מדובר כאן בעסקה שטובה לכולם. בעלי הנדסה יקבלו שליטה בכל מניות נכסים, ובעלי נכסים יקבלו נייר סחיר יותר. כל השמחה מתבצעת בהחלפת מניות וללא צורך במזומנים, תוך צפי לכניסת הנדסה למדד 90. מה עוד תבקשי מאתנו מכורה?
לא כך זה ולהפך, אם בודקים טוב יחס בין המניות בתקופה 3-4 שנים היחס סביב 1 ל-3 ולא 1- ל-5 שעכשיו החברה לרעת בעלי המנית נכסים מציעה וזה עושק כמה עשרות אחוזים ולפי דעתי בתי השקעות והבורסה חייבים ליפסול את ההצעה הבזוייה
לא כך זה ולהפך, אם בודקים טוב יחס בין המניות בתקופה 3-4 שנים היחס סביב 1 ל-3 ולא 1- ל-5 שעכשיו החברה לרעת בעלי המנית נכסים מציעה וזה עושק כמה עשרות אחוזים ולפי דעתי בתי השקעות והבורסה חייבים ליפסול את ההצעה הבזוייה
מה שהגיוני לבדוק הוא היחס בין השווי הכלכלי של החברות ולא המחיר בנקודות. כיום מי שמחזיק במניות הנדסה שולט על 70% ממניות נכסים. למעשה, מבחינת הון עצמי נכסים שווה קצת יותר מהנדסה. אבל כדאי לתת גם משקל לסחירות ולהשתתפות במדדי השוק. סביר שאחרי העסקה המוצעת מניות הנדסה יכללו במדד תא90, מה שיגדיל את הסחירות שלהן. השאלה מה היה השווי בעבר איננה רלוונטית במיוחד. אני מנחש שאחת הסיבות להצעה היא האפשרות שבנכסים צפויה בוננזה בהתקרב יישום תוכניות הפיתוח של התחנה המרכזית הישנה. אני חושד ששווי הפרויקט הזה גבוה בהרבה מהרישום בספרי החברה, והוא מתקרב במהירות לביצוע. במובן זה יש אפשרות שמחזיקי נכסים מהציבור ייהנו מהפרויקט רק דרך החזקתם במניות שיקבלו מהנדסה, כך שחלק מהפוטנציאל יאבד עבורם. אין לבורסה קשר לדעתי להצעה. מי שצריך לבחון אותה היא רשות ניירות ערך. מבחינת המשקיעים המוסדיים - חזקה עליהם שהם יפעלו לפי האינטרסים שלהם.