עקרונות פעולה לתהליך האימון שלנו

עקרונות פעולה לתהליך האימון שלנו

דקה לפני שנתחיל, מספר הסכמות בין כולנו ע"מ שנוכל ליצור אזור צמיחה: (אתם מוזמנים להוסיף הסכמות לעניין אם עולות לכם) 1. תיכתב הנחת יסוד של ה NLP, ללא הפירושים וההסברים שלה וכל אחד יכתוב את מה שעולה לו מהנחת היסוד הזו: א. מה זה אומר לו, ב. איך הוא/היא מבינים את הנחת היסוד הזו, ג. למה להשתמש בה, או למה לא וכו'... 2. כל שבוע נכתוב הנחת יסוד חדשה, ובמהלך השבוע גם נספר אילו הזדמנויות היו לנו להשתמש בהנחת היסוד הנ"ל, אילו תובנות עלו לנו וכד'. - כדאי גם לצרף סיפורים ומשלים אשר מדגימים או נותנים השראה לגבי הנחת היסוד הנ"ל. 3. יש לפרגן לתגובות האנשים = אין לקטול, לבקר, לסתור, להשפיל וכיוצ"ב את האדם שכתב, זו תגובתו וזו דעתו ולא משנה עד כמה צינית היא יכולה להיות. ניתן להיות ענייני ולהגיב לתגובה עצמה, עם נימוקים על למה ואיך אנו רואים דבר שונה, זה כן. 3. אין להיות ציני.. ציניות הינה אחת ההתנהגויות הכי קטלניות שיש, היא הורסת צמיחה, הורסת התפתחות, הורסת יצירתיות וכו'.. הבא ונתחיל.
 
../images/Emo131.gif הנחת יסוד מספר 1

ההנחות לא יגיעו בסדר מסויים. הנחת היסוד הראשונה ל Exploration: אין כזה דבר הנקרא כישלון, יש רק משוב. והמשוב הוא רק מידע. הבה ונשחק... מיקי
 

Yin

New member
נתחיל

טווח הזמן ורוחב היריעה הנדרשים בשביל להבין אם משהו הוא כישלון או הצלחה הם כמעט בלתי נתפסים. פרויקט שבוטל כי לא עמדו בזמנים, כישלון או הצלה של החברה מעוד מערכת מסורבלת. הפסד של טיסה כישלון או חיים שניצלו (זה סיפור אמיתי שאני מכיר על טיסה מארה"ב ליפן שהתרסקה). פיטורין - כישלון של סגירת דלת אחת, או אלף אחרות שנפתחות. טיל שפגע בסטי"ל והרג 4 חיילים - כישלון או שכר לימוד מינימלי (כנ"ל כל האפיזודה בלבנון) נושא המדידה הוא קריטי, כאן ובכלל, ושינוי נקודת המבט או המדידה יכולים לומר מהי רמת ההצלחה. אני חושב שסרגל המדידה יכול להקרא "רמת הצלחה" ועליו יש ערכים רבים. השאלה הרלוונטית למדידה היא "מה רמת ההצלחה?" ובגלל זה אני גם טוען שאין כזה דבר פחד מכישלון (היה על זה שרשור בעבר), זה רק פחד מהצלחה. כשאני מלמד טאי צ'י צ'ואן, אני מראה איך מצב שנראה אבוד הוא תחילתו של יתרון מוחץ - רכות, גמישות מחשבתית, הקשבה וזרימה יכולים לקצר את טווח הזמן בשביל להראות הצלחה (וכאן המדד הוא רמת הכאב...) מילה על משוב: משוב הוא משב רוח גבית. עדי
 
תוצאות

אני מסכים לחלוטין עם המשפט הייתי מוסיף שכל משוב הוא הצלחה... מבחינתי כל תוצאה שנקבל היא תוצאה בלבד.. היא לא טובה או רעה... אילו שיפוטים שלנו... בתור אדם שקיבל תוצאה כלשהי.. עלי לבדוק רק דבר אחד ,האם התוצאה שקיבלתי היא מה שאני רוצה? אם כן, נפלא... מה הלאה? אם לא, נפלא שזיהיתי, כעת אפשר לעשות משהו אחר על מנת לקבל את התוצאה הרצויה. זה אחד התובנות שאני משתמש בהן כל הזמן... בכל אימון השאלה שלי היא "האם התוצאות שלך הן מה שאתה רוצה שיהיו?" איך נדע את זה ? נסתכל על המציאות : "היקום הפיזי הוא מורה הדרך שלך" פשוט הסתכל על התוצאה כפי שהיא והשווה אותה לתוצאה שרצית, זהה? יופי עבור למטרה הבאה, לא זהה? יופי גילת איך לא לעשות את זה.. עשה משהו אחר. אור ואהבה
 

