ומה לעשות, הוא אכן עשה מעצמו בדיחה.
בכדי שתוכל להבין בצורה אובייקטיבית, מדוע; דמיין לעצמך אדם שמחפש נואשות בסיפור הבריאה הכנעני (ישות קודמת מלפני בריאת העולם, חמדה, זיווג מיני, ביצת העולם. הבריאה קמה מהרוח והתהום בכוח תשוקה וזיווג שבין השנים. האוויר והרוח יצאו לעולם כתוצאה מזיווגם של שני אלמנטים: חמדה וערפל. אחר כך נוצרה הביצה הקוסמית; ממנה התבקע העולם כמות שהוא) אחר נקודת מפגש בין הסיפור למדע ~ עקב אקסיומות המוצא השונות, לא תיתכן התאמה. אך מה? אם אותו אדם יעוות ויסלף לחלוטין את הסיפור כך שיתאים לתיאוריות המדעיות המקובלות היום, יווצר מצב בו הסיפור, לכאורה, תואם את הממצאים המדעיים. אז האם הסיפור אכן תואם את התיאוריות המדעיות? לא אם אתה קורא אותו בצורה אובייקטיבית; אך הוא כן "תואם" אם מבצעים בו רפורומות חסרות תקדים, שבעצם מכתיבות אותו מחדש עפ"י המקובל על המדע כיום. ומה? זה בדיוק מה שאביעזר ניסה לעשות בספרו. עכשיו, שב וקרא את סיפור הבריאה בבראשית, ואח"כ למד את עיקרי תורת האבולוציה - ונסה להשוות ביניהם, ולמצוא את נקודות הדמיון (אם יש בכלל) והשוני. ולאחר שתעשה זאת, קרא שוב את ספרו של אביעזר וראה איזה עוול וחילול ה"שם" ביצע, ואיך ניצל את העקרונות המדעיים רק בכדי לשלב את הסיפור המיתולוגי עם המציאות העכשווית.