עם התנצלות בפני כבוד העורב

Raidho

New member
עם התנצלות בפני כבוד העורב

על ניסיון "לגנוב את ההצגה". אני יודע שאני לא מבקר פה הרבה, כך גם לא שומר על קשר אוף-ליין, וסיבותיי עימי. אך בכל זאת החלטתי לפתוח את הדיון הבא כאן. הרעיון הוא כזה: היות והטבע חשוב לכולנו, בואו נפתח שרשור של דרכים ואמצעים למחזר ולצמצם צריכה מיותרת. בתנאים בהם אנו חיים, בסיטואציות יומיומיות, מבלי לחקות לגוף כזה או אחר שיתן לנו את דרך. נשתף אחד את השני במידע ורעיונות, אחר כך נוכל לערוך את זה למסמך ולהריץ ברשת, אולי לתרום מן הידע גם לאחרים. שישור דומה נפתח גם בפייס.
 

Raidho

New member
אני אתחיל

הא'-ב' זה כמובן למחזר באופן קבוע בקבוקים ונייר. הכי פשוט זה לפנו פינה ליד הכניסה, ולמצוא את הנקודות איסוף בדרך לעבודה/לימודים. כך זה הופך להרגל. אגב, כל סוגי הקרטונים, העטיפות ואילו כופסאות סיגריות ללא הניילון נכללים בקטגוריית נייר למיחזור, ורוב הנקודות למיחזור בקבוקים מחזיקות גם תיבות עבור שקיות, סוללות ודיסקים. דבר נוסף זה פשוט לצמצם את כמות השקיות שאנו צורכים, באמצעות תיק קניות. הרבה מאד כופסאות וצינצנות ניתנות לשימוש חוזר בבית. לאלה החיים בסביבה כפרית, פסולת אורגנית רצוי לקבור באדמה. בסביבה עירונית זה הרבה יותר מורכב, אך לפעמים אפשרי גם כן. ועוד, אנה מכירה ילדה בת 16 שהכינה לעצמה שידה מקרטון. רעיון מקסים לדעתי.
 

dixie chick

New member
הטרום א-ב הוא שימוש חוזר

לפני שזורקים לחשוב 1000 פעמים אם יש איזה שימוש לאותם חומרים. כדאי גם להשתדל לא לקנות מלכתחילה (למשל לקנות מסנן מים לבית יותר אקולוגי מלקנות בקבוקי שתיה קלה כל פעם, או להכין תה קר במקום לקנות נסטי וכ', אפשר לקנות אריזות חסכון גדולות יותר או לקנות מחומרים יותר מתכלים). אם בכל זאת נקנו נשתדל להשתמש שוב ביצירתיות-אריזות חד פעמיות אפשר להשתמש שוב לארוז אוכל- שאריות במקרר או לעבודה, בקבוקים שכן נקנו יכולים לשמש כעציצים, טפטפות, מלכודות זבובים ועודדדדד. רק את מה שנותר אחרי שמוצו כל הרעיונות האחרים- זורקים למחזור. למה זה בעצם? כי מחזור הוא בעצמו תהליך בזבזני ומזהם (משאיות מובילות את הפסולת, למיין, להעביר דרך מכונות מחזור)
 

5halo

New member
לעבור לחומרי ניקוי אקולוגים

ואם לא רוצים לשלם קצת יותר (והיום זה באמת קצת.....ההבדלים לא כאלה משמעותיים אם לא קונים חברות מחול) אז לפחות להשתמש במה שיש טבעי לפני. אני אתן דוגמה במקום להשתמש במסיר אבנית להשתמש במים רותחים ומלח לימון. סודה קאוסטית בזמן שהיא לא בדיוק טבעית היא ממה שהבנתי מידיד שלמד מדעי הסביבה מתפרקת בצורה טובה בטבע כמעט בלי להשאיר עקבות. לכן שיש סתימה בכיור לפני שלוקחים פותח סתימות לשים כף עם מים רותחים(להיזהר לא לנשום את זה ולשמור על המקום מאוורר היטב). לתת לזה רבע שעה ולהזרים עוד מים חמים לתוך הכיור או האמבטיה.
 

Wolf woman

New member
רעיון נהדר

חוץ ממיחזור וכאלה יש חיסכון מטורף שצריך לעשות, והוא אנשים. כן, אנשים. יש ילודה מטורפת, בעיות פוריות נפתרות בקלי קלות, אנשים חיים הרבה יותר מדי זמן ממה שהם צריכים לחיות וזה מכביד ה-מ-ו-ן. גם כשאנשים חוסכים בקטנה בדברים הם אף פעם לא רואים את הצורך האגואיסטי והנרקיסיסטי הזה של להמשיך את הגנים הלאה כמזיק, והוא מזיק כי הוירוס האנושי שלנו מזיק המון. כן, זה נשמע נורא ומתערב באינטימיות של אנשים, אבל לא אכפת לי. פשוט צריך לעשות קצת פחות ילדים, לאמץ יותר. לאמץ גם כלבים, כלבים זה עם נפלא. אז צריך שלא יהיה פיצוץ אוכלוסין, כי יותר אנשים- יותר הרס, צריך למחזר את הזבל שיש, בקבוקים, למחזר נייר כי חבל על עצים. תעשיית הבשר גם רוצחת בהמוניות וגם משתמשת בהמון המון מים, אז אם לא להימנע, לפחות להפחית. ביצים וחלב זה גם לא משהו נהדר. גם להפחית בסויה, כי כדאי שיישארו יערות גשם בעולם, כי אם הם ימשיכו להגדיל את השדות בגלל שהביקוש לסויה גדל, זה די על המצפון שלנו בתור צרכנים. גם הטונה קצת עומדת להיכחד וחבל כי זה אחד הטעמים שאני הכי אוהבת בעולם, וגם לא מגיע לחיה להיכחד כי בני אדם שמנים ומתרבים מדי. ידעתם שנשארו רק 4 אחוזים מאוכלוסיית הטונה שהייתה לפני כמה שנים? כמה שיותר להחרים סופר מרקטים. אני יודעת שזה עידן של אנשים עסוקים, אבל לא רק שהסופרים מרעילים אותנו, הם מוכרים מוצרים של הרס. פעם אנשים גם היו עובדים וגם מגדלים בבית חיות וצמחים. להרבה מאוד אנשים היום אין את האופציה לגדל חיות משק (בתנאים הוגנים!!) ואפילו לא צמחים, אבל אם יש גג אפשר להפוך אותו לגג ירוק, אם יש מרפסת אפשר לשים ערוגות וגם על חלונות אפשר. החקלאות התעשייתית היא פשוט איומה, היא גורמת לנזקים מחרידים לאדמה והפירות והירקות הרבה פחות איכותיים ונעימים לגוף שלנו. אם יש אפילו תקופות שאפשר להימנע חלקית מקניות בסופר, תעשו את זה. ככל שיש יותר זמנים שהרבה אנשים עושים את זה, אנשים גם צורכים פחות וחוץ מזה, אתם חייבים את זה לגוף של עצמכם. בכלל, להפחית בצרכנות, כל צרכנות. במקום לקנות משהו חדש, לתקן את הישן. במקום לקנות, להכין לבד, כמה שיותר. וגם יד שניה זה טוב.
 

אום נטע

New member
אפשר להציע גם?

הרושם שאני מקבלת פה הוא שרובכם חברה צעירים. אז ככה - אם וכאשר תהיו להורים אל תשתמשו בחיתולים חד פעמיים! מנסיון - הכביסות ממש לא סיפור. ולמי שבאמת מתעניין - אפשר גם בלי חיתולים בכלל
 
למעלה