונים, אחרת זה מריח צביעות. וכך כתבתי על הצביעות האנושית לפני כשנה: על הצביעות האנושית. בימים אלה מציינים 60 שנה לשחרור מחנות ההשמדה. יינשאו נאומים בעצרות שונות מפי נואמים חמורי הסבר, ואחר כך הם יפרשו לסעודת גורמה במסעדה מפוארת, שם יוגשו להם מעדנים שונים, מרביתם מבשר . כותב שורות אלה ששם למטרת חייו להלחם נגד טמטום, צביעות ורוע בחברה האנושית, תוהה: האם יש להם בכלל את הזכות המוסרית לנאומים שכאלה? כידוע, במחנות ההשמדה הומתו בני אדם שנחשבו ל"נחותים" בעיני השלטון, בהשוואה לגזע הארי העליון, ובהתאם לחוקי הגזע של נירנברג. ומה אנו עושים לבעלי חיים, לא אותו הדבר? אנו מתרצים את מעשי הזוועה האלה בכך שאנו עליונים, והם נחותים, ונועדו ע"י בורא העולם לשמש לנו, בני הגזע האנושי העליון, למזון. אולי זה נכון לגבי הטורפים למיניהם, אך לנו יש הברירה והאמצעים להסתדר היטב ללא מעשי הרצח הנוראים האלה, ובכל זאת אנו טובחים ללא רחמים ביצורים חסרי הישע. אז במה אנו עליונים? ברוע והתאכזרות? הצבועים והמטומטמים אשר בינינו בטח יזדעקו: איך אתה מעז להשוות בין בני אדם ובעלי חיים? מהתבוננות מעמיקה יותר בבעלי חיים אנו רואים ( במיוחד אלה שיש להם חתול או כלב בבית), שיש להם גם תבונה וגם רגשות, אפילו יותר מחודדים לעתים מאשר לבני אדם. ( ראה רגישותם לבואו הצונאמי כמה שעות לפני התרחשותו). בוודאי שהם מרגישים, כמונו, בכאב. מנטליות שלהם דומה לזאת של הילדים. האם אפשר להסיק מכך שאל הילדים מותר להתאכזר ולשחוט אותם? ומה זה קשור לפורום שלכם? קשור מאוד. אנו הגזענים בני גזענים, ויונקים כבר מילדותינו את רגשי העליונות המדומים והמזויפים מפי דתנו הקדושה. למה אין צדק בעולם? הרי כל אחד בעד הצדק! כן, כל אחד בעד הצדק לעצמו בלבד, ולא אכפת לו אם העוול נגרם לזולת, במיוחד אם הוא "נחות". אפילו הגנב צועק הכי חזק: תפוס את הגנב בכיכר השוק, אם מתגלה שם מעשה הגניבה. כך גם אנו: מציינים כל יום שני וחמישי איזה אירוע שקשור באנטישמיות, מארגנים קונגרסים למכביר בפורומים בינלאומיים נגד הגזענות. על הגנב בוער הכובע! אבל נחזור לבעלי החיים. הסופר בשביס זינגר כתב שעבור בעלי חיים כל יום הוא טרבלינקה. שמענו ששוקלים עתה להנהיג בעולם הרחב שיטה חדשה, "הומאנית" יותר להמתת בעלי חיים: בגזים. מה זה אומר? שאנו, אוכלי הבשר, עכשיו מתנהגים בצורה יותר אכזרית לבעלי חיים מאשר הנאצים במחנות ההשמדה? ועוד מציינים את ימי שחרורם? במיוחד שימו לב שומרי המסורת והכשרות אשר בינינו: שחיטה כשרה גורמת כאב וסבל אף יותר גדולים מאשר שחיטה לא כשרה. עכשיו, בעידן האינטרנט, קל מאוד להיווכח בכך בצפייה באתרים של ארגונים שונים לזכויות בעלי חיים, כגון אנונימוס ו-peta. אתם מוזמנים. עלי לציין שיש אבל דתות בעולם שאוסרות בפירוש את רצח בעלי חיים כדוגמת הג'יינים, אך מי הם בכלל, הגויים האלה? הרי אנחנו, היהודים, הבאנו אל העולם את המוסר! לסיכום: כמה החושך הוא גדול וכמה שהאנושות צבועה, מושחתת ומרושעת! בסופו של דבר, גם בני אדם סובלים מהרוע של עצמם. ארתור שופנהואר כתב: העולם הוא גיהינום, ואנו, בני אדם, מצד אחד הנשמות המעונות, ומהצד השני אנו השטן בעצמו ובכבודו.
 