IrisPeleg

New member
כישלון או הצלחה

כפי שכבר הוזכר גם אני חושבת שכישלון או הצלחה תלויים בהגדרה. אם לומדים מהמהלך ומתעצמים בגלל זה, זה לא כישלון. תפקידינו כמאמנים לגרום למתאמן לראות את המשוב שהיה ולגרום בכך לחזק את בטחונו האישי.
 

ליפט

New member
תומס אדיסון, חוזר.

כשלון או הצלחה טמונים ביכולת האדם להשתמש בחוויה X למינוף או לבלימה. כשלון יהא כאשר אין ביכולת החווה לחוות את החוויה באופן שיאפשר למידה. ובמקום שבו אין למידה, אין התפתחות והתקדמות. כתבתי זאת בפורום בעבר ואחזור על סיפורו של תומס אדיסון ש"נכשל 14000 פעם בהדלקת הנורה המפורסמת ואמר "לא נכשלתי 14,000 פעם, פשוט למדתי 14,000 דרכים בהן הנורה לא תידלק" כשלון הוא סוג של תיוג כוללני לסיטואציה - מעדיפה לפרק למה עבד? מה לא עבד? מה עבד טוב יותר? מה עבד פחות טוב? או איפה הצלחת יותר? איפה הצלחת יותר? איפה היה קשה יותר?
 
תגובות נפלאות, ברשותכם שאלה

האם אתם אנשי מכירות? או שיש כאן מאמנים שאינם אנשי מכירות? מיקי
 
מכיוון שלא הייתה תגובה לשאלה

אני אנסה שוב.. הסיבה שאני שואל הינה מכיוון כבן אדם אומר משפט כגון "אני לא איש מכירות" - יש לו כנראה הגדרה של איך נראה/פועל איש מכירות ואז הוא עושה השוואה לעצמו (בעיקר לניסיון עבר) ואם בנסיונות עבר אלו הוא נחל "כשלונות" הוא כנראה יאמר את המשפט. כלומר יש סיפור שלם מתחת למשפט הזה... האם התובנה של הנחת היסוד שאנו חוקרים יכולה להביא לפריצת דרך בדוגמה הנ"ל? (כמובן שזה מתאים לכל משפט/ אמונה מגבילה בסגנון של: אני לא _____ (השלם את החסר) ) מיקי
 

tlingit

New member
נראה לי

שאלה חלק מהמקומות אליהם אקח את הנחת היסוד הזו ואתרגל אותה יפה שהצגת את המקומות האלה, אני הסתכלתי על הנחת היסוד באופן ישיר יותר כלומר אל מול משהו שייחווה ככישלון אנסה להעמיד את הנחת היסוד ולפעול מתוכה או בעזרתה ומרתקת בעיני הבדיקה שלה מול משפטים / אמונות / נסיון עבר מתוך הסתכלות לעתיד פתח מעניין מאד
 
