ענף יצוא חדש!

Rubim88

New member
אני מוחה על השימוש במושג רעיון חדש

בסה"כ מדובר בפתרון טלאי על טלאי, הנפוץ במחוזותנו. שהופך את הקישור אל וממודיעין(עיר שהוקמה מ0), שהיא פרבר של י-ם וגם של גוש דן לקישור ע"י שלוחה(בתוספת של 13 ק"מ של נסיעה וחצי מזה תשתית יתרה)
 

amit1270

New member
זה לא "רעיון חדש". זאת תכנית קיימת (קשת מודיעין)

ויש אפילו הכנות לקשת בקצותיה, כך שכל מה שנדרש הוא לסלול אותה עם הפרעה מינימלית לתנועה על המסילה הקיימת.
 
הגיע הזמן להפסיק לנופף בתכנון של מודיעין כמודל

כי תכלס מדובר במודל תכנון של לפני 20 שנה ויותר (כבר ב1990 אושר מתווה העיר וכבר ב1994 התחילו לבנות את השכונות בעיר, לא כולל את היישובים מכבים רעות שהחלו לבנות קודם). אם כבר מדברים על תכנון, אז תנתחו תוכניות עדכניות יותר כמו חריש למשל, או מגה שכונות חדשות כמו בראש העין, קריית גת, ראשל"צ, בית שמש וכולי ובכלל את תוכניות המתאר לערים קיימות שמגובשות בשנים האחרונות עד 2025-2030 שיותר משקפים את מודלי התכנון העדכניים.
 

simo34

New member
העיר מודיעין מתאימה אל שנות ה-60'


העיר מודיעין תוכננה לראשונה בסוף שנות ה- 60' לאחר מלחמת ששת הימים
בתור " ישוב גבול " מול הקו הירוק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
היישוב " מכבים " שהוקם לפני מודיעין והפך להיות שכונה של העיר תוכנן בשנת 1966 .........................
אז למה אתם קוראים לזה " עיר העתיד " ? ..................................
גם לעיר " חיפה " קראו ככה לפני 100 שנה
 

simo34

New member
העיר " חריש " תהיה מודיעין הבאה ................

העיר החדשה " חריש " שהיא מתוכננת להיות " ישוב גבול " בדיוק כמו מודיעין ,
תהיה באמת יותר עדכנית ויותר חדשה.
החיבור של חריש אל מרכז הארץ יהיה תלוי בקירבה אל כביש חוצה ישראל
ואל רכבת העמק החדשה שהיא תחבר את בית-שאן עם מרכז הארץ בעוד 3 שנים.
אגב, בעתיד היותר רחוק רכבת העמק מתכוננת להגיע גם אל טבריה ואל קרית שמונה
 

darkshadow1

New member
חריש לא קרובה בכלל לרכבת העמק.

תחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש (גם אחרי פתיחת רכבת העמק) היא תחנת חדרה מערב, במרחק של כ-10 קילומטרים מהעיר. אם וכאשר יסיימו את המסילה המזרחית, תחנת חדרה מזרח תהיה קרובה מעט יותר (כ-8 קילומטרים).
המסילה היחידה שתקרב את הרכבת לחריש היא מסילת עירון (=חיבור של מסילת העמק למסילת החוף במקביל לתוואי של כביש 65), שההקמה שלה מאוד מאוד רחוקה.
 

אבישי ק

New member
שניכם טועים, אין תחנה קרובה

אני מניח שהתושבים יסעו לתחנות הרכבת, אם בכלל, לפי הצורך
אם לחיפה והצפון אז לרכבת העמק
אם למרכז אז חדרה מערב
 
בכל מקרה מדובר בעתיד הרחוק, אבל סביר להניח שהמסילה המזרחית

תהיה לפני מסילת עירון, או במקביל. וכאשר תפעל המסילה המזרחית התחנה הקרובה ביותר לחריש לנסיעות לאזור חיפה תהיה חדרה מזרח וממש לא דרך מסילות עירון והעמק, אלא דרך מסילת החוף מפרדס חנה וצפונה.
 

Rubim88

New member
רק שהתחנה הקרובה ביותר היא לא תמיד האטרקטיבית ביותר

סביר שמבחינת שירות רכבתי חדרה מערב ואפילו פרדס חנה-קיסריה יהיו עדיפות לנוסעים לצפון ולדרום.
 
חדרה מערב וקיסריה-פרדס חנה כיום לא ממש אטרקטיביות לנסיעה

צפונה. בשעות השפל יש רכבת אחת בשעה (!) עם החלפה בבנימינה בין חדרה ופרדס חנה לבין חיפה.
חדרה מערב תהיה אטרקטיבית רק אם הרכבת תהפוך אותה לתחנת מעבר בין רכבות פרבריות לרכבות בינעירוניות.
הגישה הנוכחית של הרכבת היא שזכרון יעקב תשמש כתחנת מעבר ולא חדרה מערב.
 