אמורוסו

New member
אתה חייב לפרסם אזהרה לפני ../images/Emo31.gif

אני מכיר את הסרטון הראשון, ולכן הפסקתי, אבל מי שלא מכיר - הוא צריך לקבל אזהרה כי מדובר בתמונות מחרידות ומזעזעות מאין כמותן, ויש אנשים עם נפש תמימה שיכולים לקבל צלקת אמיתית מדבר כזה או לפחות טראומה. שוב, זה לא אחראי לפרסם סרטונים בלי לתת אזהרה על תמונות גראפיות מאוד קשות מראש, בדיוק כמו שאדם לא יפרסם את הסרטון על הוצאת ההורג של העיתונאי היהודי בעיראק לפני אזהרה דומה. יש דברים שהם בהחלט מזעזעים מדי לצפייה עבור אנשים מסוימים, ואני יכול להבין את זה.
 

Wing Chan

New member
רק חבל שכול הצמחוניים למיניהם

רוצחים בעצמם מיליוני חיות תמימות ע"י כך שהם ניזונים מסויה טופו וכ'ו (בזמן הבציר של זה). או שלא יודעים או שבוחרים להתכחש. אנחנו לפות אוכלים את הגופות, אבל אתם סתם משאירים אותן להירקב. אז אל תביא לי את הבולשיט של הומאניות וכול זה. מתי לאחרונה עשית את היום לילד חולה סרטן? יפה, לא אתמול ולא שלשום.
 

אנטוליו

New member
לומר את האמת: לא ירדתי לסוף דעתך.

מה זאת אומרת אנחנו "רוצחים בעצמנו מיליוני חיות תמימות ע"י כך שהם ניזונים מסויה טופו וכ'ו (בזמן הבציר של זה). או שלא יודעים או שבוחרים להתכחש. אנחנו לפות אוכלים את הגופות, אבל אתם סתם משאירים אותן להירקב"? תסביר את עצמך. בקשר לעזרה לבני אדם: אפילו מצבם של הדפוקים ומקופחים שבהם עדיין טוב לאין שיעור ממצבם של בע"ח אומללים וחסרי הישע, הנמקים בכלובים במשקים תעשייתיים בתנאים שבהשוואה אליהם התנאים במחנות הריכוז נראים כבתי הבראה, ואני כבר לא מדבר על ההוצאות היומיומיות להורג בשיטה כגון זאת, שבהשוואה אליה מוות בתאי הגזים נראה כמעשה חסד.
 
