בקצור אני מסכים שמדענים לא מבינים בעניני דת יותר מכל אדם אחר והעובדה שרובם לא מאמינים באלוהים (כך טוענים מחקרים) לא אומרת כלום.
בכל אופן אם כל כך הרבה אנשים מאמינים באלוהים יש לבחון טענה זו.
במיוחד יש לבחון אותה בגלל השאלה איך נוצר כדור-הארץ, הכוכבים, החיות ובני-האדם? סתם באופן אקראי או ע"י האבולוציה? על פניו זה נשמע לא הגיוני שדברים מורכבים כאלו נוצרו באופן אקראי.
כאשר משווים טענה זו מול האבולוציה רואים שהאבולוציה היא משהו מופרך לחלוטין:
האבולוציה אומרת שתכונה נוצרת רק אם היא עוזרת להישרדות - אבל יש תכונות אצל האדם שלא מועילות להישרדות כמו ראיה בצבע או אהבה למוזיקה. איך נוצרו תכונות אלו?
המצפון זה דבר שפוגע בהישרדות כי הוא יכול לגרום לאדם לעשות (או לא לעשות) דברים שבניגוד להישרדותו.
איך בעלי חיים יבשתיים נוצרו מדגים? הרי זה אמור להיות תהליך איטי ומדורג שבו בעל החיים נמצא זמן רב בשלב אמצעי (בין דג לבית דו-חי או חיה יבשתית). בשלב הארוך הזה בעל-החיים לא יכול לשרוד לא בים ולא ביבשה. לכן תהליך זה היה נקטע כבר בהתחלתו.
האדם נוצר (לפי טענת האבולוציה) מקוף קדמון. קוף זה יכול לקפץ בקלות מעץ לעץ. האדם לא מסוגל לעשות זאת. כלומר האדם אבד תכונה חיונית להישרדותו. זה נוגד את האבולוציה.
תינוקות האדם חלשים ומאוד פגיעים לעומת תינוקות של בעלי-החיים שמהם הם נוצרו (לפי טענת האבולוציה). איך זה קרה? יש פה שוב אובדן של תכונה חיונית להישרדות.
חיות אחרות יכולות לאכול מזון לא כל כך נקי (למשל מפחי הזבל) ולשרוד. האדם לא יכול לעשות זאת. שוב אובדן תכונה שעוזרת להישרדות. דבר שמנוגד לאבולוציה.
בני האדם דואגים גם לילדים נכים שלא מסוגלים להתרבות ומקשים על ההישרדות. דבר שנוגד את האבולוציה.
יש עוד דברים שאני לא זוכר עכשיו.
בכל אופן כאשר אתה לא מאמין אתה עלול להפסיד בגדול. לא כדאי לפספס רק בגלל שננעלת על משהו מסוים (שרוב הסיכויים שלמדת אותו מסביבתך כי בדרך כלל מי שמשוכנע שאין אלוהים או מי שמשוכנע שיש אלוהים ומאמין בדת מסוימת - עושה זאת כי ככה חינכו אותו וככה סביבתו נהגה ולא בגלל שבדק ומצא שזה נכון).
(זה לא הטיעון של פסקל כי פסקל אומר שכדאי להאמין אבל הוא אינו אומר במה להאמין ואם תבחר באופן אקראי בפלג מסוים של דת מסוימת, רוב הסיכויים שתטעה כי יש מאות או אלפי פלגים. אתה צריך לבדוק מה נכון).
אני מניח כי מטרת האנושות היא חקירת הסובב אותנו במטרה להבין כיצד נתהוותה המציאות הניצפית.
אין על מה לדבר עם מי שאינו סקרן לדעת כיצד נתהותה המציאות הניצפית.
האם מעשיות המיתולוגיה היהודית מספקות תובנה כלשהי בסוגיה זו?
אני סבור שלא.
שתי מעשיות יסוד, מעשית הבריאה ומעשיית המבול - נגנבו ממסורות מסופוטמיות על קרביהן, על כרעיהן, ועל נוצותיהן, ולא בכדי.
אברם (אשר נקרא מאוחר יותר אברהם) היגר כנענה ממספוטמיה והביא אתו שתי מעשיות אלה.
שתי המעשיות המסופוטמיות הללו דומות לשתי המעשיות תאומותיהן שבמיתולוגיה היהודית בכל פרטיהן, זולת שמות הדמויות.
מעשיית המבול (בראשית ז יט-כ) ועוד שתיים - מעשיית "שמש בגבעון דום" (יהושע י יב-יד) ומעשיית "חזרת הצל עשר מעלות לאחור בשעון אחז" (מלכים ב כ יא) - פשוט בלתי אפשריות ומצוצות מן האצבע. ואם שלוש אלה מופרכות, מי לכפי יתקע כי הן היחידות המופרכות? אולי מצויות מעשיות נוספות בלתי אפשריות.
אסביר:
המבול המקראי -
כמות המים ב"משק המים" של כדה"א (ימים, אוקיאנוסים, ימות, אגמים, נחלים, נהרות, קרחון קוטב צפוני, אנטארקטיקה, קרחונים על גבי יבשות אחרות, קרח בראשי הרים, לחות אטמוספרית, מי-תהום) - אין בה אלא כדי הרמת מפלס הימים בכ- 65 מטרים ותו לא, ואילו בבראשית ז יט-כ נטען "
יט והמים, גברו מאד מאד--על-הארץ;
ויכסו, כל-ההרים הגבהים, אשר-תחת, כל-השמים.
כ חמש עשרה אמה מלמעלה, גברו המים; ויכסו, ההרים.". אולם ההרים הגבוהים אשר תחת כל השמים גבהם למעלה משמונה ק"מ.
שמש בגבעון דום - פרוש מעשיה זו הוא שהסבוב העצמי של כדה"א פסק ל"יום תמים" והתחדש לאחר מכן כקודם - בלתי אפשרי.
חזרת הצל עשר מעלות (40 דקות, כדה"א סובב מעלה אחת כל ארבע דקות) לאחור בשעון אחז - לא די שכדה"א מפסיק כאן סבובו העצמי, אלא אף נהפך כיוון הסבוב העצמי למשך 40 דקות שבסופן נעצר הסבוב, התהפך כיוון הסבוב שנית וחזר לקדמותו - בלתי אפשרי.
אילו אכן ארעו שני ארועים אלה (עצירת הסבוב העצמי של כדה"א, והפיכת כיוון הסבוב) - היו צריכים אלה להמצא גם במעשיות עמים אחרים.
אה, עיקר שכחנו - אדם.
על פי מעשיית הבריאה שבמיתולוגיה היהודית האדם הונפק as-is, מוגמר, כבן עשרים (על פי חז"ל), בצהרי יום שישי לפני כ- 5784 שנים, עוד מעט 5785.
אחרי שהוברר כי אין ללמוד על עניני טבע ממעשיות המיתולוגיה היהודית - נותר רק לחקור את המציאות באופן מדעי.
להלן הגדרת "מדע":
לא הכל ברור עדיין, אולם ברור כי מעשיות המיתולוגיה היהודית לא יקדמונו לשום מקום.
לא סיימתי. סבלנות. אמשיך מאוחר יותר ואענה ספציפית על טענותיך...זו היתה הקדמה בלבד שנועדה לדחות אפשרות לימוד טבע על פי המקרא.