עצה בבקשה!!! (הפעם עם יותר פרטים)

נגה28

New member
עצה בבקשה!!! (הפעם עם יותר פרטים)

מציעים לי לקנות אופני Haro escape משומשים, מ-2000 או 2001, שלדת אלומיניום alloy 7000, בולם קדמי Rock Shock Indy s, ברקסים Tectro Direct pull 7 Dia Comp, 21 הילוכים Shimano STX RC, צמיגים Ritchey Omega Bite 2.1. מקווה שרשמתי נכון את כל הפרטים. אבל שלא תהיה אי הבנה - אני לא רוכבת מתחילה, אני רוכבת שנים והרבה בשטח. הם מוצעים ב-1,100 ש"ח. מה דעתכם? ואיך זה מול specialized hard rock בנות שנתיים ב-1,200 ש"ח? או Gary Fisher advance חדשות מודל 2003 ב-1,300???
 

רמי לשם

New member
בטח לא הייתי קונה את ההארו

לשלם 1100 ש"ח לאופניים בנות 3 שנים (אם לא יותר, לדעתי ב2000 STX RC היה 24 הילוכים), עם בולם בסיסי שבטח כבר לא ממש עובד כמו שצריך ועם 21 הילוכים. אפשר לקנות אופניים עם 24 הילוכים עם בולם סביר בתוספת קטנה. ההארד רוק נראה לי נפסלות מסיבה דומה (לא נתת מפרט). לגבי הגרי פישר - צריך יותר פרטים.
 

נגה28

New member
משקל האופניים

האטרקציה העיקרית בהארו זה שהם ממש קלות.
 

XCrider

New member
בלי קשר למשקל, על פחות מ-24 הילוכים

לא הייתי הולך. זו תוספת כח משמעותית בעליות, הרבה יותר מאשר כל תוספת במשקל (כי מה זה קילו-שניים באחוזים לעומת המשקל שלך + האופניים? התוספת בתמסורת הרבה יותר משמעותית). לגבי בולם, לא בדקתי את המפרטים אבל רצוי קודם כל שיהיה אמין ונוח לתחזוקה כשצריך. זה מבחינתי אומר בולם קפיץ (קצת כבד יותר אבל בד"כ עמיד יותר) או אלאסטומר (פשוט וזול אבל בד"כ עם ביצועים פחותים). אני אישית מעדיף בולמי אויר אבל הם יותר רגישים ודורשים יותר תחזוקה (אבל לא סביר שהציעו לך בולמים כאלה באופניים לא יקרים). עד כמה שאני זוכר אותך מהדישון (ואולי זה כבר השתנה...
) את לא רוכבת אגרסיבית לכן את לא צריכה בולמים עם ביצועים מיוחדים, בעיקר נוחות רכיבה, אמינות וקלות תחזוקה כשצריך. לדעתי, הכי כדאי לך לקנות את האופניים במקום שאת מקבלת את היחס הכי טוב (קשה לבדוק לפני הקנייה, אבל תעמדי בחנות כמה דקות ותראי מה היחס לאחרים שבאים לתקן...) וקרוב לבית, שיהיה לך קל להגיע לתחזוקה. והכי חשוב, , תדאגי שהאופניים יהיו במידה הנכונה! רוב בעיות אי ההתאמה נובעות מ"הזדמנויות". גם כאן מוכר אמין שווה זהב!
 

XCrider

New member
לגבי שאר התוספות, לדעתי הן פחות

חשובות. כבר עשיתי הרבה מסלולים (גם אתגריים) עם אופניים פשוטות (אפילו בלי בולם בכלל...). אפילו הברקסים הפשוטים ביותר הספיקו לי (אומרים שצריך לזרום לא?...בלמים חזקים מדיי אפילו מסוכנים אם לא משתמשים נכון). מה שתמיד חסר זה כוח בעליות (=הילוכים) ובולם בירידות משובשות (=אחיזה טובה יותר ובטיחות). לדעתי, כדאי לך לנסות לרכב על שלוש הזוגות שמציעים לך, תראי איזה הכי נוח ובאיזה השיכוך הכי מוצא חן בעיניך. תנסי לרדת איזו מדרגה קטנה ואם אפשר, שחקי קצת בכוונונים של הבולם. אין כמו ניסוי בשטח... בהצלחה!
 

yaron j

New member
אמנון, תיקון קל..

