עצה ו/או מחשבה בנוגע לתיק השקעות

ori 6

New member
עצה ו/או מחשבה בנוגע לתיק השקעות

שלום רב,
יש לי תיק השעות צנוע באחד הבנקים.
אני, כמו הרבה אחרים, סובל מהירידות החדות בשווקים בתקופה האחרונה.
בדקתי בעקבות כך את התיק על כל רבדיו ומשמעויותיו וגיליתי שהוא לא כ"כ רווחי עבורי.
אני מעביר מדי חודש כ-2500-3500 לחיסכון והגעתי למסקנה שאני אהיה שקט הרבה יותר אם זה יהיה סגור וסטטי.
השאלה העיקרית שלי היא בנוגע לעמלה שגובים ממני - "דמי ניהול פיקדון ני"ע לני"ע הנסחרים בבורסת ת"א בגובה של מעל ל-1,000 ש"ח בשנה.
האם זאת עמלה שניתן להתמקח עליה?
פשוט, גם במצב בו התיק יעשה רווחים, מזה יורד רווח והעמלה, כך שזה פשוט לא משתלם אלא אם יש עלייה ממש מהותית, שאני לא צופה שתהיה בקרוב כך או כך.
תודה,
אורי.
 
תיק השקעות עמלות בנקים ומה שביניהם

היי אורי,
ראשית צריך תמיד לזכור שבעל המאה הוא בעל הדעה.
לא ציינת מה גילך וכמה כסף בחשבון(צנוע זה דבר יחסי) אך נושא העמלות בבנקים תמיד היה בעייתי ורבים מתעלמים ממנו בטעות.
שימת לבך לתשובה מפורטת בנושא עמלות בדיונים קודמים, הפקדה חודשית בסך 3,000 ש"ח זהו סכום מכובד לחסכון.הייתי מציע לך להפקיד אחת לחודשיים שלושה ע"מ להמנע מעמלות מינימום.
כמו כן, ציינת דמי ניהול, האם אתה מושקע בקרנות נאמנות (כפי שיועצי הבנק ממליצים בד"כ) הרי שעמלותיך גבוהות משמעותית ממה שאתה מציין. תעדיף קרנות מחקות. (ראה פרסומים בהודעות הנבחרות בצד שמאל).
להלן כמה נושאים למחשבה ואני לרשותך גם בשיחת טלפון במידה ותרצה להרחיב בנושא.
1. הפקדה חודשית מאפשרת לך להגדיל את הסיכון כיוון שאתה מבצע מיצוע של ההשקעה.
2. טווח ההסתכלות של השקעות בתיק נכון להיום צריך להיות לטווח של 3 שנים לפחות. אם אתה צריך את הכסף לפני כן, הייתי מציע לך לבחון חלופה סולידית לחלוטין.
3. מהו הרווח אליו אתה שואף ומהו ההפסד שאתה מוכן לראות בתיק (על הנייר)?
4. תלוי בגובה התיק, ניתן להעביר רק את התיק לחברות ברוקר'ז כמו" איביאי, פסגות, מיטב ד"ש ולנהל דרכם את התיק בעמלות זניחות בתנאי שאתה יודע כיצד להשקיע את כספך.
5. כדאי להכנס לבנק מתחרה קטן ולבדוק איזה עמלות הם יגבו ממך אם תעביר אליהם את חשבונך. חסכון בסכומים שאתה מציין עשויים להפחית לך את העמלות.
אם ההצעה אתה יכול לחזור לסינפך ולבקש יישור קו לעמלות.

חשוב לזכור, בעל המאה הוא בעל הדעה. על הכל ניתן להתמקח, אבל, חשוב לדעת מה אתה יכול לדרוש ע"מ לקבל - כלומר, ידע מאפשר לך להשיג עמלות יותר טובות.

בהצלחה,
אייל
 

ori 6

New member
תודה רבה על המענה המקיף והמהיר

מספר התייחסויות:
- אני בן 30, החיסכון אמור לעמוד על סך של כ-217 אלף ש"ח (כרגע עומד על 210 לאור הירידות בשווקים לאחרונה).
- ההשקעות מתחלקות אצלי ל-3 מניות (שבירידות ניכרות מאז רכישת) ו-7 קרנות נאמנות.
- אציין כי התנודתיות בשווקים מלחיצה אותי נורא מכיוון שזה כסף 'שעבורו אני מתאים את עצמי וסגנון חיי בכדי שאוכל לחסוך כמעט כל חודש וגם אם סכום כלשהו. כך שקיבלתי בהשלמה בשלב זה החלטה של לצאת לחלוטין מהשוק (המינוס היחסי שאני נמצא בו כיום הוא מתקזז עם רווחים קודמים למיטב הבנתי).
- אמנם אני לא צריך את הכסף בשנה-שנתיים הקרובות אני מניח, לפחות לא את כולו, אבל כל מינוס שהוא יותר מאלפיים - שלושת אלפיים ש"ח מלחיץ אותי ממש.
- עד כמה יציאה או שכיבת הכסף ללא מעש בפיקדון שבועי או כל חלופה אחרת הוא לא מיטבי? הייתי במצב של השקעות ב5-6 שנים האחרונות, אני לא מצליח להבין כ"כ מהו הרווח/הפסד הכולל מיום כניסתי (לצערי התחלתי לעקוב אחר הנושא רק בשנים האחרונות) ואני אישית חושב שזה לא כ"כ נורא לצאת עכשיו כשאני מרגיש לא בטוח ועם בטן מתהפכת. ז"א, הרווח (שכלל אינו מובטח) לא מושך אותי יותר מדי. אני מחפש תקופה מסוימת של ראש שקט ובלי דאגות.
 
למעלה