יש דבר כזה כישלון ../images/Emo62.gif

על פניו המשפט שהבאת נראה מאוד הגיוני לפחות בהגיון האימוני המנחה אותי ביום יום יחד עם זה חשבתי שזה פשטני מדי להגיד שכישלון לא קיים ולו מהסיבה שמשהו טרח והמציא עבורו (מה שזה לא יהיה) מילה ולא זו בילבד אנשים משתמשים במילה הזו חדשות לבקרים. כאשר עולה בי המחשבה ש"כישלון איננו קיים באמת " עלי מיד לתהות 1. מהי האמת? 2. אם דבר איננו קיים כיצד אני חושב עליו? (הרי לכל הפחות הוא קיים בתודעתי) 3. ואולי השאלה החשובה ביותר – מה בכל זאת קיים שהתוית כישלון יכולה להתאים לו? נקודות 1 ו 2 הן שאלות מעניינות אך הולכות לכיוון פילוסופי משהו ולכן אבחר לוותר עליהן בשלב זה לגבי השאלה השלישית, לפני שאנסה לענות עליה ראוי לשאול למה בכלל לנסות למצוא למילה כישלון תוכן ולא פשוט לוותר עליה? כאן טובה הגישה של להסתכל על מה שיש ולא על מה שאין או לא טוב. יש מילה שנקראת כישלון, זאת עובדה, שאם לא כן לא היינו מנהלים את הדיון הזה. דרך אחת היא לישלול את משמעותה, לרוקן אותה מתוכן ולוותר עליה, הדרך הזו לדעתי היא עקרה כיוון שלא יעזרו עשרות השורות הצפויות של השירשור הזה ומאות האותיות שיכתבו בו על מנת לסלק את המילה הזו מהשפה ובהעדר אלטרנטיבה טובה אנחנו (שלא לדבר על מי שלא נמצא בשיחה הזו) נחזור ונשתמש במילה כישלון בדרך כל שהיא (טובה יותר או פחות) הדרך השניה היא למצוא את הדבר עליו המילה "כישלון" מצביעה מתוך כוונה להתייחסות עיניינית ובונה בשיחה בה המילה מופיעה. אם כך, תארו לעצמכם אדם שאומר "נכשלתי", בין אם הוא אומר זאת לאחר שבדק עובדות כל שהן או לא - ברוב המיקרים עומד מולכם אדם עצוב, לא מרוצה, אולי מובס וללא ספק לא מסופק. לעומתו אם יבוא אדם שלא השיג את התוצאה אליה הוא כיוון ויספר זאת מתוך אמירה עיניינית, לומדת, מתכננת את הצעד הבא, מסיקה מסקנות לשיפור, סבירות נמוכה שיגדיר עצמו ע"י האמירה "נכשלתי"- סביר שתשמעו "לא עמדתי ביעדים", "התוצאות הצפויות לא הושגו" וכו' ללא ספק הפיסקה האחרונה היא הכללה גסה שאיננה מסתמכת על ממצאים סטטיסטיים ויחד עם זה היא מונחת לפני כל אחד מכם להרהר בה, להסכים או לסתור (מנצל עד תום את הכללים  ) המסקנה שלי מהדברים היא – אכן נכון הוא שכישלון אובייקטיבי לא קיים אלא רק משוב קיים והוא הרי רק מידע – העובדות הן נייטראליות ולעולם לא חיוביות או שליליות. יחד עם זאת, הכישלון הסובייקטיבי, שהוא הרגש, תחושת חוסר הסיפוק, תחושת חוסר האונים נוכח הפער בין המצוי לרצוי, קיים גם קיים. הכישלון הוא אם כן רגש, ולכן יש לדבר לא על כישלון כעובדה כי אם על "תחושת הכישלון" אדם שאומר "נכשלתי", לפני ברור העובדות אנסה להבין את מגוון התחושות שעולות בו ומה הוא מרגיש ביחס ל"כישלון" לתת ביטוי לתחושות כמו שהם בלי לנתח אותם או לנסות להבין אותם פשוט לקבל אותם בחמלה מאפשר "להוציא את האויר" מהבלון הזה של הרגש שמציף ומעוור אותנו מלראות את העובדות באופן אובייקטיבי (כמה שניתן) אחר כך נעבור להתבוננות בעובדות, במשוב ובמידע. הגעת עד הנה, מגיע לך פרס
יום מבורך
 