לא קראתי את הודעתך עד הסוף, אבל משהו קפץ לי לעין... מספר ההילוכים שונה מיחס הילוכים. המושג "קל בעליות" = יחס הילוכים. המושג "יש לי הרבה הילוכים ואין לי מה לעשות איתם" = מספר הילוכים. לדעתי (הענייה) , אין צורך ב30, לא 27, וגם לא ב24. אני אוהב 21 הילוכים אפילו שיש לי אפשרות להשתמש ב24 (עם קסטה\גלגל אחר). וזה תופס גם לגבי הזוג השני שלי. באמת... (אתה יכול לבדוק את זה בפעם הבאה שניפגש)
 

XCrider

New member
באופן עקרוני אתה צודק, העניין שבד"כ

יותר הילוכים = תחום רחב יותר של יחסי העברה, בשני קצות הסקלה, כלומר, גם בצד האיטי (=יותר כח בעליות) וגם בצד המהיר (יותר מהירות עבור דיווש פדלים בקצב נתון). ככה זה היה לפחות כשאני בדקתי בזמנו. כמובן שיתכן סט גלגלי שיניים קדמי ואחורי (פלטה+קסטה) לא סטנדרטיים שיתנו יחסי העברה זהים בקצות הסקלה (הילוך ראשון ואחרון) אבל זה לא מה שמקובל עד כמה שראיתי. ותקן אותי אם אני. בעצם מה שחשוב זו רק הקסטה האחורית, כי היא זו קובעת את מספר ההילוכים: אם הגלגל הגדול והקטן בשתי קסטות של 7 ו-8 גלג"ש זהים, אז אתה צודק. אז לך תבדוק ותחזור עם נתונים...
הכלל הזה משתנה כמובן אם בקסטה האחורית מותקן "גלגל ענק" לדוגמה MEGARANGE של שימנו, שנותן תוספת כח משמעותית בהילוך הראשון גם באופני 21 הילוכים. העניין הוא שהמעבר לא רציף (ההילוך הראשון הרבה יותר איטי וחזק מהילוך שני באופן לא לינארי לעומת שאר ההילוכים) שזה לפעמים קצת מעצבן (לדעתי התאורטית) ובנוסף, צריך מעביר אחורי מיוחד (עם "גלגל ענק" גם הוא) שנועד להקל על העברת השרשרת על גבי "גלגל הענק" בקסטה. השיטה הזו נפוצה באופני נוער (שבד"כ מגיעים רק עם 21 הילוכים), ונועדה לאפשר תוספת כח בעליות בעלות נמוכה. אבל להגיד שזו שיטה נפוצה או אפילו טובה יותר? לא ולא...
וכנראה גם פחות אמינה וקשה יותר להשגת חלקי חילוף. אז בקיצור, אם יש לה אפשרות לבחור נכון מההתחלה, זה הדבר הראשון שהייתי ממליץ לה...
 

yaron j

New member
מה שאתה אומר- נכון.

שוב לא קראתי עד הסוף, אבל הכיוון נכון. באופן עקרוני, קסטה ל24 הילוכים היא גם קסטה ל21 הילוכים, פשוט מורידים את הג"גש השלישי. אי לכך.. הבעיה להשיג חלקי חילוף ל21 זהה לבעיה להשיג חלקים 24. היחסים יכולים להיות זהים בין 24 ל21, קלים יותר, קשים יותר אחרים וכיו"ב. תסיק מזה מה שתסיק.. אבל כמה מהעובדות שנכתבו בשרשור הזה פשוט לא נכונות.
 

XCrider

New member
ירון, מה יהיה? מתי תקרא עד הסוף?...

