עצירות בשוליים

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא לעמוד בשוליים שלא לצורך

ואם כבר נתקעת שם אז
1. רק מצד ימין
2. להפעיל 4 מהבהבים
3. לשים משולש אזהרה
4. ללבוש אפוד זוהר
5. לעמוד מעבר למעקה הבטיחות
6. להתקשר למשטרה שתבוא לאבטח.
-
במידה וזו תקלה קלה שמאפשרת המשך נסיעה - (למשל תקר בגלגל) - לנסוע בזהירות עד מקום רחב ובטוח - גם אם הצמיג יהרס לגמרי - הצמיג זול יותר מחיי אדם.
 

be_roo

New member
ועוד המלצה: לא לעמוד אחרי עקומות/עליות

או כל מקום בו הראות לקויה לרכבים מתקרבים, אפילו אם זה אומר לזחול בנסיעה איטית עם פנצ'ר בגלגל עד למקום בטוח. אם הרכב במצב נסיעה, גם נזק נוסף לא שווה את הסיכון.
 

shlang

New member
לפ הסרטון, כל הנהגים הפוגעים עסקו בכל דבר

פרט לנהיגה, כנראה דיברו בנייד, נרדמו (המשאית) וכו'.
 

be_roo

New member
סביר מאוד, לכן כל עניין האפוד הזוהר הוא קשקוש

נהג שלא מבחין במיניבוס יבחין באפוד?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא בטוח

בסרטונים האלה לא היה עוזר, במקרים אחרים כן, נהג שעומד לבוש באפוד בולט יותר מאשר מי שאינו לבוש בו
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ניידת משטרה בשוליים

ככל אדם גם שוטרים שעומדים עם הניידת בשוליים מסכנים עצמם
אבל
שוטר מודע לסכנות יותר מנהג ממוצע ולכן בוחר לעצור במקום בטוח יותר
לשוטר בניידת יש אמצעי אבטחה שונים ובשעת הצורך הוא משתמש בהם
שוטר חייב, מתוקף תפקידו, לסכן עצמו כדי לסייע לנהג במצוקה.
ועובדות מהחיים - העמדתי ניידת כדי לסייע לרכב במצוקה, כשרכב מאחור ירד לשול ונתקע בניידת (טוטאל לוסט) הנהג המוגן לא נפגע בזכות זה - אני נפצעתי קל.
חבר שלי עצר לאבטח ולסייע ב 431 - כשניגש לרכב במצוקה נתקע מישהו בניידת, דחף אותה עליו, הוא עף באויר, מחת על הניידת ושבר בראשו את החלון הקדמי - נפצע קשה
חבר אחר איבטח רכב כשפרש את הקונוסים שלו, כשהתנועה בכל הנתיבים עמדה, ירד רכב לשוליים (במכוון) פגע בו, העיפו על מעקה הבטיחות ונמלט - נפצע קל
חבר אחר עמד לאבטח רכב שנעצר בשול, נכנס בו רכב מאחור וריסק את ידו
-
השוליים הם מקום רע לעמוד בו, גם לרכב אזרחי וגם לניידות משטרה, ובפרט בכבישים מהירים.
 

creth11

New member
ניידת מישטרה בשוליים עושה את תפקידה לפי הוראת

המחוקק, שיקול הדעת של השוטר, ראש מישמרת, קצין תורן ולפעמים גם מעליו
שים לב לסדר ושים לב שאין ברשימה אזרח היושב על מיקלדתו וכותב ככל העולה על רוחו.
ניידת בניגוד אליך רשאית לעצור על השול, לסגור חלק מנתיב נסיעה אות כולו ואפילו לסגור כביש וצומת לתנועה הכל לפי שיקול דעת השוטר בשטח ותוך היתייעצןת ודיווח לממונים עליו.
שוטר העובד כל יום על הכביש ומטפל בעשרות תאונות בשבוע מוגע יותר טוב ממך לסכנות הכרוכות בעבודה בכביש כולל השול וכן מכיר על בוריין את תקנות התיעבורה ומפעיל שיקול דעת על סמך אותו ניסיון והצרכים המיידיים באותו רגע ומידת הסיכון למשתמשי הדרך.
לשאלתך לעניין ניידת למדידת מהירות (ממל"ז, דבורה) נגלה לך סוד: ברוב הגדול של מקומות העמידה אלו נקודות שאושרו לאכיפה ע"י קצין מראש ולעיתים הוגדרו בתדריך יציאה,
רוב הפעילות הייזומה מוגדרת כולל מיקום בתדריך היציאה.
פעילות הקשורה לתגובה לאירועים בכביש (רוב הפעילות) מופעל שיקול דעת כאמור לעיל.
קורה בעיקר בתחום הצפוף של מדינת ישראל שניידת המבצעת פעילות יזומה גורמת הפרעות וסיכון לא צפוי ואז ייתכן שקצין הממונה על הפעילות יחליט להפסיקה או לשנות דרך פעולה לפי היתייעצות עם השוטר בשטח או שהקצין מגיע למקום לבחון חלופות.
הכל לפי הצורך לאכיפת החוק ושמירת חיי האזרח.
 

gady19

New member
המאמר כתב לא לחנות בשוליים

וכנראה יש סיבה , אז ניידת מהירות שחונה בשוליים למשל , למרות כל הבדיקות חונה בשוליים
לצורך מדידת מהירות או משהו אחר אבל עדיין חונה בשוליים , וזה לא מצב חרום, אם מומלץ
לא לחנות בשוליים וזה סיכון גדול נראה שהסיכון חל גם על נידות משטרה
וכמובן הפסוק שוטר העובד כל יום על הכביש ומטפל בעשרות תאונות בשבוע מוגע יותר טוב ממך לסכנות הכרוכות בעבודה בכביש כולל השול
קצת בעיתי הבעיה היא לא במי שחונה אלא במי שנוסע בכביש וגורם לתאונה
ולא נראה שלנידות יש ביטוח מפני זה.
 
למעלה