על מה כל המהומה? אולי גם אני קרבן?

quizer

New member
על מה כל המהומה? אולי גם אני קרבן?

אוקי חבר`ה, אני לא מבין על מה כל המהומה- מזה בדיוק ה OCD הזה? מזה עושה? הפרעה טורדנית? אממ... אם ניתחתי ג`וק זה אומר שאני פגוע? ואם קילקלתי מכונת צילום בצבא זה אומר שאני פגוע? מה אומר שאני פגוע? מה התסמינים שלי? איך מטפלים בזה? זה מתחום הפסיכולוגיה? אפשר להוריד עם זה פרופיל בצבא? איך מוכיחים דבר שכזה? אני בכוונה מנסה להוריד ת`רמה כדי שההסבר כאן יהיה כמה שיותר מפורט וכמה שיותר פשוט בתוכנו- כי כל נסיונותי להבין- על מה כל המהומה עלו בתוהו... בתודה קוויז.
 
בוא ננסה

אתה הולך ברחוב, ומשהו בראש המעוות שלך אומר, שאם תדרוך על קו מסויים אז תפגע בתאונה. אתה מנסה לומר לעצמך ``אבל זה לא הגיוני, ואם אני אפגע זה לא קשור לכך שדרכתי או שלא דרכתי על הקו`` אבל המחשבה הזאת לא מרפה ממך. אתה חושב, שאם לא תבצע את ההוראה שקיבלת מהמוח שלך, ישתשלו האירועים כך שבטוח שתפגע. חוץ מזה, עדיף כבר לבצע את ההוראות מאשר להסתכן, נכון? אתה פותח את העיתון. ראית את המילה פיגוע. אבוי! עכשיו חייבים לחפש מילה אחרת שתנטרל אותה, כדי שלא תזדהם מהמילה הזאת. אתה יודע שלעצם קריאת המילה אין השפעה על מה שיתרחש, אבל בפנים אתה משוכנע שמשהו נורא עלול לקרות. אלו הן רק שתי דוגמאות מאוד ספציפיות על אוסידי. אם אתה מתעניין, יש עוד לא מעט סיפורים בספר שנרקא ``הילד שלא הצליח להפסיק להתרחץ``.
 

קורווין

New member
או למשל,

אתה נוסע ופתאום נכנס לך לראש שאולי דרסת מישהו ואתה חייב לחזור את כל הדרך כדי לבדוק את זה, אתה שומע ברדיו שנאנסה ילדה בצפון וחושב לעצמך ``אולי אני עשיתי את זה ואני לא זוכר?`` או לחילופין ``אולי יחשבו שאני עשיתי את זה ואני לא אוכל להוכיח שזה לא אני?``, או שאתה מרגיש שאם תעשה את הפעולות XYZ תהפוך להיות מזוהם ורק פעולות TYO יטהרו אותך, אתה מרגיש שאם אתה חושב משהו רע על מישהו זה עלול לפגוע בו במציאות וזו תהיה אשמתך, אתה מרגיש שאתה לא יכול לא לאמר אמת כי אחרת תענש ע``י כח עליון של צדק על. אלו עוד כמה דוגמאות למאפיינים של OCD. יכולים להיות עוד המון המון סוגים. מספר הטקסים והמחשבות הטורדניות הוא בערך כמספר האנשים החולים במחלה. בעיקרון מדובר בצורה הכי כללית, על בעיה שבה לאדם עולות אובססיות=מחשבות או רעיונות מטרידים (טורדנית...) שהוא לא מצליח להוציא אותם מהראש, למשל אני מזוהם, ומעוריים בו חרדה, והדרך היחידה להפטר מאותה חרדה היא על ידי ביצוע טקסים שונים ומשונים שהאדם ממציא בדרך כלל לבד (או הקצנה של התנהגות קיימת - רחצה ללא הפסקה מספר רב של פעמים ביום למספר שעות בכל פעם לדוגמא). למטה הכנסתי קישור לאתר של הדסה. האתר מסביר באופן מפורט ומקצועי את הבעיה ואת דרכי הטיפול בה. אתה מוזמן לגלוש לשם אם ההסברים שלנו לא סיפקו אותך. כל טוב! קורווין. נ.ב. אני ממש מקווה שלא תגלה שיש לך את זה... זה לא ממש נעים...
 
למעלה