נפלא, נגעת בנקודה חשובה

שעלתה בי כשקראתי את התגובות הקודמות.. אני בתור אדם שלפעמים מדבר הרבה בסיסמאות, חווה את אותה הרגשה מדי פעם.. במקומות הללו שבהם אני חווה את ההרגשה הזו, אני יכול לומר שאחרי מספר דקות (ופעם זה היה מספר שעות ולפני זה ימים.. ואני משער גם חודשים) אני מתעשת, נזכר בהנחת היסוד הזו שמאפשרת לי למסגר מחדש את כל הסיפור היינו להסתכל עליו מנקודת מבט אחרת, ואז לפעול... מצאתי את עצמי לא פעם, בעודי חש תחושת כישלון - על הרצאה שלא הצליחה, או מאומן שלא היה מרוצה או בכלל במקרים שבהם קיבלתי תוצאה שהיא הרבה יותר נמוכה מהציפיות שלי. ואז זה מעיין שילוב של אכזבה וכישלון... היכולת של בן האדם, באותו הרגע (אם בעזרת המאמן או מתוך הרגל חדש שלו) לצאת מתוך ההרגשה האוטומטית, ולבחון את המצב מפרספקטיבה אחרת (בעגת הנל"פ אנו קוראים לזה: רמסיגור - כלומר למסגר מחדש את הסיטואציה, לתת לה הקשר שונה, הסתכלות חדשה, נקודת מבט שונה וכד') בעיני זו יכולת שניתן לפתח, זו התעלות או התעצמות הנפש. ובמידה מסויימת סוג של הארה... כאשר עבדתי בתות - היינו אומרים: "הכישלון היחידי הוא לכוון לבינוניות ולהצליח בזה, כל השאר טעות" בעיני כיום, היכולת של אדם להתעורר מעל האמירה הזו ולהבין שהוא מכוון לבינוניות מפחד כזה או אחר, או אפילו מסיבה כזו או אחרת.. יכולה לנבוע מתוך התובנה הצומחת מהנחת היסוד הזו... לכן, כשאני עובד עם אנשים, אחת הנקודות שאני מעיר היא שבכל פעם שיש לאדם תחושת כישלון זהו בסך הכל סמן ימני שאומר - יש פה שיעור מדהים, יש לי הזדמנות חד פעמית ללמוד פה שיעור וכדאי לי להתעורר מהר מזה... עכשיו, כשמשתמשים בטכניקות של נל"פ אפשר לשנות את התכנית האוטומטית שמופעלת בכל פעם שבן האדם חווה תחושת כישלון. כך שבמקום תחושת הכישלון תלווה באופן מיידי בתחושת חידלון וקורבנות, היא מייד תעורר תחושת אתגר וסקרנות (כדוגמה).. ואז לאותו אדם תהינה שתי התנהגויות אוטומטיות לבחור מתוכן
מיקי
 

Y A R A

New member
יש דבר כזה כישלון (2)

חייב להיות דבר כזה. בלעדיו לא ניתן להגדיר את ההפכים או המקבילות שלו. בלי כישלון אין הצלחה, בלי כישלון אין ניצחון, בלי כישלון אין שאיפה. אז יש דבר כזה כישלון. מדגדג לי לשנות את ההנחה ל: אין דבר כזה הגדרה אובייקטיבית לכישלון. כל כישלון בא עם מטען שמזוהה עם מי שחש את תחושת הכישלון. מי שיוצר את הכישלון בתוכו הוא זה שיוכל לבחור אם לשנות את הפרספקטיבה בה הוא רואה את הכישלון, או לחילופין בוחר להשלים עם הכישלון כפי שהוא חווה אותו. כישלון הוא דבר נפלא! כל כישלון נוסף מקרב אותנו להצלחה. עוד כישלון ועוד כישלון הוא עוד למידה ועוד למידה. עם אימון נכון או עם אופטימיות מושרשת או כל כלי מעצים אחר, כישלונות מצטברים מכניסים אותנו לכושר מנטלי. מבחינתי לכישלון הפרטי שלי יש שתי אופציות: א. כישלון שיכשיל אותי להכשל שוב ושוב ב. כישלון שחדל להתקיים ככל שהוא מתקיים (יותר ויותר כישלונות רק מחזקים אותי) ועכשיו ככל שאני משחקת עם המילה כישלון, כישלונות, הוגה בלב, הוגה בפה, מתבוננת בראש על המילה היא פתאום נשמעת מגוחכת. משהו כמו שרה שרה שיר שמח- כי-כיש-כישל-כישלון!!!
 
מדהים! זוהי ממש עבודת רמיסגור

למילה כישלון - יצרת לה כאן הקשר חדש.. וככל שתתחזק אצלך התחושה החדשה שנוצרת מהמילה כישלון, כך כל פעם שתגיעי לכישלון בחייך הוא רק ידחוף אותך לעשות שוב ושוב עד שתצליחי.. נהנתי מאוד לקרוא את תגובתך
כי-קיש-קיש-כישלון! (-; דבר מעניין קורה כאן. כמעט לכל מילה בשפה יש מטען ביען (כך אני קורא למיינד שלנו = יחידת עיבוד נתונים=יען) יש עולם מטאפורי שלם שמסתתר מאחורי כל מילה.. יתרה מכך, יש מילים שיש להן מטען שלילי בד"כ, מילים כמו: מניפולציה וכישלון. טעונות במטען שלילי. מילים כמו: הצלחה וכיף, טעונות מטען חיובי... ברגע שאדם מבין שמילה מסויימת בתוך הקשר מסויים יוצרת אצלו אמונות מגבילות, יש לו הזדמנות לעשות שינוי - שינוי בהקשר שבו המילה עולה, או שינוי במטען של המילה עצמה. כגון שינוי במטען של המילה מניפולציה. כשמבינים שמסג'יסטים לדוגמה עושים מניפולציה לשרירים - כי זו העבודה שלהם, כשהתרגום למילה מניפולציה הינו בסך הכל -הזזה עם היד... יתרה מכך, אם אנו נהיה ערים לזהות את העובדה שלכל אדם מטענים (ואסוציאציות) שונים לכל מילה שאנו אומרים, נוכל לכוון את התקשורת שלנו להיות יותר אפקטיבית בחיינו. ואם נתייחס לכישלון כבסך הכל משוב, וזהו רק מידע שאנו יכולים ויכולים שלא לעשות בו שימוש לתועלתינו ולצמיחתינו, אזי הכישלון יכול לאבד את המטען השלילי שלו (במיוחד אצל אלו שמפחדים מכישלון .. או מצמד המילים "כישלון צורב") מיקי
 

