לנאוה
בשרשור הקודם כתבתי דף תצפית על דניאל, שם היה שיעור חשבון והמשלבת התערבה אך ורק כשהכללים החברתיים לא קיבלו התייחסות. (מצרפת) בזמן השיעור המשלבת לא מלמדת את הילד חשבון, היא עוזרת לו להבין את הדרישות שדורשים ממנו המורים והילדים כאחד. היא עוזרת לו בהתנהלות. אם הילד שלי היה עם פיגור, עדיין הייתי שולחת אותו לבי"ס רגיל, מכיוון שבעזרת השילוב עם הילדים הרגילים והפנמת הכללים החברתיים שתמיד יצטרך אותם, גם בבגרותו, הוא יוכל ללמוד אך ורק באיזור מכיל ומאוד מאוד רגיל. אם הילד לא מצליח להיתחבר לשיעור חשבון,קשה לו...אני מאמינה שכל ילד, לא רק ילד אוטיסט, עדיף בשבילו לא להיות מתוסכל מהלימודים ולצאת מהכיתה באותה השעה. אבל אני חוזרת לשילוב הילדים האוטיסטים דווקא, ילד אוטיסט, כמו ילד עיוור, כמו ילד עם סי.פי, כמו כל ילד אחר, צריך עזרים לנכותו. הנכות של הילד הינה קודים חברתיים, את הקודים האלה הוא יכול ללמוד אך ורק באמצעות תיווך ובמסגרת רגילה. את כסא הגלגלים הוא מקבל בדמות המשלב/ת, היא המכשיר התומך בו. אני חושבת שזה פשע לקחת מעיוור את מקל ההליכה ומהנכה את כסא הגלגלים. אני חושבת שזה פשע לקחת מילד אוטיסט את המשלבת. יותר גרוע, בתקנה החדשה/ישנה נאמר שיש כאן אפליה בין אלה שאין להם לאלה שיש להם, ואני טוענת שאפילו ילד אחד יינצל, , יצליח יקום וייעמוד על רגליו אפילו בזכות השקעת ההורים שלו, אז אומר דייני. כשהבן שלי היה קטן, הוא היה צורח כל אימת שמישהו התקרב אליו. כל מי שהכיר אותו לא המליץ על שילובו אלא להפך, המליצו שישאר בגן לילדים אוטיסטים, אני ראיתי את היכולות שלו, ראיתי שהוא מסוגל, שלחתי אותו לחינוך רגיל, והוא התפתח במהירות, השפה שלו התפתחה, והוא התחיל לדבר כמו כל הילדים. ולמרות חוסר הרצון לשלבו מצד משרד החינוך, כי הוא לא התאים, לא אשכח את המפקחת אומרת לי שלא תתן לי לדפוק את הילד שלי. היום, כשלפעמים אני רוצה לוותר, בחינוך המיוחד לא מוכנים לקבל אותו, מכיוון שלדעתם הוא לא מתאים לשם. את מבינה למה ששילוב יכול לגרום? אני מכירה ילד שהיה בחינוך המיוחד עם פיגור קל, בבי"ס לחינוך מיוחד, כבר היה גדול, היו לו התפרצויות כשהוא נשכב על הריצפה וצורח... ההורים החליטו לעשות מעשה, ועברו לשלב אותו בכיתה רגילה בבי"ס רגיל, ולמרות הפחד והאזהרות מצד גורמים בביה"ס, בכל זאת ניסו... לילד היה חדר שאירגנו בשבילו בביה"ס לשיעורים שהוא לא יכול להשאר בכיתה, היתה לו משלבת לכל שעות הלימודים, וראו זה פלא, התקפות הזעם עברו, נהיו לו חברים חדשים שביקשו להיות בחברתו. וזה לא נס, זה פשוט עבודה נכונה. ילדים עם בעיה חברתית, הפתרון לבעיה שלהם היא חברתית בלבד! הגשנו בג"ץ וזכינו, מכיוון שהמדינה עדיין לא השכילה לאמץ את החלטת בג"ץ, יש ילדים שלא יכולים להיות משולבים, כי להורים שלהם אין אפשרות לממן את השילוב.