Rubim88

New member
אנחנו לא מדברים על היום אלא על העתיד

בעתיד הרכבת תבין(מעצמה, או שיראו לה את הדרך) שהמיקום הנכון לתחנת מעבר(שרלוונטית רק לעלייה על רכבות מהירות ולא על הפרבריות שמפסיקת נסיעתן בתחנת המעבר כיום משיקולים שונים) הוא חדרה מערב, חוץ מזה כמות הרכבות על מסילת החוף תהיה גדולה יותר מאשר על המסילה המזרחית.
 

אבישי ק

New member
אני באמת לא הבנתי מהכתבה מה הסטרטאפ

אני לא אומר שנכשלנו
בכל זאת הקמנו מדינה תוך מעט זמן
אבל עד לפני כמה עשורים בערך עוד התבססנו על תשתיות מתקופת הבריטים וקום המדינה
רק בעשורים האחרונים רואים שינוי בשטח וגם הוא נעשה כשפוליטיקאים מסויימים מנסים לבטל אותו.
ערי הפיתוח היו כישלון ורק בתקופה האחרונה מתחילים לראות שינוי ופיתוח גם בהם
העיר היחידה שהתפתחה מכלום לעיר בסדר עד היום היא ת"א וזה לא מפתיע מאחר והיא המרכז הכלכלי היחיד וזה קורה בכל מדינה בינונית בעולם.
אין גם התייחסות לבריחת צעירים מערים בפריפריה
על אזורי תעשייה ריקים
על מחירי הדיור וכו...
 

simo34

New member
תראה לי עיירת פיתוח אחת שיש בה מוסד תרבות מכובד

כל היכלי התרבות בארץ הם נורא עלובים לעומת היכל התרבות של תל אביב שאליו באמת אפשר לקרוא לו:
" היכל תרבות " ....................... בשמו המלא
בשום עיר אחרת בארץ אין היכל תרבות ברמה של תל אביב, לפחות יש רק סינמטקים שאולי אפשר לקרוא להם:
" תרבותיים " ואז שוב פעם מופיע השד הגזעני ממניעים " שמאלנים-אשכנזיים " שהוא חי בבועה התל אביבית שלו
ולא רואה אף אחד אחר ממרחק של בלאטה של מדרכה ..................
 

ש מים

New member
אתה מבלבל תחומים

יש להבדיל בין "תכנון" ו-"תכנית" לבין "מימוש" ויותר מכך - "אחזקה". בעיקר כאשר מדובר במבני ציבור (ובמקרה כזה אני דווקא מפנה את חץ ההאשמה אל הממשלות לדורותיהן, שמדברות כבר עשרות שנים על "פיתוח הפריפריה", אבל בעיניהן "פיתוח" זה רק כלכלה ובנייה למגורים וכלום, גורנישט, בנושא תרבות וקהילה! :( ).
 

אבישי ק

New member
סליחה, 3 תאטראות בקריות זה פאטה מורגנה

ד"א פאטה מורגנה זה אשלייה
הטלוויזיה והרדיו מוחזקים ע"י המדינה ובעלי הון(לא כל כך אכפת לי אני מוריד בעיקר ולא שומע הרבה רדיו) ולכן אסור לפתוח תחנת רדיו או טלוויזיה בחיפה(אתה מוזמן לבדוק, אל תסמוך רק על המילה שלי).
הייתי בתאטראות בת"א וזה פשוט ביזיון לקרא להם תאטרון, יותר לכיוון של בית תרבות קטן.
תתפלא
בבאר שבע אפילו יש תאטרון ואפילו קומפלקס של בתי קולנוע
באזור חיפה יש 2 קומפלקסים של בתי קולנוע ועוד אחד בבנייה
ההבדל הוא שת"א כלכך עמוסה שהחוויה של ללכת לבתי קולנוע אצלכם היא צפיפות צפיפות צפיפות.
אני יודע שזה הלם אבל אפילו יש בחיפה מגרש כדורגל חדש
וגם בבאר שבע שבקיצור רושמים ב"ש יש מגרש כדורגל חדש.
לסיכום
התרבות בארץ מתחלקת לתרבות הישנה והתרבות החדשה
הישנה נמצאת במרכז ובעיקר מצטמקת עם הזמן ומתרפקת על מה שהיה פעם, החדשה נמצאת בחיתוליה ומורכבת בעיקר מכל מה שמחוץ למרכז
אם זה מתנחלים, ערבים תושבי ישראל, עולים ותיקים ועוד...
 
למעלה