Yin

New member
האומנם חייב להיות משהו הפוך?

קל להסתבך בין הגדרות של טוב ורע קשה להגדיר באופן מוחלט מה חיובי ומה שלילי נכון ושגוי מה מעט נבדלים השניים ואולי לא ניגודים הם אלא אבני רחיים לאו טסו, טאו טה צ'ינג יום הוא ההפך של לילה? או משלים אותו?
 

dafnasalan

New member
משחק מבורך - כמה הארות

ראשית אני רוצה לברך את רוח מדבר על המשחק. כל דבר שתורם לפורום הוא נהדר בעניי. לגבי המשחק עצמו: קשה לי לבודד הנחת ייסוד אחת ולעבוד עליה. אני רואה הרבה הנחות יסוד קשורות ותלויות אחת בשנייה. כשאני אומרת :אין כישלון יש רק משוב" אני רואה לנגד עיניי את הנחת הייסוד בה' הידיעה : "לכל אדם יש את כל המשאבים הדרושים לו" וגם הנחת יסוד : "בטח בלא מודע שלך" ועוד ועוד. הכל קשור אחד בשני. כשאני מרגישה שלא הצלחתי ודרך אגב אני מעדיפה ממש לרשום ההפך : הצלחה-אי הצלחה(במקום כישלון), אני מייד מתחברת למשאבים שלי ואומרת לעצמי : יש לי את כל המשאבים לצאת מהסיטואציה הזו ובגדול.וגם בטחי בלא מודע שלך שיכוון אותך בדרך ועוד ועוד.. ובכל זאת, כישלון היא מילה מאוד קשה וחוסמת בעיניי. אי אפשר להוציא אותה מהלקסיקון כי אנחנו באמת פועלים לפי ניגודים. אם אנחנו חווים הצלחה סימן שחווינו אי הצלחה ולהפך. אני מעדיפה למתן את המילה כישלון ולהגיד אי הצלחה. כשאומרים "אי הצלחה" יש בביטוי הזה את המילה "הצלחה" וזה תמיד נותן תקווה.עם המתאמנים אני כמובן נכנסת יותר לעומקם של דברים ושוב ללמידה מתוך אי ההצלחה. ולסיום : מישהו חכם ובעל נסיון אמר פעם : "ההבדל ביני ובניכם הוא שאני הספקתי לעשות יותר טעויות" !!!
 
נהדר,

ברשותך אתמקד על כמה נקודות מעניינות: א. כתבת "קשה לי לבודד הנחת ייסוד אחת ולעבוד עליה. אני רואה הרבה הנחות יסוד קשורות ותלויות אחת בשנייה." נכון, הן בהחלט משתלבות ומחזקות אחת את השניה, אך בעיני מתוך ההבדל ביניהן נלמד ולא מתוך הדומה ביניהן.. ולכן ההפרדה... נקודה נוספת מעניינת אותי כתבת "למתן את המילה כישלון", למה למתן? כי מה ההרגשה שמלווה את המילה אצלך? אפשר לשים לב שלכל אחד כאן בפורום, מטען שונה ותגובה שונה למילה... אותי זה מרתק.
מיקי
 

dafnasalan

New member
אנסה לענות

א. עדיין קשה לי להפריד בין הנחות היסוד ולבודד דומה/שונה. אם אני מאמינה שיש לי את כל המשאבים אני יכולה להגיד: אין כישלון יש רק משוב.קשה לי לבודד. ב. למתן את המילה כישלון - ובמקומה להגיד אי-הצלחה כי זה פשוט נראה לי יותר אופטימי - ככה אני מרגישה (אני מאוד קינסטטית כפי שבטח כבר הבחנת)
 