(זה נשמע לי כמו ציטוט של המורה שלך מתישהו...
) לגבי חלקי חילוף התכוונתי למעביר המיוחד של MEGARANGE והקסטה השונה (אני הבנתי שמחליפים את כל הקסטה והמעביר לחלקים של MEGARANGE, לא רק את הגלגל"ש הראשון קסטה רגילה). אין לי מידע לגבי הורדת הגלג"ש השלישי בקסטה כהבדל בין 21 ל-24 הילוכים. זה נראה לי לא סביר כי אז היינו רואים "קפיצה" בגודל בין גלגלי השיניים בקסטה של 21 הילוכים (בין גלג"ש 2 ו-3). חוצמיזה, משום מה חשבתי שהקסטה באה בחתיכה אחת מהמפעל, כי מעולם לא ראיתי בחנות שמפרקים קסטה לחלקיה אלא רק מחליפים קומפלט. שוב, תביא נתונים מספריים מדגמים ספציפיים ונשכיל...
 

yaron j

New member
שלילי, לא באה בחתיכה אחת.

שלושת הגג"ש האחרונים באים ביחידה נפרדת,וכל אחד בנפרד. ביכולתך לבחור את הגודל, כמה לשים וכדומה. אגב, אפשר להמיר גם קסטה 9 לקסטה 6\7\8 אם מפרקים אותה (כן,זה אפשרי) ומחליפים את הספייסרים בין הגג"שים, אבל זה טריקים למתקדמים...
 

XCrider

New member
עד כמה שהבנתי, השרשרת ב- 27

הילוכים צרה יותר, כי גם גלגל"ש בקסטה האחורית צרים יותר כי צריך לדחוף 9 גלגל"ש במקום 7 או 8 באותו המקום (בגלל מגבלת הטווח של המעבירים). זה נתמך גם במה שכתוב במפרט של מפתח השרשרת שלי ובמקומות שונים באינטרנט. מה אתה אומר על זה?
 

yaron j

New member
נכון, בגלל זה אמרתי-מחליפים ספייסרי

ספייסריים... אמנון, אתה לא קורא עד הסוף!?
 

XCrider

New member
דווקא כן, אבל לפי מה שאתה אומר

תהיה לך קסטה 8 עם גלגלי שיניים צרים יותר וספייסרים בשביל לתקן, ואני כבר לא שואל אם לא תהיה בעיית תאימות עם הפלטות הקדמיות (גלגל"ש רחבים יותר כשהשרשרת צריכה להיות צרה בשביל הקסטה 9 שצומצמה ל-7 או 8). בקיצור, זה נשמע לי כמו התפלספות מיותרת ובזבוז זמן...(של שנינו
) תזכור ממה התחיל הדיון: 21 או 24 הילוכים (אורגינל מהיצרן, לא איך להפוך 27 ל-21 הילוכים ולתקן את כל הבעיות שנוצרות).
 

yaron j

New member
לא, לא, הבנת את זה לא נכון!

ההבדל בין קסטה 8 ל9 היא בספייסרים, לא בגג"ש.. לכן כשהחלפת ספייסרים, הפכת את כל המערכת ל8. (קח בערבון מוגבל, אף פעם לא עשיתי את זה למרות שרציתי.שאר השטויות כשכתבתי, מנסיון.)
 

איתי נ

New member
עכשיו אתה צודק

"התפלספות מיותרת ובזבוז זמן". בעצם שניכם צודקים. ירון (באופן חלקי לפחות) שאפשר להרכיב קסטות מגלג"שים בודדים. הענין שמפסידים בזה יותר מכמה יחסי העברה. קרא על זה בקישור. לגבי קסטות 7 גלג"שים MEGARANGE, לא ניסיתי אבל נראה לי שחסרים שם דווקא כמה גדלים מאד שימושיים. עוד ענין שלא הוזכר זה רוחב הנאבה (והמיפתח של המזלג האחורי). במערכות 8/9 זה 135 מ"מ. במערכות 7 זה פחות (126?). אין שדרוג פשוט מ 7 ל 8 או 9.
 

yaron j

New member
צודקים שניכם

אבל אנחנו דווקא לא דיברנו על שדרוג אלא על.. ההיפך משדרוג (איך קוראים לזה בכלל??)
 

רמי לשם

New member
ההיפך משידרוג זה כמובן מידרוג

עובדה, תראו את ירדה פלאים רמת הטלוויזיה הישראלית על שלל ערוציה מאד שהכניסו את המידרוג...
 
למעלה