עצה בבקשה!!! (הפעם עם יותר פרטים)

laviran

New member
פינת הלשון: ההיפך משדרוג=רידוג

שידרוג = שיפור דירוג. רידוג = ירד דירוג, ירידה בדירוג. ד"ש לאבשלום קור
 

XCrider

New member
אכן, יופי של אתר עם מידע והסברים

מצויינים. אני מכיר אותו לא מהיום. ובפעם הבאה שאני תופש אותך בהתפלספות בפורום...
 

yaron j

New member
מצטער, שוב לא קראתי עד הסוף

בכל אופן, לגבי המגהריינג', מצטער לא מבין בזה בכלל. לגבי הקפיצה- כן, יש קפיצה. יש גם בין 1 ל2 , אז מה..? זה לא מפריע לשום דבר, ושוב -זה לבחירתך.
 

XCrider

New member
"התלמיד ירון לא קורא את החומר הנלמד

עד הסוף. עליו לשפר את הישגיו באם ירצה לעלות כתה בשנת הלימודים הבאה"...
טוב, למדתי משהו (ובטוח שאבדוק בביקור הבא אצל המכונופן שלי...
) יאללה, נתראה בשבילים!
 

etal2

New member
עזבי את ההרו

לפי הבולם הקדמי זה כנראה דגם מ-99 או אפילו לפני זה וגם אז אלו לא היו אופניים ברמה הגבוהה ביותר לפי המפרט. בתקציב שלך הייתי מחפש משומשות מלפני שנה - שנתיים ברמה קצת יותר גבוהה ממה שאת יכולה לקנות חדש (משהו כמו trek 4500 לפחות) או משהו מאוד ישן שהיה פעם באמת מעולה (כמו של אמנון למשל). ארז
 

XCrider

New member
למה אתה מגלה???!!!...

האמת, באמת נפלתי על משהו מעניין. 10.5 ק"ג, 24 הילוכים, לא צעירות אבל שמורות מצויין! בולם אויר קל מאד עם כוונון שיכוך, כידון ומסילות מושב מטיטניום (מי היה מאמין?). שאמשיך???...
האמת, לא היה לי מושג לגביהן כשקניתי אותן (משומשות) אבל הרגשתי שהן טובות יותר משאר האופניים שבדקתי באותו הרגע (לקח לי 10 דקות להחליט...). אז כמו שאמרתי, נסי, תרגישי למה את מתחברת ותשאלי גם את המוכר (האמין ביותר שתמצאי). וחוצמיזה, כמה כבר את יכולה להפסיד אם גם תפספסי משהו קטן? מקסימום תחזרי למוכר (שוב, האמין, שבו בחרת מלכתחילה) והוא כבר יסדר הכל...
 

alonaski

New member
לא!! לא!! בשום אופן לא 21 הילוכים!

מה פתאום!!!!! רק 24 ומעלה!!! יהיה לך נורא קשה עם 21 הילוכים!...
 

alonaski

New member
בודאי שזה בהחלט - קשור!!

נראה לי שאתה היחיד שלא קשור כאן לשום דבר... אני עוד לא פגשתי עד היום מישהו על אופני 21 הילוכים שהם לא אופני מדבקה!!! ובעבר היו לי אופני התחלה עם 21 הילוכים ואין שום סיכוי שאחזור אליהם שוב... אז אם לך יש סטיות פרברטיות שכאלה = להעדיף אופני 21 הילוכים על אופנים אחרים... - נראה לי שאתה ממש... "לא קשור"!!
או שפשוט - יש לך יותר כוח וכושר מרוכב-חובב-ממוצע!!! - סחתיין!!!
 

yaron j

New member
נו, אז עכשיו פגשת.

וזה באמת לא קשור, אם תרצי (וגם תיפטרי מהנימה הצינית), יכול להיות שעוד אסביר לך...
 

alonaski

New member
המממ... מצטערת! לא עובדת ככה ../images/Emo3.gif

לא מקבלת הוראות מאנשים זרים!!! (אפילו לא - כלפי נימת הדיבור שלי!!!...) וגם - "עסקים" מהסוג הזה - ממש לא מעניינים אותי!
לא קונה!
מצטערת!... אולי תנסה להסביר למישהו אחר... - כזה ללא "נימה צינית" אולי (אם אוזנך אינה סובלת את סוג הנימה הזה...)! בהצלחה!
 

נגה28

New member
תודה. ואגב -

תודה על העצות. זה בהחלט עוזר. ואגב - האופניים הנחמדים שנגנבו לי לפני כמה ימים היו Haro, כמובן לא אופני מדבקה, אך 21 הילוכים. ועשיתי איתם יופי של טיולי שטח. אבל אין ספק שיותר הילוכים יכולים לעזור בעליות.
 

alonaski

New member
אם כך...