../images/Emo13.gif גם שמתי לב שאת מאוד ויזואלית

את אכן קינסטטית, יחד עם זאת יש לך המון עיבוד ((אולי לא מודע)) ויזואלי.. ברשותך כמה ציטוטים: "...הוא נהדר בעיני" "...אני רואה הרבה הנחות יסוד קשורות ..." "...אני רואה לנגד עיניי את הנחת הייסוד ..." "...מילה מאוד קשה וחוסמת בעיניי..." כדוגמה רק
אך יש בהחלט מספר שרשורים קינסטטים, אך נראה שכשאת משתמשת באודיו דיגיטל את עוברת לויזואלי מייד.. והקינסטטי מוביל לקינסטטי ולעוד קינסטטי ואז אודיו-דיגיטל ואז ויזואלי.. אבל זה סינית למי שלא מבין (-; מיקי
 

dafnasalan

New member
הבחנה יפה - אהבתי!

אכן זאת אני...מודה...ולשמחתי זה לא סינית עבורי וזה ממש מרתק. תודה
 
אז לאורך אותו קו חשיבה,

מה עם: אין כזה דבר הנקרא הצלחה, יש רק משוב. והמשוב הוא רק מידע.
בארץ סין,לפני הרבה שנים,חי לו סיני זקן מאד בכפר של חקלאים. לסיני הזקן היתה משפחה מאד גדולה ועניה שכל בניה היו מבוגרים מאד ועייפים פרט לבן אחד, צעיר. כל רכושה של המשפחה היה סוס זקן מאד, מחרשת עץ וחלקת אדמה קטנה.כל בוקר יצא הבן הצעיר, רתם את הסוס למחרשה חרש את חלקת השדה, והביא את מנת האורז היומית למשפחה. בוקר אחד התעורר הבן הצעיר והנה הסוס נעלם ואיננו. באו כל השכנים לסיני הזקן ואמרו לו:זה לא טוב, זה רע, זה לא מגיע לך, דווקא לכם הכי עניים? מה תעשו עכשיו? פרש הסיני ידיו לצדדים ואמר: מי יודע, אולי זה טוב ואולי זה רע! ישבה המשפחה ברעב ימים אחדים. בוקר אחד התעורר הבן הצעיר משנתו והנה הסוס הזקן חוזר בליווי 7 סייחות. כל השכנים שמחו בשמחת הסיני הזקן, ואמרו לו: זה בהחלט מגיע לכם, פרש הזקן את ידיו לצדדים ואמר: מי יודע , אולי זה טוב ואולי זה רע. רתם הצעיר את המחרשה לסייחות והחל חורש את השדה, אולם המחרשה לא החזיקה מעמד מכח הסייחות ונשברה, גם רגלו של הצעיר נשברה. באו השכנים אל הסינים ואמרו לו: זה רע, מה תעשו עכשיו? גם הבן עם רגל שבורה וגם המחרשה, שזה ממש רע. פרש הזקן ידיו לצדדים ואמר: מי יודע אם טוב הדבר או רע. ישב לו הצעיר בבית עם רגל מקובעת. באתם ימים פרצה מלחמה אכזרית בסין, עברו הקצינים מבית לבית ואספו את כל הצעירים לצאת למלחמה. את הבן הצעיר לא לקחו בגלל הרגל השבורה. האם זה טוב , או רע?
עם זאת קיימת החוויה האנושית הממשית של קושי, מצוקה, פחד, מחסור. דברים המתרחשים בעולם האמיתי, הפיזי ויש להם השפעה פיזית ישירה על מצבו של אדם. לא סתם נוצרו המילים טוב ורע, לא סתם נוצרו המילים הצלחה וכישלון. יש גם פירוש מוחלט למילים הללו משום שבטווח הזמן בו מתרחשים הדברים וברגע הנתון יש שינוי משמעותי, דרמטי במצבו של אותו אדם. אותו רגע נראה סופי וגם לא בטוח שלכולם יש משאבים להמשיך ממנו. מעבר לכך, יש למילים כוח של השפעה פיזית ממשית, חוויה אקוסטית המשפיעה גם על הדובר וגם על השומע. רק בשביל ההתנסות החווייתית - בואו נראה אותנו מנהלים את כל הדיון הזה על המילה הצלחה. נסו לקרוא בקול-רם את הטקסטים שכתבתם בשילוב המילה הצלחה ולא כשלון. אני אשמח לשמוע חוויות. בברכה,
 
למעלה