לי אין בעיה עם חיסול שחאדה

שחאדה בחר להיות איפה שהיה, הוא גרם למותם של אזרחים (גם אם היינו משתמשים בפצצה של חצי טון היו נהרגים אזרחים, זה היה בית מגורים משותף, לא בטוח שהיינו מורידים את שחאדה) מדובר היה בטרוריסט בכיר ומסוכן, ברור שהיה עדיף עם לא היו נהרגים אזרחים מסביב, אין לי שום דבר נגדם, אך בסופו של דבר הוא בחר להיות שם כי חשב שזה יתן לו חסינות, אני שמח שהוכחנו שאין חסינות, גם אם אתה מתחבא במחלקת יולדות בבית חולים (בכוונה נתתי דוגמא קיצונית ומוגזמת), אם יש למחבל חסינות, אז זה אומר שיש אצלנו חולשה, חולשה הניתנת לניצול, "פרצה בחוק", במלחמה בטרור אסור שיהיו לנו פרצות (טרוריסטים מומחים בניצול פרצות לטובתם, ככה זה שיש נחיתות בכוח), אף אחד לא חסין ולא משנה איפה הוא נמצא ועם מי, ראינו כבר את התוצאה של חיסולים כושלים, הכי גרוע שיכול, גם המטרה בחיים וגם פועלת לנקום. אין גבול הם דבר ראשון צבועים, למה הם לא פועלים משפטית נגד מחבלים היורים מתוך שכונות?, למה הם לא פועלים נגד מחבלים המפעילים מעבדת נפץ/מחרטת קסאמים/מחסן נשק או כל דבר טרוריסטי אחר מתוך בית מגורים?, למה הם לא פועלים נגד מחבלים המשתמשים באזרחים כמגן אנושי?, למה הם לא פועלים נגד מחבלים ואירגוני טרור המשתמשים האמובלנסים כדי להעביר מחבלים ואמצעי לחימה ממקום למקום? חוץ מזה לפעול נגד הצבא שלך ולא משנה בשם מה זה בלי לראות את התמונה הגדולה ולקרוא לזה "פשעי מלחמה", זו סוג של בגידה, מוסריות אין כאן, אין שום דבר מוסרי בלהשאיר את שחאדה בחיים ובכך לתת לעוד פיגוע שבו נרצחים אזרחים, אותו אירגון גם פעל נגד אלוף אלמוג שבסך הכל ניסה לגייס כסף לבית טיפולי בשביל ילדים מפגרים, אין יותר רוע מזה! החוק הבינלאומי: החוק הזה לא נותן אלטרנטיבה, חיסול לא חוקי?, סבבה, מה אתה רוצים שנעשה? נשלח כוח רגלי שישחט?, נגמ"ש יעלה על מטען וגופות החיילים יתפזרו לכל עבר? (זוכרים?), נבקש מהאו"ם שיעצור אותו בשבילנו? (הוא לא יסכים, סיכון חיים למען צד שלישי, התערבות בסיכסוך...אין סיכוי), מה עוד נשאר? צו מעצר? (כן בטח...). הריסת בתים?, כל בית שיש בו פעיל טרור/מעבדת נפץ/מחרטת קאמים/מחסן נשק/עמדת מודעין/עמדת צליפה, מקום ממנה יוצאת מנהרה וכו', גם אם יש בה משפחה, היא לא בית, היא מבנה צבאי ומתוך כך מטרה צבאית לגיטימית. ענישה קולקטיבית - מה לעשות, גם ככה אנחנו משתמשים בציוד הכי יקר והכי מדוייק שקיים על חלאות האדם האלו, כאשר בסיסי הפעולה של המחבלים נמצאים בשכונות הכי צפופות בעולם, אין מנוס מזה שאזרחים שהיו מסביב יפגעו, אין מה לעשות, הם לא היו המטרה, לא כיוונו אליהם, לכן הענישה לא קולטקטיבית. אנחנו לא חיים בווקאום "החוק הבינלאומי", הוא לא מתאים, לא הוא ולא שאר האמנות, אנחנו מחוייבים רק למציאות שלנו.
 
תענה לי על שאלה אחת:

למה בג"ץ בראשותו של אליקים רובינשטין נמנע מלדון בעניין? אם אכן אין בעיה אז היו פותחים בחקירה ומוצאים שלא היה רבב בהחלטת צה"ל וכן בעצם הפעולה גם אם נהרגו אזרחים. אבל כנראה שידעו שזה לא ממש ככה... יש גבול לא פועלים נגד טרוריסטים כי הצבא פועל נגדם, ומי שלא מחוסל נתפס ומוכנס למאסרי עולם(בצדק כמובן!) אני חייב להגיד שדעותי הם לא בדיוק דעותיהם של אנשי יש גבול, סרבנות היא עבריינות אידיאולוגית, אבל פניה לחו"ל לעצור קציני צה"ל(וכן,גם אני לא מת על זה)אינה מהווה עבירה על החוק. אני מציע לא להשתמש בביטוים כ"בגידה" כי בגידה מוגדרת בחוק כהעברת מידע סודי לאויב. פה היה מקרה של העברת מידע שאינו סודי למדינה שאיננה מדינת אויב. הביטויים האלה יכולים לגרום להסתה אז רצוי להימנע מכך.
 