אם את כבר רגילה לרכב בשטח על 21 הילוכים ולא מפריע לך... אז אולי זה לא צריך להגביל אותך!... בכל אופן - אני לא הייתי ממליצה לרוכב מתחיל שמחפש אופני שטח ברמת כניסה לתחום - ללכת על פחות מ 24 הילוכים. אחת הסיבות לזה - שממילא אין הבדל במחיר בין 21 הילוכים ל 24 ! יש טווח מחירים מאוד גדול ונרחב בין דגמי אופני השטח של 24 הילוכים לאורך כל יצרני האופנים!
או במילים אחרות - זה לא מהווה שיקול ריאלי לחסכון במחיר הקניה!
בכל אופן, אם תנסי פעם לרכב בשטח עם קצת יותר הילוכים - תראי איך הרכיבה נהיית יותר קלה ונעימה...
 

נגה28

New member
הילוכים - עוד שאלה

דווקא יצא לי לרכב לאחרונה באירלנד על אופניים ששוות איזה 20,000 ש"ח, עם 27 הילוכים... שיגעון... ולענייננו - אחד הזוגות שראיתי, נדמה לי של גארי פישר אך אולי איזה דגם של טרק, באים עם 21 הילוכים + גלגל כוח כזה לעליות, אולי כמו שהזכירו בשרשור הזה. אז מה עדיף, כאלה, או 24 הילוכים???
 

yaron j

New member
התווכחנו הרבה, ותשובות אין.

לפי דעתי. עזבי את נושא ההילוכים, זה משני. הדברים שעליך לבדוק לפי סדר חשיבות: 1. מידה (קריטי) 2. נוחות (על איזה נוח\כיף לך יותר ) 3. מחיר. 4. שלדה\ בולם קידמי (אני לא יודע לדרג אותם,כל אחד והעדפתו) 5. מערכות. וספציפית לשאלה. אם את רוכבת עליות, עדיף ה21 הילוכים עם הילוך כח ע"פ 24. אם אין לך עניין בעליות קשות - זה לא משנה אבל NICE TO HAVE..
 

etal2

New member
אל תלכי על פחות מ-24

אני לא רוצה לפתוח פה את כל הויכוח מחדש אבל לא הייתי מציע לקנות אופניים עם 21 הילוכים גם אם יש להם מגהראנג'. לדעתי פשוט לא מיוצרים חלקים איכותיים ל-21 הילוכים ובנוסף לכך באופניים עם 21 הילוכים אי אפשר לשדרג ולהשתמש בחלקים של 24 או 27 הילוכים מה שמגביל מאוד את האפשרויות בעתיד. מבחינת יחס הילוכים וכמה קל בעליה אז ל-24 הילוכים יש אותו יחס העברה כמו 27 ובתור מישהו שעבר לפני חודש מ-24 ל-27 הילוכים אני יכול לומר בוודאות שאין הבדל משמעותי ביניהם ועדיין אם יש לך אפשרות ללכת על 27 הילוכים זה יהיה עדיף. הנה דוגמה למה שאפשר למצוא משומש באזור המחיר שאת מחפשת ויהיה בבירור עדיף על האפשרויות שהבאת עד כה (אין לי שום קשר אישי למכירה הזו). תחפשי אופניים שלפני שנה-שנתיים עלו 2500-3000 שקל ונמכרים כיום באזור ה-1500 ויתנו תמורה טובה יותר למחיר מחדשות. כמובן שהדבר שאסור להתפשר עליו הוא המידה של האופניים ,ללא קשר למחיר או פרמטרים אחרים. ארז
 

alonaski

New member
= נו באמת... ../images/Emo3.gif

אופני 20000 ש"ח באירלנד!!!!
ידוע שאירלנד זו ארץ יקרה בטירוף!!!!!!!!!!!
לא אתפלא אם היו אלה אופני מדבקה זולים...
(לא מכירה את השיטה הזאת של גלגל-כוח לעליות...
...)
 

yuv R

New member
גלגל כח לעליות ../images/Emo26.gif Mega Range

הרעיון הוא שגלגל מספר 1 בקסטה גדול משמעותית מהבא אחריו - בלי פרופורציה לשאר הגלגלים. זה נפוץ בעיקר בהלוכים פשוטים, כמו אצלי (21 הילוכים - SIS). לא ברור לי למה לא עושים את זה במערכות יותר מתוחכמות, סה"כ זו פונקציה חביבה מאוד בעליות קשות (=לטעמי, הכי כיף), ויהיה לי חבל לוותר עליה באופניים הבאים.
 
למעלה