כל דבר המהווה עזרה לאויב מהווה

סוג של בגידה, המיוחד במציאות הספציפית שלנו. החוקים נקבעו על ידי הטרוריסטים, הם קבעו את מגרש המשחקים, אנחנו נכון להיות נזהרים מאד, יכלנו למחוק שכונות, הרבה יותר קל, הרבה פחות הרוגים לנו...יכלנו ולא עשינו, אי אפשר לצפות מלחמה בטרור וגרילה עירונית שתהיה נקיה מהרוגים אזרחים, זה בלתי אפשרי, לא ראלי ולא הגיוני. יש גבול והחוק הבינלאומי כדי שתהיה איזושהי לגיטימיות לטענות שלהם צריכים: - לראות תמיד את התמונה הגדולה, את שני הצדדים, מה גורם למה ולא ישר להצביע כמו ילד קטן ולהגיד "הוא עשה...". - צריכים לחת אלטרנטיבה, לשלול זה הכי קל, להגיד "זה לא מוסרי", אין מוסרי ואין לא מוסרי, יש ברירות, אופציות, אם אחת לא טובה אז עושים אחרת, זו האופציה הכי "נורמלית" (כתבתי כבר את שאר האופציות, יש שם אחת עדיפה?, לא נראה לי). - צריכים לבקר ולפעול גם נגד הצד השני, גם אם הוא טרוריסטי, זה לא תירוץ "ישראל פועלת נגדם". שיהיה ברור, ברור שאני תומך שתהיה עד כמה שניתן פעולה נקייה ושאזרחים לא יפגעו, מצד שני הפעולה חייבת להיות יעילה, חיסול כושל גרוע מאי חיסול, את המטרה צריכים להוריד (מחבל אינו אדם, הוא מטרה, אני לא יודע איך הוא נחשב "בחוק הבינלאומי" האמת, גם לא אכפת לי!), אני כבר הבנתי מזמן, אני לא מבין איך אתה או יפי נפש אחרים לא מבינים, במקומות כמו ג'בליה או שכונות צפופות מאד אחרות הפגיעה באזרחים מסביב היא כמעט בלתי נמנעת (לצערי הרב), אין נשק בעולם שיכול להיות כל כך נקודתי, לא קיים. אם היתה חקירה, אולי גם יכלה להיות תוצאה אחרת, גם ככה צה"ל מוגבל וידיו קשורות, צריך להוסיף?, אחר כך יתלוננו שאין ביטחון, בטח, כי אנשים דוחפים ת'אף הארוך שלהם לכל דבר ולא נותנים לצה"ל לעבוד.
 
הרי ידוע שהכל זה "ביטחון"...

גם גדר ההפרדה שבחלקה הגדול מספחת קרקעות למען הרחבת התנחלויות. לא,לא אמרתי שהגדר לא מונעת פיגועים, אמרתי(וזו עובדה)שהגדר גם נודעה באיזורים מסויימים להרחבת התנחלויות, ראה בילעין(שם נלקחו למעלה ממחצית אדמות הכפר למען הרחבת ההתנחלות מודיעין עילית)
 
לגבי זה אני לא בטוח

אם ישנה גדר שהיא נטו הרחבת התנחלות אז אני נגד, חוץ מזה אם זה היה המצב אני בטוח שבג"ץ היה מונע גדר כזו, יתן רק להפקעות לצורכי ביטחון. לגבי הבלעין אני בכלל לא בטוח שזו הסיבה (לשמאל הקיצוני הסיבה בכלל לא משנה, לא אכפת להם מבטחון), הסיבה שהגדר נתקעת כל כך הרבה זמן באיזורים מסויימים זה בגלל הפקעות לא נחוצות. דבר נוסף, תוואי הגדר נעשה על ידי ממומחים צבאיים, על פי שיקולים צבאיים, לא על ידי מומחים מדיניים, ככה שאני מתקשה להאמין שמדובר בהקפעת אדמות לצורך הרחבת יישוב. בכל מקרה אם זה ככה אני נגד.
 
למעלה